Vinterkører
Fra : Anders Majland

Dato : 24-01-06 10:43

Så skal jeg love for at jeg fik vinterdåben her til morgen. Da jeg godt
vidste hvordan føret ville være hjemmefra og ud til motorvejen kørte jeg
10min før jeg plejer. Temperaturen var -6,5 grader og vejen is og sneglat -
enkelte steder var der et spor igennem til asfalten men det var mest
fastkørt sne, så det gik ganske adstadigt derudaf med 40-60km. Det tog så
også næsten en halv time at nå Motorvejen imod de sædvanlige 15min.
Motorvejen til Randers var fin, og det var landevejen såmend også mod syd
mod Ebeltoft. Motortrafikvejen før feldballe, havde dog haft nogle driver på
tværs så vejen krævede lidt ekstra opmærksomhed. Jeg var så noget til
ebeltoft i fin stil 10min før afgang, men på opmarcharelaet var det tydeligt
at noget var galt... Yep færgen var aflyst pga maskinskade. Men inden jeg
havde fået den besked var det for sent at køre efter 8:30 til århus
jeg trillede i roligt tempo til århus for at tage 10:00 bare for at opdage
at 8:30 havde været 30-40min forsinket og dermed sejlede lige for næsen af
mig ....

Så jeg var udenfor i den friske luft nogle timer og fik kørt 160km før
morgenmaden. Så når nu jeg kommer iland på odden er der lige godt 100km mere
inden frokost men nu er det da blevet lyst så det er nemmere at vurdere
vejen.

--
anders DOT majland AT jyde DOT dk

Fra : Andersen \(3650\)

Dato : 24-01-06 13:27

"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid>
skrev i en meddelelse

> [...]
> der lige godt 100km mere inden frokost men nu er det da blevet
> lyst så det er nemmere at vurdere vejen.

Hvilket minder mig om hvorfor jeg ikke bliver vinterkører (på
MC). Brrrrrrrrr

Fra : Anders Majland

Dato : 24-01-06 16:11

> Hvilket minder mig om hvorfor jeg ikke bliver vinterkører (på MC).
> Brrrrrrrrr

Da først solen stod op var det da et fantastisk vejr. Sådan lidt sne klæder
da landskabet og så er det jo ekstra blankt af isslaget Da jeg nåede kbh
var jeg så småt begyndt at fryse tæerne, men ordenlig påklædning og varme i
håndtagene gør at det egenligt ikke er koldt. Jeg synes det er et større
problem at få renset det værste skidt af visiret - og så lige at undgå de
frosne isklumper. Strækningen vest for Holbæk var lidt spændende med klumpet
fastkørt is, og så havde jeg lige et langt pitstop i rosklde - mit
tankdæksel var frosset fast.

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 24-01-06 16:30

"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> writes:

> Strækningen vest for Holbæk var lidt spændende med klumpet fastkørt is

Yikes. Jeg var den vej i lørdags i madkassen, det synes jeg var spændende
nok - jeg kan levende forstille mig 'morskaben' på 2 hjul.

--
Mikkel | Died. Woke up in Hell. Punched in PIN, logged on.
motortosse.dk | Just another day.

Fra : Anders Majland

Dato : 25-01-06 10:14

> Yikes. Jeg var den vej i lørdags i madkassen, det synes jeg var spændende
> nok - jeg kan levende forstille mig 'morskaben' på 2 hjul.

Yep det er kun spørgsmål om at få plads nok til at lege bambi og derfor at
se isen tidligt nok til at komme ned i fart...

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/galleryframe1.asp?gid=404&pid=13154

Mitas E07 er grove nok i mønstret til at sne og sjap ikke stopper det til,
og selvom der var en del sjap så er der egenligt forbavsense meget greb.
Selvfølgelig kan baghjulet trække igennem og det er da også nemt nok at
blokere hjulene, men jeg syntes egenligt ikke det var et problem at følge
trafikken (og hastighedsgrænserne 60km/t i 10cm sjap er hurtigt nok for
mig). Men tenere er lidt høj til vinterkørsel da jeg knapt kan nå jorden.