Elektrisk garageport.
Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 11-01-06 22:10

Jeg håber/mener ikke emnet er OT. - Det er ihvertfald relevant for
gruppens læsere.

Så jeg håber på gode kommentarer fra erfarne brugere.

Jeg søger en elektrisk port, med fjernbetjening.
Til brug for privathus. Bruges vel 2 gange om dagen.

Hvilke farbrikater kan anbefales.?
Hvad er typisk pris for port til ca. 2,2 x 2,2 m hul.? Port + montage.

Til brug i midtjylland.

Jeg har efter 5 minutters søgning fundet flg:
Jydeport
Persinco
Crawford
Vinduesland
Overhead door
Onlineport
Smith & Co
Portmanden
Råd & Dåd

Er nogen af disse - eller andre - værd at kigge nærmere på.?

Mvh. Jørgen

Fra : ReBorn Dude

Dato : 11-01-06 23:46

Crawford porte er gode
Ring til dem og hør!

Mvh
Rene

Fra : MGJ

Dato : 12-01-06 05:40

Jydeport er noget skrammel !
(eller også er det den montør jeg har haft)

MGJ

Fra : Mureren

Dato : 12-01-06 08:50

> Jydeport er noget skrammel !
> (eller også er det den montør jeg har haft)

Det er ikke din montør det er galt med

Mvh.
Mureren
(der selv valgte Faltec/Crawford porte og var 100% tilfreds)

Fra : Anders

Dato : 12-01-06 10:06

"Mureren" <mureren_tag_det_væk_@mail.tele.dk> wrote in message

> Det er ikke din montør det er galt med
>
> Mvh.
> Mureren
> (der selv valgte Faltec/Crawford porte og var 100% tilfreds)

Jeg er udemærket tilfreds med mine Jydeporte

Anders

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-01-06 10:38

Jørgen Rasmussen skriver:

> Jeg søger en elektrisk port, med fjernbetjening.
> Til brug for privathus. Bruges vel 2 gange om dagen.

Er der port i, i forvejen ?

Jeg har en træport monteret med et ældre "Wayne Dalton" hejeseværk.
Hejseværket er fra jydeport (mener jeg) og virker fint, dog er
fjernbetjeningen lidt af en "klods" der kører på 9 volts batterier.

Det virker til gengæld fint !

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 12-01-06 20:16

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Jørgen Rasmussen skriver:

> Er der port i, i forvejen ?

Ja, der er en gammeldags manuel vippeport.

Det er ikke min egne garage, så jeg kan ikke give mange detaljer.
Men jeg har lovet at undersøge markedet, for en bekendt.

Du skriver om hejseværk: Er branchen lige så ensrettet som køkkenfirmaer
hvor en _stor_ del er de samme komponenter, (f.x. hængsler og
indretning) og bare lidt forskel i udformning af låger og greb.??

Dvs. så et par firmaer leverer al elmateriel til 90% af sælgerne.?

(Jeg vil gætte at det er. Folk der laver porte ved sikkert ikke meget om
styring af en elport.)

Tak for kommentarer til alle. Jeg håber på flere.!
- Altså relevante kommentarer om fabrikater og prisniveauer.

Mvh. Jørgen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-01-06 22:18

Jørgen Rasmussen skriver:

> Ja, der er en gammeldags manuel vippeport.

Som du vil motorisere ?

> Det er ikke min egne garage, så jeg kan ikke give mange detaljer.
> Men jeg har lovet at undersøge markedet, for en bekendt.

Okay, Wayne Dalton produkterne er ikke billige, men de virker. Min far
har en Einhell (elller lignede) som dem i HN, den er tusselangsom og har
ikke så mange kræfter, men den bruges også til en tynd stålport.

> Du skriver om hejseværk: Er branchen lige så ensrettet som køkkenfirmaer
> hvor en _stor_ del er de samme komponenter, (f.x. hængsler og
> indretning) og bare lidt forskel i udformning af låger og greb.??

Pas

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe
Er mine indlæg sendt via sunsites server, er sonofons newsserver igen
død

Fra : Michael Jensen

Dato : 12-01-06 18:59

http://www.hoermann.dk/dk/dk/

Fra : J W Nielsen

Dato : 12-01-06 20:13

Michael Jensen wrote:

> http://www.hoermann.dk/dk/dk/

- tjaaa, den kan jeg da også anbefale. Har haft en i omkring 10 år og den
virker fint.
Monterede for ca. 8 år siden et "Harald-Nyborg" træk på den og det har
virket upåklageligt 2-3-4 gange dagligt. Dog er fjernbetjeningerne også af
"klodstypen" og har bestemt ikke vundet nogen designpræmier.

/Jørgen