|
| Chiptuning hjælper - også på en sugemotor ~ Fra : Ukendt |
Dato : 11-01-06 17:56 |
|
Læg mærke til, at der tale om en minimal hk-fremgang.
Alligevel svmmer ejeren helt over vedr. den netop
gennemførte chiptuning af hans bil!
Thomas Spinnetho skriver:
"Det er fedt... egentlig virker tallene i sig selv ikke imponerende... lidt over
10 NM.. men for dælen da de er placeret godt.. det "brugbare" moment starter
allerede ved 3000 nu mod 4000 før... vildt vildt fedt... desuden trækker den bare
mere brutalt og rent.. mit hul omkring 5500 er ikke væk men minimeret da hele
trækket generelt er mere jævnt og hårdt... mht mit forbrug kan det kun være
steget, da min højre fod bestemt ikke er mindre "triggerhappy" nu... 160 km/t på
motorvej... sømmet i bund og man får et godt skub i ryggen ved godt 4500 omdr....
det holder altås bare 100% jeg må tilslutte mig koret.. Per Mai kan sgu sit
kram...
mht til spørgsmålet om hvad det præcist er han gør... er svaret... udøver positiv
voodoo på din motor
www.cuoresportivo.dk/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=3215&highlight=
-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:195.198.145.245)
-- Vis din bil frem på http://www.bilgalleri.dk
| |
Henrik B. (11-01-2006)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 11-01-06 18:11 |
|
<DJ Bobo...> skrev i en meddelelse
news:002d01c616cf$ede902f0$76ba0751@autoatlas.local...
>
> Læg mærke til, at der tale om en minimal hk-fremgang.
> Alligevel svmmer ejeren helt over vedr. den netop
> gennemførte chiptuning af hans bil!
Nu er den pågældende model jo så også udpint (=går magert) ab fabrik. Netop
derfor er der mere at hente, end normalt på en sugemotor........iflg. Per
Mai.
--
-----------------------------------
Dyrlægebiler - Det intelligente valg
| |
Ukendt (11-01-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 11-01-06 19:03 |
|
"Henrik B." <mailto:saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
"Re: Chiptuning hjælper - også på en sugemotor !"
> Nu er den pågældende model jo så også udpint (=går magert) ab fabrik.
Du fattede vist ikke budskabet i 1. omgang, så prøv at smide
brillerne på næsen igen og gentag forsøget med at læse teksten :)
-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:195.198.145.245)
-- Vis din bil frem på http://www.bilgalleri.dk
| |
Ukendt (11-01-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 11-01-06 19:03 |
|
"Henrik B." <mailto:saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
"Re: Chiptuning hjælper - også på en sugemotor !"
> Nu er den pågældende model jo så også udpint (=går magert) ab fabrik.
Du fattede vist ikke budskabet i 1. omgang, så prøv at smide
brillerne på næsen igen og gentag forsøget med at læse teksten :)
-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:195.198.145.245)
-- Vis din bil frem på http://www.bilgalleri.dk
| |
Lars L. Hansen (11-01-2006)
| Kommentar Fra : Lars L. Hansen |
Dato : 11-01-06 20:48 |
|
DJ Bobo wrote:
> "Henrik B." <mailto:saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> "Re: Chiptuning hjælper - også på en sugemotor !"
>
>
>>Nu er den pågældende model jo så også udpint (=går magert) ab fabrik.
>
>
> Du fattede vist ikke budskabet i 1. omgang, så prøv at smide
> brillerne på næsen igen og gentag forsøget med at læse teksten :)
Ligesom Henrik B fatter jeg det heller ikke?
Det er vist almenviden for bil-nørder og nørd-viden for almindelige
mennesker, at en Alfa 156 1.8 kan blive noget mere omgængelig ved
chip-tuning, eftersom (som Henrik også skriver) den får lidt for lidt
brændstof i fabrikskonfigurationen. Og så er det mindre væsentlig om det
giver flere heste på toppen.
