Hvilken billig ansvarsforsikring til mig?
Fra : Lucas Jensen

Dato : 02-01-06 20:38

Ønskes:
MC til at opsamle ancinnitet og desuden lidt kørsel engang imellem.
Ønkser KUN ansvarsforsikring er ligeglad med hvor høj selvrisikoen er
MC skal koste max 5000 kr incl afgift
MC ansvarsforsikring skal være så billig som mulig
MC må ikke være MZ - den er bare for kedelig at se på
Ingen krav om hestekræfter og kubik

Haves:
1 stk dreng 27 år
Har kørt skadefrit 1 sæson på en VFR750
Har alle forsikringer hos GF (ulykke + indbo = ca 1600 kr/år)
Har kørt mange år i forældres bil men har ikke dokumentation herfor
Har ingen bil selv

Ud fra ovenstående.....hvor skal jeg så forsikre min MC?....skal jeg
ligefrem skifte selskab og flytte det hele over til et andet sted (jvf
1600 kr/år)?

PS: Jeg kan se at GF ved en MC på under 175 ccm har en hylende lav
præmie. Men det sætter jo begrænsninger på udvalget af MC'ere. Har
andre selskaber en højere "smertetærskel" - nogen som véd ved hvilke
kubik forsikringer springer i præmie?

Mvh, Lucas

Fra : Begbie

Dato : 02-01-06 20:59

GF's priser for ansvar på maskiner mellem 176 og 999ccm er stadig de
billigste, hvis ikke jeg tager fejl.

Spørgsmålet er så nok hvor mange ccm du kan få for max 5K..?

Fra : S.B.

Dato : 02-01-06 23:42

"Begbie" <y2j66_99@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
GF's priser for ansvar på maskiner mellem 176 og 999ccm er stadig de
billigste, hvis ikke jeg tager fejl.

Spørgsmålet er så nok hvor mange ccm du kan få for max 5K..?

til den pris tror jeg at du skal investere i en brugt MC scooter, sikkert
det eneste du kan få noget som er køreklar til den pris der.

Søren

Fra : Lucas Jensen

Dato : 02-01-06 23:39

Jeg er ikke interesseret i kubik - snarere en solid lille trækhest

Lucas

Fra : Lucas Jensen

Dato : 02-01-06 23:56

Jeg syns godt nok der er heftige forskelle hos GF:

Århus centrum = 2556 kr
Østerbro kbh = 5062 kr

Og nu bor jeg desværre på østerbro

Lucas