Veteranplader!
Fra : Lasse Christensen

Dato : 06-01-06 17:05

Ifølge min reg. attest står der at den kører med sort/hvide plader.

Lige pt. har jeg en ganske normal plade på dog, men hvad kræver det at
få de sort/hvide.

Hvis man egentlig stadig kan det? Jeg kan ikke rigtigt finde noget
omkring emnet på de respektive sider!

--
How exactly do you teach abstinence though?
It's like beating a dead cow, it's fun, but it doens't really get you

Fra : Lars Bisgaard

Dato : 06-01-06 17:19

> Ifølge min reg. attest står der at den kører med sort/hvide plader.

Hvis du nu kigger på pladen.... ER den så ikke også sort og hvid ? :)

MVH

Lars Bisgaard

Fra : Lasse Christensen

Dato : 06-01-06 17:41

Lars Bisgaard wrote:

> Hvis du nu kigger på pladen.... ER den så ikke også sort og hvid ? :)
>

> MVH
>
> Lars Bisgaard

Desværre, den er hvid og sort! ;)

Fra : Futte & Co.

Dato : 06-01-06 17:23

"Lasse Christensen" <nugiz@nospamcompuclub.dk> wrote in message
> [...]
> få de sort/hvide.
>
> Hvis man egentlig stadig kan det? Jeg kan ikke rigtigt finde noget

Her er lidt om emnet
http://www.almbrand.dk/abweb/pc?pid=pagab_p_t_nvf_nummerplader

Men din "halvgamle" cykel kan vist ikke få en såkaldt historisk nummerplade,
hvorimod min den gamle kan
Jeg har planer om at bestille een til frk. Victoria, men indtil videre er
det blevet ved planerne

--
Jørgen , Brøndby
Honda CB550F , den fine årgang 1975

Fra : Lasse Christensen

Dato : 06-01-06 17:42

Futte & Co. wrote:
> [...]
> hvorimod min den gamle kan
> Jeg har planer om at bestille een til frk. Victoria, men indtil videre er

Takker for linket, jeg vil lige undersøge det nærmere, for jeg mener da
det burde være muligt eftersom det står på min reg. attest.

Fra : Steen Gruby

Dato : 06-01-06 17:53

On Fri, 06 Jan 2006 17:41:31 +0100, Lasse Christensen
<nugiz@nospamcompuclub.dk> wrote:

Hej Lasse.

>Takker for linket, jeg vil lige undersøge det nærmere, for jeg mener da
>det burde være muligt eftersom det står på min reg. attest.

Det er ikke nødvendigt at undersøge så meget.
Hvis din MC er indregistreret 1. gang før 1 april 1958 kan du få
historisk korrekt nummerplade.
Ellers ikke.

Jeg har en NSU Super Fox fra 1958 der sikkert er registreret før
1-4-1958, men da dens papirer er forsvundet og den dermed har fået en
"administrativ" 1. registreringsdato pr 12 måned 1958 blev mit ønske
afvist - Fandens ,-)

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Lasse Christensen

Dato : 06-01-06 18:12

Steen Gruby wrote:
> [...]
> 1-4-1958, men da dens papirer er forsvundet og den dermed har fået en
> "administrativ" 1. registreringsdato pr 12 måned 1958 blev mit ønske

Arh, det er dum!

Det kunne ellers have været fedt at have.

Fra : Futte & Co.

Dato : 06-01-06 18:31

"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> wrote in message
> [...]
> 1-4-1958, men da dens papirer er forsvundet og den dermed har fået en
> "administrativ" 1. registreringsdato pr 12 måned 1958 blev mit ønske

Jeg "mener" at ha' læst, for nylig, at der er lys forude, idet veteranstatus
nu er rullende. Kunne det tænkes at "historiske plader" så også blev
rullende, det ku' jo være. Det må undersøges , Motorhistorisk forening må
da vide sådan noget, ik

Fra : Steen Gruby

Dato : 06-01-06 18:45

On Fri, 6 Jan 2006 18:31:05 +0100, "Futte & Co."
<Xjette_lis.joergensen@lundens.netX> wrote:

Hej Jørgen.

> [...]
>nu er rullende. Kunne det tænkes at "historiske plader" så også blev
>rullende, det ku' jo være. Det må undersøges , Motorhistorisk forening må

Jo, helt sikkert
Jeg talte dengang med deres "fortrækker" om historiske plader.
Navnet kan jeg desværre ikke huske, men han var godt inde i sagerne.
Veteran status og historiske plader har indtil nu ikke været kædet
sammen, således at forstå, at veteran status kunne opnås fra først i
60'erne, selv om historiske plader stadig først tildeles fra 1-4-1958.
Man kan så håbe på, at den nye rullende 35 års regel vil blive
sammenkædet med historiske nummerplader, så længe vi taler om de
emelierede plader der udgik i 1975.

