Ansvar forsikring
Fra : Bent Tychsen

Dato : 09-01-06 17:56

Nogen der ved et billigt forsikrings selskab til en nybegynder.
Jeg er 22 år og har lige købt en meget billig brugt bil, og den skal kun
have ansvars forsikring.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 09-01-06 18:00

Bent Tychsen wrote:
> Nogen der ved et billigt forsikrings selskab til en nybegynder.
> Jeg er 22 år og har lige købt en meget billig brugt bil, og den skal
> kun have ansvars forsikring.

Hvad er det for en bil ?
En af mine nevøer er lige blevet 18, har fået kørekort og købt en Skoda
Felicia (mener det er en årg. 96-97)
Bilen gav han næsten ikke noget for og fordi det er en Skoda, så kan han få
billig (ansvars) forsikring gennem TopDanmark.
Mener at han giver omkring de 5000,- årligt, som totalt nybegynder.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Betty

Dato : 09-01-06 23:14

tak for svaret
Det er en peugeot 306, 10 år gammel, meget fin.
jeg har fundet ALKA forsikring skulle være rimelig, så dem kontakter jeg for
at høre ad.

Mvh. Bent

Fra : A.Kaup

Dato : 09-01-06 22:53

Ellers hedder det nok sandsynligt GF forsikring... Men det kan sagtens
blive dyrt alligevel - regn med 7-8000 alt afhængig af bopæl.
Mvh. Akaup - der ikke længere er nybilist til sommer :->
(Synes 8.000 kr i ansvar for en lille Micra er DYRT, i betragtning af
at man har kørt bil jævnligt de sidste 6 år - uden så meget som en
skade eller en bøde!)

Fra : Jasper Norman

Dato : 10-01-06 00:29

Hvis du bor i området så prøv Thisted Amt.

/Jasper

Fra : OZ7PUS

Dato : 10-01-06 01:36

"Bent Tychsen" <bty@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> Nogen der ved et billigt forsikrings selskab til en nybegynder.
> Jeg er 22 år og har lige købt en meget billig brugt bil, og den skal kun
> have ansvars forsikring.

Degt bedste tilbud kæresten kunne finde på en sierra 1.6 fra 85 var 8500.-
som 24 årig pige med ca alt i kørekort .. (Lastbil m.m. )

Tror ikke du finder det billigere .. Det var iøvrigt ved Codan
GF ville have 14.000 for ren ansvar

OZ3BTO

Fra : jones_net

Dato : 10-01-06 08:58

"Bent Tychsen" <bty@adslhome.dk> wrote in message
> Nogen der ved et billigt forsikrings selskab til en nybegynder.
> Jeg er 22 år og har lige købt en meget billig brugt bil, og den skal kun
> have ansvars forsikring.

Peugeot har aftale med TopDanmark (ligesom Skoda), så ring til en Peugeot
forhandler, og de kan oplyse prisen. De er sikkert ligeglade med om du har
købt bilen ved dem...

Du kan ikke få samme forsikring hvis du kontakter TopDanmark direkte, så
derfor skal du gå til en forhandler.

/J

Fra : Thomas J.

Dato : 10-01-06 12:53

Den Tue, 10 Jan 2006 08:57:32 +0100 sendte "jones_net"
<jones_netng@yahoo.dk> følgende røgsignaler:

> [...]
>forhandler, og de kan oplyse prisen. De er sikkert ligeglade med om du har

Problemet er at Peugeots aftale kræver 1 års skadefri kørsel svjh.

--
Thomas J.
Hyundai Getz 1,3 GL '04

Fra : Betty

Dato : 10-01-06 17:51

Det lyder rigtigt, det undersøger jeg nærmere.
Tak skal du have.