Selvfølgelig er det klippekortes skyld ...~
Fra : BJ

Dato : 11-01-06 16:15

http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3489350/

Det kan naturligvis ikke skyldes:

1) Mindre årgange.
2) Intet vintervejr.
3) Stort salg af nye biler og dermed færre gamle potter.

osv. osv.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Leonard

Dato : 11-01-06 16:27

"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> wrote:

>3) Stort salg af nye biler og dermed færre gamle potter.

Du har åbenbart ikke læst hele artiklen og drager også din helt egen
konklussion. Der står faktisk intet i artiklen om at det er
klippekortets skyld, faktisk står der at noget af det er p.gr.a. mere
sikre biler.

En af årsagerne kan også være at det nu er så dyrt at købe brændstof
at nogen vælger at lade være med at køre.

Der er ingen der kan påvise at der er en enkelt faktor, der giver
færre uheld. Hvis der var, var det jo ikke noget problem at fokusere
udelukkende på den ene ting, men så simpel er trafiksikkerhed ikke,
selvom mange her i gruppen tror det.

Og så er jeg jo allerede inhabil, da jeg igen fik en fed firmajulegave
fra RFSF.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Thomas J.

Dato : 11-01-06 16:29

Den Wed, 11 Jan 2006 16:27:13 +0100 sendte Leonard <usenet@leonard.dk>
følgende røgsignaler:

>Og så er jeg jo allerede inhabil, da jeg igen fik en fed firmajulegave
>fra RFSF.

*"Hva' fa'n....fik du din kone tilbage ?".wav*

He he he...

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04 (26.800 km)

Fra : BJ

Dato : 11-01-06 17:13

"Thomas J." <dsl83452fjernaltmellemtotalletogsnabelaet@vip.cybercity.dk>
skrev i en meddelelse news:0v8as1l1ud4gi2tt4g0sqdmoe3n4ojvekn@4ax.com...

KLIP

> *"Hva' fa'n....fik du din kone tilbage ?".wav*

Det kan man vist også kalde glorificering af en begrænsning..:)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : BJ

Dato : 11-01-06 17:06

"Leonard" <usenet@leonard.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> konklussion. Der står faktisk intet i artiklen om at det er
> klippekortets skyld, faktisk står der at noget af det er p.gr.a. mere

Du kender godt til at noget er skrevet så det er underforstået ..ik´..?

Det er da tydeligt at læse, klippekortet er skyld i faldet som er mest
dramatisk efter indførelsen.

Jeg vil vove den påstand, faldet skyldes højere hastigheder på
motorvejene..!..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 11-01-06 17:50

> Det er da tydeligt at læse, klippekortet er skyld i faldet som er mest
> dramatisk efter indførelsen.

Hvilket så nok er rigtigt, i hvert fald kan faktore du nævner, ikke
pludselig kan bidrage med tilsv. reduktion, der skal andet&mere til. Jeg
citere: "Men det særlige interessante er, at halvdelen af faldet er kommet i
de seneste fire måneder, det vil sige efter, klippekortet blev indført". Han
siger jo også: "I nogle år er antallet af dræbte i biler faldet på grund af
mere sikre biler, "

> Jeg vil vove den påstand, faldet skyldes højere hastigheder på
> motorvejene..!..;)

Ja gør du bare det Og få nogen til at "trykke" det :).

Fra : BJ

Dato : 11-01-06 17:51

KLIP

> Ja gør du bare det Og få nogen til at "trykke" det :).

Det kan ganske simpel ikke lade sig gøre.

Ikke én eneste "anstændig" redaktør vil på noget tidspunkt forherlige større
frihed, men med kyshånd glorificere enhver begrænsning i borgernes frihed.

Vi er vel alle opdraget til det ...ik´...?..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ole Thomsen

Dato : 11-01-06 18:27

BJ wrote:

> Ikke én eneste "anstændig" redaktør vil på noget tidspunkt forherlige
> større frihed, men med kyshånd glorificere enhver begrænsning i
> borgernes frihed.

Prøv at skubbe til pickup'en

Ole Thomsen

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 11-01-06 18:34

"Ole Thomsen" <ot@networks.dk> skrev i en meddelelse n

> Prøv at skubbe til pickup'en

ROFL...:)

Fra : BJ

Dato : 11-01-06 18:35

KLIP

> ROFL...:)

Biinnnngggg: Man _skal_ se begrænsningerne og for alt i verden _ikke_
mulighederne.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 11-01-06 18:59

> Biinnnngggg: Man _skal_ se begrænsningerne og for alt i verden _ikke_
> mulighederne.

