Jeg er skuffet......over Sonata'en.
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 11-01-06 14:40

Nu har jeg investeret i noget navi, og så skulle jeg jo lige checke,
hvordan det lå med præcisionen på Hyundai's instrumenter.

Skuffende, vil jeg sige - skuffende.

Ved en fast hastighed af 110 km/t. på speedometeret er den faktiske
hastighed kun sølle 105 km/t.

Det er jeg sikker på at samtlige biler fabrikeret i Europa gør meget
bedre.......eller hur?

Venlig hilsen
Folmer

Sonata til salg! *LOL*

Fra : Keld Rosenberg

Dato : 11-01-06 14:49

> [...]
> hastighed kun sølle 105 km/t.
>
> Det er jeg sikker på at samtlige biler fabrikeret i Europa gør meget

hehe....

har du sat andre dæk/fælge på bilen ?

da jeg skiftede til vinterdæk på min sierra, viste speedometeret rigtigt...
jeg kører normalt på lidt lavere dæk end normalt

uoverensstemmelsen lå faktisk også omkring de 10 - 15 %

bilfabrikanterne mener jeg, generelt gør sådan at deres bilers 'pedometer
viser for meget....

keld

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 11-01-06 14:58

On Wed, 11 Jan 2006 14:48:46 +0100, "Keld Rosenberg"
<keld.rosenberg@mæil.dk> wrote:

>hehe....
>
>har du sat andre dæk/fælge på bilen ?

>--

Ja, men det er originaldimensioner.

>--

>uoverensstemmelsen lå faktisk også omkring de 10 - 15 %

>--

Det er vist meget normalt.

>--

>bilfabrikanterne mener jeg, generelt gør sådan at deres bilers 'pedometer
>viser for meget....

>--

De må jo ikke vise for lidt, men på den anden side behøver de da
heller ikke at vise voldsomt meget for meget.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Martin Sørensen

Dato : 11-01-06 14:58

Keld Rosenberg skrev:

> uoverensstemmelsen lå faktisk også omkring de 10 - 15 %
>
> bilfabrikanterne mener jeg, generelt gør sådan at deres bilers 'pedometer
> viser for meget....

Det er de nærmest nødt til. Det er svjv ulovligt at de viser for lidt
- og da der altid vil være lidt variation pga forskelle i
dækmontering, -tryk, og -slid (ja, dækkene bliver jo mindre
efterhånden som man kører) samt kalibrering af instrumentet er de
nødt til at lægge en sikkerhedsmargen ind.

Honda'en ligger vist på omkring 6-8%

Jeg så nu også smily'en på Folmers indlæg.

mvh

Martin

Accord 2.0i, 1994, 319.500km

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 11-01-06 14:58

> Ved en fast hastighed af 110 km/t. på speedometeret er den faktiske
> hastighed kun sølle 105 km/t.

Du kan jo prøve at give dig til at regne på fejlvisningen som funktion af
rulleomkredsen af dækkene igennem deres levetid, hvis du altså keder dig
- Folmer, jeg kan mærke at du keder dig, og bare pønser på at få BJ til at
dukke op som trold af æske i sit koreanerkorstog.

mvh

Andreas M. Hansen
- som prøver at sidde roligt på stolen, idet maveskindet strammer gevaldigt
efter en kiggertoperation i går....

Fra : Leonard

Dato : 11-01-06 15:08

"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> wrote:

>- som prøver at sidde roligt på stolen, idet maveskindet strammer gevaldigt
>efter en kiggertoperation i går....

Behøvede de godt nok at bruge kikkert for at operere dig i
maveskindet?
- du må godt nok være tynd

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : BJ

Dato : 11-01-06 15:13

KLIP

> Behøvede de godt nok at bruge kikkert for at operere dig i
> maveskindet?
> - du må godt nok være tynd

Han er sgu nok ikke andet end stel og betræk..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 11-01-06 16:39

> Han er sgu nok ikke andet end stel og betræk..

Nej meget kan man kalde mig, men mager...
- Jeg ville nok nærmere sige sådan lidt småtrind..

