Peter wrote:
>>Du går vel ikke over åen efter vand ?-) Honda hvor, i USA? - de solgte
>>ikke NTV, men NT650 Hawk GT. Og den røde farve på den i '89-91 var en
>>anden...
>
> Jo, jeg gik over åen, men jeg ved godt at den hedder NT650 Hawk i USA, og at
> farven sikkert ikke er den samme. Men jeg var alligevel nysgerrig.
Netop, den røde på Hawk GT '89-91 hedder R157 Italian red, den lidt
flade, ikke-metal eller candy, røde på NTV650 '92- derimod R110 Monza
red
>>- altså ikke en '93er i res.delsforstand. Blot så du senere undgår at
>>bestille en stump, der måtte være ændret fra '91 til '93
>
> Den er indregistreret første gang i efteråret 91, men ved at sammenligne
> stafferingerne og hjulfarven med MC-Revyen har jeg konkluderet at det er en
> 92 model. Men der kan naturligvis være skiftet både tank og hjul.
Yes, MC-Revyen rules - er den vist der, ser den sådan ud det år; er den
ikke vist, blev den ikke solgt herhjemme - tror mange desværre
For at holde priserne nede har mange danske mc-importører ofte solgte
restpartier af tidligere års modeller fra andre lande. Eller blot købt
for mange af en årgang og derfor solgt den året - ofte flere år - efter.
Fx solgte Honda min egen fransk/italienske '85 herhjemme i '86 i et ret
pænt antal, men den nåede ikke med i '86 MC-Revyen. Formentlig af den
grund tror bl.a. gutterne på vfr.dk, at den aldrig er officielt
importeret. Dem om det, andre ved jo bedre
Nej, så snart afgiften på en brugtimporteret er betalt hhv. prisen på en
brugt accepteret, er første indregistreringsår fuldstændig ligegyldigt.
Det vigtigste at kende er og bliver produktionsåret...
>>>Hvordan får jeg en 17-cifret VIN kode ud af det?
>>
>>Det gør du næppe; Honda's VIN-kode indeholder bl.a. kode på fabrikken - se
>>evt. opbygningen på:
http://www.honda-v4.com/sabmag/mcdata.html
>
> Hvorfor pokker mangler jeg 6 cifre i forhold til et normalt VIN?
Du må vist blot acceptere, at Honda brugte/bruger forskellige
nummerserier rundt om i verden. Iflg. Agusta-Claus vil nogle lande gerne
sløre produktionsåret og holder derfor fast i en stelnummerkode som din
klassiske EU/JP'ske, hvor produktionsåret kun indirekte fremgår. (Nemlig
af andet ciffer efter bindestregen i relation til første prod.år = "0"
ligesom i motornummeret).
Men du kom jo også igennem til din farvekode alligevel
> Jeg har fundet ud af at den har kunnet leveres i 5 forskellige farver.
Ja i årgang 1991, med de andre er der tilsyneladende 4 mere, ihvertfald i D.
> De 4
> af farverne har jeg fundet hos motorradlack. Den ene af de 4 farver er en
> "Candy Burgunderrot".
Ja, som den eneste rigtige røde må det vel være den. RP131M "Moon-rise
purple metallic" - eller hvad den hedder på engelsk - lyder for violet IMHO.
> Den 5 farvekode har jeg via Google fundet til at være "Tempest Gray". Det
> drejer sig godt nok om en Gold-Wing.
Ja, den NH119MU Tempest gray metallic var også en mulighed på '88 Hawk
GT, og sikkert flere andre end de tre.
> Kan jeg være sikker på at Honda ikke har brugt forskellige farver med samme
> farvekode til forskellige modeller?
Ja, Honda's farvekoder skulle være entydige; blot skrives de i flæng med
og uden mellemrum og bindestreger, af og til også et efterfølgende
bogstav. Din autolakerer burde kunne skaffe dem, ud over RH Lacke
leverer også Colorite UK reparationslak til Honda og andre.
> Hvis farvekoden er entydig på tværs af modeller kan jeg konkludere at min er
> Candy Burgunderrot.
Ja, sikkert, den omtalte R107CU Candy burgundy red bruges ihvertfald
også på forskellige årgange af Honda V4 - fx VF750S/V45 Sabre, V45
Interceptor og SuperMagna - og CX500C.
Har du en god automaler, eller skal du selv igang med malesprøjten?
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
Dk.fritid.motorcykel-info:
http://www.dfmc.dk/richard_pade