Lys i kabine
Fra : Ukendt

Dato : 11-01-06 23:54

Vi sad lige og snakkede om, om det er ulovligt, at køre med lys i kabinen om
aftenen ?
Hvis man f.eks. skal tjekke et kort eller lignende.
Vi mener begge, at det ikke er lovligt. I så fald: Hvorfor ikke ?

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : jan@stevns.net

Dato : 12-01-06 00:00

"Buffy" <Buffy( snabel a )tjekmig.dk> skrev :

>Vi sad lige og snakkede om, om det er ulovligt, at køre med lys i kabinen om
>aftenen ?

Hvor i alverden har i fået den ide fra

--
jan@stevns.net
Rigtige mænd kører med baghjulstræk !

Fra : Ukendt

Dato : 12-01-06 00:07

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Hvor i alverden har i fået den ide fra

Vi tror nok, at vi har fået ideen fra min ( nu afdøde ) svigerfar...
Han brokkede sig nemlig, hvis vi tændte lyset for, at se på f.eks et kort...

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : Rasmus Lauritsen

Dato : 12-01-06 00:15

Buffy wrote:

> Vi tror nok, at vi har fået ideen fra min ( nu afdøde ) svigerfar...
> Han brokkede sig nemlig, hvis vi tændte lyset for, at se på f.eks et kort...

Er det ikke mere fordi det kan virke forstyrende for chaufføren ?

Fra : Rasmus Lauritsen

Dato : 12-01-06 00:05

Buffy wrote:
> [...]
> Hvis man f.eks. skal tjekke et kort eller lignende.
> Vi mener begge, at det ikke er lovligt. I så fald: Hvorfor ikke ?

Det håber jeg da ikke, at det er... jeg kører altid med lys tændt når
jeg er på arbejde. Det er ikke nemt, at læse destinationer på et stykke
papir uden lys. =)

mvh.
Rasmus

Fra : Ukendt

Dato : 12-01-06 07:45

"Rasmus Lauritsen" <rasrsd@lsdfe.com> skrev i en meddelelse

> Det er ikke nemt, at læse destinationer på et stykke papir uden lys. =)

Nej-det er jo det.
Vi sad i bilen med lommelygte og kort, og snakkede så om, at det nok var en
fix ide, at vi havde fået med, at det skulle være ulovligt, at tænde
kabinelyset, så ville lige tjekke herinde....

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/