Hvor meget må en Civic trække.
Fra : Bjarne K.

Dato : 12-01-06 15:07

Det står på Registrerings attesten, men den ligger i en flyttekasse et eller
andet sted, så er der nogen der kan huske hvor meget en Civic må kører med
på anhængertrækket.
(Jeg vil gerne have en større trailer)

Årgang 98, model 1,5lsi 3d

Med venlig hilsen

Bjarne K.

Fra : Kim Kristensen

Dato : 12-01-06 15:56

"Bjarne K." <nej@niet.of> skrev i en meddelelse
> [...]
eller
> andet sted, så er der nogen der kan huske hvor meget en Civic må kører med

500 kg uden bremser og 1000 kg med, 700 kg med bremser hvis den er med
automatgear.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Bjarne K.

Dato : 12-01-06 17:10

"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> 500 kg uden bremser og 1000 kg med, 700 kg med bremser hvis den er med
> automatgear.
>
> Med venlig hilsen Kim

Takker for hurtigt svar.

Så jeg kan altså godt få en rimelig stor trailer. Har for nyelig været ude
at køre med en toiletvogn på 700kg(udlejer sagde at de fleste biler måtte
køre med sådan en), og Civic'en taber godt nok hurtig pusten når det går
lidt op af.

Med venlig hilsen

Bjarne K.

Fra : Kim Kristensen

Dato : 12-01-06 18:20

"Bjarne K." <ej@neit.nej> skrev i en meddelelse

> [...]
> køre med sådan en), og Civic'en taber godt nok hurtig pusten når det går

1,4 og 1,5 er forholdsvis højt gearet. Nå jeg kører med campingvogn og
ferielæs bruger jeg 4 gear, det går fint i en 1,4.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Rune Larsen

Dato : 13-01-06 18:47

Kim Kristensen wrote:

> 500 kg uden bremser og 1000 kg med

Det kan jeg bekræfte!
Og det er egentligt lidt lavt i forhold til andre biler i samme størrelse.

Mvh Rune Larsen
Honda Civic 1.5 VTEC (D15Z8), 5d (MB3), 1998

Fra : Bjarne K.

Dato : 13-01-06 19:47

"Rune Larsen" <tazlyold@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det kan jeg bekræfte!
> Og det er egentligt lidt lavt i forhold til andre biler i samme størrelse.
>
> Mvh Rune Larsen
> Honda Civic 1.5 VTEC (D15Z8), 5d (MB3), 1998

Min Civic skal godt nok have noget pedal, før den gider at bestille noget
med en tung trailer eller omtalte toiletvogn bagefter. Ved ikke om dem der
bestemmer disse ting ser på drejningsmoment o.l.

Med venlig hilsen

Bjarne K.

Fra : Leo Jensen

Dato : 13-01-06 19:57

> [...]
> med en tung trailer eller omtalte toiletvogn bagefter. Ved ikke om dem der
> bestemmer disse ting ser på drejningsmoment o.l.

De kigger på igangsætningsevne på en stigning og bremser. Det første punkt
styres af udveksling i 1. gear og momentet.

Leo

Fra : Kim Kristensen

Dato : 13-01-06 20:24

> [...]
> med en tung trailer eller omtalte toiletvogn bagefter. Ved ikke om dem der
> bestemmer disse ting ser på drejningsmoment o.l.

Det er producenten af bilen der sætter grænsen og det er som jeg har
forstået det ud fra koblingen nå påhæng har bremser (hvor mange kg den kan
tåle at sætte i bevægelse), flere campingmedier har behandlet emnet. Som et
af dem skrev måtte en bette bil med begrænset motorkraft ofte trække det
samme som en større med et helt andet overskud, for den grænse fortælle ikke
om ferien med CV kan ske i 5 gear eller om der skal knokles for sagen.
Eksempelvis må en Opel Corsa 1,2 16V med 70 hk og 110 Nm trække 950 kg mens
en Citroen Xsara 1,8 med 90 hk og 147 Nm må trække 1000 kg mens en Mercedes
Brabus V12 med 582 hk og 772 Nm slet intet må trække.

Med venlig hilsen Kim

Fra : BJ

Dato : 13-01-06 20:27

"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Mercedes
> Brabus V12 med 582 hk og 772 Nm slet intet må trække.

Huuulllkkkk ... og jeg som netop havde regnet med at købe _den_, for at få
et kanon drejningsmoment til at trække "campingsvognen" med..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Kim Kristensen

Dato : 13-01-06 20:49

> [...]
>
> Huuulllkkkk ... og jeg som netop havde regnet med at købe _den_, for at få
> et kanon drejningsmoment til at trække "campingsvognen" med..

Så kan du jo nøjedes med en BMW Alpina B10 V8 som må trække 2000 kg, en
Porsche 911 som alle må trække 1200 kg eller måske en Bentley eller
Rolls-Royce som alle må trække 1800 kg. Med de danske bilafgifter kunne
sådan en pølsevogn jo let gå hen og blive en nødvendig boligform, specielt
hvis det er ovennævnte biler der står på indkøbslisten.

Med venlig hilsen Kim

Fra : BJ

Dato : 13-01-06 20:58

"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Så kan du jo nøjedes med en BMW Alpina B10 V8 som må trække 2000 kg,

Sådan en gammel spand vil jeg nunte ha´.

> en
> Porsche 911 som alle må trække 1200 kg

Den sidde/hænge på den udvidede MC-holder bagerst på campingsvognen.

> eller måske en Bentley eller
> Rolls-Royce som alle må trække 1800 kg.

Se, nu begynder det at ligne noget.

> Med de danske bilafgifter kunne
> sådan en pølsevogn jo let gå hen og blive en nødvendig boligform, specielt
> hvis det er ovennævnte biler der står på indkøbslisten.

Helt klart og af årelang erfaring ved jeg, campingslivet er båre
dajligt..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~