Det følgende er skrevet som jeg husker det:
Sorte emalierede nummerplader med to bogstaver, f.eks. KA, VL, XA osv,
kom i 1958.
Sorte emalierede løbende nummerplader (computertildelt), som f.eks AB,
AC, AD osv, kom i 1965.
De sorte plader udgik i 1975 (sidste plader var DX) og erstattedes af
de hvide aluminiumsplader - Tildelingssystemet er stadig det samme.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Snusken

Dato : 06-01-06 19:08

Hvad sker så lige når ZZ- seien om nogle år "løber tør", ?
bliver det så 3 bogstaver..

> De sorte plader udgik i 1975 (sidste plader var DX) og erstattedes af
> de hvide aluminiumsplader - Tildelingssystemet er stadig det samme.

--
vh, erico
---

Fra : Steen Gruby

Dato : 06-01-06 19:58

On Fri, 06 Jan 2006 19:07:57 +0100, Snusken
<ko_og_kylle_snuskebasse@ko_og_kylle_gmail.com> wrote:

Hej Enrico.

>Hvad sker så lige når ZZ- seien om nogle år "løber tør", ?
>bliver det så 3 bogstaver..

Det kan man kun gætte om.
Jeg havde det faktisk godt med de nummerplader hvor man kunne se
hvorfra køretøjet kom - Det system har man stadig i f.eks. tyskland.
Det tror jeg dog ikke vi får tilbage.
Det mest logiske vil være at starte forfra med AA og så tage en runde
mere
Det har jo kun taget over 40 år at komme alfabetet rundt )
Dengang "computer nummerpladerne" startede i 1965 sprang man behændigt
visse bogstavkombinationer over da det ville være for besværligt at
kontrollere hvilke numre der var ude manuelt.
Nu har man jo hele skidtet på elektronisk lagermedie og han se hvike
plader der er ude nu - Der kører jo stadig køretøjer med AB numre
Så mit bud er en tur mere med det gamle system, hvis der da ikke
"lige" kommer en ØV forordning mht. medlemslandenes opbygning af
nummerplader

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : AP Skovsen

Dato : 06-01-06 20:26

> [...]
> visse bogstavkombinationer over da det ville være for besværligt at
> kontrollere hvilke numre der var ude manuelt.

Desuden, har jeg hørt, springer man også visse "uheldige" kombinationer
over, såsom "SS" og "SA"...

--
/Skovsen
1998 GSX600F

Fra : Armand

Dato : 07-01-06 00:58

AP Skovsen wrote:

> Desuden, har jeg hørt, springer man også visse "uheldige" kombinationer
> over, såsom "SS" og "SA"...

Jup!
Den lille mand med overskægget sætter stadig sine spor!
Hán er forøvrigt også direkte årsag til at noget så britisk som Jaguar
hedder Jaguar, idet fabrikken hed SS inden krigen og at man valgte at
omdøbe produkterne efter den seneste model inden krigen (á SS Jaguar),
da man atter genoptog produktionen efter '45

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 07-01-06 00:54

Steen Gruby wrote:
> On Fri, 06 Jan 2006 19:07:57 +0100, Snusken
> <ko_og_kylle_snuskebasse@ko_og_kylle_gmail.com> wrote:
>
> Hej Enrico.

Det har jeg for nyligt noteret mig at man fra myndighedernes side er
opmærksom på.

> Det kan man kun gætte om.
> Det mest logiske vil være at starte forfra med AA og så tage en runde
> mere

Problemet med dét var svjh at de alfabetisk tidlige numre var
motorcykelnumre - Motorcyklers bogstavskombination følger heller ikke
bilers idag, og har som sådan deres helt eget segment i kronologien og
dén kommer man i konflikt med ved "at vende bøtten".
Men jeg husker ikke de nærmere overvejelser á alternativer

> ................ hvis der da ikke "lige" kommer
> en ØV-forordning mht. medlemslandenes opbygning af nummerplader

Det skulle fandeme ikke undre mig om man lige bruger dén situation til
at liste os ind under den eksisterende forordning med EU-plader :-|

--
Armand.

