Att: Zoologer og bileksperter (Aber og tåb~
Fra : Jan W Nielsen

Dato : 09-01-06 22:06

Hej folkens

Jeg kom sådan til at tænke på en udsendelse, jeg så i fjernsynet engang.

En flok aber i en zoologisk have havde fået et par grydelåg eller
tilsvarende - og det skulle vise sig at have stor betydning for den måde,
som flokken fungerede på.

Det viste sig nemlig, at det påvirkede bestemte individers status i flokken
at have fat i de der grydelåg, der kunne give en frygtelig larm, når man
slog dem ned i jorden eller mod hinanden.

Dem der kunne larme fik mere "street-respekt".

Er det mon det samme, der gør gældende for de aber, der om vinteren kører
rundt i deres bil med fuld hammer på tåbelys og nærlys - og er det mon det
samme der gør sig gældende for de aber, der om sommeren kører rundt og giver
fuld gas på en Harley uden lydpotte i udstødningen..?

Er det mon i virkeligheden dén arts måde at skabe status i flokken..?

--
/Jan W Nielsen

Fra : BJ

Dato : 09-01-06 22:10

KLIP

> [...]
> giver fuld gas på en Harley uden lydpotte i udstødningen..?
>
> Er det mon i virkeligheden dén arts måde at skabe status i flokken..?

Har du gået på aftenskole for nylig Jan og lært om adfærd .... både hos dyr
og mennesker..? ....

PS: Ikke ét eneste ord om 'Dropdet.nu'...ROFTL...

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Brian

Dato : 09-01-06 22:12

Jan W Nielsen wrote:

> Er det mon det samme, der gør gældende for de aber, der om vinteren
> kører rundt i deres bil med fuld hammer på tåbelys og nærlys -

Jeg tvivler på at bare halvdelen af dem der kører rundt med ild i
hele juletræet, er opmærksom på det.

> og er
> det mon det samme der gør sig gældende for de aber, der om sommeren
> kører rundt og giver fuld gas på en Harley uden lydpotte i
> udstødningen..?

Det vil jeg ikke kommentere af frygt for repressalier fra diverser
motorcykelklubber

/Brian

Fra : Bagdad Bob

Dato : 09-01-06 22:22

> [...]
> giver fuld gas på en Harley uden lydpotte i udstødningen..?
>
> Er det mon i virkeligheden dén arts måde at skabe status i flokken..?

De skal bare ha det lange!

/Abildgaard

Fra : Johnny B [2000]

Dato : 09-01-06 22:34

jeg så faktisk en madame i sidste uge køre med tåbelyset tændt og den
nærmeste tåge tror jeg var i de norske fjelde, jeg prøvede flere gange at
gøre kvinden opmærksom på at hun altså kørte med tågelyset tændt ... men ak
- efter 10 bag ved hendes bil skulle hun dreje ... cool ... så jeg rullede
pænt vinduet ned og der sad en yndig frue først i 30'erne ... jeg fortalte
hende at hun kørte med tåååågelyset tændt, hun rystede på hovedet og drejede
af ... tror egentlig ikke hun fattede hvad det hele drejede sig om
- til veninderne har hun nok sagt at der var en fedladen nar der dyttede og
bagte på hende, gennem hele frederiksberg

og ja de andre som regel meget korthårede gorillaer på de dersens larme
harley'er er mig en gåde ... at de kan få lov at larme så meget er godt nok
utroligt ... sjovt nok må de være stokdøve allesammen, for den skal lige ha'
gas et par gange og det må være for at hører om "svinet" er i gang

--
Johnny B [2000 Frb.]
"all my life i wanted a computer, now all i want is my life back"

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 09-01-06 23:35

Johnny B [2000] wrote:
> og ja de andre som regel meget korthårede gorillaer på de dersens larme
> harley'er er mig en gåde ... at de kan få lov at larme så meget er godt nok
> utroligt ...

Jeg har hørt at det har noget at gøre med hvornår deres 'cykler' er
typegodkendt. Men om det passer ved jeg ikke.

--
'00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
'87 Citroën CX 25 GTi Turbo2

Fra : Henrik B.

Dato : 10-01-06 00:09

> [...]
> samme der gør sig gældende for de aber, der om sommeren kører rundt og
> giver fuld gas på en Harley uden lydpotte i udstødningen..?

Er det mon det samme der gør sig gældende for de aber der kører rundt i
udbollede kebab-karéter med 100 Watt pærer.

Dyrlægebiler - Det intelligente valg

Fra : Nygaard

Dato : 10-01-06 10:03

> [...]
> fuld gas på en Harley uden lydpotte i udstødningen..?
>
> Er det mon i virkeligheden dén arts måde at skabe status i flokken..?
Det er sgu da heldigt, at der er nogle aber der vil sidde og slå i deres
grydelåg.. Ellers havde alle I gamle abekatte jo ikke noget at sidde og
skræppe op om

/Nygaard

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 10-01-06 10:07

> Det er sgu da heldigt, at der er nogle aber der vil sidde og slå i deres
> grydelåg.. Ellers havde alle I gamle abekatte jo ikke noget at sidde og
> skræppe op om

*ROFL*

)

--
/Jan W Nielsen - ikke så gammel endda.. (34) ..