TL 1000R eller Aprilia RSV mille?
Fra : Ditte & Kenneth

Dato : 04-01-06 14:05

Ninjaen skal skiftes ud.

Hvad er bedst? Suzuki TL 1000R eller Aprilia RSV mille?

Hvor stor forskel er der i reservedele og service, kendte fejl osv.

Med venlig hilsen Ditte

Fra : Moller

Dato : 04-01-06 14:52

Ditte & Kenneth wrote:
> Ninjaen skal skiftes ud.
>
> Hvad er bedst? Suzuki TL 1000R eller Aprilia RSV mille?

   Der er ingen af de to der kan siges at er den bedste... de er to vidt
forskellige cykler... TL er et kraft monster 100% badass ligeud med
fuldspade kørsel.

   Millen har det den mangler i power i forhold til TL'en i styrvenlighed,
køreegenskaber, Latino design osv... Altså en helt anden katagori.

> Hvor stor forskel er der i reservedele og service, kendte fejl osv.

   Millen er en Aprilla, altså dømt dele leveringstider som kan vare en
hel sæson osv. altså sker der noget kan du nemt skulle undevære den
indtil året efter, for selv banale dele som man forventer er på lager...
Men det er kun hvis uheldet sker.

   Suzukien... ja, det er en Suzuki, nem at få dele til, men TL'er blir
mere og mere sjældne da de ik produceres mere... Men stadig meget
nemmere at finde til end Millen.

   Der er kun en ting at sige om valget mellem de to cykler... har du ikke
prøvetkørt dem først, så er det bare at få det gjort du er ikke i tvivl
om hvilken en du vil ha efter prøveturene, og ingen ved det før du har
prøvet dem :) at det så blir svært at få en prøvetur på en TLr i forhold
til millen... det er en mindre detalje.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Ukendt

Dato : 04-01-06 16:32

Moller skrev i meddelelsen <43bbd2f8$0$15781$14726298@news.sunsite.dk>...

> [...]
>
> Millen har det den mangler i power i forhold til TL'en i styrvenlighed,
>køreegenskaber, Latino design osv... Altså en helt anden katagori.

Jeg ved det, jeg er inhabil, men måske en idé at kigge lidt på VTR-F også.
Let, letkørt, ikke vildt kraftig motor, men til gengæld næsten turbineagtigt
træk. Med Wilbers fjedre og olie i gaflen, meget styrevenlig/villig og
sporsikker.

Og med DS i ryggen, billig at vedligeholde.

mvh
Orla
VTR-fie http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 04-01-06 23:04

Moller wrote:

> [...]

>    Millen har det den mangler i power i forhold til TL'en i styrvenlighed,
> køreegenskaber, Latino design osv... Altså en helt anden katagori.

Ah... du lyver du vist... Jeg har haft en Tl1000 og har nu en RSV Mille..
TL1000 er ikke hurtigere... Det føles bare sådan fordi den styrer og
bremser ad h.. til... Har også kørt træk med en Tl1000 på min mille.. Det
er faktisk kun piloten er udgør forskellen.. altsånår vejen går ligeud...

Millen har ikke de store fejl, der er dog noget med starterkoblingen på
98-99'erne.. og så er elnettet underdimensioneret, men det er ret let at
lave om, sådet virker ordentligt..

> [...]
> hel sæson osv. altså sker der noget kan du nemt skulle undevære den
> indtil året efter, for selv banale dele som man forventer er på lager...

Uha ja.. jeg kørte galt d. 26/5.. de sidste stumperer først lige kommet
for knap en måned siden..

> [...]

> om hvilken en du vil ha efter prøveturene, og ingen ved det før du har
> prøvet dem :) at det så blir svært at få en prøvetur på en TLr i forhold

?? hvorfor.. Men når du har prøvet dem begge er du ikke i tvivl.. hvad
skulledu dog med en TL1000..

Thore Jensen
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=56

Fra : Hekto

Dato : 05-01-06 00:14

> ?? hvorfor.. Men når du har prøvet dem begge er du ikke i tvivl..
> hvad skulledu dog med en TL1000..