Man skal lære at styre dem...men nogen lære ikke så hurtigt. Det hele
handler om at de nødigt vil miste skatteborgere, og så vejer din, min
personlige frihed ikke meget.

Fra : BJ

Dato : 11-01-06 19:06

KLIP

> Man skal lære at styre dem...men nogen lære ikke så hurtigt.

Måske endda med eksklusivaftale...

> Det hele handler om at de nødigt vil miste skatteborgere, og så vejer din,
> min personlige frihed ikke meget.

Hold da helt op, hvis det var tilfældet, så batter mellem 300 og for dens
sags skyld 1.200 dødsfald som en skrædder i helvede.

Du skal dælme laaangt ud på landet med den form for forsøg på
manipulation..)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : BJ

Dato : 11-01-06 18:34

"Ole Thomsen" <ot@networks.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Prøv at skubbe til pickup'en

Det nytter ikke.

Det er blevet dansk livsstil.

Man _skal_ se begrænsningerne og for alt i verden _ikke_ mulighederne.

Sørgeligt men efter min mening desværre realiteterne.

PS: Du kan få et ganske "lille" indtryk ved at følge grundigt med i denne
NG..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 12-01-06 09:29

> Ikke én eneste "anstændig" redaktør vil på noget tidspunkt forherlige
> større frihed, men med kyshånd glorificere enhver begrænsning i borgernes
> frihed.

Nu ved jeg ikke, hvad du præcist mener med "større frihed", men er det
højere hastigheder på vejene, du ikke mener, at "anstændige" redaktører vil
tale for, så må jeg konkludere, at du faktisk ikke følger ret godt med i,
hvad der skrives i medierne og hvad redaktører mener.

Der har nemlig de seneste år været flere lederartikler i eksempelvis
Jyllands-Posten, der har talt for højere fart.

Mvh. Lisbeth

Fra : BJ

Dato : 12-01-06 14:37

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsenFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:43c61515$0$11673$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

KLIP

> Der har nemlig de seneste år været flere lederartikler i eksempelvis
> Jyllands-Posten, der har talt for højere fart.

Det er korrekt.

Jeg læser ikke så mange aviser (er kun abonnent på JP, Børsen, VAF samt
modtager Erhvervsbladet), så måske jeg skulle til at holde Politikken..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 13-01-06 09:37

> Jeg læser ikke så mange aviser (er kun abonnent på JP, Børsen, VAF samt
> modtager Erhvervsbladet), så måske jeg skulle til at holde Politikken..

Jamen så bør du være stødt på adskillige artikler/ledere med de holdninger
du mener ikke forekommer i danske medier!

De aviser du og jeg IKKE læser, har måske også givet udtryk for de
holdninger, du efterlyser *S*

Mvh. Lisbeth

Fra : BJ

Dato : 13-01-06 14:33

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsenFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:43c77a49$0$10871$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

KLIP

> [...]
> du mener ikke forekommer i danske medier!
>
> De aviser du og jeg IKKE læser, har måske også givet udtryk for de

Det er alt i alt ganske herligt..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Klaus G.

Dato : 11-01-06 18:33

> Jeg vil vove den påstand, faldet skyldes højere hastigheder på
> motorvejene..!..;)

Der kommer jo også flere og flere vindmøller i takt med at den globale
opvarming bliver værre og værre. Så jeg tror også at vindmøllerne har en
finger med i spillet her :)

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : alexbo

Dato : 11-01-06 19:11

"Klaus G." skrev

> Der kommer jo også flere og flere vindmøller i takt med at den globale
> opvarming bliver værre og værre.

En slags bordventilatorer, smart tænkt og så får man strøm oven i købet.

mvh
Alex Christensen

Fra : alexbo

Dato : 11-01-06 18:33

"BJ" skrev

> Jeg vil vove den påstand, faldet skyldes højere hastigheder på
> motorvejene..!..;)

Næh, den lavere hastighed på motorvejen,
Alle de rigtig hurtige er stort set forsvundet, de tør ikke risikere kortet,
derfor er gennemsnithastigheden på motorvejen faldet.

mvh
Alex Christensen

Fra : BJ

Dato : 11-01-06 18:38

KLIP

> Næh, den lavere hastighed på motorvejen,

Det var dengang.

