Montering af dæk omkring aalborg, hvor?
Fra : Mikael Jørgensen

Dato : 06-01-06 20:17

Hej alle.

Jeg skal have nyt gummi på, både for og bag, og da jeg er fattig
studerende er jeg nødt til at gøre det så billigt som jeg kan... Har
fundet 2 metzeler dæk i tyskland, reifenversand.com, foran til 600,- og
bagdæk til 730,- (120x70 + 180x55)

Special ringede jeg så til, og fik at vide han ville sætte dem på til
timepris, hvilket ville koste en lille time, 400, plus afbalancerings
klodser til små 50 kroner, max...

Kan man gøre det billigere andre steder? Både med indkøb, men også
montering?
(Har ikke selv evnerne til monteringen)

Mvh og tak.
Mikael Jørgensen.

Fra : Peter

Dato : 06-01-06 23:58

"Mikael "Jørgensen"" <mikjo@websigners.dk> wrote in message
> [...]
> klodser til små 50 kroner, max...
> Kan man gøre det billigere andre steder? Både med indkøb, men også

Hvis du selv kommer med hjulene i hånden er prisen i overkanten, hvorimod
den er ok hvis han sørger for af- og påmontering af hjulene.

--
Peter
FJR1300A & NTV650

Fra : Jonas Madsen

Dato : 07-01-06 00:39

> Kan man gøre det billigere andre steder? Både med indkøb, men også
> montering?
> (Har ikke selv evnerne til monteringen)

Har du forhørt dig ved Bikes & Parts på Gørtlervej, Motorgården i Svenstrup,
Garage Danois på Rørdalsvej eller Harley Shoppen på Hjørringvej i
Nørresundby? Der er vist også en lille mc-butik lige før HD-shoppen på
Hjørringvej, når du kommer fra limfjordsbroen...

Om der er flere forretninger i Aalborg og omegn, er jeg ikke bekendt med.
Måske nogle af byens klubber har de rette faciliteter til dækmontering?

Er det muligt, at montere motorcykeldæk på en automekanikers dækmaskine?

Lad gerne din research gå videre her, da jeg selv står i samme situation.
Jeg har endda fået dækkene fra Tyskland hjem!

Mvh. og på genhør
Jonas Madsen, GS500, Aalborg

Fra : Ukendt

Dato : 07-01-06 10:53

Jonas Madsen skrev i meddelelsen
<43beffe8$0$10871$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>...

>Om der er flere forretninger i Aalborg og omegn, er jeg ikke bekendt med.

Bislev MC (og motorservice)

Farsø MC (Gert)

mvh
Orla, som ikke ville komme med sine hjemmeindkøbte dæk, og forvente "billig"
montage ved en MC-forhandler :-/

Fra : Mikael Jørgensen

Dato : 07-01-06 11:15

> [...]

> mvh
> Orla, som ikke ville komme med sine hjemmeindkøbte dæk, og forvente "billig"

Nej, men det er en service/"varer" som jeg ønsker at købe, og jeg skal
bare finde det billigste sted at gøre det... Hvis priserne ikke var så
dyre i DK for dæk ville jeg helt klart helst have det gjort nede i byen,
det hele... Jeg har bare ikke pengene til det...

Fra : Mikael Jørgensen

Dato : 07-01-06 11:13

> [...]

> Lad gerne din research gå videre her, da jeg selv står i samme situation.
> Jeg har endda fået dækkene fra Tyskland hjem!

Ja jeg skal vist lige have fat i de sidste og forhøre mig om prisen...
Special fortalte at det var samme maskine, men man kunne få forskellige
fittings til dem, special kunne f.eks. ikke umiddelbart lave bil dæk på
deres maskine da den skulle stilles om...

Fra : Armand

Dato : 07-01-06 01:04

Mikael Jørgensen wrote:

> [...]
> lille time, 400, plus afbalancerings klodser til små 50 kroner..
> Kan man gøre det billigere andre steder? Både med indkøb, men også

Næppe!
Der er jo ikke noget at sige til at man arbejder efter taxameter istedet
for fast pris, når ikke man selv leverer produktet og derfor også kan
tjene på dét, og en lille time er vel det mindste man kan forvente for
arbejdet med montering af to dæk :-/

> (Har ikke selv evnerne til monteringen)

Rigtige fattigrøve tillærer sig slige færdigheder :-|

--
Armand.
(der nok havde sluppet det at køre motorcykel for læænge siden hvis ikke

Fra : Mikael Jørgensen

Dato : 07-01-06 11:19

> [...]
> arbejdet med montering af to dæk :-/

> Rigtige fattigrøve tillærer sig slige færdigheder :-|

Nææ og jeg forstår dem da godt, men jeg ved, at ude ved et dæk center, for
biler, montere de dæk på fælg for 75 kroner, hvis du kommer med
stumperne... Så jeg ved at det kan lade sig gøre, billigere end 450
kroner...

Fra : Jan A Jensen

Dato : 07-01-06 10:55

> [...]
> klodser til små 50 kroner, max...
> Kan man gøre det billigere andre steder? Både med indkøb, men også

hvis han skal pille hjulene af for dig er det da heller ikke dyrt.!!
men ellers
Prøv at ringe til garage danois / Søren Bo, han er heller ikke dyr.
Garage Danois MC Ophug
Rørdalsvej 27
DK-9220 Aalborg Øst

Tlf.: +45 9633 0838
GSM: +45 4050 6777

--
Jan @ Jensen.
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=871

Fra : Jes Vestervang

Dato : 07-01-06 21:20

mikjo@websigners.dk (Mikael Jørgensen) writes:

> Kan man gøre det billigere andre steder? Både med indkøb, men også
> montering? (Har ikke selv evnerne til monteringen)

Motorgården i Svenstrup har vist tidligere monteret dæk til 150,- per
dæk inkl. afmontering af hjul, så du bare møder op med dæk og mc. Ring
og hør om det stadig er tilfældet.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R