Købe en Ducati i stedet????

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Moller

Dato : 05-01-06 07:51

SmaRTrxxv wrote:

> [...]
> styrer og bremser ad h.. til... Har også kørt træk med en Tl1000 på min
> mille.. Det er faktisk kun piloten er udgør forskellen.. altsånår vejen

   2 ting, snakker du om en TL-R eller TL-S ... nu er det jo en R han
snakker om, så alle S tingende må vi lige holde ude her, den er jo
trodsalt tungere, og har mindre kræfter vs. R ;)

   Nå ja, og Millen vejer jo en sjat mindre, for bænkmæssigt har den altid
følt sig lidt pinligt berørt ;) så det er vægten den har som fordel der.

> Millen har ikke de store fejl, der er dog noget med starterkoblingen på
> 98-99'erne.. og så er elnettet underdimensioneret, men det er ret let at
> lave om, sådet virker ordentligt..

   hmmmm, lidt ala duc, det er ikke fejl, men en del af charmen :)

> ?? hvorfor.. Men når du har prøvet dem begge er du ikke i tvivl.. hvad
> skulledu dog med en TL1000..

   Øh, hvorfor når man først har prøvet vil man jo ha en TL-R ... Nej, det
er problemet jo vi er så forskellige alle sammen, at nogen kan li dit,
og nogen kan li dat... har du aldrig tænkt over hvorfor nogen vælger
chopper cyklerne ? altså de dyre af dem, kinesere osv. snakker vi ik om
her, da det er et økonomisk spørgsmål... men tænkt på at der er folk
der vælger et gi 3-400.000Kr. for en spritny chopper :) for nogen af os
er det jo ren galmatias, da vi jo ku få en fed Mille eller GSXR eller R1
eller... til mindre penge :) selv en herefed Duc ku man få i det
prislejde ;) så der er kun en ting at sige, ud og prøve.

Fra : Ukendt

Dato : 05-01-06 11:40

> 2 ting, snakker du om en TL-R eller TL-S ... nu er det jo en R han
> snakker om, så alle S tingende må vi lige holde ude her, den er jo
> trodsalt tungere, og har mindre kræfter vs. R ;)

En R vejer nu mere end en S´er :) R vejer 197kg og en S vejer 187kg
Ja på toppen smider en R 4-5HK mere, men hele vejen derop vinder S´eren :)
der ligger den 3-5HK over R`en :)

> Nå ja, og Millen vejer jo en sjat mindre, for bænkmæssigt har den altid
> følt sig lidt pinligt berørt ;) så det er vægten den har som fordel der.

Millen vejer 2kg mere en S´eren! Nemlig 189kg

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 04-01-06 14:58

"Ditte & Kenneth" <D.K@tele2adsl.dk> writes:

> Ninjaen skal skiftes ud.
>
> Hvad er bedst? Suzuki TL 1000R eller Aprilia RSV mille?

Hvis du absolut ikke vil have de manglende to cylindre med, så ville
jeg da vælge en Mille (R) til hver en tid. Den synes jeg er bedst.

> Hvor stor forskel er der i reservedele og service, kendte fejl osv.

3 letters... TMP *host* :)

--
Mikkel | Died. Woke up in Hell. Punched in PIN, logged on.
motortosse.dk | Just another day.

Fra : Ukendt

Dato : 04-01-06 17:04

Prøv dem begge Milllen savner ikke kraft i forhold til en TL1000R'er kraften
leveres bare anderledes. Min sammelligning af de to cykler er at TL1000R er
en sand "Das Boot" sejle rundt på i forhold til Millen. En Mille opleves som
meget meget mere styre villig og letkørt end den anden ... måske er jeg også
indhabil da jeg er Priller ejer, og så dog har selv haft en Tl1000 S'er godt
nok ... men Aprilias 60 graders V Rotax er altså noget smidigere

--
Hygge

Jan
RSV Tuono ...
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=59
www.gugmc.dk
http://www.aprilia-club.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 04-01-06 17:24

> [...]
> en Tl1000 S'er godt nok ... men Aprilias 60 graders V Rotax er altså noget

Jep TLR er en færge kontra mille og TL1000S
Mht smidighed i motoren, så kan det justeres væk med en powercommander (og
MR. Dyno)

Fra : Armand

Dato : 04-01-06 18:45

S.G wrote:

> Mht smidighed i motoren, så kan det justeres væk med en powercommander (og
> MR. Dyno)

Hæ!
Så sandt, så sandt!

