deltage i dakar ?
Fra : Ukendt

Dato : 15-01-06 23:06

Hejsa Alle

Er der nogle der ved hvilke krav der er for at deltage i et dakar løb ?
Skal man betale noget for det ?

Er der nogle der ved noget ?

ps. er X-postet i DFB og DFM..

Mvh
Morten

Fra : Bjørn S

Dato : 15-01-06 23:25

Juel wrote:
> Hejsa Alle
>
> Er der nogle der ved hvilke krav der er for at deltage i et dakar løb ?
> Skal man betale noget for det ?

Jeg tror du skal slippe endel i tilmeldingsgebyr for at deltage. Mon
ikke du kan finde lidt her ;
http://www.dakar.com/2006/DAK/LIVE/us/1500/r1_sportifs.html

--
/Bjørn

Fra : Underbjerg / Anderse~

Dato : 15-01-06 23:47

Glem alt om at deltage hvis du ikke vil bruge mindst 200.000,00 eller
mere.

Startpengene var til 2006 11.700 Euro, og det er ikke inkl. hjemtransport
fra Dakar samt div. til benzin på transporten og lign.

Så start med at finde nogle gode sponsorer, hvis du ikke "kan" selv.

Men hvor ville det være fedt med nogle flere Danskerer til løbet, så kom
bare i gang

Hilsen
Torben

Fra : Claus Rittig

Dato : 15-01-06 23:16

"Juel" <x> skrev i en meddelelse

> Er der nogle der ved hvilke krav der er for at deltage i et dakar løb ?

Der er et enormt reglement, og det er vigtigt at sætte sig ind i det, for
ikke at få overraskelser.

> Skal man betale noget for det ?

Jada. Sidst jeg tjekkede kostede det 40K for en motorcykel, dertil kommer en
masse udgifter til alt muligt, dyrest er nok truck-plads til dæk og stumper,
det er nok i samme størrelsesorden. Det er nogle år siden jeg tjekkede, så
det er nok langt dyrere nu.

Der findes mange andre billigere ørkenrallies, men tænk det godt igennem -
Afrika er et dumt sted at få brug for lægehjælp.

Rittig

(En af mine venner mistede det meste af en fod i et rally i Marokko)

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 19-01-06 07:38

> Er der nogle der ved hvilke krav der er for at deltage i et dakar løb ?
> Skal man betale noget for det ?
>
> Er der nogle der ved noget ?
>
> ps. er X-postet i DFB og DFM..

Hej Morten

Meld dig ind i www.tenere.dk Der er en flok der tager til Afrika og kører
rally både i år og næste år (i Marokko). Dakar er MEGET dyrt (flere hundrede
tusind kr.), men du kan opleve noget af det samme for en brøkdel i andre
rallies.

Meld dig ind i Ténéré klub Danmark og lær at køre efter Roadbook og sug info
ud af veteranerne.

--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR 600 F '98 og Suzuki DR 600 '85