hvilken bil?
Fra : Chr

Dato : 13-01-06 09:32

Hvilken (brugt) bil er god til 3 autostole på bagsædet, samt plads til
barnevogn ?
Pris ca. 100.000 kr.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 13-01-06 09:53

Chr wrote:
> Hvilken (brugt) bil er god til 3 autostole på bagsædet, samt plads til
> barnevogn ?
> Pris ca. 100.000 kr.

Peugeot 406 Stc.

--

Christian

Fra : Asger Ellekrog

Dato : 13-01-06 09:50

"Chr" <we@er.dk> skrev i en meddelelse
> Hvilken (brugt) bil er god til 3 autostole på bagsædet, samt plads til
> barnevogn ?
> Pris ca. 100.000 kr.

Hvis ikke ligefrem de tre autostols-brugere skal ha' hver sin barnevogn med,
må børnefamiliebilen par excellence - Citroën Berlingo/Peugeot Partner, være
et oplagt bud. Jeg har set tre barnesæder placeret på bagsædet i sådan een.
Og bagagerummet er STORT.

Mon ikke du kan finde een til omkring 100000..?

Renault Kangoo er vist nok af samme 'Postmand Per'-tilsnit. Har dog aldrig
set en Kangoo indvendig.

/Asger Ellekrog

Fra : Chr

Dato : 13-01-06 10:04

"Asger Ellekrog" <asger.ellekrog@FJERNDETTEget2net.dk> wrote in message

> Renault Kangoo er vist nok af samme 'Postmand Per'-tilsnit. Har dog aldrig
> set en Kangoo indvendig.
>
> /Asger Ellekrog

Ja, der er lige lovlig meget 'postmand-Per' over de nævnte biler. Jeg havde
en idé om bilen godt måtte signalere noget andet end det 'ble-ekspressen' ;)
Der er godt nok mange Berlingoer til salg, men den er altså ikke ligefrem
tiltrækkende...
En fin stc. ville mere være sagen tror jeg.

Mvh
Christian

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-06 10:09

> [...]
> ;)
> Der er godt nok mange Berlingoer til salg, men den er altså ikke ligefrem

Respect..

Endeligt en familiefar der ikke lader sig kue.. dejligt at se, der er alt
for mange af de grimme klodser på vejene...

Mvh
Morten

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-01-06 10:12

Chr skriver:

> Ja, der er lige lovlig meget 'postmand-Per' over de nævnte biler. Jeg havde
> en idé om bilen godt måtte signalere noget andet end det 'ble-ekspressen' ;)

SÅDAN !

Jeg kunne ikke være mere enig

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Asger Ellekrog

Dato : 13-01-06 10:52

> [...]
> tiltrækkende...
> En fin stc. ville mere være sagen tror jeg.

Jamen jeg kan kun tilslutte mig koret! En Berlingo er grim som
arvesynden - uanset hvor praktisk den rent faktisk er. Men det kan sgu også
let blive FOR praktisk..! Jeg afslog også venligt, men bestemt, da jeg blev
foreslået sådan een.

Tre barnestole på bagsædet kræver dog en velvoksen øse. Du skal nok op i
Mondeo-/Peugeot 406-størrelsen. St. car - selvfølgelig - når barnevogn + alt
børne-gearet skal med.

Jeg havde selv en ´97 Mondeo st. car, da vores afkom var lille. Fin plads
til alting: barnevogn, liftholder, dages forbrug af bleer osv. osv. Jeg
havde lejlighedsvist to barnestole i den, uden problemer. Tre stk. burde dog
nok kunne være der, vil jeg tro, uden at vide det med sikkerhed.

Med en Mondeo/P406 er det ikke ligefrem 'Postmand Per'-betegnelsen der
passer, men du slipper nok ikke for 'morfar'-sammenligningen..! Og
'Ble-ekspressen' er der jo dømt med det samme, når der sidder Peter
Plys-solskærme i sideruderne, og Römer-skiltet på barnestolene 'lyser' ud af
bagruden. Så kan du for så vidt køre i Berlingo eller BMW - sådan er det
bare..!

Held og lykke!

/Asger Ellekrog

Fra : Chr

Dato : 13-01-06 11:15

> [...]
også
> let blive FOR praktisk..! Jeg afslog også venligt, men bestemt, da jeg

Den er grim og har køreegenskaber som en båd, der er sprunget læk ;)

> Tre barnestole på bagsædet kræver dog en velvoksen øse. Du skal nok op i
> Mondeo-/Peugeot 406-størrelsen. St. car - selvfølgelig - når barnevogn +
alt
> børne-gearet skal med.

Det kræves vel at der er 3 trepunktsseler på bagsædet, hvis man skal montere
3 autostole?

> bagruden. Så kan du for så vidt køre i Berlingo eller BMW - sådan er det
> bare..!

I know, min 320i er for længst blevet skrottet, nu er det Lupo'ens tur. Og
en Corolla stc. som vi har, er ikke stor nok. Mercedes og Volvo tiltaler mig
mest i øjeblikket...

> Held og lykke!

Tak!

Fra : Asger Ellekrog

Dato : 13-01-06 12:21

> Den er grim og har køreegenskaber som en båd, der er sprunget læk ;)

Yep

> Det kræves vel at der er 3 trepunktsseler på bagsædet, hvis man skal
> montere
> 3 autostole?