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Thomas J.

Dato : 11-01-06 16:56

Den Wed, 11 Jan 2006 15:07:32 +0100 sendte Leonard <usenet@leonard.dk>
følgende røgsignaler:

>Behøvede de godt nok at bruge kikkert for at operere dig i
>maveskindet?
>- du må godt nok være tynd

Har du nogensinde prøvet at kigge fra den forkerte ende af kikkerten ?
Måske har de gjort det i dette tilfælde....*he he he*

(så nu har jeg drillet Leonard nok for i dag, tror jeg)

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04 (26.800 km)

Fra : BJ

Dato : 11-01-06 15:15

KLIP

> - Folmer, jeg kan mærke at du keder dig, og bare pønser på at få BJ til at
> dukke op som trold af æske i sit koreanerkorstog.

*PPOOOOOPPPPPPP*

Det er laaaangt bedre end samtlige europæere..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Leonard

Dato : 11-01-06 15:04

Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

>Ved en fast hastighed af 110 km/t. på speedometeret er den faktiske
>hastighed kun sølle 105 km/t.

Meget normalt.

>Det er jeg sikker på at samtlige biler fabrikeret i Europa gør meget
>bedre.......eller hur?

Hvad mener du med bedre?
Min VW Lupo 3L på original dækstørrelse viser 145 km/t når den efter
stopur kører 130 (har ikke navi).
Min VW Transporter med dæk i original størrelse viser 120 km/t når den
kører 112 km/t (igen stopur) og med sommerdækkene, der er så store som
muligt i omkreds, kører den 118 km/t når den viser 120 km/t.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Thomas J.

Dato : 11-01-06 16:21

Den Wed, 11 Jan 2006 14:39:32 +0100 sendte Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> følgende røgsignaler:

> [...]
>
>Skuffende, vil jeg sige - skuffende.
>
>Ved en fast hastighed af 110 km/t. på speedometeret er den faktiske

Det forstår jeg godt at du ærgerlig over, min Getz kan gøre det samme
til under den halve pris... *G*

Dog må jeg tilføje at når den viser 165 km/t siger GPS'en 156 km/t,
men så er det jo godt at der stadig er 1200 o/m inden begrænseren slår
til...

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 11-01-06 16:33

Folmer Rasmussen wrote:
> [...]
> hastighed kun sølle 105 km/t.
>
> Det er jeg sikker på at samtlige biler fabrikeret i Europa gør meget

På min gamle Ford og sommerdæk, der er den (ifølge GPS) helt nøjagtig indtil
jeg når ca. 100-110 km/t, så begynder speedometeret at vise lidt for meget.
På mine vinterdæk (som er standard størrelse til bilen), viser den dog
ganske lidt for meget helt nede fra, men det er højest ca. 2-3 km/t ved
siden af GPS'en.
Det bliver så også lidt værre når den når over de 100-110 km/t.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Henrik B.

Dato : 11-01-06 17:45

> Nu har jeg investeret i noget navi, og så skulle jeg jo lige checke,
> hvordan det lå med præcisionen på Hyundai's instrumenter.
>
> Skuffende, vil jeg sige - skuffende.

Jep.

> Ved en fast hastighed af 110 km/t. på speedometeret er den faktiske
> hastighed kun sølle 105 km/t.
>
> Det er jeg sikker på at samtlige biler fabrikeret i Europa gør meget
> bedre.......eller hur?

Ved vinterdæk er min fejlvisning den samme. Ved sommerdæk (anden dimension),
er mit 100% nøjagtigt op til 140 km/t.

På de fleste nyere biler med elektronisk styret speedometer, kan du få
justeret/indstillet speedometeret til din dækmontering.

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : BJ

Dato : 11-01-06 17:49

KLIP

> Ved vinterdæk er min fejlvisning den samme. Ved sommerdæk (anden
> dimension), er mit 100% nøjagtigt op til 140 km/t.

Du gooeste, der fejl på dyrlægebiler .... over 140 km/t..)

