Bilkøb
Fra : Andy Dufresne

Dato : 12-01-06 21:06

Hejsa.

Jeg er ved at købe bil af en privat. Jeg vil lige hører om/at jeg har
opfattet det rigtigt

- Det jeg sådanset skal sørge for at få med, når jeg kommer med en check, er
registrerings attesten. (Ud over selvfølgelig bilen) - Fordi den med
registrerings attesten er ejeren af bilen (Eller kan gøre sig selv til ejer
ved at få den omregistreret) ? Er det rigtig forstået?

MVH
Andy

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 12-01-06 21:13

Andy Dufresne wrote:
> [...]
> Fordi den med registrerings attesten er ejeren af bilen (Eller kan
> gøre sig selv til ejer ved at få den omregistreret) ? Er det rigtig

Nej.
Selvom du får bilen og attesten med, så kan du også sagtens "få" en evt.
restgæld/udlæg med.
Sørg derfor at undersøge om der er gæld/pant i bilen, det gøres hos Bilbogen
i Århus:
http://www.domstol.dk/page10242.aspx

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Andy Dufresne

Dato : 12-01-06 21:27

Undskyld - Det glemte jeg at sige, der ER kontrolleret i bilbogen, og bilen
ER testet - Alt det der burde være i orden, det er bare rent teknisk /
juridisk omkring overdragelse...

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 12-01-06 21:29

Andy Dufresne wrote:
> Undskyld - Det glemte jeg at sige, der ER kontrolleret i bilbogen, og
> bilen ER testet - Alt det der burde være i orden, det er bare rent
> teknisk / juridisk omkring overdragelse...

OK, så er alt du mangler jo bare en slutseddel, så er den sk*d slået

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Ken Sørensen

Dato : 12-01-06 21:40

> [...]

Husk også endelig at få en underskrift på at sælger har modtaget hele det
aftalte beløb. (hvilket selvfølgelig også kan fremgå af slutsedlen)