Årsagen til GM´s prisnedsættelser.
Fra : BJ

Dato : 11-01-06 15:33

Årsagen til GM´s prisnedsættelser på hjemmemarkedet skyldes ............
asiatiske biler .....

Mon ikke vi vil se det samme i Europa .... á tror det.

http://www.jp.dk/biler/artikel:aid=3488718/

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik B.

Dato : 11-01-06 17:42

> Årsagen til GM´s prisnedsættelser på hjemmemarkedet skyldes ............
> asiatiske biler .....
>
> Mon ikke vi vil se det samme i Europa .... á tror det.

= Hovedsaligt Toyota...

Interessant: "F.eks. Saab bliver ikke billigere. Her mener GM-ledelsen, at
prisen er passende i forhold til efterspørgslen."

Kvaliteten følger nok prisen, har Ammi'erne fundet ud af. *LOL*

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : BJ

Dato : 11-01-06 17:46

KLIP

> = Hovedsaligt Toyota...

Det var da også på tide, Toyota nedsatte deres priser i Europa. Sådan en
aisiatisk skøjte..

> Interessant: "F.eks. Saab bliver ikke billigere. Her mener GM-ledelsen, at
> prisen er passende i forhold til efterspørgslen."

Man sætter ikke frivilligt prisen ned på et guldæg, men det kommer nu
nok..;)

> Kvaliteten følger nok prisen, har Ammi'erne fundet ud af. *LOL*

Jeg ville ellers mene Saab har haft rigelig med problemer, men godt de havde
pengene til at betale for fejlrettelserne og ikke ét eneste ord om afbrændte
turboer/motorer...

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik B.

Dato : 11-01-06 18:06

> Det var da også på tide, Toyota nedsatte deres priser i Europa. Sådan en
> aisiatisk skøjte..

Jeg klipper lige på ny herover, så du forstår meningen.

> Jeg ville ellers mene Saab har haft rigelig med problemer, men godt de
> havde pengene til at betale for fejlrettelserne og ikke ét eneste ord om
> afbrændte turboer/motorer...

Turbo'erne fejler nuk ikke no'et.

Læste om en svensk 9-5-ejer, som ville have ny motor under garantien, da den
var gået kaput. Hvornår han sidst havde fået olien skiftet? Jooeee, det er
60.000 kilomter siden......!

Vi la' den lige stå et øjeblik.

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : BJ

Dato : 11-01-06 18:09

KLIP

> Turbo'erne fejler nuk ikke no'et.

Fair nok, men hele lortet brænder af, grundet en dålig oliesi eller hvad den
nu hedder.

> Læste om en svensk 9-5-ejer, som ville have ny motor under garantien, da
> den var gået kaput. Hvornår han sidst havde fået olien skiftet? Jooeee,
> det er 60.000 kilomter siden......!
>
> Vi la' den lige stå et øjeblik.

Behøves ikke, da det er ganske normalt at skifte olie på de ammiøserne ved
100.000 km (fabriksforeskrevet).

Der skal dog være lidt mere udfordring i at køre europæisk..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik B.

Dato : 11-01-06 18:15

> Fair nok, men hele lortet brænder af, grundet en dålig oliesi eller hvad
> den nu hedder.

Iflg. pressen skyldes det krumtapudluftningen. I virkeligheden skyldes det
en kombination af (for) lange olieskiftintervaller, korteture og for korte
stempler/små stempelringe - i brændstoføkonomiens tegn.

> Behøves ikke, da det er ganske normalt at skifte olie på de ammiøserne ved
> 100.000 km (fabriksforeskrevet).

Ja, f.eks. på GM's Northstar V8. Men der skal stadig skiftes filter
undervejs + der er et eller andet olierensesystem på dem, a la det der
findes på lastbiler.

Dyrlægebiler - Det intelligente valg