/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Tweaking af PGO T-Rex 110?
Fra : Knud@n


Dato : 14-01-06 22:51

Hej alle

Spekulerer lidt på at købe en PCO T-Rex 110 her til foråret, da jeg er
lidt i bekneb for finanser til min drømmemaskine (Burgman 650) ...
nåh ja, man har vel lov at drømme....

Anyway - jeg læste et sted, at man ved at omdyse og skifte udstødningen
på en PGO T-Rex 110 kan få lidt mere skub i den i stedet for de ca 90
km/t den kan tøffe afsted med som normalt.

Jeg har dog ikke kunnet få bekræftet dette. Er der nogen der kender
noget til dette, og evt ved hvad der tales om (dysestr. og
udstødningstype).

Jeg vil bare gerne at den kunne rende de 100 km/t så der er mulighed for
en nogenlunde speedy overhaling af en bessefar i hans gamle Fiat127 på
en landevej. Behøver ikke mere end det.

Jeg har også spekuleret lidt på - min gamle 4 hestes 45'er (Suzuki
Katana) kunne køre 75 km/t uden at der var lavet "andet" end at de
danske begrænsninger var fjernet. (ring + plump i udstødning). T-Rex
110'eren er specificeret med 11 hypper - altså godt 2½ gang mere - er
der ikke nok power i den til at kunne trække en lidt højere
sekundærgearing? Eventuelt med en lavere rullevægt i vario for at
kompensere på stejle bakker?

Det har endnu ikke lykkedes mig at finde et fornuftigt svar - muligheden
var også at købe 150'eren, men den koster 1o kiloknaster mere, og det er
manne penge for en fattigrøv som mig...

Jeg gider ikke køre øvert længere - nu vil jeg ha' udnyttet pappet - og
springe på nakken af lidt mere end 50 kubik.

Knud@ndersen

 
 
Dan \"748\" Dethlefs~ (15-01-2006)
Kommentar
Fra : Dan \"748\" Dethlefs~


Dato : 15-01-06 01:24

Knud@n wrote:
> Spekulerer lidt på at købe en PCO T-Rex 110 her til foråret, da jeg er
> lidt i bekneb for finanser til min drømmemaskine (Burgman 650) ...
> nåh ja, man har vel lov at drømme....
>
> Anyway - jeg læste et sted, at man ved at omdyse og skifte udstødningen
> på en PGO T-Rex 110 kan få lidt mere skub i den i stedet for de ca 90
> km/t den kan tøffe afsted med som normalt.
>
> Jeg har dog ikke kunnet få bekræftet dette. Er der nogen der kender
> noget til dette, og evt ved hvad der tales om (dysestr. og
> udstødningstype).

Har du prøvet at google lidt på ovenstående, end 10-15 minutter er
normalt nok, prøv både med danske, tyske og engelske gloser

>
> Det har endnu ikke lykkedes mig at finde et fornuftigt svar - muligheden
> var også at købe 150'eren, men den koster 1o kiloknaster mere, og det er
> manne penge for en fattigrøv som mig...

Hvad med en kineser, er sådan ikke billiger end en PGO ?
Jeg har selv lånt en Keeway ARN125 en kort periode, og det virkede som
et OK transport middel, se f.eks.
http://www.robertsmc.dk/shop/product_info.php?cPath=23_29&products_id=102

> Jeg gider ikke køre øvert længere - nu vil jeg ha' udnyttet pappet - og
> springe på nakken af lidt mere end 50 kubik.

Måske var det en ide med en brugt motorcykel, prøv at chekke et par
forhandler og http://www.dba.dk for at se hvad du kan få for dine penge,
køb noget der er så nyt som muligt, hvis du ikke har den store lyst til
at skrue.