Det afhænger vist af, hvordan autostolene er konstrueret. Nogle typer kan
vist godt monteres med en to-punkts sele, hvor barnet så sidder spændt fast
med autostolens eget selesystem. I den model vi har, bliver både barn og
stol holdt fast, med bilens sele.

Og så er der modellerne med ISOFIX-systemet, som monteres med beslag mellem
sædet og ryglænet, for at sidde fast. Dem kender jeg ikke så meget til, ud
over, at det vist aldrig er lykkedes bilfabrikkerne at enes om, at
standardisere systemet. Desværre. Nogle biler har ISOFIX-beslagene, andre
har ikke.

> Mercedes og Volvo tiltaler mig
> mest i øjeblikket...

Dér går du nok heller ikke galt i byen...

/Asger

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 13-01-06 14:10

Asger Ellekrog wrote:
> Tre barnestole på bagsædet kræver dog en velvoksen øse. Du skal nok op i
> Mondeo-/Peugeot 406-størrelsen. St. car - selvfølgelig - når barnevogn + alt
> børne-gearet skal med.

Put lige Citroën Xantia med i listen. Som Emil2100 skriver, så har den
3xtrepunkt-seler bagi, og pga. affjedringssystemet er der ingen
støddæmpertårne eller noget i bagagerummet - den er god til at sluge
barnevogne.
Motorudvalget i Xantia serie II er mere eller mindre det samme som til
406'eren, men kan ofte fås billige pga. Citroëns dårlige rygte - som i
hvert fald med hensyn til denne model er ufortjent.

--
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
'87 Citroën CX 25 GTi Turbo2

Fra : Armand

Dato : 13-01-06 23:40

Lars L. Hansen wrote:

> [...]
> 406'eren, men kan ofte fås billige pga. Citroëns dårlige rygte - som i
> hvert fald med hensyn til denne model er ufortjent.

Det skulle da lige være en forskrækkende chrashtest :-/

http://www.euroncap.com/content/safety_ratings/details.php?id1=3&id2=16

--
Armand.

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 25-01-06 02:28

Armand wrote:

> Det skulle da lige være en forskrækkende chrashtest :-/
>
> http://www.euroncap.com/content/safety_ratings/details.php?id1=3&id2=16

Serie II er mere sikker. Og begge klarer sig bedre end gennemsnittet i
den virkelige verden:
http://wse000412-503-8.hosting.win.pi.se/trafikforskning/eng_db_listan_resultat.asp

Fra : Armand

Dato : 13-01-06 23:25

Chr wrote:

> [...]
> tiltrækkende...
> En fin stc. ville mere være sagen tror jeg.

Enhver 4-døres st.c. vil vel kunne klare diciplinen til UG :-/

--
Armand.

Fra : Chr

Dato : 13-01-06 10:47

Jeg havde lidt overvejet en Volvo stc. 850 eller 940.
De fleste har kørt 200-300kkm. Det er vel ikke et problem ? Vil dog helst
have en uden turbo, da jeg ikke ved hvordan bilen har været kørt. Er det
ikke tilrådeligt ?

Fra : Henrik B.

Dato : 25-01-06 01:12

> [...]
> have en uden turbo, da jeg ikke ved hvordan bilen har været kørt. Er det

Hvis bilen ellers fornuftig at se på/køre i, og der er fuld service på
bilen, så køb roligt en turbo.

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 13-01-06 11:16

> Hvilken (brugt) bil er god til 3 autostole på bagsædet, samt plads til
> barnevogn ?
> Pris ca. 100.000 kr.

Jeg vil mene at en Citroen Xantia Weekend (St. car) vil kunne rumme 3
autostole bag i. Jeg bruger kun en autostol bag i min Xantia, men den er til
gengæld spændt fast i midten, så der er plads til to voksne på hver side af
autostolen, så der må altså også være plads til 3 autostole bag i. Alle tre
seler bag i er 3-punkts seler...

Mvh

Emil

Fra : Henk

Dato : 13-01-06 11:31

Emil Jensen [2100] wrote:
men den
> er til gengæld spændt fast i midten, så der er plads til to voksne på
> hver side af autostolen, Mvh
>
> Emil

Det er godt nok en stor bil, så!

Mvh.
Henk

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 13-01-06 13:11

"Henk" <hmr-remove_this@kms.dk> skrev i en meddelelse news:43c7816c$0$47001$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Emil Jensen [2100] wrote:
> men den

> Det er godt nok en stor bil, så!

Eller nogen meget små voksne

/Jakob

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 13-01-06 21:36

> Eller nogen meget små voksne

Næeh, man skal selvfølgelig ikke være meget høj eller tyk, for så er det
ikke behageligt at sidde stuvet sammen med en autostol og en person mere i
bagsædet...

MVh

Emil

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-06 14:38

Hejsa
Jeg køre for øjeblikket i en Xantia 5 dørs, med to barnestole plus en
selepude. Det går fint også med barnevogn i bagarummet.

Mvh Ove med en Xantia 2,0 hdi executive til salg -:)

Fra : Chr

Dato : 13-01-06 14:44

"Ove" <ovejakobsenREMOVEmail.dk> wrote in message
> Hejsa
> Jeg køre for øjeblikket i en Xantia 5 dørs, med to barnestole plus en
> selepude. Det går fint også med barnevogn i bagarummet.

Og de stole monteres med 3-punktssele ?

> Mvh Ove med en Xantia 2,0 hdi executive til salg -:)

Pris ?

bmw@webhiker.dk

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-06 18:59