Hvad synes i? C3 vs.
Fra : Andy Dufresne

Dato : 10-01-06 10:25

Jeg står over for at skulle købe en ny bil.

Jeg står og vipper mellem en Citroën C3 1,4 HDi 16V Elegance 5d (01/2003,
110.000 km., 124.800 kr) og en Hyundai Accent 1,5 CRDi 5d (07/2002, 81.000
km, 114.900 kr.)

Du må selvfølgelig meget gerne begrunde dit svar. - På forhånd mange tak for
alle jeres indput. .-)

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 10-01-06 10:28

Andy Dufresne wrote:

Jeg bliver bare nødt til at spørge.
Er det dit rigtige navn du bruger, eller har du bare set for mange film ?
(Og så lige et navn fra en af mine yndlingsfilm )

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Andy Dufresne

Dato : 10-01-06 10:57

Nej - det er ikke mit rigtige navn.

Ja, for mange film...

Det er ikke kun din yndlingsfilm... http://www.imdb.com/chart/top

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 10-01-06 11:05

Andy Dufresne wrote:
> Nej - det er ikke mit rigtige navn.
>
> Ja, for mange film...
>
> Det er ikke kun din yndlingsfilm... http://www.imdb.com/chart/top

OK, så fik jeg styret min nysgerrighed

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra :    ab©

Dato : 10-01-06 12:11

.... og jeg kunne ikke drømme om at købe en fransk eller italiensk bil (men
hvem mon er interesseret i at vide det

ab (-c:)

--
- Saab 9-5, hvad ellers ?

Fra : Ukendt

Dato : 10-01-06 15:15

On Tue, 10 Jan 2006 10:24:38 +0100, "Andy Dufresne"
<andy_dufresne@indbakke.dk> wrote:

> [...]
>km, 114.900 kr.)
>
>Du må selvfølgelig meget gerne begrunde dit svar. - På forhånd mange tak for

Hmmm.......hvad har du det bedst i, når du kører? Tag en god lang tur
i dem begge.
Citroen'en har jo et kedeligt rygte for el-fejl og det kniber lidt med
at nå de fine forbrugstal. Ellers er den jo efter sigende en
velkørende bil med ganske god plads. Sørg for at de ting, pressen har
haft fat i er lavet (forfjedre og problemer med selvantændelse).
Hyundai'en har også problemer med at nå normtallene - motoren har ry
for at være et vibrerende bæst med udpræget turbotøven. Derudover har
Hyuandai ifølge Brugtrevyen problemer med rust, fejl i
forfjedre/styretøj og gearskiftet.
En sidste overvejelse kan være, hvilken der vil holde prisen bedst i
løbet af 5 år.
--
Ivan Madsen,
Xsara Week-end HDI

Fra : Mads & Milles Far

Dato : 10-01-06 19:10

<Ivan Madsen> skrev i en meddelelse
> [...]

Hej !

Jeg har tidl. haft C3 HDI dog ikke 16V

Vi var MEGET glade for vores lille citroen, som desværre blev FOR
lille.....Eller også blev familien bare for stor. : )

Mvh. Michael

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 10-01-06 19:21

"Mads & Milles Far" <our@FJERNDETTEmail.dk> wrote in

> Vi var MEGET glade for vores lille citroen, som desværre blev FOR
> lille.....Eller også blev familien bare for stor. : )

Hehe ja får man mere end 2 børn så kan den nemt blive for lille :)

--
Martin Johansen [6000]
"SAAB - The real true snowmobile!"

Fra : Kasper H. Hansen [82~

Dato : 10-01-06 18:11

> Jeg står og vipper mellem en Citroën C3 1,4 HDi 16V Elegance 5d (01/2003,
> 110.000 km., 124.800 kr) og en Hyundai Accent 1,5 CRDi 5d (07/2002, 81.000
> km, 114.900 kr.)

Jeg har selv en C3 HDi - dog i 70hk udgaven (16V har 90hk). Jeg er super
tilfreds med den - økonomien er ikke på højde med det lovede, men jeg kan i
hvert fald få den til at køre ca. 18 km/l (målt ved optankninger). I det
daglige kører jeg friskt til (firmabil, betaler ikke selv) og der kører den
aldrig under 16,5km/l.
Jeg har i modsætning til hvad Ivan siger ALDRIG haft el-problemer med den
(på 90.000 km / 1,5 år). Forlygtepærerne, som har ry for at gå hurtigt,
holder 20.000 km stykket - det er ret præcist faktisk.
Den er behagelig på langture, og i Elegance modellen har du aircon og armlæn
(som jeg også har).
Hyundai'en kender jeg ikke meget til - dog har motoren, efter hvad jeg
erindrer, ikke fået mange rosende ord med på vejen - det har 1,4HDi 16V'en
derimod. Faktisk var den på top 10 over bedste motorer i 2004 ifølge et
stort bilmagasin (amerikansk).

/Kasper Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 11-01-06 09:11

On Tue, 10 Jan 2006 18:11:03 +0100, "Kasper H. Hansen [8270]"
<kasper@h-hansen.LAND> wrote:

> [...]
>derimod. Faktisk var den på top 10 over bedste motorer i 2004 ifølge et

Jeg må da hellere nævne, at jeg glad kørte i en Saxo i 3½ år og 110
kkm uden de store problemer. Jo - nye forlygtepærer for hver 25 kkm.
Alt det andet, som den skulle lide af, oplevede jeg ikke. Derfor tror
jeg også på, at der findes ganske fornuftige C3'ere derude, men check
lige, at alt virker før køb.
--
Ivan Madsen,
Xsara Week-end HDI

Fra : Andy Dufresne

Dato : 11-01-06 07:41

Jeg vil gerne takke mange gange for jeres svar. - Jeg fik da lidt mere viden
inden jeg skal ud at købe.

Jeg tror i øvrigt det bliver C3'en (uanset eventuelle el-fejl) - Det virker
som en dejlig bil. - Da jeg skal købe af en privat, skal mekanikeren dog
lige sige go' for den.

Endnu engang, mange tak. .-)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-01-06 07:55

Andy Dufresne skriver:

> Jeg tror i øvrigt det bliver C3'en (uanset eventuelle el-fejl) - Det virker
> som en dejlig bil. -

Det lyder fornuftigt. C3 er en pæn og velkørende bil.

> Da jeg skal købe af en privat, skal mekanikeren dog
> lige sige go' for den.

Det er en god ide.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe