|
| soder tændrør til ?? Fra : jan@stevns.net |
Dato : 14-01-06 00:54 |
| | |
Uffe Ravn (14-01-2006)
| Kommentar Fra : Uffe Ravn |
Dato : 14-01-06 01:03 |
|
jan@stevns.net wrote:
> Nogle der har en god ide til hvor en motor soder tændrørene voldsomt
> til - som dem nederst på
> http://www.dkfritidbil.dk/debatrelevant/kraftlamper/index.htm
> Den bruger ikke unormalt meget olie
Hvor meget underkompression har du?
Er ledningen til automatchokeren faldet af/PTCen inde i automatchokeren def?
Bliver motoren i det hele taget varm nok?
Taler vi i det helt taget om en Opel?*S*
Mvh. Uffe Ravn
| |
jan@stevns.net (14-01-2006)
| Kommentar Fra : jan@stevns.net |
Dato : 14-01-06 01:21 |
|
"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev :
>Hvor meget underkompression har du?
ingen nævneværdig
>Er ledningen til automatchokeren faldet af/PTCen inde i automatchokeren def?
Nope
>Bliver motoren i det hele taget varm nok?
Ork ja
>Taler vi i det helt taget om en Opel?*S*
Jepper - men nu har den dælme fået Opel tændrør !
'
--
jan@stevns.net
Rigtige mænd kører med baghjulstræk !
| |
Jørgen M. Rasmussen (14-01-2006)
| Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen |
Dato : 14-01-06 01:31 |
|
<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
http://www.dkfritidbil.dk/debatrelevant/kraftlamper/index.htm
>
>
> Den bruger ikke unormalt meget olie
>
Du skal vist være glad for den i det hele taget kunne banke, tænde ;). Det
lo... kommer af etellerandet, for meget fuel giver kun sort sod i større
el. mindre mængder. Men måske den kun tænder hver 2-3 gang?, det giver også
sorte rør. Hvad med for kolde rør, som ikke brænder rene?.
| |
jan@stevns.net (14-01-2006)
| Kommentar Fra : jan@stevns.net |
Dato : 14-01-06 01:35 |
|
"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev :
>Du skal vist være glad for den i det hele taget kunne banke, tænde ;)
Ja - de er sgisme flotte ;)
Bortset fra den ikke gad at køre over 90, kørte den helt normalt
(hmmm......)
>. Det lo... kommer af etellerandet
Joehhh ....... men om jeg kan greje det ?
>Hvad med for kolde rør, som ikke brænder rene?.
Det kunne jeg tænke (sammen med en masse andet)
Nu prøver jeg med autoriserede rør - fra Opel
--
jan@stevns.net
Rigtige mænd kører med baghjulstræk !
| |
Jørgen M. Rasmussen (14-01-2006)
| Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen |
Dato : 14-01-06 01:51 |
|
<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
> Nu prøver jeg med autoriserede rør - fra Opel
>
O've- o'skræk, du er sandelig modig ;). Jeg kan ikke se det skulle gøre
forskel, hvis de andre er anbefalet type.
| |
jan@stevns.net (14-01-2006)
| Kommentar Fra : jan@stevns.net |
Dato : 14-01-06 02:39 |
|
"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev :
><jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
>> Nu prøver jeg med autoriserede rør - fra Opel
>O've- o'skræk, du er sandelig modig ;). Jeg kan ikke se det skulle gøre
>forskel, hvis de andre er anbefalet type.
Hvad søren - det er jo billige (20kr stk) så de *må* jo være
glimragende ;)
de andre skulle passe... javel ja, i gevindet ...
noget er der da galt, måske passede de alligevel ikke særligt godt,
eller maskinen har et problem
--
jan@stevns.net
Rigtige mænd kører med baghjulstræk !
| |
Hans L. Jørgensen (14-01-2006)
| Kommentar Fra : Hans L. Jørgensen |
Dato : 14-01-06 08:46 |
|
<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
news:sdlgs19atc1s5nst3u9i9hl002d8tj35m1@dtext.news.tele.dk...