> Alle de rigtig hurtige er stort set forsvundet, de tør ikke risikere
> kortet,

Du skal bevæge dig rundt i hele Danmark, så ville du ind imellem opleve
noget andet.

> derfor er gennemsnithastigheden på motorvejen faldet.

Den stiger stødt og rolig igen.

Der skal laves en stor understøttelsesindsamling til foråret igen.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : alexbo

Dato : 11-01-06 19:08

"BJ" skrev i

> Den stiger stødt og rolig igen.

Det vil sige at du ved godt at hastigheden er faldet, og alligevel skriver
du det modsatte.

mvh
Alex Christensen

Fra : BJ

Dato : 11-01-06 19:17

KLIP

> Det vil sige at du ved godt at hastigheden er faldet, og alligevel skriver
> du det modsatte.

Jeg "ved" det fra pressen.

Min hastighed er steget .... til præcis 130 km/t på de få af uransagelige
årsager udvalgte strækninger (hele døgnet rundt).

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 12-01-06 00:58

BJ wrote:

> Jeg "ved" det fra pressen.
>
> Min hastighed er steget .... til præcis 130 km/t på de få af uransagelige
> årsager udvalgte strækninger (hele døgnet rundt).

Du må godtnok køre meget, hvis du alene mand, kan trække gennemsnittet op :)

--
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
'87 Citroën CX 25 GTi Turbo2

Fra : BJ

Dato : 12-01-06 01:01

"Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Du må godtnok køre meget, hvis du alene mand, kan trække gennemsnittet op
> :)

Du skal lige repetere, hvad det er, jeg "ved" fra pressen..

Det har intet at gøre med min gennemsnitshastighed.....alene.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 12-01-06 09:37

> Jeg vil vove den påstand, faldet skyldes højere hastigheder på
> motorvejene..!..;)

..... undrer mig over den påstand, eftersom der står i artiklen, at "I år ser
vi et markant fald i antallet af dræbte cyklister." De er jo næppe blevet
skånet på grund af højere hastighed på motorvej.

Mvh. Lisbeth

Fra : BJ

Dato : 12-01-06 14:38

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsenFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:43c61515$2$11673$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

KLIP

> .... undrer mig over den påstand, eftersom der står i artiklen, at "I år
> ser vi et markant fald i antallet af dræbte cyklister." De er jo næppe
> blevet skånet på grund af højere hastighed på motorvej.

Det er på grund af øget brug af cykelhjelm.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 13-01-06 09:46

> Det er på grund af øget brug af cykelhjelm.

Hvor meget er brugen af cykelhjelm da steget?

Så vidt jeg kan læse mig til, er det nemlig slet ikke tilfældet, at brugen
af cykelhjelm er øget nævneværdigt.

Og seneste tælling af brugen, så vidt jeg har kunnet opspore, er fra 2004
Seneste registrering af ulykker og brug af cykelhjelme er fra 1998-2000

Såååå... hvorfra kender du sammenhængen mellem brug af cykelhjelm og sidste
års markant faldende antal dødsulykker blandt cyklister? Ved du?
Eller´gætter du bare? og kan du henvise til undersøgelser, der støtter dine
antagelser (?).

Hvad med de nye regler for lastbilers spejle? Hvilken effekt har de haft?
Hvilken effekt har klippekortet haft på cyklistulykker med dødelig udgang.

VED du, hvordan tingene hænger sammen - eller stiller du dig tilfreds med at
gætte på sammenhænge, der passer dig og dine holdninger bedst?

Jeg må lige indskyde, at jeg ved ikke, hvilken sammenhæng der er mellem
hastigheder, klippekort, lastbilers spejle og cykelhjelme.

Mvh. Lisbeth

Fra : BJ

Dato : 13-01-06 14:34

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsenFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:43c77a49$1$10871$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

KLIP

> Jeg må lige indskyde, at jeg ved ikke, hvilken sammenhæng der er mellem
> hastigheder, klippekort, lastbilers spejle og cykelhjelme.

