En rigtig bagskærm
Fra : Ukendt

Dato : 29-12-05 17:27

Så var den der, den bagskærm jeg længe har haft i tankerne.... Dog ville jeg
nok afholde mig fra at hænge nummerpladen på skærmen.

http://www.cmgonline.com/bikes/models/Aprilia/Concept_bikes/2006/BigP/Aprili
a_VTwin_bg.jpg

Men hvor d.... finder jeg et "aluminiumblad" i den længde, og til et
180/55/17 dæk ? Nogen der har erfaring i at "køre" "the english wheel" ?

mvh
Orla

Fra : Moller

Dato : 29-12-05 17:34

Orla Pedersen wrote:
> Så var den der, den bagskærm jeg længe har haft i tankerne.... Dog ville jeg
> nok afholde mig fra at hænge nummerpladen på skærmen.

> [...]

   hmmm.... 748 bagender, og sådan en skærm på MZ'en ;)

> Men hvor d.... finder jeg et "aluminiumblad" i den længde, og til et
> 180/55/17 dæk ? Nogen der har erfaring i at "køre" "the english wheel" ?

   Ah hva ? trode du ville lave den i glasfiber, eller Carbon ;) det skal
jo ik veje for meget... nummerpladen ;) skal jo aligevel hænge andet steds.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Ukendt

Dato : 29-12-05 19:49

Moller skrev i meddelelsen <43b40ff3$0$15782$14726298@news.sunsite.dk>...

> Ah hva ? trode du ville lave den i glasfiber, eller Carbon ;) det skal
>jo ik veje for meget... nummerpladen ;) skal jo aligevel hænge andet steds.

Glasfiber er sgu' da tungt som bare f..... i forhold til 1 mm. aluplade :-/
Og carbon kan alligevel ikke laves tyndt nok til at der vil være en
vægtfordel, og så er det oven i købet ualmindeligt grimt at se på....

mvh
Orla

Fra : Armand

Dato : 29-12-05 22:50

Orla Pedersen wrote:

> Glasfiber er sgu' da tungt som bare f..... i forhold til 1 mm. aluplade :-/
> Og carbon kan alligevel ikke laves tyndt nok til at der vil være en
> vægtfordel, og så er det oven i købet ualmindeligt grimt at se på....

Jeg tvivler på at det lader sig gøre at fremstille en skærm med styrke
nok til kun at være ophængt i den ene ende i så tyndt alu :-/

--
Armand.

Fra : Moller

Dato : 29-12-05 23:21

Armand wrote:

> Jeg tvivler på at det lader sig gøre at fremstille en skærm med styrke
> nok til kun at være ophængt i den ene ende i så tyndt alu :-/

   Ligenu tænker jeg i hvordan jeg for lavet mig en konstantantrådsskære
bue i den rigtige bøjning ;) til at skære skumformen ud :)

   Og en anden ting, Alu i så tynde dimensioner er da meget mere skørt og
dervedknækker meger nemmere end Alu ??? eller hvad ???

Fra : Hekto

Dato : 29-12-05 23:50

> Og en anden ting, Alu i så tynde dimensioner er da meget mere skørt
> og dervedknækker meger nemmere end Alu ??? eller hvad ???

Tror i ikke bare i skal overveje om det ikke er designerens DRØM???

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Moller

Dato : 30-12-05 00:00

Hekto wrote:

> Tror i ikke bare i skal overveje om det ikke er designerens DRØM???

   Den ser jo stadig godt ud, og den kan vel realiseres ;) måske ik i hans
ønske matriale, men i den rigtige farve kan han vel altid få opfyldt :)

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-05 10:34

Hekto skrev i meddelelsen ...

>Tror i ikke bare i skal overveje om det ikke er designerens DRØM???

Det ér designerens drøm, men den er ikke helt umulig. Hvis kanterne er
foldet som "rør" på indvendig side af skærmen, så er det muligt.

Det jeg synes er så "fantastisk" ved den bagskærm, er at den dækker hjulet,
at den har en funktion. Og så bryder den så radikalt med hele "popbranchens"
skære alt væk mentalitet.

mvh
Orla, som lod sig inspirere af HRD Vincent, derfor alusnakken.