> "Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev :
>
>><jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
>
>>> Nu prøver jeg med autoriserede rør - fra Opel
>
>>O've- o'skræk, du er sandelig modig ;). Jeg kan ikke se det skulle gøre
>>forskel, hvis de andre er anbefalet type.
>
> Hvad søren - det er jo billige (20kr stk) så de *må* jo være
> glimragende ;)
>
> de andre skulle passe... javel ja, i gevindet ...
>
> noget er der da galt, måske passede de alligevel ikke særligt godt,
> eller maskinen har et problem
>
Hva' med den lille kondensator på fordeleren, husker for mange år siden
havde en Fiat som heller ikke kunne klare mange omdrejninger samt snavsede
tændrør, den blev skiftet og vupti.
MVH Hans
| |
jan@stevns.net (14-01-2006)
| Kommentar Fra : jan@stevns.net |
Dato : 14-01-06 09:18 |
|
"Hans L. Jørgensen" <hansjo@get2net.dk> skrev :
>Hva' med den lille kondensator på fordeleren, husker for mange år siden
>havde en Fiat som heller ikke kunne klare mange omdrejninger samt snavsede
>tændrør, den blev skiftet og vupti.
Sådan en har jeg ikke på Rekorden - den er skam så moderne at den er
forpestet med elektronisk tænding.
Tilgengæld gav du mig et hint, for den gode hrvrkfører har da snakket
om avanceringsmodulet kan drille noget så læsterligt af og til
--
jan@stevns.net
Rigtige mænd kører med baghjulstræk !
| |
Jørgen M. Rasmussen (14-01-2006)
| Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen |
Dato : 14-01-06 09:49 |
|
<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
news:rpchs1lojuo9e72orf00ph92aaoj4gkupk@dtext.news.tele.dk...
> "Hans L. Jørgensen" <hansjo@get2net.dk> skrev :
>
>>Hva' med den lille kondensator på fordeleren, husker for mange år siden
>>havde en Fiat som heller ikke kunne klare mange omdrejninger samt snavsede
>>tændrør, den blev skiftet og vupti.
>
Den kondensator er en "gnist forstærker" ifht. tændspolen. Afbryder den, får
du for svag gnist i røret, kortslutter den, får du ingen ;).
> Tilgengæld gav du mig et hint, for den gode hrvrkfører har da snakket
> om avanceringsmodulet kan drille noget så læsterligt af og til
>
Da det sikker mere el. mindre bestemmer om der skal være gnist el. ej, vil
det give sodede rør hvis det svigter periodisk- tænder kun hver 2-3 gang.
Jeg kan ikke lide dem, som er tilkoksede.
| |
Hans L. Jørgensen (14-01-2006)
| Kommentar Fra : Hans L. Jørgensen |
Dato : 14-01-06 10:22 |
|
<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
news:rpchs1lojuo9e72orf00ph92aaoj4gkupk@dtext.news.tele.dk...
>
> Sådan en har jeg ikke på Rekorden - den er skam så moderne at den er
> forpestet med elektronisk tænding.
>
Så er det jo løgn når hyænerne herinde mobber dig med "gamle rekorder", skal
huske at bakke dig op når de starter næste gang ;-////
MVH Hans
| |
jan@stevns.net (14-01-2006)
| Kommentar Fra : jan@stevns.net |
Dato : 14-01-06 13:15 |
|
"Hans L. Jørgensen" <hansjo@get2net.dk> skrev :
>Så er det jo løgn når hyænerne herinde mobber dig med "gamle rekorder", skal
>huske at bakke dig op når de starter næste gang ;-////
De kan mobbe alt det de vil - vi med baghjulstræk er jo nogle robuste
sejlivede krabater ;)
--
jan@stevns.net
Rigtige mænd kører med baghjulstræk !
| |
Hans Paulin \(6310\) (14-01-2006)
| Kommentar Fra : Hans Paulin \(6310\) |
Dato : 14-01-06 18:19 |
|
jan@stevns.net skrev:
> De kan mobbe alt det de vil - vi med baghjulstræk er jo nogle robuste
> sejlivede krabater ;)
Man mindes den gamle reklame:
"Mange modige mænd kører i vores biler!"
- hvorefter konkurrenten noget tid senere skrev i *sin* annonce:
"Man behøver ikke at være modig for at køre i vores biler!"
