/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Motorproblem med Polo 1.3 1985
Fra : mbk112@hotmail.com


Dato : 09-01-06 09:25

Hej NG.

På vej til arbejde begyndte min bil at opføre sig mærkelig. Den
begyndte at hakke i det efter 15 km, og skiftevis motorbremse/accelere,
selvom jeg holdte speederen det samme sted. Hvis jeg trykkede speederen
helt i bund accelerer bilen normalt. Det blev værre og værre, men jeg
kom da frem til arbejde efter yderligere 15 km.

Da jeg nåede frem og åbnede motorhjelmen, var der røg i motorrummet.
Der er lidt oliespild øverst på motorblokken, og jeg vil mene at
røgen kommer fra dette. Temperaturen på motoren var normal.

Har lige været ude og køre en kort tur. Den hakker stadigvæk i det,
men ikke helt så galt som på de sidste km af turen ind til arbejde.

Nogle forslag til, hvad der er galt?
Kan lækagen af olie være skyld i, at motoren hakker?
Is i kaburateren?
Koblingsproblemer?
Tændingen?

vh
Michael Kristensen


 
 
Ukendt (09-01-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 09-01-06 09:26

> Is i kaburateren?

Bestemt et bud, husker du kaburator væske ???

Mvh
Morten



mbk112@hotmail.com (09-01-2006)
Kommentar
Fra : mbk112@hotmail.com


Dato : 09-01-06 10:38


Juel skrev:

> > Is i kaburateren?
>
> Bestemt et bud, husker du kaburator væske ???
orten

Der er kaburatorvæske i benzinen.

Har lige været ude og køre en kort tur. Den hakker stadigvæk i det,
men når man giver fuld gas accelerer den som den skal. Hvis det var is
i kaburatoren, burde problemer være forsvunden nu eller hva?


mbk112@hotmail.com (09-01-2006)
Kommentar
Fra : mbk112@hotmail.com


Dato : 09-01-06 10:42

Oliespillet kommer fra omkring en ledning, der går ned i topstykket
mellem de 4 tændrør. Kunne det være en pakning, der er utæt, sådan
at en af cylindrene ikke komprimerer ordentlig?

Passer det med symtomerne, at den hakker, når den skal holde
hastighenden og fint accelere ved fuld gas?


Hans Paulin \(6310\) (09-01-2006)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 09-01-06 11:24

mbk112@hotmail.com skrev:

> Passer det med symtomerne, at den hakker, når den skal holde
> hastighenden og fint accelere ved fuld gas?

Hvis du ikke har et benzinfilter på ville jeg overveje snavs i tomgangsdysen
--
Med venlig hilsen
Hans
http://kortlink.dk/26dh



Ukendt (09-01-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 09-01-06 11:26

>Oliespillet kommer fra omkring en ledning, der går ned i topstykket
>mellem de 4 tændrør. Kunne det være en pakning, der er utæt, sådan
>at en af cylindrene ikke komprimerer ordentlig?
>
>Passer det med symtomerne, at den hakker, når den skal holde
>hastighenden og fint accelere ved fuld gas?

Du mener vel en slange?!?

Dit motorrum ligner lidt det her:
http://golf2.dk/showpic.php?type=normal&pic_id=9473
Det er dog med mono ins, men blokken ser ens ud næsten.. hvor er det så du
får olie ud henne ?

Mvh
Morten



mbk112@hotmail.com (09-01-2006)
Kommentar
Fra : mbk112@hotmail.com


Dato : 09-01-06 14:12

Nej. Det er en ledning, der sidder ned i midten mellem de 4 tændrør.


Ukendt (09-01-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 09-01-06 14:22

> Nej. Det er en ledning, der sidder ned i midten mellem de 4 tændrør.

Kan du ikke tage et billede ?



Claus & Lene, Ålborg (09-01-2006)
Kommentar
Fra : Claus & Lene, Ålborg


Dato : 09-01-06 14:30

Der sidder en vacuumdåse på siden af kaburatoren, hvis du afmonteret
luftfilteret, så må du ikke kunne lukke choketspjældet blot ved at trykke
let på det, hvis du kan det er den defekt (dette kan medføre de symptomer du
snakker om)


/Claus


"Juel" <him> skrev i en meddelelse
news:43c26375$0$15789$14726298@news.sunsite.dk...
>> Nej. Det er en ledning, der sidder ned i midten mellem de 4 tændrør.
>
> Kan du ikke tage et billede ?
>
>



mbk112@hotmail.com (09-01-2006)
Kommentar
Fra : mbk112@hotmail.com


Dato : 09-01-06 14:13

Den har benzinfilter. Det er dog ikke blevet skiftet i den tid jeg har
haft bilen (4 år).


Hans Paulin \(6310\) (09-01-2006)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 09-01-06 14:25

mbk112@hotmail.com skrev:

> Den har benzinfilter. Det er dog ikke blevet skiftet i den tid jeg har
> haft bilen (4 år).

Nå, okay.

Symtomerne minder om dem på min Granada 2,3 i sin tid, hvor tomgangsdyserne
m.m. skulle blæses ud på grund af skidt.

Tomgangsdyserne bruges vist helt op til 3/4 af max. omdrejningstal, så det
*kan* være dem.
--
Med venlig hilsen
Hans
http://kortlink.dk/26dh



Armand (10-01-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 10-01-06 21:44

mbk112@hotmail.com wrote:
> Hej NG.
>
> På vej til arbejde begyndte min bil at opføre sig mærkelig. Den
> begyndte at hakke i det efter 15 km, og skiftevis motorbremse/accelere,
> selvom jeg holdte speederen det samme sted. Hvis jeg trykkede speederen
> helt i bund accelerer bilen normalt. Det blev værre og værre, men jeg
> kom da frem til arbejde efter yderligere 15 km.
>
> Da jeg nåede frem og åbnede motorhjelmen, var der røg i motorrummet.
> Der er lidt oliespild øverst på motorblokken, og jeg vil mene at
> røgen kommer fra dette. Temperaturen på motoren var normal.
>
> Har lige været ude og køre en kort tur. Den hakker stadigvæk i det,
> men ikke helt så galt som på de sidste km af turen ind til arbejde.
>
> Nogle forslag til, hvad der er galt?
> Kan lækagen af olie være skyld i, at motoren hakker?
> Is i kaburateren?
> Koblingsproblemer?
> Tændingen?

Prøv at pille tankdækslet af, og lyt efter om ikke det giver et *SVUP*
lige når du linder låget. Selv i tilfælde af at man ikke kan høre noget
særligt, kan det hænde at man alligevel har fået luftet et givent
undertryk ud hvorved at motorgangen (for en periode) vil være normal igen.
Skyldes problemet at der er undertryk i tanken skal der efterforskes
hvor i systemet at atmosfære-tilgangen befinder sig, eftersom at det er
dén der er rimet til.
På samme måde vil problemet givetvis løse sig med et par graders omslag
i vejret.

--
Armand.

Hans Paulin \(6310\) (11-01-2006)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 11-01-06 00:43

Armand skrev:

> Prøv at pille tankdækslet af, og lyt efter om ikke det giver et *SVUP*
> lige når du linder låget.

Havde osse overvejet dén model...men ved fuld gas går den jo godt nok!?
--
Med venlig hilsen
Hans
http://kortlink.dk/26dh




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408908
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste