Hey...
Mit lorte kamera kunne ikke komme tæt nok på emnet uden at gøre det
sløret, så jeg havde lidt svært ved at tage et billede af selve
"problemet".
Men man kan sagtens se med det blotte øje hvad problemet er.
Det er som armand skriver, det er kanterne på "kløerne (dogs)" som
bliver slidte, og ligeledes indgrebet i modparten som får runde
kanter. Og det gør at den kan springe i gearne ved hård belastning.
Vi er lige gået igang med min kammerats FZR, som har præcis samme
problem som min R6er. Så den mister bunden her i weekenden. Flere
billeder kommer senere.
Men se evt forløbig galleri her:
http://www.syswatch.dk/?s=visgal&gid=12
Det er ikke min cykel der har haft et hårdt liv, men derimods Yamahas
ingeniører der havde tømmermænd da de designede gearkasser.
Det er et generelt Yamaha problem og især på 99-00 R6ere.
Bare reservedelene til gearkassen koster omkring 4500-5000 kr.
Mvh
Jesper Andersen
On Mon, 02 Jan 2006 23:02:45 +0100, Moller <news@molnit.com> wrote:
>Jesper Pedersen wrote:
>> Jesper Andersen wrote:
>>
>>> Hej Niels,
>>> Den ene er en anelse bøjet og har fået et par skrammer, så den bliver
>>> også lige skiftet. Jeg har også valgt at skifte 3&4 gear nu når jeg er
>>> herinde...
>>
>> Er det normalt at en R6 gearkasse bliver så slidt i låbet af så kort
>> tid, eller har din bare ikke haft et let liv?
>
> Standard yamaha problem, det gælder for en del modeller, ala
>Tordenmissen, R6, FZR, nogen siger R1... så der XT dunkerne osv... jo
>jo, det med dårlige gearkasser kan yamaha virkelig finde ud af :) men de
>viker godt indtil de begynder at lave knuder :) siges der.