--
Med venlig hilsen
Hans
http://kortlink.dk/26dh
| |
jan@stevns.net (14-01-2006)
| Kommentar Fra : jan@stevns.net |
Dato : 14-01-06 18:40 |
|
"Hans Paulin \(6310\)" <me@privacy.net> skrev :
>jan@stevns.net skrev:
>> De kan mobbe alt det de vil - vi med baghjulstræk er jo nogle robuste
>> sejlivede krabater ;)
>Man mindes den gamle reklame:
>"Mange modige mænd kører i vores biler!"
> - hvorefter konkurrenten noget tid senere skrev i *sin* annonce:
>"Man behøver ikke at være modig for at køre i vores biler!"
Hehe ....
Når debatten går højt, lyder det jo af og til som om folk skal holde
sig langt væk fra baghjulstrækkere - de er jo rent ud sagt livsfarlige
for uøvede
Gu' ved hvordan man klarede den i gamle dage, ohh well - der havde man
jo heller ikke samme kvababbelser over tingene.
--
jan@stevns.net
Rigtige mænd kører med baghjulstræk !
| |
Hans Paulin \(6310\) (14-01-2006)
| Kommentar Fra : Hans Paulin \(6310\) |
Dato : 14-01-06 18:43 |
|
jan@stevns.net skrev:
> Når debatten går højt, lyder det jo af og til som om folk skal holde
> sig langt væk fra baghjulstrækkere - de er jo rent ud sagt livsfarlige
> for uøvede
>
> Gu' ved hvordan man klarede den i gamle dage, ohh well - der havde man
> jo heller ikke samme kvababbelser over tingene.
Jeg mindes mine hækmotorvogne - de havde formentlig været forbudt i dag
--
Med venlig hilsen
Hans
http://kortlink.dk/26dh
| |
BJ (14-01-2006)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 14-01-06 18:45 |
|
"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
news:43c9383c$0$2093$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
KLIP
> Jeg mindes mine hækmotorvogne - de havde formentlig været forbudt i dag
>
Det tror jeg bl.a. Porsche ville blive meget fortørnet over...:)
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
Hans Paulin \(6310\) (14-01-2006)
| Kommentar Fra : Hans Paulin \(6310\) |
Dato : 14-01-06 19:37 |
|
BJ skrev:
> Det tror jeg bl.a. Porsche ville blive meget fortørnet over...:)
Der var *lidt* af et spring op til en Porsche i sin tid
--
Med venlig hilsen
Hans
http://kortlink.dk/26dh
| |
BJ (14-01-2006)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 14-01-06 19:40 |
|
"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
news:43c944e3$0$2096$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
KLIP
>> Det tror jeg bl.a. Porsche ville blive meget fortørnet over...:)
>
> Der var *lidt* af et spring op til en Porsche i sin tid
Jow, mwn har en ægte Porsche ikke altid været med hækmotor og indbygget
halmpresser..?
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
Ukendt (14-01-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 14-01-06 19:46 |
|
"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev i en meddelelse
news:43c9459a$0$2102$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
> news:43c944e3$0$2096$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> KLIP
>
>>> Det tror jeg bl.a. Porsche ville blive meget fortørnet over...:)
>>
>> Der var *lidt* af et spring op til en Porsche i sin tid
>
> Jow, mwn har en ægte Porsche ikke altid været med hækmotor og indbygget
> halmpresser..?
de biler Porsche lavede før 911 var nogle ækle potter (bortset fra
folkevognen)
Ja gav en sønderlemmende dårlig score til en af de helt gamle Porsche'r på
bilgalleriet og fik ejerens raseri at mærke
--
Tom
| |
Hans Paulin \(6310\) (15-01-2006)
| Kommentar Fra : Hans Paulin \(6310\) |
Dato : 15-01-06 00:31 |
|
BJ skrev:
> Jow, mwn har en ægte Porsche ikke altid været med hækmotor og
> indbygget halmpresser..?
Jow - de andre ka de glemme!