Så ja, chiptuning hjælper på lige præcis den sugemotor fra Alfa. Men
sikkert ikke ret meget på de fleste andre sugemotorer.
--
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
'87 Citroën CX 25 GTi Turbo2
http://www.citronik.dk/ - Forum for Citroën-interesserede
| |
Ukendt (11-01-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 11-01-06 20:54 |
|
"Lars L. Hansen" <mailto:hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse
"Re: Chiptuning hjælper - også på en sugemotor !"
> Ligesom Henrik B fatter jeg det heller ikke?
> Det er vist almenviden for bil-nørder og nørd-viden for almindelige
> mennesker, at en Alfa 156 1.8 kan blive noget mere omgængelig ved
> chip-tuning, eftersom (som Henrik også skriver) den får lidt for lidt
> brændstof i fabrikskonfigurationen. Og så er det mindre væsentlig om det
> giver flere heste på toppen.
> Så ja, chiptuning hjælper på lige præcis den sugemotor fra Alfa. Men
> sikkert ikke ret meget på de fleste andre sugemotorer.
Der er en række biler, som "tjener" ved det - har været nævnt
herinde tiligere. Som Landberg skriver kan chipning medføre
at bilen opleves (og ér) mere kørbar. Dt var bare dét... :)
-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:195.198.145.245)
-- Vis din bil frem på http://www.bilgalleri.dk
| |
Jonas Hoffmann (11-01-2006)
| Kommentar Fra : Jonas Hoffmann |
Dato : 11-01-06 19:28 |
|
Per fik min gamle opel omega op fra 191 HK (har standard 204) til 212 HK.
/Jonas
<DJ Bobo...> skrev i en meddelelse
news:002d01c616cf$ede902f0$76ba0751@autoatlas.local...
>
> Læg mærke til, at der tale om en minimal hk-fremgang.
> Alligevel svmmer ejeren helt over vedr. den netop
> gennemførte chiptuning af hans bil!
>
> Thomas Spinnetho skriver:
> "Det er fedt... egentlig virker tallene i sig selv ikke imponerende...
> lidt over
> 10 NM.. men for dælen da de er placeret godt.. det "brugbare" moment
> starter
> allerede ved 3000 nu mod 4000 før... vildt vildt fedt... desuden trækker
> den bare
> mere brutalt og rent.. mit hul omkring 5500 er ikke væk men minimeret da
> hele
> trækket generelt er mere jævnt og hårdt... mht mit forbrug kan det kun
> være
> steget, da min højre fod bestemt ikke er mindre "triggerhappy" nu... 160
> km/t på
> motorvej... sømmet i bund og man får et godt skub i ryggen ved godt 4500
> omdr....
> det holder altås bare 100% jeg må tilslutte mig koret.. Per Mai kan sgu
> sit
> kram...
> mht til spørgsmålet om hvad det præcist er han gør... er svaret... udøver
> positiv
> voodoo på din motor
>
> www.cuoresportivo.dk/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=3215&highlight=
>
> -- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra
> IP:195.198.145.245)
> -- Vis din bil frem på http://www.bilgalleri.dk
>
| |
Jan W Nielsen (11-01-2006)
| Kommentar Fra : Jan W Nielsen |
Dato : 11-01-06 19:41 |
|
> Per fik min gamle opel omega op fra 191 HK (har standard 204) til 212 HK.
Hej Jonas
Det var da dig, der købte Mogens Knudsens Omega 3000 24V, var det ikke..?
Var det den, der havde 191 hk, og har du solgt den igen - og hvad har du i
givet fald købt i stedet...?
--
/Jan W Nielsen
| |
Ukendt (11-01-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 11-01-06 22:38 |
| | |
Jonas Hoffmann (12-01-2006)
| Kommentar Fra : Jonas Hoffmann |
Dato : 12-01-06 11:26 |
|
Undskyld det lidt sene svar...
Jeps det er den jeg købte af mogens for en del tid siden !
/Jonas
PS: Jeg har ikke solgt den!
"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:43c55123$0$193$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> Per fik min gamle opel omega op fra 191 HK (har standard 204) til 212 HK.
