Garmin GPS - sammenligninger på UK-priser ~
Fra : Peter Willkan

Dato : 12-06-01 19:13

Hej venner.

Jeg har stået foran at ville anskaffe en Garmin Street Pilot til min
motorcykel.
Min søde kone havde købt en til mig i USA, men den kunne jeg ikke bruge
ordentligt her i Europa, da det indbyggede kort ikke kunne skiftes ud.

Alle fortalte mig, hvor billigt det var at købe i England - og jeg fik
tilsendt en række links. Dem har jeg undersøgt og sammenlignet med Navtechs
priser. Jeg har også kigget på priser i Polen, Tyskland, Frankrig, Schweiz,
Østrig o.s.v.

Jeg må indrømme, at jeg ikke helt kan få øje på, hvor det er billigt henne i
England.

Jeg vedlægger derfor mit regneark - GPS-sammenligninger på dk.binær.

Har jeg regnet galt, hører jeg meget gerne herom. Har jeg regnet rigtigt, er
det kun at falde til patten og betale, hvis man vil have udstyret.

Priserne er angivet i GBP uden VAT, hvorfor jeg til sidst lægger engelsk
moms (17,5%) og transport (13GBP) oven i.

Og lige en ting - NEJ!! Jeg er ikke ansat af Navtech, jeg har ingen aktier i
Navtech, jeg har ingen økonomiske interesser i de nævnte firmaer - så det er
bare mit gode jeg, der vil hjælpe jer med at skabe klarhed i et lidt
uoverskueligt marked.

God fornøjelse med læsningen.

Peter

Fra : Peter Willkan

Dato : 12-06-01 19:25

Hej.

Jeg kan ikke finde nogen binær gruppe i Danmark andet end erotiske.
Nok er GPS sexet - men det er nok det forkerte sted at lægge den?
Hvad vil I foreslå?

Peter

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 12-06-01 19:29

> Jeg kan ikke finde nogen binær gruppe i Danmark andet end erotiske.
> Nok er GPS sexet - men det er nok det forkerte sted at lægge den?
> Hvad vil I foreslå?

En hjemmeside

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Anders Frederiksen

Dato : 14-06-01 00:46

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> skrev i en
meddelelse

> En hjemmeside

Ja en hjemmeside og et _direkte_ link er optimalt

Mvh,
Anders

Fra : Biker Mike

Dato : 28-06-01 22:30

Øhhh !! du har vist også været en tur forbi "dk fritid motorcykler" med dit
budskab og her var der vist ikke nogle som kunne forstå din argumentation,
Er du nu også helt sikker på at du ikke er ansat hos NAVTECH ?????

Michael Sørensen

Fra : boe

Dato : 12-06-01 20:12

Peter Willkan <Willkan@mail.tele.dk> wrote in message
> Hej.
>
> Jeg kan ikke finde nogen binær gruppe i Danmark andet end erotiske.
> Nok er GPS sexet - men det er nok det forkerte sted at lægge den?
> Hvad vil I foreslå?

Jeg vil forslå, at du bruger test.news.tele.dk i stedet for den newsserver
du bruger i øjeblikket (jeg går ud fra, at du er abonnent hos TDC). Der vil
du finde binære grupper, b.la. dk.binaer.motor.

Bo, VF1000F

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 12-06-01 21:16

Den hedder "test" pga. TDC´ s bizarre humor, så ka´ de nemli´ slukke når det
passer DEM. TDC sucks.

--
Jørgen Møller Rasmussen, også kendt som JR.
Ved lidt om alt, men vil gerne vide ALT om alt. !

Fra : Peter Willkan

Dato : 12-06-01 22:16

Har prøvet!

dk.binaer.motor kommer godt nok frem, men når man så prøver at klikke ind på
den forsvinder den igen med det samme og er væk.

M.v.h.

