Duc info ???? passer sæde fra en 748 på
Fra : Moller

Dato : 18-01-06 21:41

Hejsa,
   I dag modtog jeg min nye glasfiber bagende fra en Duc 998, men jeg er
nu i tvivl om hvilket sæde jeg kan bruge ?

   Sælger solgte den som en 748/998 ??? men jeg er i tvivl om det er helt
rigtigt. Det er godt nok en 998, men passer forsædet fra en 748 mon også
på ???

   En anden ting... er der en 748/998 ejer på sjælland, som man kan komme
forbi og se på hvordan sædet+bagpartiet er monteret ???? i løbet af
foråret ??? Eller måske dukker op på Malerklemmen ;) så man kan studere
og tage billeder der :)

--
VH
Lars Molnit

Fra : NielSV650

Dato : 18-01-06 22:36

"Moller" <news@molnit.com> wrote in message
> Det er godt nok en 998, men passer forsædet fra en 748 mon også på ???

Ja.

> [...]
> forbi og se på hvordan sædet+bagpartiet er monteret ???? i løbet af
> foråret ??? Eller måske dukker op på Malerklemmen ;) så man kan studere og

Moller, du får tæv med en frossen kylling hvis du monterer den bagende på
den grimme, grimme MZ!!

Find en motofiche fra en Duc og se hvordan det er monteret.
Så vidt jeg husker, klapper man hele bagenden (sæde + plastik) op når man
skal ned under sædet.

--
Niels
S FAU himmelblau

Fra : Moller

Dato : 18-01-06 22:59

NielSV650 wrote:
> "Moller" <news@molnit.com> wrote in message
>
> Ja.

   Kanon ;) så er markede åbnet op igen...

> Moller, du får tæv med en frossen kylling hvis du monterer den bagende på
> den grimme, grimme MZ!!

   Det er i det mindste ik en Suzuki jeg kom Duc dele på ;)

> Find en motofiche fra en Duc og se hvordan det er monteret.
> Så vidt jeg husker, klapper man hele bagenden (sæde + plastik) op når man
> skal ned under sædet.

   hmmm.... det ku være man skulle spekulere i dette, da jeg havde en ide
om at montere laderelæ, batteri osv.. under puklen bag sædet :) så er
der jo nemmere tilgang ved service.

Fra : Thomas Jensen

Dato : 19-01-06 06:55

NielSV650 wrote:
> "Moller" <news@molnit.com> wrote in message

> Ja.

> Moller, du får tæv med en frossen kylling hvis du monterer den bagende på
> den grimme, grimme MZ!!

tag den til bakkeåbning, jeg vil seeeeee

mvh

Thomas Jensen
Yamaha FZ6S ´04
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=11

Fra : Jakob

Dato : 19-01-06 12:50

Moller wrote:
> Hejsa,
> I dag modtog jeg min nye glasfiber bagende fra en Duc 998, men jeg
> er nu i tvivl om hvilket sæde jeg kan bruge ?
Der er forskel på mono og biposto subframen.

> [...]
> komme forbi og se på hvordan sædet+bagpartiet er monteret ???? i løbet
> af foråret ??? Eller måske dukker op på Malerklemmen ;) så man kan
Jeg har en 748 du kan se på - men du burde kunne se det i reservedels
kataloget:
http://www.ducati.com/docs_eng/service/parts/2003/catalogues/748_Eu-02.zip

--
Jakob, 748SP, 749S

Fra : Moller

Dato : 19-01-06 15:10

Jakob wrote:
> Der er forskel på mono og biposto subframen.

   oki doki ;) et er en Mono unit, men på splittegningerne kan jeg se deb
store forskel i beslag mellem denne og den anden... nå, vil lige tjekke op.

> Jeg har en 748 du kan se på - men du burde kunne se det i reservedels
> kataloget:
> http://www.ducati.com/docs_eng/service/parts/2003/catalogues/748_Eu-02.zip

   Kanon link, indtil nu har jeg kun haft split tegningerne fra bikebandit.com

   hmmm.... mon også man skal ha 2 frække potter til at stikke ud under
sadlen, som på 998'eren :)

Fra : Kenneth Østrup

Dato : 19-01-06 15:56

Moller wrote:
> hmmm.... mon også man skal ha 2 frække potter til at stikke ud under
> sadlen, som på 998'eren :)

Det lyder som en rigtig fræk tanke med en 1-to-4 udstødning på MZ'en

Kenneth Østrup

Mr. T puts the laughter in manslaughter.

Fra : Kenneth Østrup

Dato : 19-01-06 15:57

Fra : Moller

Dato : 20-01-06 09:20

Kenneth Østrup wrote:

> Det lyder som en rigtig fræk tanke med en 1-to-4 udstødning på MZ'en

   Problemet er nok mest den TunedLength parameter som tæller en del for
sådan en 2 takter ;) men man kan vel eksperimentere med et rør mellem
stinger, som er ca. 20-30% støre i diameter, og så op til potten... jeg
har nu tænkt i 1-2 ;) så der ligger 2 rør under sadlen, det er da det
som er på 998'eren så vidt jeg husker.

Fra : Kenneth Østrup

Dato : 20-01-06 10:41

Moller wrote:
> jeg har nu tænkt i 1-2 ;) så der ligger 2 rør under sadlen,
> det er da det som er på 998'eren så vidt jeg husker.

Hæhæ ja, det så jeg godt lige efter jeg sendte beskeden, havde dog
slettet den fra min newsreader - ser ud til at den gik igennem alligevel ;)

Anyways, lyder det som et rigtig fedt projekt hvis det bliver realiseret.

Kenneth Østrup

Random Chuck Norris Fact:
How much wood would a woodchuck chuck if a woodchuck could Chuck
Norris? ...All of it.

Fra : Moller

Dato : 20-01-06 10:56

Kenneth Østrup wrote:

> Hæhæ ja, det så jeg godt lige efter jeg sendte beskeden, havde dog
> slettet den fra min newsreader - ser ud til at den gik igennem alligevel ;)
>
> Anyways, lyder det som et rigtig fedt projekt hvis det bliver realiseret.

   Problemet pt. er .... jeg vil gerne køre på den i år, og meget meget
gerne ha den med til sturup... derved er Top priotering i første omgang
at få den closeration gearkasse samlet og monteret, samt monteret de
justerbare fodvilere, og få flyttet udstødningen tættere på baghjulet,
og ind under motoren, så den ikke skraver på... derefter må jeg så tage
ombygninen af sædet i bider, sammen med den nye udstødning som skal gå
op under, eller bare blive nede i bunden, det må vi se på... :)

   Der holdes under alle om stændigheder et garage kaffe hygge møde for
dfm, nede på sydsjælland, så kan vi se hvor langt jeg er nået der ;) det
vil blive i maj/juni mdr.