> På de fleste nyere biler med elektronisk styret speedometer, kan du få
> justeret/indstillet speedometeret til din dækmontering.

Er gjort på Völlen og nu passer den 100% (efter GPS) op til i hvert fald 250
km/t..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik B.

Dato : 11-01-06 18:07

> Du gooeste, der fejl på dyrlægebiler .... over 140 km/t..)

Jep, den viser for lidt. Ved 200 på GPS'en viser speedo'en 204, eller er det
206.

Og jada, dyrlæge biler har også skavaker - ik' Bjørn. )))))))

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : BJ

Dato : 11-01-06 18:11

KLIP

> Og jada, dyrlæge biler har også skavaker - ik' Bjørn. )))))))

Jeg kører _ikke_ dyrlægebil, men (som Folmer orienterede os om) en
bedsteborgerpotte..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 11-01-06 18:13

BJ wrote:
> "Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Jeg kører _ikke_ dyrlægebil, men (som Folmer orienterede os om) en
> bedsteborgerpotte..

Hmm og jeg troede det var en helt anden historie

Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Masser af bil videoer

Fra : BJ

Dato : 11-01-06 18:15

KLIP

> Hmm og jeg troede det var en helt anden historie

Kig på billedet. Det er jo personalemodellen..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Henrik B.

Dato : 11-01-06 18:16

> Jeg kører _ikke_ dyrlægebil, men (som Folmer orienterede os om) en
> bedsteborgernatpotte..

Har lige lavet en edit. ))

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : BJ

Dato : 11-01-06 18:18

KLIP

> Har lige lavet en edit. ))

Jeg kan se, du godt er klar over, der også er plads til at hælde vandet fra
kartoflerne..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 11-01-06 18:19

> Ved en fast hastighed af 110 km/t. på speedometeret er den faktiske
> hastighed kun sølle 105 km/t.

Jeg måler min til ca. 107 ved 110.
80 er ægte 78 iflg Mio GPS.
50 er også ægte 50 km/t.

Man skal jo stole på sin vogn. Også når den er over 20 år gammel..

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 11-01-06 18:43

> Sonata til salg! *LOL*

Kør den i havnen. Ingen vil overtage, speedo passer jo ikke ;).

Fra : Ukendt

Dato : 11-01-06 19:18

> [...]
> hastighed kun sølle 105 km/t.
>
> Det er jeg sikker på at samtlige biler fabrikeret i Europa gør meget

jubii, så har jeg vundet hele tråden. Min har 10% fejlvisning med vinterdæk
og endnu mere med sommerdæk

--
Tom

Fra : Peter Weis

Dato : 11-01-06 19:21

Folmer Rasmussen wrote:

> Ved en fast hastighed af 110 km/t. på speedometeret er den faktiske
> hastighed kun sølle 105 km/t.

Min Picasso viser 123 ved reelle 120.

mvh
Peter

Fra : Peter Weis

Dato : 13-01-06 17:52

Peter Weis wrote:

> Min Picasso viser 123 ved reelle 120.

Jeg burde måske tilføje at den vel skulle vise 10% for meget, men det
kan den elendige franske elektronik ikke klare

mvh
Peter

Fra : Stefan

Dato : 11-01-06 21:33

> Ved en fast hastighed af 110 km/t. på speedometeret er den faktiske
> hastighed kun sølle 105 km/t.
>
> Det er jeg sikker på at samtlige biler fabrikeret i Europa gør meget
> bedre.......eller hur?

tsk tsk mazda'en viser tit 200 kmt ved 50 kmt/1500 omdr.

Stef

Fra : Brian Sørup

Dato : 13-01-06 09:39

> [...]
> hastighed kun sølle 105 km/t.
>
> Det er jeg sikker på at samtlige biler fabrikeret i Europa gør meget

Völlen med vinterdæk i org. dimension viser ca. 1Km/t for lidt op til
140Km/t - med sommerdæk 205/40x17 viser den omkring 6-7Km/t for lidt -
jeg har ikke målt den over den hastighed
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.