Punto 1.9jtd bovlam ?
Fra : tb

Dato : 10-01-06 18:01

Var ude at prøve en sådan fordi jeg mente det var min næste bil, men hallo!
Min nuværende er en 1.3 benzin skoda med 54hypper.
1.9 - turbo dielsel og 80 hypper. Jeg havde forventet EN DEL mere

2. gear og dreje. Kunne lige klare det. 5 gear og træd på speederen ved
90kmt. INGEN reaktion. uendeligt svageligt begyndte den at kravle op mod
100. Måtte prøve i 4. men det var stadig ingen raket.

Jeg forventer ikke noget vildt, men den BURDE da være hurtigere end min
skoda. Det var ikke tilfældet. Er der noget galt med den mon ?

Alternativet - en fabia 1.9 sdi med 64 hypper skulle så være endnu
langsommere. Hmm, gad vide om den så taber fart når man rører speederen

Fra : BJ

Dato : 10-01-06 18:09

"tb" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hmm, gad vide om den så taber fart når man rører speederen

Nope, så begynder den i stede for og _bruge_ dieselolie at _producere_
dieselolie, så du kan se frem til at blive en holden mand.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : John Sahl

Dato : 10-01-06 18:46

tb wrote:
> Jeg forventer ikke noget vildt, men den BURDE da være hurtigere end
> min skoda. Det var ikke tilfældet. Er der noget galt med den mon ?

Er det en brugt bil du taler om?

--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede

Fra : Jesper Thomsen

Dato : 10-01-06 19:05

"tb" <skodskod@yahoo.com> wrote in message
> [...]
> 90kmt. INGEN reaktion. uendeligt svageligt begyndte den at kravle op mod
> 100. Måtte prøve i 4. men det var stadig ingen raket.

Det holder ingen steder det der. Der er et eller andet galt med den du har
prøvet - min lavede hjulspin i 2 gear hvis jeg gav fuld klampe og drejede på
rattet? 90 i 5 burde heller ikke være et problem overhovedet???

> Jeg forventer ikke noget vildt, men den BURDE da være hurtigere end min
> skoda. Det var ikke tilfældet. Er der noget galt med den mon ?

Ja uden tvivl til begge spørgsmål. Er du sikker på det ikke var 1.3 multijet
du prøvede?

/J

Fra : tb

Dato : 10-01-06 19:58

> Det holder ingen steder det der. Der er et eller andet galt med den du har
> prøvet - min lavede hjulspin i 2 gear hvis jeg gav fuld klampe og drejede
> på rattet? 90 i 5 burde heller ikke være et problem overhovedet???

Nå, lyder mere som heg ville forvente

.. Er du sikker på det ikke var 1.3 multijet
> du prøvede?

Det var en 99'er, men jeg sprang hurtigt fra :
Elrude virkede kun i den ene side
Speedometer og omdr. tæller virkede ikke (de 90 er anslået ud fra at jeg
fulgte landevejstrafikken)
Gearstang var helt vildt stram at rykke rundt på
Der var en stor bule i høre side
Servicebog var aldeles fritaget for ethvert stempel
Forhandleren kunne ikke fortælle hvor mange ejere den havde haft

Jamen tak for snakken, vi ser på en anden

Fra : Ken Sørensen

Dato : 10-01-06 20:57

Servicebog var aldeles fritaget for ethvert stempel
> Forhandleren kunne ikke fortælle hvor mange ejere den havde haft
>
> Jamen tak for snakken, vi ser på en anden

helt sikkert noget i vejen! men det kunne resten af din historie vist også
indikere..... her er lidt fra en test af bilmagasinet:
"i Punto leverer JTD-motoren 80 hk og et drejningsmoment på 196 Nm (det
sidste er faktisk en del mere end den 130-hestes Punto HGT)"