>
> Hej Jonas
>
> Det var da dig, der købte Mogens Knudsens Omega 3000 24V, var det ikke..?
>
> Var det den, der havde 191 hk, og har du solgt den igen - og hvad har du i
> givet fald købt i stedet...?
>
> --
> /Jan W Nielsen
>
>
>
>
| |
Ukendt (11-01-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 11-01-06 19:33 |
|
"Jonas Hoffmann" <mailto:j@edb.dk> skrev i en meddelelse
"Re: Chiptuning hjælper - også på en sugemotor !"
> Per fik min gamle opel omega op fra 191 HK (har standard 204) til 212 HK.
Du har solgt den?
-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:195.198.145.245)
-- Vis din bil frem på http://www.bilgalleri.dk
| |
Jan W Nielsen (11-01-2006)
| Kommentar Fra : Jan W Nielsen |
Dato : 11-01-06 19:37 |
|
> Chiptuning hjælper - også på en sugemotor !
Ja, men sjældent noget af betydning.
> steget, da min højre fod bestemt ikke er mindre "triggerhappy" nu... 160
> km/t på
> motorvej... sømmet i bund og man får et godt skub i ryggen ved godt 4500
> omdr....
Hvis der ved 160 km/t skal opleves en forskel, der ikke kan tilskrives
placebo (en virkning der kommer, fordi man tror på det virker) - så skal der
formentlig mindst 15-10 procent mere power til. Dét giver chipning af
sugemotor normalt ikke.
Mindre end 15 procents ekstra power virker naturligvis også, men så skal der
målegrej (ure eller lign.) til, før man kan påvise det.
Det har altid (fra mig) været skrevet, at chipning af sugemotor nok kan give
noget på nogle biler - men sjældent ret meget - og sjældent noget der har
nogen praktisk betydning, der er stor nok, til at "almindelige mennesker"
ikke bliver skuffede over deres "investering"
Til gengæld er den "psykiske faktor" dramatisk - ligesom det er tilfældet
med hul i lydpotten/remuspotte - og det synes jeg, at ovenstående sætning er
et meget godt udtryk for.
/Jan W Nielsen
| |
Thomas Landberg (11-01-2006)
| Kommentar Fra : Thomas Landberg |
Dato : 11-01-06 20:08 |
|
> Hvis der ved 160 km/t skal opleves en forskel, der ikke kan tilskrives
> placebo (en virkning der kommer, fordi man tror på det virker) - så skal
> der formentlig mindst 15-10 procent mere power til. Dét giver chipning af
> sugemotor normalt ikke.
>
> Mindre end 15 procents ekstra power virker naturligvis også, men så skal
> der målegrej (ure eller lign.) til, før man kan påvise det.
>
> Det har altid (fra mig) været skrevet, at chipning af sugemotor nok kan
> give noget på nogle biler - men sjældent ret meget - og sjældent noget der
> har nogen praktisk betydning, der er stor nok, til at "almindelige
> mennesker" ikke bliver skuffede over deres "investering"
>
> Til gengæld er den "psykiske faktor" dramatisk - ligesom det er tilfældet
> med hul i lydpotten/remuspotte - og det synes jeg, at ovenstående sætning
> er et meget godt udtryk for.
Min makker og jeg chippede en BMW 523 her for nogle dage siden. Bilen havde
kørt en kvart million kilometer og var monteret med nogle skrappere knaster.
Bilen fik 15hk mere på toppen og et trist dyk i momentkurven blev rettet ud.
Målemæssigt fik den ikke vildt meget mere moment, men enhver husmor ville
kunne mærke, at hullet i momentkurven var glattet ud. Der var klar mærkbar
forskel på hvordan bilen kørte.