Jeg gør heller ikke, men Hr. Duracell kan sikkert komme med nogen bevægende
udlægninger..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 13-01-06 15:38

> Jeg gør heller ikke, men Hr. Duracell kan sikkert komme med nogen
> bevægende udlægninger..

Sikkert, men dine udredninger vedr. brug af cykelhjelm, kan heller ikke
bruges til andet end underholdningens værdi . Læs; du ved ikke hvad du taler
om :o/.

Fra : BJ

Dato : 13-01-06 15:40

KLIP

> Sikkert, men dine udredninger vedr. brug af cykelhjelm, kan heller ikke
> bruges til andet end underholdningens værdi .

De er heller ikke ment som andet, helt på lige fod med mange af Hr.
Duracell´s udgydelser...;-/

Jeg skal blot ikke leve af meningsløse udgydelser.!

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 13-01-06 16:36

> De er heller ikke ment som andet, helt på lige fod med mange af Hr.
> Duracell´s udgydelser...;-/

Forskellen er at hans bunder i noget rigtigt :o/.

Fra : BJ

Dato : 13-01-06 16:49

KLIP

> Forskellen er at hans bunder i noget rigtigt :o/.

Jeg kan sgu ikke lade være, så på forhånd _undskyld_:

Den sidste idiot er ikke død endnu.

Hans arbejde består mestendels i at fodre politikerne med rygklap, men han
skal da have ror, når han endelig kommer med noget reelt.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 13-01-06 17:01

> Hans arbejde består mestendels i at fodre politikerne med rygklap, men han
> skal da have ror, når han endelig kommer med noget reelt.

Men inden da, har han læst noget statistik, og sammenholdt det med
indtrufent. Det er her I, vi har divergerende opfattelse - jeg støtter ham i
at det er "klippekortet" som er skyld i det pludselige fald - jeg har sgu'
kørt med cykelhjelm i 20 år :)))).

Fra : BJ

Dato : 13-01-06 17:02

KLIP

> [...]
> i at det er "klippekortet" som er skyld i det pludselige fald - jeg har

LOL..

Jeg vil _købe_ en cykel og cykelhjelm, hvis Hr. Duracell foreslår fjernelse
at bøderne, når klippekortet træder i kraft ved overskridelse af
hastighederne mv.

Det er således _ikke_ mere bøderne og deres størrelser, der virker
afskrækkende, men udelukkende klippen og udsigten til tabet af
førerretten..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 13-01-06 17:17

> Det er således _ikke_ mere bøderne og deres størrelser, der virker
> afskrækkende, men udelukkende klippen og udsigten til tabet af
> førerretten..;)

Desværre heller ikke årsagen til tingenes tilstand, mod tåber kæmper selv
guder forgæves :(.

Fra : BJ

Dato : 13-01-06 17:18

KLIP

> Desværre heller ikke årsagen til tingenes tilstand, mod tåber kæmper selv
> guder forgæves :(.

Jeg forstår ikke et system som giver straf 2 gange og påstås at virke
udelukkende af den ene.

Han er måske bange for skatteministeren fratager ham hans
"provision"..?..;-\

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 13-01-06 17:38

> Jeg forstår ikke et system som giver straf 2 gange og påstås at virke
> udelukkende af den ene.

Det er desværre åbenbart nødvendigt. Man har jo i årevis forsøgt sig med kun
den ene, uden der er sket en sk..., også selv om cykelhjelme var alm brugt
:(. Men pludselig. på få md., TADAAAA, pusseløjeligt tilfælde?.

Fra : BJ

Dato : 13-01-06 17:45

KLIP

> Det er desværre åbenbart nødvendigt.

Sikke da noget sludder, når den ene straf overflødiggør den anden.

> Man har jo i årevis forsøgt sig med kun den ene, uden der er sket en
> sk..., også selv om cykelhjelme var alm brugt :(. Men pludselig. på få
> md., TADAAAA, pusseløjeligt tilfælde?.

Netop _det_ er udsagnet.

Så fjern bødetaksterne ifbm. klippekortets "huséren".

PS: Desværre er der ikke tradition for at slette overflødige love, specielt
ikke hvis de er med til at skæppe i statskassen. Vi vil ikke kalde en skovl
for en skovl og en spade for en spade. Bemærkelsesværdigt nok, æder laaaangt
de fleste danskere manipulationen råt.
Vi er jo heller ikke så højt uddannede (endnu), så vi fatter spillet ...