En ny motorcykel var måske også noget, det kan idag gøres for ikke ret
mange penge, hvis du kan "nøjes" med en 125 ccm cykel, det kunne f.eks være
http://www.robertsmc.dk/shop/product_info.php?cPath=23_22&products_id=103
http://www.robertsmc.dk/shop/product_info.php?cPath=23_22&products_id=104
http://www.fisker-mc.dk/website/yamaha_ybr125.html


--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S - GSX-R250 - ES250/2
www.dethlefsens.dk
www.robertsmc.dk

Knud@n (15-01-2006)
Kommentar
Fra : Knud@n


Dato : 15-01-06 11:27

"Dan \"748\" Dethlefsen" <748@dethlefsensOST.dk> wrote in
news:43c995ec$0$84037$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Knud@n wrote:
>> Spekulerer lidt på at købe en PCO T-Rex 110 her til foråret, da jeg
>> er lidt i bekneb for finanser til min drømmemaskine (Burgman 650) ...
>> nåh ja, man har vel lov at drømme....
>>
>> Anyway - jeg læste et sted, at man ved at omdyse og skifte
>> udstødningen på en PGO T-Rex 110 kan få lidt mere skub i den i stedet
>> for de ca 90 km/t den kan tøffe afsted med som normalt.
>>
>> Jeg har dog ikke kunnet få bekræftet dette. Er der nogen der kender
>> noget til dette, og evt ved hvad der tales om (dysestr. og
>> udstødningstype).
>
> Har du prøvet at google lidt på ovenstående, end 10-15 minutter er
> normalt nok, prøv både med danske, tyske og engelske gloser

Ja, men måske jeg ikke er supergoogler - fatter så heller ik en meneter
tysk, men engelsk og dansk har jeg prøvet. Eneste stumper jeg har fundet
til den er en ny bremseskive og nogle nye bremseklodser i noget devil-
design - og det har jeg ikke lige brug for.

Håber der er nogen herinde der kan hjælpe, eventuelt kan komme med nogle
links. Jeg vil ikke bruge en masse penge på tuning - men en ny dyse og
måske en ny udstødning - det kan jeg leve med.

>>
>> Det har endnu ikke lykkedes mig at finde et fornuftigt svar -
>> muligheden var også at købe 150'eren, men den koster 1o kiloknaster
>> mere, og det er manne penge for en fattigrøv som mig...
>
> Hvad med en kineser, er sådan ikke billiger end en PGO ?
> Jeg har selv lånt en Keeway ARN125 en kort periode, og det virkede som
> et OK transport middel, se f.eks.
> http://www.robertsmc.dk/shop/product_info.php?cPath=23_29&products_id=

Keeway Arn'en har jeg kigget på, men den er typegodkendt langsommere end
PGO T-Rex 110'eren (www.fstyr.dk). PGO'ens reservedele er også billigere
end Keeway'ens, har jeg ladet mig fortælle.

>
>> Jeg gider ikke køre øvert længere - nu vil jeg ha' udnyttet pappet -
>> og springe på nakken af lidt mere end 50 kubik.
>
> Måske var det en ide med en brugt motorcykel, prøv at chekke et par
> forhandler og http://www.dba.dk for at se hvad du kan få for dine
> penge, køb noget der er så nyt som muligt, hvis du ikke har den store
> lyst til at skrue.


Jeg vil gerne have en scooter, da 80% af min kørsel foregår indenfor
bygrænserne - og vi har fandens mange lyskryds... har haft lånt en Derbi
Senda på et tidspunkt, og min hånd var smadret af hele tiden at skulle
betjene koblingen. Jeg har besluttet mig for variatortransmission og
automatkobling,

> En ny motorcykel var måske også noget, det kan idag gøres for ikke ret
> mange penge, hvis du kan "nøjes" med en 125 ccm cykel, det kunne f.eks
> være
> http://www.robertsmc.dk/shop/product_info.php?cPath=23_22&products_id=
1
> 03
> http://www.robertsmc.dk/shop/product_info.php?cPath=23_22&products_id=
1
> 04 http://www.fisker-mc.dk/website/yamaha_ybr125.html
>
>

Ingen kinesere til mig tak, har endnu ikke hørt nogen sige noget
positivt om holdbarheden. Efter at have været på nakken af en Geely på
en prøvetur, så nej tak. Synes også at have læst en masse steder om
holdbarheden og materialekvaliteten. Og flere tests der taler om
totalt ringe bremser, maskiner der ryster fra hinanden, krom der ruster
om sommeren o.s.v....


