starthjælp
Fra : Preben Jensen

Dato : 07-01-06 17:47

hej
Har lige et spørgsmål
må man bruge starthjælp (strømstation)til motorcykkel

Fra : Flyrider

Dato : 07-01-06 18:23

" Preben Jensen" <otto2@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> hej
> Har lige et spørgsmål
> må man bruge starthjælp (strømstation)til motorcykkel

Selfølgelig må man det, med mindre mc batteriet er helt smadret, så kan det
gå lidt hårdt ud over starthjælperen.

--
Palle Flygenring
Yamaha Dragstar 1100

Fra : Armand

Dato : 07-01-06 23:00

Preben Jensen wrote:
> hej
> Har lige et spørgsmål
> må man bruge starthjælp (strømstation)til motorcykkel

No problems - Hvad angår strømmen.
Der er til gengæld så rigelig med kapacitet (=belastnings-tid) i et
bilbatteri at motorcyklens startmotor ikke er beregnet til at skulle
køre indtil dét er fladt!

Er batteriet fladt p.g.a. alm. afladning, eller er det for svagt til at
trække motoren igang her i kulden og derfor bliver tømt før motoren slår
igang, er det fint at klare skærene med starthjælp, som derfor burde få
motoren igang næsten øjeblikkelig. Men er det et elektrisk/teknisk
problem der medfører at motoren ikke starter og man derfor har tømt
batteriet med starteren, vil selv starthjælp ikke kunne gøre noget ved
det, og derfor er der ingen grund til at spinne løs med selvstarteren i
hele minutter v.h.a. en "navlestreng" :-|

--
Armand.

Fra : OZ7PUS

Dato : 08-01-06 09:08

" Preben Jensen" <otto2@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> hej
> Har lige et spørgsmål
> må man bruge starthjælp (strømstation)til motorcykkel

Kan umuligt skade såfremt det er 12V på MCen .. men det er det vel ;)

Har selv brugt tricket på min classic .. OK det er en 50ccm 45er men køre
12v og bruger MC batteri
Ingen problemer der

Fra : Ukendt

Dato : 08-01-06 10:12

"OZ7PUS" <elbartodkspampam@hotmail.com> wrote in

> [...]
>>

> Kan umuligt skade såfremt det er 12V på MCen .. men det er det vel ;)
>
> Har selv brugt tricket på min classic .. OK det er en 50ccm 45er men

Jeg har også brugt det med succes på en aprilia rally (45´er) !