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 13-01-06 18:12

> Sikke da noget sludder, når den ene straf overflødiggør den anden.

Det gør den jo så bare tilsyn.lad ikke :(. Nogen fatter ikke den "fine
hentydning", før den bliver plantet med en vognstang. Tag det som en opflg.
på at Hr. Fjog har givet et større øko.råderum, der er jo råd til det?.
Ikke et ord om gynger/karruseller....;).

Fra : BJ

Dato : 13-01-06 18:15

KLIP

> [...]
> opflg. på at Hr. Fjog har givet et større øko.råderum, der er jo råd til
> det?. Ikke et ord om gynger/karruseller....;).

Iht. til Hr. Duracell, har Hr. Fjog med det større/store råderum fattet
budskabet.

Du mister førerretten ved brud på færdselsloven og hastigheden er generelt
faldet.

Så er det jo ren økonomisk misundelse, du fortfarende giver udtryk for.

Det har intet at skaffe ifbm. med strafudmåling eller anvendelse af et
"straffemenykort".

Skal Hr. Duracell nu også gå rette økonomisk med borgerne, fordi
levestandarden er steget betragtelig i Danmark..?????

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 13-01-06 18:31

> Skal Hr. Duracell nu også gå rette økonomisk med borgerne, fordi
> levestandarden er steget betragtelig i Danmark..?????

Jeg ved så ikke om den er steget for alle, det har jeg ikke belæg for at
udtale mig om. Jeg konkludere bare at der er skruet på begge
indtjenings"skruer", borgernes, statens. I dette tilfælde gavner det
trafiksikkerheden, så er alle glade? :).

Fra : BJ

Dato : 13-01-06 18:32

KLIP

> Jeg ved så ikke om den er steget for alle, det har jeg ikke belæg for at
> udtale mig om.

O.k., men alle økonimiske indikatorer peger derpå.

> Jeg konkludere bare at der er skruet på begge indtjenings"skruer",
> borgernes, statens.

Færdselsloven skal vel ikke være en indtjeningsparameter for staten..?????

> I dette tilfælde gavner det trafiksikkerheden, så er alle glade? :).

Sikke da noget sludder.

Bødetaksterne anvendes ikke til at højne trafiksikkerheden med.

De går stort set ubeskåret som provision til ordensmagten.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 13-01-06 19:36

> Bødetaksterne anvendes ikke til at højne trafiksikkerheden med.
>
> De går stort set ubeskåret som provision til ordensmagten.

Jeg, Duracell sikkert også, er ligeglad med hvad de går til, resultatet er
det samme ;))..

Fra : BJ

Dato : 13-01-06 19:43

KLIP

> Jeg, Duracell sikkert også, er ligeglad med hvad de går til, resultatet
> er det samme ;))..

Tjaeee ... det fremmer ikke respekten ... for nogen af jer i så
henseende..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 13-01-06 19:52

> Tjaeee ... det fremmer ikke respekten ... for nogen af jer i så
> henseende..

Det er resultatet som tæller ;).

Fra : BJ

Dato : 13-01-06 19:52

KLIP

> Det er resultatet som tæller ;).

Jeg glæder mig også over hver eneste dag, selvstændigheden er stærkt
stigende og individualismen for at styre sit eget liv øges...

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 13-01-06 23:05

> Jeg glæder mig også over hver eneste dag, selvstændigheden er stærkt
> stigende og individualismen for at styre sit eget liv øges...

Så er det jo godt der alligevel er styr på det for os. Det er alligevel mere
end vi åbenbart kan tåle ;).

Fra : BJ

Dato : 13-01-06 23:11

KLIP

> Så er det jo godt der alligevel er styr på det for os. Det er alligevel
> mere end vi åbenbart kan tåle ;).

I ligger som i selv har redt, så vi forventer ikke at høre mere fra jer..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 12-01-06 09:17

> Det kan naturligvis ikke skyldes:
>
> 1) Mindre årgange.

Mindre årgange af hvad?

> 2) Intet vintervejr.
> 3) Stort salg af nye biler og dermed færre gamle potter.

Næppe. Det største fald er sket blandt cyklister og det tal påvirkes næppe
synderligt af bilernes alder.

> osv. osv.