Fra : Schlæger

Dato : 07-01-06 09:48

Armand wrote:

> [...]
> dén kommer man i konflikt med ved "at vende bøtten".
> Men jeg husker ikke de nærmere overvejelser á alternativer

Motorcykler har TAL-kombinationer til og med 19.999 og følger deres egen
kronologi i bogstavkombinationer. Tilsvarende gælder for vare- og
lastbiler samt hyrevogne (så vidt jeg husker talkombinationer fra 80.000 -
99.999).

Mch Schlæger

Fra : Armand

Dato : 07-01-06 14:04

Schlæger wrote:

> [...]
> kronologi i bogstavkombinationer. Tilsvarende gælder for vare- og
> lastbiler samt hyrevogne (så vidt jeg husker talkombinationer fra 80.000

Jup!

Men du bekræfter jo også at motorcykler har deres egen alfabetiske
kronologi, som jeg erindrer starter med AA (havde en 75'er MZ med
AX-plader) - Og det vanskeliggør at vende bøtten når bilerne om føje tid
ender ved ZZ :-|

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 07-01-06 00:47

Futte & Co. wrote:
> [...]
> nu er rullende. Kunne det tænkes at "historiske plader" så også blev
> rullende, det ku' jo være. Det må undersøges ,

Dét kræver vist lige en genovervejelse:
Hvad er "historiske numerplader"? Velsagtens aktuel udførelse svarende
til køretøjets epoke :-/
Derved er historiske nummerplader ikke bare klassiske sorte
emaljeskilte, som man ud fra din umiddelbare forventning ovenfor kunne
forvente at kunne anskaffes til f.eks, min første motorcykel fra '77 (á
hvide plader) når bare den blev gammel nok til at være veteran!

Når dateringen for klassiske nummerplader er lagt til april '58, skyldes
det at man da overgik til de "to bogstaver + fem ciffre" design, som
stadig hersker, og særkendet for historiske nummerplader er således at
det netop drejer sig om de helt gamle sorte emalje-plader med kun ét
bogstav hhv. de endnu ældre á "hånden med øjet" m.fl.!

På sigt skal man dog ikke udelukke at køretøjer til og med '75 (jeg er
uenig med Søren Rønnedal omkring årstallet for de hvide pladers
indførelse) bliver så antikvariske og sjældent forekommende at man også
tillader (gen)montering af emaljeplader på dém; meen det skal der nok
endog nogle år til før vi ser :-/

--
Armand.

Fra : Steen Gruby

Dato : 07-01-06 01:08

On Sat, 07 Jan 2006 00:46:36 +0100, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

Hej Armand.

> [...]
>forvente at kunne anskaffes til f.eks, min første motorcykel fra '77 (á
>hvide plader) når bare den blev gammel nok til at være veteran!

Når jeg skriver historiske eller tidstypiske nummerplader mener jeg
det faktisk.
Når man nu har lavet en rullende regel, så kunne det jo tænkes at man
tog de første to-bogstavs sorte plader fra 1958 til 1965 med i den
"klassiske" regel.
Ikke at jeg tror meget på den, men som tankeeksperiment

Når nu vi mår til de hvide plader fra 1975 og fremad kunne man jo
tænke sig at de også ville komme under den historiske regel hvis vore
nummerplader, fanden forbyde det, blev ØV harmoniseret.

Men det er jo bare tankespind

> [...]
>det netop drejer sig om de helt gamle sorte emalje-plader med kun ét
>bogstav hhv. de endnu ældre á "hånden med øjet" m.fl.!

Alt til og med 1-4-1958 er med i den nuværende ordning.
Og det er ganske rigtigt kun et bogstav.

> [...]
>indførelse) bliver så antikvariske og sjældent forekommende at man også
>tillader (gen)montering af emaljeplader på dém; meen det skal der nok

Her er jeg nogenlunde sikker på skæringsdatoen.
Jeg købte en ny bil i maj 1975 og den var en af de sidste der fik
sorte plader - DX 21.458.
DX fandtes derfor også som hvide plader.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Grunnet

Dato : 07-01-06 10:33

"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> skrev i en meddelelse

> Her er jeg nogenlunde sikker på skæringsdatoen.
> Jeg købte en ny bil i maj 1975 og den var en af de sidste der fik
> sorte plader - DX 21.458.
> DX fandtes derfor også som hvide plader.

Datoen for indførelse af reflekterende hvide nummerplader var 1/4 1976,
forøvrigt opørte registreringspligten for sidevogne pr. samme dato.