Mht Yamaha YBR125 var det også et bud, da jeg har læst FDM testen og
testen på DBA, og den virker til at være ok kvalitet (til prisen), men
med manuel kobling og gear - så falder den udenfor mit ønske-område.

pft. Knud@ndersen

Dan \"748\" Dethlefs~ (15-01-2006)
Kommentar
Fra : Dan \"748\" Dethlefs~


Dato : 15-01-06 12:53

Knud@n wrote:
>>
>>Har du prøvet at google lidt på ovenstående, end 10-15 minutter er
>>normalt nok, prøv både med danske, tyske og engelske gloser
>
>
> Ja, men måske jeg ikke er supergoogler - fatter så heller ik en meneter
> tysk, men engelsk og dansk har jeg prøvet. Eneste stumper jeg har fundet
> til den er en ny bremseskive og nogle nye bremseklodser i noget devil-
> design - og det har jeg ikke lige brug for.
>
> Håber der er nogen herinde der kan hjælpe, eventuelt kan komme med nogle
> links. Jeg vil ikke bruge en masse penge på tuning - men en ny dyse og
> måske en ny udstødning - det kan jeg leve med.
>

Har du kontaktet importøren, for at høre om de evt kender en løsning ?

--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S - GSX-R250 - ES250/2
www.dethlefsens.dk
www.robertsmc.dk

Knud@n (15-01-2006)
Kommentar
Fra : Knud@n


Dato : 15-01-06 15:57

"Dan \"748\" Dethlefsen" <748@dethlefsensOST.dk> wrote in
news:43ca3784$0$84037$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Knud@n wrote:
>>>
>>>Har du prøvet at google lidt på ovenstående, end 10-15 minutter er
>>>normalt nok, prøv både med danske, tyske og engelske gloser
>>
>>
>> Ja, men måske jeg ikke er supergoogler - fatter så heller ik en
>> meneter tysk, men engelsk og dansk har jeg prøvet. Eneste stumper jeg
>> har fundet til den er en ny bremseskive og nogle nye bremseklodser i
>> noget devil- design - og det har jeg ikke lige brug for.
>>
>> Håber der er nogen herinde der kan hjælpe, eventuelt kan komme med
>> nogle links. Jeg vil ikke bruge en masse penge på tuning - men en ny
>> dyse og måske en ny udstødning - det kan jeg leve med.
>>
>
> Har du kontaktet importøren, for at høre om de evt kender en løsning ?
>

Ikke endnu, da købet først er aktuelt om en 3-4 måneder, men jeg har
læst så meget guld herinde så jeg tænkte der nok sad et par stykker
herinde som vidste lige hvad og hvordan - private tests synes jeg ofte
er mere værd en forhandleres (af og til) lidt for gyldne løfter.

pft. Knud@ndersen

Moller (15-01-2006)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 15-01-06 16:46

Knud@n wrote:

> Anyway - jeg læste et sted, at man ved at omdyse og skifte udstødningen
> på en PGO T-Rex 110 kan få lidt mere skub i den i stedet for de ca 90
> km/t den kan tøffe afsted med som normalt.
   
   hmmm, har dømt maskinen for sløv inden man køber .... mon ik du skal
kig efter en med noget mere go i fra starten så ??? alt andet blir dyre
i enden, at tune er dyrt, også starts tunet... og det er endnu dyre når
man ik selv ved hvad man skal gøre... Så inden du går videre med de
tanker op skal du gøre op med dig selv :) 1. Vil du ofre en god sjat
penge på at få noget ekstra som du ku ha fået mere af, ved at ha købt
cyklen fra starten... 2. Har du husket at så længe der sider en anden
potte på for at få mere effekt, så kan du ik få den synet før du bygger
den tilbage, hvis den larmer for meget, eller du støder på en muggen
synsmand.

> Jeg har dog ikke kunnet få bekræftet dette. Er der nogen der kender
> noget til dette, og evt ved hvad der tales om (dysestr. og
> udstødningstype).

   godt nok er det PGO, meeeeen... det er slut med knallertdagen nu, så
det med at sige du bruger lige dyse dit, og hakker 5mm af den sydlige
del af stemplet osv. ;) den går ik længere, for delene er en god sjat
dyre end på knallerten :)

   MEN... det er alm kendt at smider du en mere åben potte(læs ulovlig
larm, og mere forurening osv..) og for den justeret ind rigtigt, så kan
du i enden vinde X% mere ydelse alt efter mærke, model osv.. størelsen
af X kan så variere nede fra 1%= spild af penge, til f.eks. 25% som
nogen af de store Suzuki'er har vist.

