Km-tal ved importbil
Fra : Steen F.

Dato : 09-01-06 14:26

Ved afgiftsberegning, hvilken dokumentation skal Skat have for km-tallet på
en brugt importbil fra fx. Tyskland?

MVH Steen

Fra : John Sahl

Dato : 09-01-06 14:54

Steen F. wrote:
> Ved afgiftsberegning, hvilken dokumentation skal Skat have for
> km-tallet på en brugt importbil fra fx. Tyskland?

Aflæsning af speedometer ved toldsyn og eventuel vurdering.

--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 09-01-06 15:20

"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> wrote in news:43c26aff$0$67262$157c6196
@dreader2.cybercity.dk:

> Aflæsning af speedometer ved toldsyn og eventuel vurdering.

Jeg har fået oplyst at man ved km-tal skal forelægge dokumentation da man
ellers ikke vil kunne få nedslag i pris pga. højt tal..

--
Martin Johansen [6000]
"SAAB - The real true snowmobile!"

Fra : John Sahl

Dato : 09-01-06 15:27

Martin Johansen [6000] wrote:
> "John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> wrote in

> Jeg har fået oplyst at man ved km-tal skal forelægge dokumentation da
> man ellers ikke vil kunne få nedslag i pris pga. højt tal..

Lyder fornuftigt. Jeg har dog med vilje ikke importeret nogen
biler med højt km-tal og har derfor ingen erfaring med det

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 09-01-06 17:34

"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> wrote in news:43c272b5$0$67255$157c6196
@dreader2.cybercity.dk:

> Lyder fornuftigt.

Hvis de godtager en fuld servicebog så ja, ellers kan de rende og hoppe :)

> Jeg har dog med vilje ikke importeret nogen
> biler med højt km-tal og har derfor ingen erfaring med det

Nå nå :) hehe.

Fra : Steen F.

Dato : 09-01-06 18:08

Martin Johansen [6000] wrote:
> Jeg har fået oplyst at man ved km-tal skal forelægge dokumentation da
> man ellers ikke vil kunne få nedslag i pris pga. højt tal..

Ved du hvilken form for dokumentation? Sælgers underskrift? Det kan da ikke
være et krav at bilen har fuld servicebog, da sælger selv kan have stået
for olieskift mv.
Og hvad er højt kilometertal? Over 50.000 km/år?

MVH Steen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 09-01-06 18:15

"Steen F." <steen.kolding@stofanet.dk> wrote in

> Ved du hvilken form for dokumentation?

Hende i telefonen med de sparsomme oplysninger nævnte noget med servicebog.
Min fantasi rækker ikke til hvad der ellers måtte kunne gælde.

> Og hvad er højt kilometertal? Over 50.000 km/år?

Højt km-tal er vel bare over 200000km total set. Men ved ikke om de kan se
anderledes på det, fx som du skriver med mange km over kort tid.

Fra : John Sahl

Dato : 09-01-06 18:17

Steen F. wrote:
> Og hvad er højt kilometertal? Over 50.000 km/år?

Formentligt hvis det er højere end normalen for den årgang og biltype.

Fra : Steen F.

Dato : 09-01-06 19:17

John Sahl wrote:
> Formentligt hvis det er højere end normalen for den årgang og biltype.

Okay, men ved du hvilke former for dokumentation der forlanges?

MVH Steen

Fra : John Sahl

Dato : 09-01-06 19:42

Steen F. wrote:
> Okay, men ved du hvilke former for dokumentation der forlanges?

Jeg er ked af at sige det, men det lugter af snyd, så jeg passer...

Fra : Steen F.

Dato : 09-01-06 19:57

John Sahl wrote:
> Jeg er ked af at sige det, men det lugter af snyd, så jeg passer...

Jeg vil såmæn bare undgå at stå med skægget i postkassen, og uden at kende
reglerne. Det er der vel ikke noget snyd ved. Det er da fair at du ikke kan
komme med en forklaring hvis du ikke kender reglerne.

MVH Steen

Fra : Mikkel Vitus

Dato : 09-01-06 20:27

> [...]
kan
> komme med en forklaring hvis du ikke kender reglerne.

Hvis du ønsker at vurderingsmyndigheden skal tage hensyn til et usædvanligt
højt kilometertal, skal du kunne dokumentere dette i form af en servicebog.
Hvis du ikke kan det, bliver den sat til et skønsmæssigt kilometertal udfra
årgang og vurderet ud fra det.

Mvh
Mikkel

Fra : John Sahl

Dato : 09-01-06 20:25

Steen F. wrote:
> Jeg vil såmæn bare undgå at stå med skægget i postkassen, og uden at
> kende reglerne. Det er der vel ikke noget snyd ved. Det er da fair at
> du ikke kan komme med en forklaring hvis du ikke kender reglerne.

Well, hvis jeg følte det var legitimt havde jeg sådan set gerne
undersøgt og fundet svaret til dig, men det gør jeg bare ikke.

Fra : Steen F.

Dato : 09-01-06 20:52

John Sahl wrote:
> Well, hvis jeg følte det var legitimt havde jeg sådan set gerne
> undersøgt og fundet svaret til dig, men det gør jeg bare ikke.

