OziExplorer til brug på havet
Fra : LejfM

Dato : 21-11-05 13:30

Hej med jer
Jeg har lige investeret i en PNA (næsten som en PDA) med OZiExplorer.
Nu kunne jeg være intereseret i at få et par søkort over på den, er der
nogen af jer der har prøvet det ?
Jeg ved den kan læse BSB data, (er det ikke dem NAVTEQ bruger ) man kan også
scanne søkort selv
og derefter kalibre.. men er det ikke møg besværligt ?

Jeg håber der er nogen der kan gi mig et hint til hvordan jeg får nogle
søkort ind på den.
det skal selv sagt ikke bruges til navigation, men kun til et finger pej om
hvor i verden vi befinder os.

LejfM

Fra : Ole Pagh

Dato : 21-11-05 20:19

"LejfM" <LejfM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
også
> scanne søkort selv
> og derefter kalibre.. men er det ikke møg besværligt ?

Jo, det er ret besværligt, men det er lykkedes mig at få alle DK søkort fra
DLSK over i Ozi, samt de allerfleste havneplaner fra Den Danske Havnelods
ind og kalibreret.
Det er en proces der er forløbet over flere år.
Men de tyske søsportskort på CD suser lige ind i Oziexplorer (for PC) og
derfra kan de let eksporteres til OziCE (for PDA).

> [...]
> søkort ind på den.
> det skal selv sagt ikke bruges til navigation, men kun til et finger pej

Prøv at søge i Google groups i 'dk.teknik.satellit.navigation' efter enmet
'Søkort / O-løbs kort til PocketPC med GPS?'
Det er fra ca. 1 nov. og der har jeg haft en korrespondance med en der ville
ca. det samme, men til lands.
Jeg lavede en længere forklaring som jeg sendte ham pr mail, og den kan jeg
også sende dig, hvis du er interesset.
Det er ikke lige et kerneområde for denne guppe, så derfor...

Om guiden er helt korrekt har jeg ikke aftestet (og får det heller ikke).
Og nej, jeg udleverer ikke kopier af de søkort jeg har scannet og
kalibreret. Det må jeg ikke iht. KMS's ophavsret.

--
hilsen Ole