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
Suzuki GSF-R 1200, Yamaha FZR1000 årgang 87
www.dfmc.dk/Lars_Molnit , www.molnit.com

Knud@n (15-01-2006)
Kommentar
Fra : Knud@n


Dato : 15-01-06 16:59

Moller <news@molnit.com> wrote in
news:43ca6e38$0$15791$14726298@news.sunsite.dk:

> Knud@n wrote:
>
>> Anyway - jeg læste et sted, at man ved at omdyse og skifte
>> udstødningen på en PGO T-Rex 110 kan få lidt mere skub i den i stedet
>> for de ca 90 km/t den kan tøffe afsted med som normalt.
>
> hmmm, har dømt maskinen for sløv inden man køber .... mon ik du
> skal
> kig efter en med noget mere go i fra starten så ??? alt andet blir
> dyre i enden, at tune er dyrt, også starts tunet... og det er endnu
> dyre når man ik selv ved hvad man skal gøre... Så inden du går videre
> med de tanker op skal du gøre op med dig selv :) 1. Vil du ofre en god
> sjat penge på at få noget ekstra som du ku ha fået mere af, ved at ha
> købt cyklen fra starten... 2. Har du husket at så længe der sider en
> anden potte på for at få mere effekt, så kan du ik få den synet før du
> bygger den tilbage, hvis den larmer for meget, eller du støder på en
> muggen synsmand.
>
>> Jeg har dog ikke kunnet få bekræftet dette. Er der nogen der kender
>> noget til dette, og evt ved hvad der tales om (dysestr. og
>> udstødningstype).
>
> godt nok er det PGO, meeeeen... det er slut med knallertdagen nu,
> så
> det med at sige du bruger lige dyse dit, og hakker 5mm af den sydlige
> del af stemplet osv. ;) den går ik længere, for delene er en god sjat
> dyre end på knallerten :)
>
> MEN... det er alm kendt at smider du en mere åben potte(læs
> ulovlig
> larm, og mere forurening osv..) og for den justeret ind rigtigt, så
> kan du i enden vinde X% mere ydelse alt efter mærke, model osv..
> størelsen af X kan så variere nede fra 1%= spild af penge, til f.eks.
> 25% som nogen af de store Suzuki'er har vist.
>

Tak for svaret - de 90 km/t er egentligt nok - og da jeg er vant til at
køre øv'ert betyder topfarten ikke så meget. Det var kun i tilfælde af
en overhaling.

Jeg havde nu ingen planer om at plane, hakke, bore, hone eller lignende.
Men kunne man vinde 5-10 km/t med en ny dyse og en potte, ja, så var det
måske det værd.

FDM testede maskinen i 2/2005, og den fik egentligt en ok anmeldelse, så
jeg hælder mest til den. Reservedelene er i hvert fald at få til en ok
pris.

Ved du forresten om den evt kan tåle en marginalt højere sekundærgearing
for at forøge topfarten en smule - evt kompensere for det ved lavere
rullevægt, så det ikke går ud over accelerationen, Jeg forestillede mig
en 9% gearing - det ville give en fart omkring de 98-99 km/t.

Der er jo ikke tale om tun eller noget, der ødelægger motorens
stabilitet eller får den til at forurene mere - blot et par andre
tandhjul???

Jeg går egentligt ud fra at den i sin standard udførelse er ligeså
stabil som en T-Rex 50, som jeg kender en der har kørt 80.000 km på uden
større brug af reservedele til motoren. (en membran et par remskåle,
nogle tændrør, lidt olier og en ny kilerem). - den er ikke tunet, men
der er vist forsvundet en ring et sted

Det meste af tiden kommer jeg alligevel til at køre indenfor bygrænser
og på udfaldsveje med 60-70 km/t.

Knud@ndersen    

morten d jensen (15-01-2006)
Kommentar
Fra : morten d jensen


Dato : 15-01-06 19:03

Hej Knud.