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 04-01-06 19:09

> Hæ!
> Så sandt, så sandt!
>
> --
> Armand.

Nu ville jeg jo så nødigt slippe en masse penge for ligerem at få
smidigheden justeret væk igen ........ muhahah har i drukket af natpotten ..
Og SG ja en TL S'er er sgu noget sjovere end R'er og IMHO også noget pænere
.... Desværre var min S'er en mandags model der i vores korte ægteskab stod
mere på værksted end jeg kørte på den ... og den var ny

Fra : Ukendt

Dato : 04-01-06 20:06

> ... Desværre var min S'er en mandags model der i vores korte ægteskab
> stod
> mere på værksted end jeg kørte på den ... og den var ny

føler med dig :) det med benzinøkonomien skyldes helt klart en justering
hvor pairsystemmet ikke er kobliet fra. Gør man ikke det ja så får cyklen
ALT for fed blanding uanset hvad CO tallene siger!

Se her:
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=2250
sådan kan en S´er også se ud :) Min er heldigvis ikke en mandagsmodel, og
den motor jeg lige har købt med 1600km på sig håber jeg sq heller ikke er en
mandagsmodel!
Mangler dog lige fælgene og lidt mere :) inden den er helt færdig

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 04-01-06 23:03

Janner wrote:
> .... Desværre var min S'er en mandags model der i vores korte ægteskab stod
> mere på værksted end jeg kørte på den ... og den var ny

Hmmm - min hullede hukommelse siger mig at det samme har gjort sig
gældende med din priller??

Ditte:
Hvad med en SV1000s ? (afløseren for TL'erne)

Jeg er meget glad for min....
Og prisen er denondelynemig i orden

--
Dun@nt
Kilo SFau _R_ SilverBullet

Fra : Ukendt

Dato : 05-01-06 09:38

Armand skrev i meddelelsen ...

>Hæ!
>Så sandt, så sandt!

Jup ! Selv den bedste gangkultur og smidighed kan ødelægges med et par
tåberør, et Jet-Kit/PowerCommander, og K&N filter. På de allerførste TL'ere
havde Suzuki åbenbart formået at spolere gangkulturen selv, men mig bekendt
blev problemet løst.

mvh
Orla

Fra : Ukendt

Dato : 05-01-06 11:42

> [...]
> TL'ere
> havde Suzuki åbenbart formået at spolere gangkulturen selv, men mig

Jep, men Dyno tryller stadigvæk, også selvom du ikke smider råberør osv på!
Og det er alene pga de faktum at en standard mc skal overholder alle mulige
normer om forurening, støj, kundskaber osv osv. Det er mange faktorer der
skal gå op samtidig. Og det er netop det der gør at hele
motorkarakteristikken kan ændres!
:)
Har haft fornøjelsen af det selv 1 gang, og skal op og have en tur mere her
i April

Fra : Steen Schmidt

Dato : 07-01-06 11:54

Ditte & Kenneth wrote:

> Hvad er bedst? Suzuki TL 1000R eller Aprilia RSV mille?

Er det et trickspørgsmål? Men det kan jo afhænge af hvad du
definerer som bedst. Millen styrer og bremser absolut bedst, og den er
også hurtigst (fra en smule til særdeles meget, afhængig af model
Mille).

> Hvor stor forskel er der i reservedele og service, kendte fejl osv.

Reservedelene kan være svære at få fat på til Mille (dyre, lang
leveringstid), men er heller ikke altid nemme til TLR (da det er en
relativt sjælden og udgået model i DK). I DE går det dog nemmere til
begge modeller (som med så meget andet MC-relateret).

Fejl er de vist lige gode om - dette afhænger af den specifikke årgang
og tidligere behandling.

Mvh
Steen