Joda... som en anden har skrevet er der masser af faktorer, der spiller ind,

Mvh. Lisbeth

Fra : BJ

Dato : 12-01-06 14:41

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsenFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:43c61514$0$11673$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

KLIP

> Mindre årgange af hvad?

Unge mellem 18 og 25 år.

> Næppe. Det største fald er sket blandt cyklister og det tal påvirkes næppe
> synderligt af bilernes alder.

Det skyldes øget brug af cykelhjelm og forældrene nu påvirker deres børn til
at bruge dem ..... ved selv at have dem på og ikke blot krænge den ned over
hovedet på ungerne.

> Joda... som en anden har skrevet er der masser af faktorer, der spiller
> ind,

Du har da så evig ret.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 13-01-06 09:51

> Unge mellem 18 og 25 år.

Er det dem, der kører cyklister og andre ihjel - eller mener du, at det især
er de 18-25 årige, der bliver slået ihjel i trafikken.

> Det skyldes øget brug af cykelhjelm og forældrene nu påvirker deres børn
> til at bruge dem ..... ved selv at have dem på og ikke blot krænge den ned
> over hovedet på ungerne.

Jeg kan ikke nogen steder finder tal, der underbygger din påstand. Kan du?

Mvh. Lisbeth

Fra : BJ

Dato : 13-01-06 14:36

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsenFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:43c77a4a$0$10871$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

KLIP

> Jeg kan ikke nogen steder finder tal, der underbygger din påstand. Kan du?

Nope, men jeg kan finde _tal_ og med hjælp fra Hr. Duracell, kan der sikkert
komme nogen bevægende
udlægninger..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 12-01-06 10:24

Leonard wrote:

> [...]
>
> En af årsagerne kan også være at det nu er så dyrt at købe brændstof
> at nogen vælger at lade være med at køre.

Jeg skal stadig på arbejde, høje dieselpriser eller ej.

--

Christian

Fra : Leonard

Dato : 12-01-06 10:53

"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> wrote:

>Jeg skal stadig på arbejde, høje dieselpriser eller ej.

Ja, men nogen har valgt at cykle, samkørsel o.lign. til og fra arbejde
for at spare på de dyre dråber.
Andre tænker sig bare lidt mere om, når der køres ned for at handle,
så det hele kommer med på engang, før blev der måske handlet ind til
køleskabet af konen, hvorefter manden kørte efter cigaretter og
aviser. Til gengæld er der opstået en ny trafik søndag aften til
tankstationerne for at holde i kø (i tomgang) for at spare det der
bruges på den ekstra køretur.

Om det vrikelig har nedbragt trafiktætheden ved jeg ikke.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 12-01-06 10:54

Leonard wrote:

> Ja, men nogen har valgt at cykle, samkørsel o.lign. til og fra arbejde
> for at spare på de dyre dråber.

Cykel er for voldsomt, der er 60 km hver vej.
Det har jeg også, og skiftes også til at køre sammen med en kollega,
men da vi begge har børn som skal afleveres og hentes og koner som
skal arbejde etc. er det ikke altid muligt.

> [...]
> så det hele kommer med på engang, før blev der måske handlet ind til
> køleskabet af konen, hvorefter manden kørte efter cigaretter og

Sådan gør vi skam også Altså handle det hele ind en gang om
ugen. Vi bor på landet så det er klart den nemmeste måde.

> Til gengæld er der opstået en ny trafik søndag aften til
> tankstationerne for at holde i kø (i tomgang) for at spare det der
> bruges på den ekstra køretur.

Klarer jeg om morgenen når jeg afleverer.

--

Christian

Fra : Leonard

Dato : 12-01-06 11:05

"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> wrote:

>Sådan gør vi skam også

Og har du altid gjort sådan, både kørt med kollega, samlet indkøb
osv.?
Eller er det noget du er begyndt på efter at prisen kom over 8 kr/l ?
- mange er først begyndt at tænke over det efter at prisen steg sidste
år.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 12-01-06 11:02

Leonard wrote:

> Og har du altid gjort sådan, både kørt med kollega, samlet indkøb
> osv.?

Samlet indkøb ja, samkørsel ja de sidste 3 år, før var det ikke
muligt pga. manglen på kollegaer at køre med.

> Eller er det noget du er begyndt på efter at prisen kom over 8 kr/l ?