Fra : Moller

Dato : 30-12-05 11:14

Orla Pedersen wrote:

> [...]
> at den har en funktion. Og så bryder den så radikalt med hele "popbranchens"

   Lige præcis ;) nå, jeg glæder mig til at se dig ha en på Sofie til
sommer :)

Fra : Armand

Dato : 30-12-05 15:49

Moller wrote:

> .... jeg glæder mig til at se dig ha en på Sofie til sommer :)

Selvom det er højsæson for (miss)Sofie, så er det kun "Fie" at Orla
kalder sin V2'er!

--
Armand.

Fra : Moller

Dato : 30-12-05 16:44

Armand wrote:

> Selvom det er højsæson for (miss)Sofie, så er det kun "Fie" at Orla
> kalder sin V2'er!

   tjaaa... det er jo begge to lidt påståelige gamle damer ;)

Fra : Armand

Dato : 30-12-05 17:58

Moller wrote:

> tjaaa... det er jo begge to lidt påståelige gamle damer ;)

Men Orla kan bl.a. qua planerne omkring bagskærmen ikke bebrejdes at
bruge "same procedure as last Year"

--
Armand,

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-05 20:06

Armand skrev i meddelelsen ...

>Men Orla kan bl.a. qua planerne omkring bagskærmen ikke bebrejdes at
>bruge "same procedure as last Year"

Jamen dog, måske hár moden fået tag i mig ;-D

mvh
Orla, der lige skal have overstået et scenebyggeri oven i vintereftersynet
på "fie"
Rekvalme: www.musicaliber.dk

Fra : Armand

Dato : 30-12-05 03:25

Moller wrote:

> Og en anden ting, Alu i så tynde dimensioner er da meget mere skørt
> og dervedknækker meger nemmere end Alu ??? eller hvad ???

Alu, end alu ????

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-05 10:23

Moller skrev i meddelelsen <43b46149$0$15783$14726298@news.sunsite.dk>...

> Og en anden ting, Alu i så tynde dimensioner er da meget mere skørt og
>dervedknækker meger nemmere end Alu ??? eller hvad ???

Ikke mere Talisker til den mand !

mvh
Orla

Fra : Ukendt

Dato : 29-12-05 23:02

Armand skrev i meddelelsen ...

>Jeg tvivler på at det lader sig gøre at fremstille en skærm med styrke
>nok til kun at være ophængt i den ene ende i så tyndt alu :-/

Givetvis, det er en facon som ikke rigtigt "låser" sig selv, omend en foldet
rund kant hjælper en del. Men det vil gælde uanset materiale, og jeg er da
klar til at kompromisse med en bøjle.

mvh
Orla

Fra : Kenneth Østrup

Dato : 30-12-05 01:54

Orla Pedersen wrote:
> http://www.cmgonline.com/bikes/models/Aprilia/Concept_bikes/2006/BigP/Aprili
> a_VTwin_bg.jpg

Til dem som ikke kunne følge linket pga. ombrydning:
<http://www.cmgonline.com/bikes/models/Aprilia/Concept_bikes/2006/BigP/Aprilia_VTwin_bg.jpg>

Det er en god ide altid at sætte < og > udenom links, så man er sikker
på at de kan følges ved eventuel tekstombrydning.

Kenneth Østrup
Weblog: <http://blog.riskoger.net/>
Billedarkiv: <http://bronson.dk/>
Honda RC04/SC01/PC25 - 1984

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-05 06:16

> [...]
>
> Det er en god ide altid at sætte < og > udenom links, så man er sikker
> på at de kan følges ved eventuel tekstombrydning.

Tak Kenneth
Sådan en ikke pc mand som mig kunne ikke finde ud af at åbne den.

Hygge PD CBR1100t

Fra : Ukendt

Dato : 30-12-05 10:39

Kenneth Østrup skrev i meddelelsen
<43b48529$0$67261$157c6196@dreader2.cybercity.dk>...

> [...]
>
>Det er en god ide altid at sætte < og > udenom links, så man er sikker
>på at de kan følges ved eventuel tekstombrydning.

Nåe-ja :-/ Jeg kopierer altid selv links over i en "alternativ" browser når
det er ukendte links, så jeg bemærker ikke problematikken. Skal nok huske
det fremover..

mvh
Orla

Fra : Anders Majland

Dato : 02-01-06 20:45

> Til dem som ikke kunne følge linket pga. ombrydning:
> <http://www.cmgonline.com/bikes/models/Aprilia/Concept_bikes/2006/BigP/Aprilia_VTwin_bg.jpg>

Ved første øjekast så jeg den gamle moto6,5 men kunne så godt se at der var
sket lidt