--
Med venlig hilsen
Hans
http://kortlink.dk/26dh
| |
jan@stevns.net (14-01-2006)
| Kommentar Fra : jan@stevns.net |
Dato : 14-01-06 18:46 |
|
"Hans Paulin \(6310\)" <me@privacy.net> skrev :
>Jeg mindes mine hækmotorvogne - de havde formentlig været forbudt i dag
Ja - og så er man rigtigt "inn" hvis man tuller rundt i en gammel
agnblæser ..
--
jan@stevns.net
Rigtige mænd kører med baghjulstræk !
| |
Hans Paulin \(6310\) (14-01-2006)
| Kommentar Fra : Hans Paulin \(6310\) |
Dato : 14-01-06 19:38 |
|
jan@stevns.net skrev:
> Ja - og så er man rigtigt "inn" hvis man tuller rundt i en gammel
> agnblæser ..
En "korn-puster" ?
--
Med venlig hilsen
Hans
http://kortlink.dk/26dh
| |
jan@stevns.net (14-01-2006)
| Kommentar Fra : jan@stevns.net |
Dato : 14-01-06 19:41 |
|
"Hans Paulin \(6310\)" <me@privacy.net> skrev :
>En "korn-puster" ?
det blev den måske kaldt nede hos jer, oppe nordenfjords var det mere
agnblæser jeg hørte
(Den første kasse, jeg lærte at skifte motor i var da osse sådan en -
uhada det var svært ;)
--
jan@stevns.net
Rigtige mænd kører med baghjulstræk !
| |
Andreas M. Hansen (14-01-2006)
| Kommentar Fra : Andreas M. Hansen |
Dato : 14-01-06 19:46 |
|
> det blev den måske kaldt nede hos jer, oppe nordenfjords var det mere
> agnblæser jeg hørte
>
Blander du ikke rundt på agn og avner nu ? - agn er sådan noget man sætter
på en fiskekrog, og avner er frøskaller fra korn.
Hernede hed det i gamle dage en avnpuster - det var i øvrigt et apparat man
brugte til at blæse avnerne fra kornet når det var tærsket, og deraf
analogien til den store køleblæser i en VW.
mvh
Andreas M. Hansen
| |
Møller (14-01-2006)
| Kommentar Fra : Møller |
Dato : 14-01-06 19:55 |
|
"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> wrote in message
news:43c94703$0$84033$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> > det blev den måske kaldt nede hos jer, oppe nordenfjords var det mere
> > agnblæser jeg hørte
> >
>
> Blander du ikke rundt på agn og avner nu ? - agn er sådan noget man sætter
> på en fiskekrog, og avner er frøskaller fra korn.
> Hernede hed det i gamle dage en avnpuster - det var i øvrigt et apparat
man
> brugte til at blæse avnerne fra kornet når det var tærsket, og deraf
> analogien til den store køleblæser i en VW.
>
> mvh
>
> Andreas M. Hansen
Dette er den korrekte forklaring, jeg ventede bare på at der var en der
vandt den store gevinst: du kan deltage i Juleknas i december.
(dog kaldte vi en "avnpuster" for en avneblæser), jo det stavet med "e"
Møller
| |
jan@stevns.net (14-01-2006)
| Kommentar Fra : jan@stevns.net |
Dato : 14-01-06 20:16 |
|
"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> skrev :
>Blander du ikke rundt på agn og avner nu ?
jo - åbenbart
--
jan@stevns.net
Rigtige mænd kører med baghjulstræk !
| |
Hans Paulin \(6310\) (15-01-2006)
| Kommentar Fra : Hans Paulin \(6310\) |
Dato : 15-01-06 00:33 |
|
jan@stevns.net skrev:
> (Den første kasse, jeg lærte at skifte motor i var da osse sådan en -
> uhada det var svært ;)
På en type 1 (VW1200) tog det en ceruts tid at skifte motoren ud med en
ombytter (på et aut. værksted)
--
Med venlig hilsen
Hans
http://kortlink.dk/26dh
| |
jan@stevns.net (15-01-2006)
| Kommentar Fra : jan@stevns.net |
Dato : 15-01-06 01:00 |
|
"Hans Paulin \(6310\)" <me@privacy.net> skrev :
>På en type 1 (VW1200) tog det en ceruts tid at skifte motoren ud med en
>ombytter (på et aut. værksted)
Jeg tror det tog mig noget længere tid - man var jo blot en stor
møgunge dengang
--
jan@stevns.net
Rigtige mænd kører med baghjulstræk !
| |
Hans Paulin \(6310\) (15-01-2006)
| Kommentar Fra : Hans Paulin \(6310\) |
Dato : 15-01-06 01:07 |
|
jan@stevns.net skrev:
> Jeg tror det tog mig noget længere tid - man var jo blot en stor
> møgunge dengang
Det kommer med alderen.