Det har da hjulpet
Desuden så er det rart med selskab.

--

Christian

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 13-01-06 17:33

> Det kan naturligvis ikke skyldes:
> 3) Stort salg af nye biler og dermed færre gamle potter.

Svaret havde ikke været så ensidigt, hvis journalsten havde spurgt dem, der
for alvor ved noget om tingene - nemlig uheldsanalytikerne i
Vejdirektoratet.

Dé tilskriver nemlig også de nyere biler en meget stor del af fortjenesten.

/Jan W Nielsen

Fra : BJ

Dato : 13-01-06 17:47

"Jan W Nielsen" <intetsvar@nitetsvar.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> Vejdirektoratet.
>
> Dé tilskriver nemlig også de nyere biler en meget stor del af

Så manler vi blot at få vejnetet ordentlig vedligeholdt samt tilpasset den
øgede og sikre trafikmængde.

Så når vi garanteret målet i 2012 og endda meget hurtigere, hvis vi alle kan
købe biler af en højere standard (fjern registreringsafgifterne).

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 13-01-06 17:49

> Så manler vi blot at få vejnetet ordentlig vedligeholdt samt tilpasset den
> øgede og sikre trafikmængde.

Det er så mere, end Vejdirektoratet kan klare alene - det kan til gengæld en
fyr, der hedder Thor P.

> Så når vi garanteret målet i 2012 og endda meget hurtigere, hvis vi alle
> kan købe biler af en højere standard (fjern registreringsafgifterne).

NÆM' li, ja...!

/Jan W Nielsen

Fra : BJ

Dato : 13-01-06 17:52

"Jan W Nielsen" <intetsvar@nitetsvar.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det er så mere, end Vejdirektoratet kan klare alene - det kan til gengæld
> en fyr, der hedder Thor P.

Den er jeg helt med på, ellers må vi leve med de huller, der er samt de som
kommer til.

Bare nu alle de nye mere sikre by-potter kan holde til "slagene"..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 13-01-06 17:55

> Den er jeg helt med på, ellers må vi leve med de huller, der er samt de
> som kommer til.

Standarden på det overordnede vejnet er faktisk er relativt fornuftig pt.

Hélt anderledes er det på de kommunale veje, der mere og mere sender
tankerne i retning af Ukraine.

/Jan W Nielsen

Fra : BJ

Dato : 13-01-06 17:59

"Jan W Nielsen" <intetsvar@nitetsvar.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Standarden på det overordnede vejnet er faktisk er relativt fornuftig pt.

Jeg vil medgive dig, standarden af belægningen på motor- og hovedveje er
ganske fine.

Så fine at mine udelandske forretningsforbindelser endda bemærker, "det er
som at køre i/på et flyvende tæppe".

> Hélt anderledes er det på de kommunale veje, der mere og mere sender
> tankerne i retning af Ukraine.

Det må så blive en passende god opgave for de nye storkommuner at rette op
på amternes elendige forvaltning.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 13-01-06 18:29

> Det må så blive en passende god opgave for de nye storkommuner at rette op
> på amternes elendige forvaltning.

Uha-uha - det er kommunerne, der er de værste...

--
/Jan W Nielsen

Fra : BJ

Dato : 13-01-06 18:33

KLIP

> Uha-uha - det er kommunerne, der er de værste...

....., jeg skulle blot have det bekræftet..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : jan@stevns.net

Dato : 13-01-06 18:35

"Jan W Nielsen" <intetsvar@nitetsvar.dk> skrev :

>Hélt anderledes er det på de kommunale veje, der mere og mere sender
>tankerne i retning af Ukraine.

Sender tankerne ? Næehh du, de praktiserer det søreme ;(

--
jan@stevns.net
Rigtige mænd kører med baghjulstræk !

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 13-01-06 23:43

"Jan W Nielsen" <intetsvar@nitetsvar.dk> skrev i en meddelelse

> Dé tilskriver nemlig også de nyere biler en meget stor del af
> fortjenesten.

Self. har det, det. Men pludselig på 4 md.?, generelt for alle bilmodeller,
og ikke de resterende 8,10,16,20...... ;). Det er andet end nye biler, som
flytter så meget, så hurtigt, og så bredt. Lad os nu se hvor længe det
holder, inden vi falder tilbage i den gl. "gænge" ;).