Knastkædestrammer
Fra : Rasmus Laursen

Dato : 04-01-06 21:07

Hey!

Jeg har en kammerat der har sat sin Honda Cbr 1000 sc21 på værksted. Hans
nederste knastkædestrammer var løs og raslede. De vil løfte hele motoren
af for at skifte denne. Kan dette være rigtigt?

Mvh
Rasmus

Fra : Ole

Dato : 04-01-06 22:20

Ja. Motoren skal åbnes for at skifte den. Det er en relativ simpel, men også
relativt langvarig operation.
Overvej om primærkæden bør skiftes i samme operation (kan også kun gøres med
åben motor)..

Jeg ville få et prisoverslag inden igangsætning....

mvh Ole (ex CB900 ejer)

Fra : Kenneth Østrup

Dato : 04-01-06 23:57

Ole wrote:
> [...]
> relativt langvarig operation.
> Overvej om primærkæden bør skiftes i samme operation (kan også kun gøres med

Er det ikke kun topstykke og cylinderblok som skal af før den nederste
knastkædespænder kan komme ud?

Ved udskiftning af primærkæde skal hele motorblokken skilles og
gearkasse + krumtap ud.

Om hvorvidt motoren skal ud kan jeg ikke svare på da jeg ikke
umiddelbart kender CBR'ens stel/motor design.
Men det vil gå stærkt ud fra, da det ellers kan være meget svært at tage
topstykke og cylinder af.

Kenneth Østrup
Weblog: <http://blog.riskoger.net/>
Billedarkiv: <http://bronson.dk/>
Honda RC04/SC01/PC25 - 1984

Fra : Hekto

Dato : 05-01-06 00:15

> Jeg har en kammerat der har sat sin Honda Cbr 1000 sc21 på værksted.
> Hans nederste knastkædestrammer var løs og raslede. De vil løfte hele
> motoren af for at skifte denne. Kan dette være rigtigt?

Nej ... rygterne vil jo vide at en Hånda aaaaaldrig går istykker!!!???

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Ukendt

Dato : 05-01-06 09:25

Hekto skrev i meddelelsen ...

>Nej ... rygterne vil jo vide at en Hånda aaaaaldrig går istykker!!!???

Ork,jo. Det ses af og til at skidtet brækker ned så tidligt som efter en
2-300.000 Km. Det bliver forskrækkelsen jo ikke mindre af

mvh
Orla
VTR-fie, allerede andet ventilcheck efter "kun" 53.000 Km
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr/valves

Fra : Hekto

Dato : 05-01-06 22:49

> Ork,jo. Det ses af og til at skidtet brækker ned så tidligt som efter
> en
> 2-300.000 Km. Det bliver forskrækkelsen jo ikke mindre af

..... og så ringede vækkeuret!

Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 06-01-06 07:28

Hekto wrote:

> .... og så ringede vækkeuret!

GRILL

--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S - GSX-R250 - ES250/2

Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 06-01-06 07:29

Hekto wrote:

> .... og så ringede vækkeuret!

.....og den gule bøttte med det grønne kløverblad er næsten tom...

Fra : Hekto

Dato : 06-01-06 09:14

on 06-01-2006, Dan "748" Dethlefsen supposed :
> ....og den gule bøttte med det grønne kløverblad er næsten tom...

Hmmmmm ... ja, før i tiden var der jo en vis lighed imellem Kornprinsen
og vaseline!!!!! Nu er det kun vaselinen der kommer i en gul dåse!
=

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-06 18:27

Dan "748" Dethlefsen <748@dethlefsensOST.dk> skrev i meddelelsen
<43be0e13$0$2086

>....og den gule bøttte med det grønne kløverblad er næsten tom...

De tilbøjeligheder må Du så finde en anden at dele med.

mvh
Orla
Strictly heteronda