Nedenstående link beskriver ganske godt de forskellige typer at plader vi
har haft i DK.
http://home4.inet.tele.dk/gtw/nrpl-typer
http://nrpl.dk/timeline.php

Regler for ansøgning om historisk korrekte nummerplader findes hos
Motorhistorisk Samråd
http://www.motorhistorisk.dk/historiske_nummerplader.htm

Det nuværende system med 2 bogstaver og 5 tal "løber tør" omkring 2009/10.
Rigspolitiet skulle efter sigende have foreslået at vi går over til en
kombination på 3 bogstaver og 4 tal, en kombination der i europa idag kun
bruges af Grækenland, man ønsker tiulsyneladende ikke at starte forfra i
rækken med 2 bogstaver.

--
Hilsen Steen
GL 500 SilverWing '84

Web: http://home11.inet.tele.dk/grunnet/ (om 2 hjulere men intet om MC)

Fra : Steen Gruby

Dato : 07-01-06 14:17

On Sat, 7 Jan 2006 10:33:27 +0100, "Grunnet"
<steen.grunnet@slet-dette-mail.dk> wrote:

Hej Steen.

>Datoen for indførelse af reflekterende hvide nummerplader var 1/4 1976,
>forøvrigt opørte registreringspligten for sidevogne pr. samme dato.

Så må det jo være i 76 at jeg købte min eneste fabriksnye bil
Der kan du se hvad der sker når man støtter sig til en gammel
hukommelse.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Armand

Dato : 07-01-06 14:20

Grunnet wrote:
> [...]
> forøvrigt opørte registreringspligten for sidevogne pr. samme dato.
> Nedenstående link beskriver ganske godt .........[...]

Jeg afsluttede folkeskolen i maj/juni '75 og flyttede efter sommerferien
til Odense for at gå på EFG. Under det første halve års skoleophold
cirkulerede jeg jvf. undervisningsplanen rundt indenfor metal-branchens
uddannelser, herunder auto-mekaniker, og i løbet af opholdet i "auto"
var vi på ekskursion ved Opel i Odense.
Ved dén lejlighed så jeg min første bil på hvide plader, hvilket
forøvrigt tillige var første gang jeg så den dengang nye Manta-B!
Underisnings-cirkulationen afsluttede i december, hvorefter jeg bed mig
fast i smede-afdelingen, hvorved at ovennævnte ekskursion ikke har været
efter december '75!

I forhold til noget du har læst, har du, qua Grubys og mine detaljerede
erindringer, nu to personlige erindringer at forholde dig til :-|

--
Armand.

Fra : Grunnet

Dato : 07-01-06 16:58

> I forhold til noget du har læst, har du, qua Grubys og mine
> detaljerede erindringer, nu to personlige erindringer at forholde dig
> til :-|

Personlige erindringer er - når vi skal 30 år bagud - ikke de bedste kilder
der findes, men nok dem med de bedste historier

Mine kilder er, udover de i mit indlæg nævnte links, også en artikel fra
MOTOR (nr. 4 1998) om nummerpladernes historie.
(Det blev et krav om nummerplader på hestekøretøjer tilhørende mølleejere,
bryggere, vognmænd og hyrekuske 1755 )

--
Hilsen Steen
der købte sin første bil i 1976 og var glad for den stadig stod med de gamle

Fra : Steen Gruby

Dato : 07-01-06 20:33

On Sat, 7 Jan 2006 16:58:18 +0100, "Grunnet"
<steen.grunnet@slet-dette-mail.dk> wrote:
Hej Steen.

>Personlige erindringer er - når vi skal 30 år bagud - ikke de bedste kilder
>der findes, men nok dem med de bedste historier

Se nu har jeg haft en audiens hos den højeste sagkundskab.
"She who's word must be obayed" har talt.
Min Ford Cortina 1.6 OHC Stationcar er købt d. 2-4-1975, og fik, som
en af de sidste biler her i området, sorte plader.
Desuden var den en af de sidste af racen der blev produceret i
England, hvilket den også bar præg af.
Motoren var totalt opslidt efter 200.000 Km, den var gennemtæret i
tagrenderne, og havde desuden røde hunde overalt.
Den nåede 6 år i mit eje så var den stendød.

> [...]
>MOTOR (nr. 4 1998) om nummerpladernes historie.
>(Det blev et krav om nummerplader på hestekøretøjer tilhørende mølleejere,

Yep, men faktum er altså at der blev udleveret hvide plader midt på
sommeren 1975.
Den dato du har er sikkert den dato hvor alle motorkontorer i Danmark
er endeligt overgået til hvide pæader.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Grunnet

Dato : 07-01-06 20:47

> Se nu har jeg haft en audiens hos den højeste sagkundskab.
> "She who's word must be obayed" har talt.