--
MVH
Thomas Landberg
www.landberg.dk - chiptuning udført i din indkørsel: 3.995kr inkl. moms.
| |
Jan W Nielsen (11-01-2006)
| Kommentar Fra : Jan W Nielsen |
Dato : 11-01-06 20:20 |
|
> Min makker og jeg chippede en BMW 523 her for nogle dage siden. Bilen
> havde kørt en kvart million kilometer og var monteret med nogle skrappere
> knaster. Bilen fik 15hk mere på toppen og et trist dyk i momentkurven blev
> rettet ud. Målemæssigt fik den ikke vildt meget mere moment, men enhver
> husmor ville kunne mærke, at hullet i momentkurven var glattet ud. Der var
> klar mærkbar forskel på hvordan bilen kørte.
Ok - som sagt afviser jeg ikke, at der er noget mærkbart at hente på nogle
få biler - og specielt ikke på dem, der i forvejen har fået andre knaster
mv,
P.S: Kan du chippe en ny Leon TFSi til 240 hk - som man kan med Golfen..? Og
er de to motorer ens, selv om Leon' en kun yder 185 hk..?
--
/Jan W Nielsen
| |
BJ (11-01-2006)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 11-01-06 20:24 |
|
"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:43c55a57$0$179$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
KLIP
> P.S: Kan du chippe en ny Leon TFSi til 240 hk - som man kan med Golfen..?
> Og er de to motorer ens, selv om Leon' en kun yder 185 hk..?
_Er_ det ikke samme motor som Golf/Audi..?
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
Thomas Landberg (11-01-2006)
| Kommentar Fra : Thomas Landberg |
Dato : 11-01-06 20:38 |
|
> P.S: Kan du chippe en ny Leon TFSi til 240 hk - som man kan med Golfen..?
> Og er de to motorer ens, selv om Leon' en kun yder 185 hk..?
Jeg kan pt. ikke chippe den bil, da den ikke lader sig chippe gennem
OBD-porten. Det er nok blot et spørgsmål om tid. Men man kan chippe den ved
at åbne styreboksen og gå ind via kontaktpunkterne. Motoren i en Golf V GTi
og Seat Leon TFSi er nøjagtigt den samme, men v.h.a. en lille ændring i
brændstofmængde og tænding har Leon'en "tabt" 15 hk. Chipper man dem får man
samme resultat.
--
MVH
Thomas Landberg
www.landberg.dk - chiptuning udført i din indkørsel: 3.995kr inkl. moms.
| |
Juul (11-01-2006)
| Kommentar Fra : Juul |
Dato : 11-01-06 20:47 |
|
> Hvis der ved 160 km/t skal opleves en forskel, der ikke kan tilskrives
> placebo (en virkning der kommer, fordi man tror på det virker) - så skal
der
> formentlig mindst 15-10 procent mere power til. Dét giver chipning af
> sugemotor normalt ikke.
>
> Mindre end 15 procents ekstra power virker naturligvis også, men så skal
der
> målegrej (ure eller lign.) til, før man kan påvise det.
Det KAN (for jeg ved ikke hvad Per Mai præcist har gang i) også bero på at
motorsoftwaren er ændret så speederen eksempelvis reagerer på hvor hurtigt
man tramper ned. Så vil selv små vip kunne føles og det fornemmes som om man
har en velvillig motor med flere kræfter end den egentlig har (det opdager
man så når man trykker speederen helt i bund). AKA driveability...
På den anden side - så har de fleste normale biler udsolgt ved 160 så om det
fænomen gør sig i det pågældende tilfælde er nok tvivilsomt...
VH Juul
| |
Claus & Lene, Ålborg (12-01-2006)
| Kommentar Fra : Claus & Lene, Ålborg |
Dato : 12-01-06 11:30 |
|
"Juul" <crap@hellhole.com> skrev i en meddelelse
news:43c560a4$0$15789$14726298@news.sunsite.dk...
>> Hvis der ved 160 km/t skal opleves en forskel, der ikke kan tilskrives
>> placebo (en virkning der kommer, fordi man tror på det virker) - så skal
> der
>> formentlig mindst 15-10 procent mere power til. Dét giver chipning af
>> sugemotor normalt ikke.