Peter

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 13-06-01 09:25

Davs Peter

Har du prøvet at kigge ved http://www.topdane.dk

--
Med Venlig Hilsen
Hans Lykke Jørgensen

Fra : Armand

Dato : 12-06-01 23:13

> [...]
Der vil
> du finde binære grupper, b.la. dk.binaer.motor.

Må jeg varmt anbefale Cybercity i den forbindelse (hjælper selvfølgelig
ikke for de der sidder på arbejde eller uni!)

--
Armand.

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 13-06-01 06:25

> [...]
>
> Må jeg varmt anbefale Cybercity i den forbindelse (hjælper selvfølgelig
> ikke for de der sidder på arbejde eller uni!)

Cybercity er da endnu værre, de fjerner alt i ikke danske newsgroups over
128 kbyte :(((

TDC er stadigvæk de bedste, og mest stabile.

--
With many Thanks

Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069 http://www.disky-design.dk/fishj

Fra : Simon Jensen

Dato : 13-06-01 15:10

> Cybercity er da endnu værre, de fjerner alt i ikke danske newsgroups over
> 128 kbyte :(((
>
> TDC er stadigvæk de bedste, og mest stabile.

Helt enig.... Derudover er cybercity extremt langsomme til at opdatere
deres udenlandske grupper..
Jeg bruger news.sektornet.dk når jeg er i skole, og news.cybercity.dk når
jeg kommer hjem, og de posts der ligger på news.sektornet.dk, når jeg møder
i skole, dukker først op på news.cybercity.dk i løbet af aftenen, når jeg
sidder derhjemme...

Det er død-irreterende, fordi man tit sidder og svarer på nogle posts, som
andre har svaret på før een, men hvor man ikke kan se de andres svar, og så
kommer det til at se ud som om man bare sidder og efterligner det, de andre
svarer, fordi ens svar ligger senere end de andres.....

Mvh. Simon

Fra : Armand

Dato : 13-06-01 15:52

Soren 'Disky' Reinke <disky@disky-design.ihsyd.dk> skrev i en

> Cybercity er da endnu værre, de fjerner alt i ikke danske newsgroups
over
> 128 kbyte

Er ikke så heftig bruger af udenlandske newsgroups, at jeg har nogen
erfaring hermed :-/
DE få gange jeg har været på udenlandske grupper, har det virket fint -
lige med undtagelse af én, som jeg kun kunne læse men ikke tilsende

--
Armand.

Fra : Mich@el

Dato : 12-06-01 20:18

Hej Peter

Peter Willkan wrote:

> Hej venner.
> Jeg må indrømme, at jeg ikke helt kan få øje på, hvor det er billigt henne i
> England.

Hmm - lad os prøve og sammeligne.

Lad os gå ud fra en Garmin Emap + seriel kabel + 32 MB hukommelseskasette.

268 £ Excl Vat og fragt, eller ved kurs 12.50 kr. 3.350 D/kr Hos
http://www.gpsw.co.uk/ Hvad kan du skaffe sættet til og hvor ?????

> Jeg vedlægger derfor mit regneark - GPS-sammenligninger på dk.binær.

Jeg kan ikke modtage dk.binaer, kan du ikke sende regnearket direkte til mig. ??

--

Med tilbagelænet hilsen.........

(o; dk.fritid.motorcykel

Mich@el

Yamaha XV 1100 Virago
Med i http://www.mc-customania.dk
Virago MC Club Danmark # 1101

Loud pipes saves lives

Fra : boe

Dato : 12-06-01 20:22

Mich@el <mick@post5.tele.dk> wrote in message

> Jeg kan ikke modtage dk.binaer, kan du ikke sende regnearket direkte til
mig. ??

Det burde du kunne fra test.news.tele.dk. Vi andre vil nemlig også gerne se
det regneark....

Bo, VF1000F

Fra : Henry

Dato : 12-06-01 21:39

> Det burde du kunne fra test.news.tele.dk.
Pudsigt nok, kan jeg ikke se den NG???

mvh
Henry

Fra : boe

Dato : 12-06-01 22:01

Henry <henry@mail.removethis.dk> wrote in message
> Pudsigt nok, kan jeg ikke se den NG???