Da jeg første gang skiftede en pakdåse ved kardanakslen i klumpen på min
Granada tog det mig 4 timer.
Efter at ha kørt en tur, hvor bilen lød som en sporvogn, tog det mig kun 2
timer bagefter at stramme møtrikken op via samme procedure
--
Med venlig hilsen
Hans
http://kortlink.dk/26dh
| |
Uffe Ravn (14-01-2006)
| Kommentar Fra : Uffe Ravn |
Dato : 14-01-06 21:52 |
|
jan@stevns.net wrote:
>> Hva' med den lille kondensator på fordeleren, husker for mange år
>> siden havde en Fiat som heller ikke kunne klare mange omdrejninger
>> samt snavsede tændrør, den blev skiftet og vupti.
>
> Sådan en har jeg ikke på Rekorden - den er skam så moderne at den er
> forpestet med elektronisk tænding.
>
> Tilgengæld gav du mig et hint, for den gode hrvrkfører har da snakket
> om avanceringsmodulet kan drille noget så læsterligt af og til
Forresten, der sidder en lille håndfuld elektrolytkondensatore
tændingsmodulet, i den sorte boks der er på størrelse med en Video8casette.
Jeps, jeg har skifte og omloddet.
MVh. Uffe Ravn
| |
Uffe Bærentsen (15-01-2006)
| Kommentar Fra : Uffe Bærentsen |
Dato : 15-01-06 00:47 |
|
<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
news:vbfgs1l1stvk0tjnnkd6h78iluik0fee86@dtext.news.tele.dk...
> g'aften i hytterne
>
> Nogle der har en god ide til hvor en motor soder tændrørene voldsomt
> til - som dem nederst på
> http://www.dkfritidbil.dk/debatrelevant/kraftlamper/index.htm
>
>
> Den bruger ikke unormalt meget olie
Det billede minder om det syn der mødte mig,
da jeg formastede mig at løsne propperne på Fiat
<erudeogvaskemundenmedsæbe.avi>
Der hjalp det med en frisk tur på motorvejen, på 150km.
Nu har jeg jo ikke set dig køre, men formoder at det ikke er problemet
Propper rensede og bilen kører som den skal, det er jo en F*** (vil ikke
vaske munden en gang til
--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC + Tipo 1,6i (+ 2x chipping hundene
| |
jan@stevns.net (15-01-2006)
| Kommentar Fra : jan@stevns.net |
Dato : 15-01-06 01:04 |
|
"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev :
>Det billede minder om det syn der mødte mig,
>da jeg formastede mig at løsne propperne på Fiat
><erudeogvaskemundenmedsæbe.avi>
Så længe tankerne bare er på de gamle (sjove) - kan du roligt spare på
sæben
>Der hjalp det med en frisk tur på motorvejen, på 150km.
>Nu har jeg jo ikke set dig køre, men formoder at det ikke er problemet
Åehh - man er blevet lidt lad med tiden - men specielt langtsom , nej
>Propper rensede og bilen kører som den skal, det er jo en F*** (vil ikke
>vaske munden en gang til
Jeg var lige et smut tur/retur Helsingør i morges - 200km motorvejs
galop - det gik fint med nye stifter ..... derop ad
Næsten hjemme , altså syd for Køge, kom der lidt tændingsbanken - så
når jeg vågner igen, skal jeg lige have den ind lunt, og se hvordan
stifterne ser ud (de nye)
Hvis de er begyndt at sode til, skal jeg lige hitte nogle paraplyer
--
jan@stevns.net
Rigtige mænd kører med baghjulstræk !
| |
|
|