>>
>> Mindre end 15 procents ekstra power virker naturligvis også, men så skal
> der
>> målegrej (ure eller lign.) til, før man kan påvise det.
>
> Det KAN (for jeg ved ikke hvad Per Mai præcist har gang i) også bero på at
> motorsoftwaren er ændret så speederen eksempelvis reagerer på hvor hurtigt
> man tramper ned. Så vil selv små vip kunne føles og det fornemmes som om
> man
> har en velvillig motor med flere kræfter end den egentlig har (det opdager
> man så når man trykker speederen helt i bund). AKA driveability...
>
> På den anden side - så har de fleste normale biler udsolgt ved 160 så om
> det
> fænomen gør sig i det pågældende tilfælde er nok tvivilsomt...
>
> VH Juul
>
Du har delvist ret ang. speederrosponsen, det man gør er, at man ændre
amplituden på signalet fra speederen (på nye biler med drivebywire).
Samtidig med det kan man trimme flg. justere tændingen lidt op, finjustere
indsprøjtningstidpunktet, dysernes åbningstider, samt flytte
omdrejningsbegrænseren...
Et forsøg med en BMW 328I (årg. 2000), har givet en noget hurtigere
acceleration - Det man specielt mærker forskel på er, at den er noget
hurtigere til at accelere i mellem accelrationerne (den er med Aut.). De
ting der blev ændret på den er speederrespons, åbningtider på dyserne, samt
en lidt tidligere indsprøjtning.
/Claus
| |
Jan W Nielsen (12-01-2006)
| Kommentar Fra : Jan W Nielsen |
Dato : 12-01-06 13:24 |
|
> ting der blev ændret på den er speederrespons, åbningtider på dyserne,
> samt en lidt tidligere indsprøjtning.
Har han ikke flyttet tændingstidspunktet..?
/Jan W Nielsen
| |
Claus & Lene, Ålborg (12-01-2006)
| Kommentar Fra : Claus & Lene, Ålborg |
Dato : 12-01-06 14:02 |
|
Tjo, mener jeg flyttede det meget lidt, da vedkommende ikke ønskede at
skulle køre på oktan 98
/claus
"Jan W Nielsen" <intetsvar@nitetsvar.dk> skrev i en meddelelse
news:43c64a5b$0$11700$d40e179e@nntp02.dk.telia.net...
>> ting der blev ændret på den er speederrespons, åbningtider på dyserne,
>> samt en lidt tidligere indsprøjtning.
>
> Har han ikke flyttet tændingstidspunktet..?
>
> /Jan W Nielsen
>
| |
Henrik B. (12-01-2006)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 12-01-06 17:32 |
|
"Juul" <crap@hellhole.com> skrev i en meddelelse
news:43c560a4$0$15789$14726298@news.sunsite.dk...
> På den anden side - så har de fleste normale biler udsolgt ved 160 så om
> det
> fænomen gør sig i det pågældende tilfælde er nok tvivilsomt...
Ja, i en 1,8'er er der nok en så begrænset effekt, at der er (store) grænser
for, hvad der "kan ske". Altså lige på nær i en gammel udbollet Vectra, som
f.eks. den Jan W. kører i.
--
-----------------------------------
Dyrlægebiler - Det intelligente valg
| |
Jan W Nielsen (12-01-2006)
| Kommentar Fra : Jan W Nielsen |
Dato : 12-01-06 20:26 |
|
> Ja, i en 1,8'er er der nok en så begrænset effekt, at der er (store)
> grænser for, hvad der "kan ske". Altså lige på nær i en gammel udbollet
> Vectra, som f.eks. den Jan W. kører i.
Den lader vi lige stå et øjeblik.
--
/Jan W Nielsen
| |
Ukendt (13-01-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 13-01-06 11:23 |
|
"Jan W Nielsen" <mailto:intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
"Re: Chiptuning hjælper - også på en sugemotor !"
> Den lader vi lige stå et øjeblik.
Ja! - hvis man ikke må genere en skribent for hans måde at
stave på, er det ganske malplaceret i en nyhedsgruppe vedr.
biler at genere en mands bil uanset hvilken, han måtte vælge.
