køb af mc i udlandet, hvordan?
Fra : JIMMI

Dato : 05-01-06 21:18

Jeg tænker at købe en gammel veteran vespa (eller anden veteran scooter) i
Italien, men har hørt at det er ret besværligt netop fra Italien. Hvis der
er nogen der har erfaring med dette, vil jeg meget gerne bede om nogle råd.

Vh Jimmi

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 06-01-06 11:07

"har hørt at det er ret besværligt netop fra Italien"

Jeg ved ikke om det er sværere fra Italien. Men jeg har selv været på jagt
efter en gammel Vespa, dernede. Og det lykkedes mig aldrig at finde en. Når
man spurgte sig frem, troede de man var vanvittig. De ville hellere sælge
noget langt nyere :-/

Så find nogle kontakter hjemme fra. Så spare du en del tid dernede...

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Richard

Dato : 06-01-06 19:25

JIMMI wrote:

> [...]
> er nogen der har erfaring med dette, vil jeg meget gerne bede om nogle råd.

Hvis problemet er at finde en gammel scooter i IT, har jeg muligvis en
engelsksproget kontakt, der kan hjælpe dig. En italiener i AUS der
importerer brugt italiensk design og brugskunst - inkl. Lambretta - når
han ikke genopbygger CB750 K0 og kører GB500

Skriv direkte hvis du vil høre mere.

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : hornsved@post6.tele.~

Dato : 06-01-06 10:51

Prøv evt. at se dette link.

http://www.pfibike.com/

Prisniveauet er OK og sitet virker ret professionelt. De har til og med
kontakt til flere danske speditører.

Har dog ikke personlige erfaringer med dem. Fsv. angår det
administrative og afgiftsmæssige er Italien jo med i EU og det er
derfor ikke mere vanskeligt at importere fra Italien end fra Tyskland
(der er bare længere derned).
Mvh
Hornsved