Forældre og forsikring!
Fra : Lasse Christensen

Dato : 03-01-06 12:17

Hejsa igen!

Jeg er ved at omregistrere min mc, som jeg nu har haft 3 ugers tid til.
Har kikket lidt rundt på de forskellige sider, og faldt over GF, som vil
koste mig ca. ~2500,- årligt.

Jeg tænkte på om det ikke var muligt at forsikre den i mine forældres
navn, men så det stadig er mig der opbygger ancinitet. (Nej, jeg har
ingen ordbog.)
Jeg mener der er noget med at hvis man kan dokumentere at man har brugt
køretøjet, så kan man opbygge.

Er der nogen der ved mer i denne sag?
--
How exactly do you teach abstinence though?
It's like beating a dead cow, it's fun, but it doens't really get you

Fra : Ole Hansen

Dato : 03-01-06 12:33

Lasse Christensen <nugiz@nospamcompuclub.dk> writes:

> Jeg er ved at omregistrere min mc, som jeg nu har haft 3 ugers tid til.
> Har kikket lidt rundt på de forskellige sider, og faldt over GF, som
> vil koste mig ca. ~2500,- årligt.

Ansvar?

> [...]
> ingen ordbog.)
> Jeg mener der er noget med at hvis man kan dokumentere at man har

Ja, du kan godt blive registreret som bruger og dermed oparbejde
anciennitet. Du (eller dine forældre) kommer bare til at betale det
samme, som du vil skulle betale, da det er laveste fællesnævner der
udgør prisen

--
Ole Hansen

Fra : Lasse Christensen

Dato : 03-01-06 13:01

Ole Hansen wrote:

> [...]
> anciennitet. Du (eller dine forældre) kommer bare til at betale det
> samme, som du vil skulle betale, da det er laveste fællesnævner der

Arh, så bærer det jo egentlig ingen fordel.

Og til dit første spørgsmål, ja, det er ansvar :)

Fra : Peter B. Juul

Dato : 03-01-06 14:50

Lasse Christensen <nugiz@nospamcompuclub.dk> writes:

> Arh, så bærer det jo egentlig ingen fordel.

NEj, men hvad havde du regnet med? Det er klart, at det er den
formelle brugers anciennitet, der afgør prisen. Det er jo den, der
afgør risikoen.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Kritikken af dine indlæg skyldes alene det
The RockBear. ((^)) faktum, at du er en idiot."

Fra : Anders Majland

Dato : 03-01-06 15:19

> NEj, men hvad havde du regnet med? Det er klart, at det er den
> formelle brugers anciennitet, der afgør prisen. Det er jo den, der
> afgør risikoen.

Og så alligevel - hvis forældrene bor i det mørkeste jylland og sønnike i
centrum af århus kan det jo godt gøre en forskel på præmien... Ligeledes
hvis forældrene i forvejen får nogle gode rabatter i selskabet.

Det vigtigste er at man ikke fortier noget i forhold til forsikringen, da de
ellers kun skal yde en forholdvis erstatning efter et uheld. Så hvis du
uretsmæssigt har har fået en en for lav præmie til f.eks halv pris får du
kun halv erstatning. Jeg kan huske en sag om en ung gut og hans golf gti
hvor forsikringen slap med at betale under halvdelen efter at han krøllede
den rundt om en lygtepæl. Forsikringen havde let ved at bevise at den unge
mand var ejeren da han havde skrevet under på slutsedlen og også betalte af
på lånet.

Men jeg kender også til at en hjemmeboende fik en meget god pris på en
bilforsikring i samme selskab som forældrene havde alle deres forsikringer.
Så betragt priser fra forsikringsselskaber som et forhandlingsoplæg og find
gode argumenter for at netop du skal have rabat.

Fra : Ukendt

Dato : 05-01-06 06:14

"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote in

> [...]
> ved at bevise at den unge mand var ejeren da han havde skrevet under
> på slutsedlen og også betalte af på lånet.

Jeg mener sågar et en far/søn fra fyn blev dømt 6 måneders fængsel (sikkert
betinget), for dokumentfalsk. Forsikringen netop kunne bevise at det var
mere sansynligt, at det var sønnen som var den reelle ejer af bilen...

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 03-01-06 15:19

"da det er laveste fællesnævner der udgør prisen"

Dog ikke hvis du flytter sammen med en kæreste, som har højere ancinitet end
dig. Der følger den højeste ancinitet hustanden... Sådan har det været ind
til for ikke længe siden og tror ikke praksis er ændret der....

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Ole Hansen

Dato : 03-01-06 16:30

"Henrik Nielsen" <xng@post.cybercity.dk> writes:

> [...]
> dig. Der følger den højeste ancinitet hustanden... Sådan har det været ind
> til for ikke længe siden og tror ikke praksis er ændret der....

Man skal have boet sammen i 2 eller 3 år (kan ikke huske præcis), før
der kan overføres anciennitet mellem kærester.. Det var i hvert fald
det svar, jeg fik fra Fair.

--
Ole Hansen

Fra : Tommy Fer

Dato : 03-01-06 16:57

Ole Hansen skrev:

> Man skal have boet sammen i 2 eller 3 år (kan ikke huske præcis), før
> der kan overføres anciennitet mellem kærester.. Det var i hvert fald
> det svar, jeg fik fra Fair.

Sådan er det ikke hos LB runa osv ihvertfald. Derudover skyder fair sig
også i foden. Da man lovligt kan benytte et køretøj dagligt, selvom det
er registreret til en anden, hvis man har samme bopæl. Derfor hvis de
ikke vil overføre anc. så har man den da bare i samlevers navn...

Jeg blev elitebilist (mcist) på en dag da jeg flyttede sammen med
louise. (Havde 3 år i fars navn bag mig)

mvh Tommy Fer

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 03-01-06 15:20

"Jeg tænkte på om det ikke var muligt at forsikre den i mine forældres navn,
men så det stadig er mig der opbygger ancinitet"

Det kunne man for en del år siden. Men det er slut

Fra : Lasse Christensen

Dato : 03-01-06 16:13

Henrik Nielsen wrote:
> "Jeg tænkte på om det ikke var muligt at forsikre den i mine forældres navn,
> men så det stadig er mig der opbygger ancinitet"
>
> Det kunne man for en del år siden. Men det er slut

Det er dum.

Well, 2500,- for en helårlig ansvarsforsikring er vel heller ikke så
slemt? :)