ventildæksel xj 600n
Fra : kc

Dato : 19-01-06 14:29

Jeg skal for første gang chekke ventil afstand på min xj'er. Men jeg ved
allerede nu at jeg ikke kan komme til at spænde dækslet i moment med de
moment nøgler jeg har, oliekøleren er i vejen med de forreste bolte, hvad
har i andre gjort? skal jeg afmontere den?

KC
http://www.dfmc.dk/default.asp?id=554

Fra : Ukendt

Dato : 19-01-06 20:12

kc skrev i meddelelsen <43cf9402$0$15781$14726298@news.sunsite.dk>...
> [...]
>moment nøgler jeg har, oliekøleren er i vejen med de forreste bolte, hvad
>har i andre gjort? skal jeg afmontere den?

Kan oliekøleren ikke bare hænge og dingle i sine slanger medens at Du
justerer ?

mvh
Orla

Fra : kc

Dato : 19-01-06 21:28

meddelelse news:43cfe4db$0$2467$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Kan oliekøleren ikke bare hænge og dingle i sine slanger medens at Du
> justerer ?
>
> mvh
> Orla
-----------------------

Det er rør hele vejen op til køleren.

KC
http://www.dfmc.dk/?id=554

Fra : mlt

Dato : 21-01-06 19:28

"kc" <sibm@SLETmailme.dk> wrote in message
> [...]
> moment nøgler jeg har, oliekøleren er i vejen med de forreste bolte, hvad
> har i andre gjort? skal jeg afmontere den?

Ifølge rep.manualen skal man fjerne oliekøleren hvis den sidder i
vejen...Jow...Det gøres sådan:
1: Dræn olien af.
2: Skru de 2x2 bolte af hvor olierørerne går ind i motoren(fjern evt den ene
motorbolt der sidder lidt i vejen). Pas på O-ringspakningerne(skiftes evt.)
3: Løsn den clamp-skrue der holder olierørerne, og løsn de to bolte der
holder oliekøleren.
4: Fjern oliekøleren med rør på fra motoren.

Hilsen Michael

Fra : kc

Dato : 24-01-06 02:01

> [...]
> holder oliekøleren.
> 4: Fjern oliekøleren med rør på fra motoren.

Ja siger tak for dit svar

MHV

KC