Så vægtige argumenter må jeg bøje mig for

> Yep, men faktum er altså at der blev udleveret hvide plader midt på
> sommeren 1975.
> Den dato du har er sikkert den dato hvor alle motorkontorer i Danmark
> er endeligt overgået til hvide pæader.

Det lyder som om du har fat i noget der.

--
Hilsen Steen
GL 500 SilverWing '84

http://home11.inet.tele.dk/grunnet/ (om 2 hjulere m/motor, men intet om MC)

Fra : Ukendt

Dato : 07-01-06 21:22

Steen Gruby skrev i meddelelsen ...

>"She who's word must be obayed" har talt.
>Min Ford Cortina 1.6 OHC Stationcar er købt d. 2-4-1975, og fik, som
>en af de sidste biler her i området, sorte plader.

Ohh? You lucky punk ! You could have had a Marina

mvh
Orla ex xj6 1973

Efter 20 års tjeneste, (og et par klamphuggeres lapperier), måtte jeg
erkende at bunden i Jaguaren måtte fornyes. Ordentligt skulle det gøres, så
der var indkøbt bund, inderpaneler, og yderpaneler. Det var egentlig
meningen at vi ville lade de gamle paneler blive siddende medens bunden blev
fornyet, men da vi så stod der med plasmaskæreren, arh hva' f... hvis vi nu
tager en side ad gangen. Det gik fint indtil at vi kom til den anden side,
BANG !! sagde det, og der var et 8 mm. gab i panelet Hvad vi end
forsøgte med stropper, kædetaljer og lignende, så ville bilen ikke trækkes
sammen igen, og sådan blev det så, en lidt længere Jaguar. Tankevækkende
nok, dørene passede perfekt i hullerne efterfølgende....

Fra : Steen Gruby

Dato : 07-01-06 22:28

On Sat, 7 Jan 2006 21:21:45 +0100, "Orla Pedersen"
<o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote:

Hej Orla.

>Ohh? You lucky punk ! You could have had a Marina

Min nabo havde sådan en, det var tilstrækkeligt.

> [...]
>sammen igen, og sådan blev det så, en lidt længere Jaguar. Tankevækkende
>nok, dørene passede perfekt i hullerne efterfølgende....

Du ved det ikke, men det har sikkert været en del af reparationskittet
at de 8 mm skulle lægges til.
Ellers ville dørene ikke passe efter reperationen )))))

Min Cortina havde en besynderlighed lige fra dag 1.
Når jeg bremsede hårdt kunne den finde på ikke at synke sammen i højre
forhjul - Meget periodisk.
Jeg klagede over det ved første service, og alle de efterfølgende hos
forhandleren, HCH automobiler på Amager, og de var sikre på at det var
mig der var dum.
Da garantiperioden var ovre fandt jeg et andet værksted, og på et
service konstaterede de at højre støddæmper var kaput.
For at skifte den skulle trianglerne sænkes og fjederen kom ud - Og
sammen med den en bolt mage til den der holder hele ophænget for oven.
En eller anden "samlebåndsenglænder" har tabt bolten ned i fjederen og
ikke gidet pille den op igen.
Ved særlig festlige lejligheder satte den sig på tværs i fjederen og
obstruerede dens arbejde.

Da Cortinaen døede tog jeg en beslutning jeg aldrig har fortrudt:
Mercedes !

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Lars Bisgaard

Dato : 07-01-06 23:29

> Da Cortinaen døede tog jeg en beslutning jeg aldrig har fortrudt:
> Mercedes !

Hmm, håber ikke du har en der er alt for ny, så er det jo samme problem mht.
rust :)

MVH

Lars Bisgaard
" hvis faders MB 210'er har fået skiftet 4 døre, bagklap og motorhjælm. +
div."

Fra : Steen Gruby

Dato : 07-01-06 23:49

On Sat, 7 Jan 2006 23:28:33 +0100, "Lars Bisgaard"
<lcbfjern@dettemail.dk> wrote:

Hej Lars.

