Limning af stafferinger
Fra : hoegen

Dato : 23-01-06 22:28

Hej

Jeg har søgt i gamle emner, men kan ikke lige finde svar på mit spm!

Mine stafferinger på kåben har løsnet sig en anelse i hjørnerne,
kan man "bare" lime det løse eller hvad?

Og kræver dette nogen speciel form for lim, og ja ved godt at det skal
være til plastik af en eller anden slags og ikke trælim

Men har i nogen tips eller tricks vil det glæde mig

Bjarne

Fra : Torben Scheel

Dato : 24-01-06 08:03

hoegen wrote:
> [...]
> være til plastik af en eller anden slags og ikke trælim
>
> Men har i nogen tips eller tricks vil det glæde mig

Mjaeh - limen må ikke indeholde organiske opløsningsmidler, og en smidig
lim må være at foretrække. Og så skal den helst være klar. Om den findes
? - ja (de har jo brugt den originalt). Om jeg ved hvor og hvilken? - næh.

Forbandet være producenter der ikke kender til klarlak.

Det ultimative må være nye stafferinger på og en gang klarlak eller to
ovenpå.

--
vh
Torben

Fra : OFH

Dato : 24-01-06 14:27

Hej Hoeg
Et ganske tyndt lag kontaktlim af den klare type, smurt på med spidsen af en
finger, kan vist ikke skade noget.
Man kan få lim til at lime plastic-tagrender. Det kunne jeg forestille mig
ville være velegnet til jobbet.
Men det SKAL være et tyndt lag.
Og som der skrives; klarlak ovenpå er at foretrække. Men først når limen er
helt afhærdet!

--
Ps. Nu skal det være strafbart at skrive irriterende beskeder på
internettet. Det har Georg W. Bush besluttet sig for. Fremover skal beskeder

Der er dog en lille hage ved den nye lov. Hvad der er afgørende, for om
beskederne er irriterende, er ikke defineret.

Strafferammen er til gengæld klart defineret - den er op til to års fængsel.

Åh Åhh.... mon det også gælder mig.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 24-01-06 15:05

"OFH" <ofh@email.dk> writes:

> Der er dog en lille hage ved den nye lov. Hvad der er afgørende, for
> om beskederne er irriterende, er ikke defineret.

Jo, det er skam defineret i en RFC at en signatur f.eks. ikke bør være
længere end fire linjer
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Fra : Johnni

Dato : 24-01-06 17:34

LOL

/Johnni
http://www.dfmc.dk/?id=604

Fra : Armand

Dato : 25-01-06 02:07

Jes Vestervang skrev:

> Jo, det er skam defineret i en RFC at en signatur f.eks. ikke bør være
> længere end fire linjer

Fortæl lige .Worldonline dét! :-|

--
Armand.
(lorte news.worldonline der p.t. ikke lader mindre svar komme igennem
uden at man tuner dem kunstigt større)
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..

Fra : Jes Vestervang

Dato : 25-01-06 02:17

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> writes:

> Fortæl lige .Worldonline dét! :-|

Hvorfor brokker du dig ikke til deres administrator?
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Fra : Armand

Dato : 25-01-06 22:18

Jes Vestervang skrev:

> Hvorfor brokker du dig ikke til deres administrator?

Er gjort!

Fra : AP Skovsen

Dato : 04-02-06 14:48

Armand wrote:

> Er gjort!

Har du overvejet at skifte til en anden news-udbyder end worldonline?

--
/Skovsen
1998 GSX600F

Fra : Armand

Dato : 25-01-06 02:08

OFH skrev:
> [...]
> finger, kan vist ikke skade noget.
> Man kan få lim til at lime plastic-tagrender. Det kunne jeg forestille mig

Tagrendelim er kraftigt opløsende (og derigennem sammensmeltende), så
dét vil jeg fraråde at bruge på plastfolie =

Kontaktlim limer helt sikkert sagerne fast; men vær opmærksom på at til
forskel for foliens eget klæbemiddel, er det en hård og permanent
limning der ikke lader sig afmontere igen (á taxa'ernes
serigrafi-beklædning).

Fra : Torben Scheel

Dato : 25-01-06 09:42

Armand wrote:

> Tagrendelim er kraftigt opløsende (og derigennem sammensmeltende), så
> dét vil jeg fraråde at bruge på plastfolie =

Nemlig - jeg fik en fin hvidlig plamage (luftbobler) på mit kåbeglas, da
forrige ejers spejlmonteringsfadæse (*1) skulle rettes med tagrendelim.
Fra en fadæse til en anden

(*1) : http://www.dfmc.dk/gallerypicture.asp?id=3625&m=full

> [...]
> forskel for foliens eget klæbemiddel, er det en hård og permanent
> limning der ikke lader sig afmontere igen (á taxa'ernes

Det forekommer mig at kontaktlim også lugter af organisk
opløsningsmiddel :-?

--
vh
Torben

Fra : OFH

Dato : 25-01-06 14:58

Derfor SKAL det være et MEGET tyndt lag som afdamper meget hurtigt......

Fra : OFH

Dato : 25-01-06 15:01

Men det er forøvrigt rigtigt at hvis det bruges på kåbeglas visirer og
lignende klare materialer så går det galt. Til staffering og lak kan det
godt lade sig gøre. Tror jeg! Stadig i et meget tyndt lag.

Fra : Ukendt

Dato : 25-01-06 18:23

OFH skrev i meddelelsen <43d78490$0$6849$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>...
>Men det er forøvrigt rigtigt at hvis det bruges på kåbeglas visirer og
>lignende klare materialer så går det galt. Til staffering og lak kan det
>godt lade sig gøre. Tror jeg! Stadig i et meget tyndt lag.

Tror jeg ? TROR JEG ??? Sådanne råd holder man for sig selv hvis at man
IKKE selv har prøvet !

I guder

mvh
Orla