Om igen, Henrik B.
/Mogens
'06 Rolls Royce Phantom
-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:149.226.255.199)
-- Vis din bil frem på http://www.bilgalleri.dk
| |
Henrik B. (24-01-2006)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 24-01-06 18:30 |
|
<DJ Bobo> skrev i en meddelelse
news:003901c6182b$47f90400$76ba0751@autoatlas.local...
>
> Ja! - hvis man ikke må genere en skribent for hans måde at
> stave på, er det ganske malplaceret i en nyhedsgruppe vedr.
> biler at genere en mands bil uanset hvilken, han måtte vælge.
>
> Om igen, Henrik B.
*ROFL*
> /Mogens
> '06 Rolls Royce Phantom
Sig mig, hva' fa'n er nu det??
--
-----------------------------------
Dyrlægebiler - Det intelligente valg
| |
DJ Bobo \(211 16\) (24-01-2006)
| Kommentar Fra : DJ Bobo \(211 16\) |
Dato : 24-01-06 19:17 |
|
"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:43d6640e$0$2477$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> *ROFL*
:)
>> '06 Rolls Royce Phantom
> Sig mig, hva' fa'n er nu det??
En bil
| |
BJ (24-01-2006)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 24-01-06 19:46 |
|
"DJ Bobo (211 16)" <nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse
news:WauBf.43190$d5.199260@newsb.telia.net...
KLIP
>
>> *ROFL*
>
> :)
>
>>> '06 Rolls Royce Phantom
>
>> Sig mig, hva' fa'n er nu det??
>
> En bil
Den er ikke for dyrlæger, men veterinærchefer..
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
DJ Bobo \(211 16\) (24-01-2006)
| Kommentar Fra : DJ Bobo \(211 16\) |
Dato : 24-01-06 19:52 |
|
"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev i en meddelelse
news:43d675f9$0$2103$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Den er ikke for dyrlæger, men veterinærchefer..
He he - den er kun for folk med hang til chauffør, idet al komforten
stort set er "lagt på" bagsædet. Elektriske bagdøre og masser af
plads eksempelvis...
| |
Henrik B. (25-01-2006)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 25-01-06 01:21 |
|
"DJ Bobo (211 16)"
Fy Fan i Helvete - ett svenskt postnummar....
--
-----------------------------------
Dyrlægebiler - Det intelligente valg
| |
DJ Bobo \(211 16\) (25-01-2006)
| Kommentar Fra : DJ Bobo \(211 16\) |
Dato : 25-01-06 06:35 |
|
"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:43d6c463$0$2509$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Fy Fan i Helvete - ett svenskt postnummar....
Jep, det gør Rolls Roycen noget billigere
| |
Thomas J. (25-01-2006)
| Kommentar Fra : Thomas J. |
Dato : 25-01-06 13:15 |
|
Den Tue, 24 Jan 2006 18:51:38 GMT sendte "DJ Bobo \(211 16\)"
<nyhedsgrupperSLET@DETTEjubii.dk> følgende røgsignaler:
>He he - den er kun for folk med hang til chauffør, idet al komforten
>stort set er "lagt på" bagsædet. Elektriske bagdøre og masser af
>plads eksempelvis...
Det må være din kone du taler om. *he he he*
--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04 (26.800 km)
Yamaha Aerox RR '04 (1470 km)
Medtronic 6931-65cm '05 (18 stød)
| |
Henrik B. (24-01-2006)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 24-01-06 18:43 |
|
"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:43c6ad0f$0$158$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>> Ja, i en 1,8'er er der nok en så begrænset effekt, at der er (store)
>> grænser for, hvad der "kan ske". Altså lige på nær i en gammel udbollet
>> Vectra, som f.eks. den Jan W. kører i.
>
> Den lader vi lige stå et øjeblik.
Enhver ved jo, at du ikke kører på TEC2000...
--
-----------------------------------
Dyrlægebiler - Det intelligente valg
| |
|
|