Så vidt jeg kan se, så bruger du news.inet.tele.dk og ikke
test.news.tele.dk?

Bo, VF1000F

Fra : Mich@el

Dato : 12-06-01 22:27

Hej Igen.

"Mich@el" wrote:

> [...]
>
> Lad os gå ud fra en Garmin Emap + seriel kabel + 32 MB hukommelseskasette.
>
> 268 £ Excl Vat og fragt, eller ved kurs 12.50 kr. 3.350 D/kr Hos

Ved din forhandler koster samme køb 296 £ Excl. Vat, El. 3.700 D/Kr. Eller 350 D/kr.
dyrere end hvor jeg har købt. Dine tal er her fra:
http://www.offroadstore.co.uk/

Fra : Peter Willkan

Dato : 12-06-01 22:34

Hej Michael.
Nu ikke så hurtig!

Der er priser fra tre sites :
http://www.offroadstore.co.uk/
og
http://www.gpsw.co.uk
og
http://www.navtech.dk

M.v.h.
Peter

Fra : Mich@el

Dato : 12-06-01 23:10

Hej Peter.

Peter Willkan wrote:

> Hej Michael.
> Nu ikke så hurtig!

Okay, rolig nu

> Der er priser fra tre sites :
> http://www.offroadstore.co.uk/
> og
> http://www.gpsw.co.uk
> og
> http://www.navtech.dk

http://www.gpsw.co.uk er billigst i sammenligning med de 2 andre

Lidt billigere end den anden engelske, og meget billigere end den danske, i
hvert fald når vi taler Garmin Emap.

Fra : Mich@el

Dato : 12-06-01 22:49

Hej Igen.

Her er en sammenligning mellem billigste UK forhandler og Navtech i DK.

http://www.navtech.dk/
Garmin Emap + USB loader + 32 MB datakassette
Pris 6.895 D.Kr Incl moms eller 5.516 Excl. moms.

http://www.gpsw.co.uk/
Garmin Emap + USB loader + 32 MB datakassette
Pris 4.437 D/Kr Incl UK Vat, eller 3.787 D/Kr Excl. Vat

Altså på Garmin Emap med USB loader & 32 MB datakassette er der ca. 2.400 Kr. at spare
ved at handle ved www.gpsw.uk i stedet for at handle hos Navtech i DK. Her fra skal der
så trækkes ca. 135 kr. for fragt.

Fra : Peter Willkan

Dato : 12-06-01 22:32

OK. Tak for kommentarerne og henvisningerne til en binær losseplads.

Det er lykkedes mig at lægge den ud på nyhedsserveren test.news.tele.dk
under dk.binaer.motor.

God læsning - jeg hører gerne fra jer om jeg har gjort noget galt.

Bemærk, at bestykningen er taget ud fra, at jeg skal have installeret
StreetPilot'en både på min MC og i min bil.

Fra : Thye

Dato : 13-06-01 08:38

>Jeg må indrømme, at jeg ikke helt kan få øje på, hvor det er billigt henne
i England.
>Peter

Her: http://www.gpsw.co.uk/index.htm

Garmin eTrex Legend (som jég finder mest interessant) koster £189.99 incl.
VAT (161.69 excl.). Ved din kurs på 12,5 bliver det 2375 danske kroner

Hos Topdane koster den 3395 danske kroner

Hos Navtech koster den 3895 danske kroner

Thye

Fra : Mich@el

Dato : 13-06-01 08:53

Hej Thye

Yep, jeg ser også www.gspw.co.uk som billigste

Fra : Henning

Dato : 13-06-01 14:50

On Tue, 12 Jun 2001 20:13:23 +0200, "Peter Willkan"
<Willkan@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>priser. Jeg har også kigget på priser i Polen, Tyskland, Frankrig, Schweiz,

Følg evt. tråden om fælleskøb af Garmin i news:dk.fritid.bil