Interssant folkefærd der skriver her i gruppen... dig inklusive!
Jeg kan ikke få øje på hvad der er du finder mistænksomt i min forespørgsel.
Men fred være med det. Du har jo nok ikke svaret alligevel. Jeg synes dog
det er en noget provokernede tone du lægger for dagen.

Som det allerede er påpeget fra andre i tråden, så ER der grund til at være
særlig opmærksom når man vil importere biler med et højt kilometertal. Fint
hvis nogen herinde kendte reglerne, og kunne give et par supplerende
kommentarer. Detter er ikke tilfældet, så en opringning til Skat står næst
for.

400.000 km er vel en del for en 5 år gammel bil, derfor min forespørgsel.
http://makeashorterlink.com/?X10B2507C

Beklager hvis jeg har brudt et internt kodeks eller fornærmet nogle ved min
forespørgsel.
Bagatellen min, og fornøjelsen ditto.

/Steen

Fra : BJ

Dato : 09-01-06 20:57

"Steen F." <steen.kolding@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> 400.000 km er vel en del for en 5 år gammel bil, derfor min forespørgsel.
> http://makeashorterlink.com/?X10B2507C

Potten har nok kørt som rejsevogn eller taxa.

Afstandene er en lille anelse større for en landevejsridder end i Andeby og
Andeland...

Man kunne evt. få oplyst den tidligere ejer.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : John Sahl

Dato : 09-01-06 20:56

Steen F. wrote:
> 400.000 km er vel en del for en 5 år gammel bil, derfor min
> forespørgsel. http://makeashorterlink.com/?X10B2507C

400.000km gør en bil totalt uinteressant for mig. Og jeg ville aldrig,
undskyld mine fordomme, handle med en russisk bilsælger.

Fra : BJ

Dato : 09-01-06 21:03

"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> 400.000km gør en bil totalt uinteressant for mig. Og jeg ville aldrig,
> undskyld mine fordomme, handle med en russisk bilsælger.

Han bor da i Regensburg og kan have gjort det hele sit liv.

Der er dog ikke mange potter til salg i biksen, kun den ene.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : John Sahl

Dato : 09-01-06 21:06

BJ wrote:
> Han bor da i Regensburg og kan have gjort det hele sit liv.

Ændrer ikke ved mine fordomme, eller mine erfaringer

Fra : Niels Bengaard

Dato : 09-01-06 21:16

> Han bor da i Regensburg og kan have gjort det hele sit liv.
>
> Der er dog ikke mange potter til salg i biksen, kun den ene.

Der er da 44, hvis du med potter mener 4 hjulede køretøjer.

Niels

Fra : BJ

Dato : 09-01-06 21:45

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Der er da 44, hvis du med potter mener 4 hjulede køretøjer.

O.k., jeg har åbenbart ikke klikket hårdt nok på 'Fahrzeuge'-knappen.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : jan@stevns.net

Dato : 09-01-06 21:16

"Steen F." <steen.kolding@stofanet.dk> skrev :

>400.000 km er vel en del for en 5 år gammel bil, derfor min forespørgsel.
>http://makeashorterlink.com/?X10B2507C

Hvis der står 400kkm på tælleren i en tysk bil, så er det vist ikke
helt uforståeligt der føles ugler i mosen

tyskerne er jo nærmest kendt for at pille ved kilometertællere

--
jan@stevns.net
Rigtige mænd kører med baghjulstræk !

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 09-01-06 21:27

jan@stevns.net wrote in

> tyskerne er jo nærmest kendt for at pille ved kilometertællere

Ja men nok nærmere den anden vej til sælgers fordel :)

Fra : jan@stevns.net

Dato : 09-01-06 21:32

"Martin Johansen [6000]" <no@no.no.invalid> skrev :

>Ja men nok nærmere den anden vej til sælgers fordel :)

og hvis det er købers fordel at tallet er højt, spoler de nok også
gladeligt den anden vej ;)

Fra : John Sahl

Dato : 09-01-06 21:34

jan@stevns.net wrote:

> og hvis det er købers fordel at tallet er højt, spoler de nok også
> gladeligt den anden vej ;)

Måske derfor der står "Kun til export"

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 09-01-06 23:00

"Steen F." <steen.kolding@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> 400.000 km er vel en del for en 5 år gammel bil, derfor min forespørgsel.
> http://makeashorterlink.com/?X10B2507C

Har en bekendt der importerede en bil ca. som du beskriver.
Han fik at vide at km var usædvanligt højt.
T&S ville ikke acceptere at bilen skulle have kørt det antal km, som
tælleren viste.
T&S fastsatte et vurderet km tal.
Dette til trods for, at han kunne fremvise kvitteringer på alle service.

Så de T&S godtager ikke alt pr. automatik.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC + Tipo 1,6i (+ 2x chipping hundene

Fra : Thomas

Dato : 09-01-06 20:19

> Ved afgiftsberegning, hvilken dokumentation skal Skat have for km-
> tallet på en brugt importbil fra fx. Tyskland?

Såfremt der mangler dokumentation anvender SKAT et km tal der hedder 15.000
km/år. Er bilen 10 år gammel, tager man udgangspunkt i at den har kørt
150.000 km. Du skriver at det er det formodet km-tal.

--
Mvh/TK
http://www.tkrath.dk/forum/dfb/performance-vectra.wav