Var lidt i samme situation sidste år, da jeg besluttede mig for at investere
i et køretøj, som kunne transportere mig til og fra arbejde - ca. 7 km. hver
vej (Valby - Frederiksberg)

Mit budget var ca. kr. 15.000 og helst et køretøj med variomatic - scooter.

Jeg startede med at prøve en Aprilia SR 125 og efter prøveturen besluttede
jeg at jeg ikke skulle have en 2-takts motor - hold da helt op hvor den
vibrerede..... Jeg kunne intet se i sidespejlene og så larmede den lidt for
meget efter min smag.

Jeg prøvede en del forskelligt: Honda SCV 100 Lead, Honda ANF 125 (har ikke
variomatic), Aprilia Habana 125, Aprilia Leonardo 150, Daelim NS 125 og
Vespa ET4 125.... - den mest velkørende var uden tvivl Leonardoen.... Den
kunne accelerere fra de fleste biler + en topfart på ca. 130 km/t (107 km/t
målt med GPS) - mit valg hvis accelereration og topfart var af afgørende
betydning....

....at jeg valgte en Vespa, er en helt anden historie

Venligst,
Morten



Ole Hansen (15-01-2006)
Kommentar
Fra : Ole Hansen


Dato : 15-01-06 20:27

morten d jensen wrote:

> Jeg prøvede en del forskelligt: Honda SCV 100 Lead, Honda ANF 125 (har ikke
> variomatic), Aprilia Habana 125, Aprilia Leonardo 150, Daelim NS 125 og
> Vespa ET4 125.... - den mest velkørende var uden tvivl Leonardoen.... Den
> kunne accelerere fra de fleste biler + en topfart på ca. 130 km/t (107 km/t
> målt med GPS) - mit valg hvis accelereration og topfart var af afgørende
> betydning....

Der er så'en Leonardo til salg her - den holder sig indenfor budgettet
http://www.scooterparts.dk/product.asp?product=15011&sub=0&page=1

(Og nej, jeg har intet med dem at gøre)

> Venligst,
> Morten

--
Ole Hansen

Knud@n (15-01-2006)
Kommentar
Fra : Knud@n


Dato : 15-01-06 23:19

Ole Hansen <moped@get2net.dk> wrote in
news:43caa1d9$0$15792$14726298@news.sunsite.dk:

> morten d jensen wrote:
>
>> Jeg prøvede en del forskelligt: Honda SCV 100 Lead, Honda ANF 125
>> (har ikke variomatic), Aprilia Habana 125, Aprilia Leonardo 150,
>> Daelim NS 125 og Vespa ET4 125.... - den mest velkørende var uden
>> tvivl Leonardoen.... Den kunne accelerere fra de fleste biler + en
>> topfart på ca. 130 km/t (107 km/t målt med GPS) - mit valg hvis
>> accelereration og topfart var af afgørende betydning....
>
> Der er så'en Leonardo til salg her - den holder sig indenfor budgettet
> http://www.scooterparts.dk/product.asp?product=15011&sub=0&page=1
>
> (Og nej, jeg har intet med dem at gøre)
>
>> Venligst,
>> Morten
>

Hvis den stadigt står der til maj såå måske Er Aprilia ikke ret
dyre mht reservedele ... hvis prisniveauet er ligesom til deres 30' 45'
ere s¨å puha da da ....

Knud@ndersen

Anders Majland (16-01-2006)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 16-01-06 10:08

> Er Aprilia ikke ret
> dyre mht reservedele ... hvis prisniveauet er ligesom til deres 30' 45'
> ere s¨å puha da da ....

Jo - meget kan købes fra udlandet og TMP er stadig til den sløve slide



Anders Majland (16-01-2006)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 16-01-06 09:03

> Der er så'en Leonardo til salg her - den holder sig indenfor budgettet
> http://www.scooterparts.dk/product.asp?product=15011&sub=0&page=1

Nyprisen på de 53 har da vist ikke meget med virkeligheden at gøre - Den
kostede da vist 41000 plus levering dengang ....

Men jeg ville være lidt nysgerrig med hvad "istandsat" dækker over ....


--
Anders DOT Majland AT jyde DOT dk
Aprilia Leonardo 125 1997 6500km (uden plader)
Aprilia Leonardo 150 1998 63000km
Yamaha XT600Z Ténéré 3DS 1988 82Mm



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste