Leg i sneen
Fra : Anders Majland

Dato : 20-01-06 16:24

http://www.dfmc.dk/gallerypicture.asp?id=13136&m=full

Jeg kørte en lille tur på knap 5km idag - det var sjovt men hårdt, og den
vælter ikke så nemt når sidetaskerne hviler på driverne. Måske den skulle
have monteret en plov og pigdæk. BTW så kom jeg ud af driven igen ved at
lægge vægten langt bagude og give gas...

--
anders DOT majland AT jyde DOT dk

Fra : Esben

Dato : 20-01-06 18:21

nej nej.. jeg er jo slet ikke misundlig!!!!

Hilsen Esben, Odense

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 20-01-06 19:32

"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
meddelelse news:43d100c5$0$47070$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> [...]
> have monteret en plov og pigdæk. BTW så kom jeg ud af driven igen ved at
> lægge vægten langt bagude og give gas...

Hvor har i så meget sne? Her i det sønderjyske har ví haft tøvejr og regn
hele dagen. Og før det havde vi kun fået 2-3 cm sne. Så nu er det meste
smeltet væk.
Hilsen Matthias

Fra : Anders Majland

Dato : 20-01-06 21:28

> Hvor har i så meget sne? Her i det sønderjyske har ví haft tøvejr og regn
> hele dagen. Og før det havde vi kun fået 2-3 cm sne. Så nu er det meste
> smeltet væk.

Mellem Hobro og Bjerregrav (A13), Nogle steder er jorden bar, andre steder
20-30cm og så gode driver på over 1/2 meter

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 20-01-06 21:44

Jeg blev engang stoppet af en mand, der altså lige ville fortælle mig at jeg
godt kunne glemme alt om at køre ad den vej, den var lukket af fygesne i
driver. Men han glemte jo, at sådan en dag bor al sneen på vejen, mens
markerne er fint ryddede

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Anders Majland

Dato : 20-01-06 22:16

> [...]
> godt kunne glemme alt om at køre ad den vej, den var lukket af fygesne i
> driver. Men han glemte jo, at sådan en dag bor al sneen på vejen, mens

Yep den har min kone (da kæreste) også brugt engang i 95/96 da hun ikke
kunne tilbage efter at have kørt mig til stationen. Hun var så noget forbi
det kritiske sted (der altid fyger til) og var ude at gå for lige at sikre
at der ikke var en grøft hvor hun havde tænkt at bringe bilen tilbage på
vejen. Der komme så en gut blæsende i 4x4 pickup, holder og spørger om hun
har problem- Nej hun havde styr på det ... Jeg ville nu ellers godt have
haft nogle billeder eller en stump video... Så hun er ikke bange for sne, og
imorges lykkedes det hende også at få bilen gravet ud af gårdspladen og
komme ned af grusvejen uden at vække mig Driverne var som den på
billedet men der var ikke iset så meget til, men jeg tror alligevel det er
lidt hård for lakken at blæse igennem den hårde overflade. Hjemad nåede hun
dog ikke helt ind på gårdspladsen så jeg var lige ude og lege frem&tilbage
for at få bilen i garage igen. Sådan en skoda fabia har alt for lille
frihøjde til det her vejr, men det jo ikke mange dage om året det er et
problem - og det lykkedes mig jo også at køre fast mange gange på yamahaen -
den sidste parkering på gårdspladsen var for lige at hente kameraet.

Fra : BoA

Dato : 21-01-06 12:51

Anders Majland skrev:
> [...]
> have monteret en plov og pigdæk. BTW så kom jeg ud af driven igen ved at
> lægge vægten langt bagude og give gas...

Ja - noget må jo gøres for at afhjælpe
abstinenserne, indtil det bliver ordentligt forår.
Har selv været ude et par gange under snestom og
isslag. Det er nu en hel del nemmere og temmeligt
sjovt når man har en 50 hk ATV til rådighed
På et tidspunkt var driverne så dybe at
schaeferhunden opgav at komme igennem, men så ku'
vi da lige lave et spor med ATV-en, så det
stakkels dyr kunne komme med hjem igen.
Sån' en 4wd maskine kører forresten lige gerne
forlæns, sidelæns og baglæns på blankis når den
lige får lidt extra gas )))

Med et bredt grin
fra
BoA