>Hmm, håber ikke du har en der er alt for ny, så er det jo samme problem mht.
>rust :)

Næ, for jeg kendte godt problemet før jeg købte den sidste.
Jeg har haft en W124/300D 1985, den første der kom til DK, med manuelt
gear, den fulgte mig i 12 år og havde gået 444.444 Km da jeg
afleverede den.
Den har sidst jeg så den runder 650.000 Km, men karossen var ikke
blevet vedligeholdt siden min tid så den lignede noget der var løgn -
Godt den ikke længere var min
Jeg besluttede at jeg enten skulle lade den "overhale" eller købe en
ny mage til, blot fra sidste produktionsår 1994 - Derefter gik vi til
E og C klasserne og alle deres problemer - Rustbunker .
Jeg fandt en W 124/300D automatic 1994 med 56.000 Km bag sig,
indeholdende alle de narrestreger der er brug for.
Den stod i går på 155.155 Km så jeg holder standarden 25.000 Km
om året - Den er Almandinrød Metalic den har ikke en skramme og kører
stadig som en drøm.
Den er super vedligeholdt, og kommer til at være min "pensionist bil".
Jeg regner med at når den giver op er jeg færdig med at have
førerbevis.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Armand

Dato : 07-01-06 23:23

Grunnet wrote:

> Personlige erindringer er - når vi skal 30 år bagud - ikke de bedste kilder
> der findes, men nok dem med de bedste historier

Tjaeh :-/
jeg er ellers mongol når det kommer til at erindre tal, men historisk
har jeg alligevel haft nogle skel igennem tiden (á før/efter min
knallerttid; folkeskolen; læretid; værnepligt; fattigfirsernes sparsomme
ansættelser og ikke mindst de forskellige motorcykler hvorfra jeg
beskuede verden) at relatere begivenheder til, og det er netop også
grundlaget for at jeg kan relatere mine først sete hvide plader på min
først sete Manta-B til at være mellem sommer og jule -ferie i '75!

--
Armand.

Fra : Steen Gruby

Dato : 07-01-06 23:37

On Sat, 07 Jan 2006 23:23:02 +0100, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

Hej Armand.

> [...]
>grundlaget for at jeg kan relatere mine først sete hvide plader på min
>først sete Manta-B til at være mellem sommer og jule -ferie i '75!

Rolig - Jeg er heller ikke ørn til helt nøjagtige tidsangivelser, men
har, lige som du, nogle fixpunkter at gå ud fra.
Sjovt nok ligner de dine til forveksling.
MEN - Jeg har Lise, "She who's word must be obayed", og hun kan det
der.
Hver dag siden vi blev gift i 67 har hun minutiøst skrevet en linie i
sin kalender - En linie for hver dag med dagens high light..
Og de kalendere ligger så i skuffen og når jeg er på spanden med
"hvornår var det nu det var", går Lise en tur i skuffen, og vupti, så
har jeg den rigtige dato.
Så det er fint med en livlinie og en ven

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Armand

Dato : 08-01-06 00:59

Steen Gruby wrote:

> Så det er fint med en livlinie og en ven

Lyder næsten mere som en livslinie noteret af "vennen"

--
Armand.
(der mere bruger Linnea til "hvor fanden er det nu at det ligger", samt

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 07-01-06 14:40

"Futte & Co." <Xjette_lis.joergensen@lundens.netX> wrote in message

> [...]
> nu er rullende. Kunne det tænkes at "historiske plader" så også blev
> rullende, det ku' jo være. Det må undersøges , Motorhistorisk forening

Hej Jørgen.

Prøv her:
http://www.motorhistorisk.dk/historiske_nummerplader.htm

Der er også mailadresser og lignende, så I kan jo prøve at maile og spørge.
Ellers prøv Erik Kristoffersen fra Politihistorisk Museums Motorgruppe, han
sidder til daglig hos Roskilde Politi: 4635 1448.
Han holder nogle ældre politimotorcykler i omdrejninger for museet.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Søren Rønnedal

Dato : 06-01-06 18:06

Lasse Christensen <nugiz@nospamcompuclub.dk> skrev:
>Ifølge min reg. attest står der at
> [...]
Hej Lasse !
Gå ind på den private side : www.nrpl.dk
Der kan du finde næsten alt om nummerplader,
kig bl. a under "historiske nummerplader"
med venlig hilsen
Søren

Fra : Claus Skovbo

Dato : 07-01-06 10:10

"Søren Rønnedal" <sroennedal@galnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
..
> [...]
> Gå ind på den private side : www.nrpl.dk
> Der kan du finde næsten alt om nummerplader,
> kig bl. a under "historiske nummerplader"

Her er der også en side som fortæller lidt om pladerne.
http://home4.inet.tele.dk/gtw/nrpl-typer

BMWenlig hilsen
Claus