Oliespild fra Polo 1.3 1985
Fra : Michael Kristensen

Dato : 13-01-06 22:36

Min Polo er begyndt at smide 1-2 dl olie på en tur frem og tilbage til
arbejde (2x33 km). Det ser ud til, at lækagen er nede omkring der, hvor
benzin-luft blandingen fra kaburatoren føres ind i cylinderne. Den lække kun
olie, når motoren tager omdrejninger (ved tomgang ser det ud til, at den
ikke "savler").
Regner med at rengøre motoren fuldstændig i morgen for at være sikker på, at
den ikke er utæt andre steder. Olien på motoren (15w40) er fra i sommers og
har kørt ca. 4000 km.

Skal man skifte pakninger og hvor svært er det selv at skifte dem?

Kan problemet løses på andre måder?

vh
Michael Kristensen

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 14-01-06 13:32

"Michael Kristensen" <mbk112@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> og
> har kørt ca. 4000 km.
>
> Skal man skifte pakninger og hvor svært er det selv at skifte dem?

Min G3 havde et utæt oliefilter. Det var totalt umuligt at se på oliespildet
at det oprindeligt kom fra oliefilteret - det bliver vel smidt rundt i
motorrummet af fartvinden.

Fejlen viste sig en af gangene efter en 4.000+ km´s tur til Italien ...

Jeg ville spænde oliefilteret, gøre motoren ren og så checke for oliespild
igen ...

--
Per, Esbjerg

Fra : TDN

Dato : 14-01-06 18:30

> [...]
> og
> har kørt ca. 4000 km.
>
> Skal man skifte pakninger og hvor svært er det selv at skifte dem?

Det kan også være ventildæksel pakningen. Det går rimligt tit på en 1.3
motor. Den koster ca. 20-25 kr. og du kan selv skifte den, bare husk at
anlægsfladerne skal være gjort helt rene.

Mvh
Thomas

Fra : Michael Kristensen

Dato : 14-01-06 20:55

Skulle nogen have et skematisk billede af motorblokken fra en Polo 1.3
årgang 1985?

vh
Michael Kristensen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-01-06 22:16

Michael Kristensen skriver:

> Skulle nogen have et skematisk billede af motorblokken fra en Polo 1.3
> årgang 1985?

Polo af den årgang kan du svjh finde masser på på volkswagen.msk.ru

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Kommer mine indlæg via sunsites server, er sonofons newsserver igen død

Fra : Michael Kristensen

Dato : 15-01-06 00:12

> Polo af den årgang kan du svjh finde masser på på volkswagen.msk.ru

Kan kun finde servicemanualer og skematiske billeder til Poloer, der fra
1990 (model 3) eller nyere.

vh
Michael Kristensen