|
| moto morini dart 400 Fra : Kawa Rider |
Dato : 28-12-05 19:16 |
|
Er blevet tilbudt en moto morini dart 400 fra 1994. Den har kørt 18.000 km.
Den har lidt revner i kåben, ikke efter styrt, men fordi at den er lidt mør.
Ellers virker den ok, trænger dog til en kærlig hånd da den har stået i en
kælder i mange år uden rigtig at blive brugt.
Prisen er 12.000kr.
Skal jeg købe den?
Kan man få reservedele til sådan en?
Hvilken forhandler har evt. reservedele til den?
| |
Dan \"748\" Dethlefs~ (28-12-2005)
| Kommentar Fra : Dan \"748\" Dethlefs~ |
Dato : 28-12-05 19:23 |
|
Kawa Rider wrote:
> Er blevet tilbudt en moto morini dart 400 fra 1994. Den har kørt 18.000 km.
> Den har lidt revner i kåben, ikke efter styrt, men fordi at den er lidt mør.
> Ellers virker den ok, trænger dog til en kærlig hånd da den har stået i en
> kælder i mange år uden rigtig at blive brugt.
>
> Prisen er 12.000kr.
>
> Skal jeg købe den?
>
> Kan man få reservedele til sådan en?
>
> Hvilken forhandler har evt. reservedele til den?
>
>
her er lidt fra google
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_alle.asp?brand=Moto%20Morini
http://www.morini.dk/
Hvis ikke vil købe kunne det nemt være noget for mig, hejs flaget hvis
du ikke køber den.
--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S - GSX-R250 - ES250/2
www.dethlefsens.dk
www.robertsmc.dk
| |
"J.C.Kløve" (28-12-2005)
| Kommentar Fra : "J.C.Kløve" |
Dato : 28-12-05 20:38 |
|
Dan "748" Dethlefsen wrote:
> Kawa Rider wrote:
>
>> Er blevet tilbudt en moto morini dart 400 fra 1994. Den har kørt
>> 18.000 km. Den har lidt revner i kåben, ikke efter styrt, men fordi at
>> den er lidt mør. Ellers virker den ok, trænger dog til en kærlig hånd
>> da den har stået i en kælder i mange år uden rigtig at blive brugt.
>>
>> Prisen er 12.000kr.
>>
>> Skal jeg købe den?
>>
>> Kan man få reservedele til sådan en?
>>
>> Hvilken forhandler har evt. reservedele til den?
>>
>
> her er lidt fra google
>
> http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_alle.asp?brand=Moto%20Morini
>
> http://www.morini.dk/
>
> Hvis ikke vil købe kunne det nemt være noget for mig, hejs flaget hvis
> du ikke køber den.
>
arrrrr dan, du har da nok at se til ikk
Det må være min tur til at få nr. 2
Så hvis der ikke bliver slået til, er jeg rede
--
Dun@nt
Kilo SFau _R_ SilverBullet
http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745
*Growing old is mandatory, growing up is an option*
| |
Dan \"748\" Dethlefs~ (28-12-2005)
| Kommentar Fra : Dan \"748\" Dethlefs~ |
Dato : 28-12-05 21:00 |
|
J.C.Kløve wrote:
> Dan "748" Dethlefsen wrote:
>>
> arrrrr dan, du har da nok at se til ikk
>
> Det må være min tur til at få nr. 2
>
> Så hvis der ikke bliver slået til, er jeg rede
>
Jo jeg har rigeligt at se til, er igang med 3 mc`er iøjeblikket, men
hvis jeg nu kunne få fat i en italiensk cykel til konen var det jo ikke
helt dumt , så jeg er stadigvæk med.
Vi må ikke håbe på at ejeren læser dette så sætter han sgu modellen på
aktion
--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S - GSX-R250 - ES250/2
www.dethlefsens.dk
www.robertsmc.dk
| |
Steen Gruby (28-12-2005)
| Kommentar Fra : Steen Gruby |
Dato : 28-12-05 20:45 |
|
On Wed, 28 Dec 2005 19:16:06 +0100, "Kawa Rider" <Spam@Spam.com>
wrote:
Hej.
>Er blevet tilbudt en moto morini dart 400 fra 1994. Den har kørt 18.000 km.
>Den har lidt revner i kåben, ikke efter styrt, men fordi at den er lidt mør.
>Ellers virker den ok, trænger dog til en kærlig hånd da den har stået i en
>kælder i mange år uden rigtig at blive brugt.
>
Der kom en del 400 Dart til Danmark som blev solgt til en meget lav
pris - Hvorfor fortoner sig i historien, men de havde vist lidt svært
ved at komme af med dem
Morini gutterne er optaget som en fraktion i Ducati klubben.
Prøv at kigge på www.ducati.dk..
>Prisen er 12.000kr.
>
>Skal jeg købe den?
>
Hvis det er prisen med afgift ville jeg ikke betænke mig på at købe
den.
>
>Kan man få reservedele til sådan en?
>
>Hvilken forhandler har evt. reservedele til den?
>
Kig på DKD's hjemmeside.
--
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk
| |
Hekto (28-12-2005)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 28-12-05 21:14 |
|
> Der kom en del 400 Dart til Danmark som blev solgt til en meget lav
> pris - Hvorfor fortoner sig i historien, men de havde vist lidt svært
> ved at komme af med dem
Ja, lige hvorfor kan jeg ikke huske.
Dart'en blev til på det tidspunkt da Castglioni-brødrene øste guld ud
over italiensk motorcykelindustri - og tilsidst ikke havde mere!!
Morini blev stoppet ned i lommen sammen mad Ducati, Husquarna og meget
andet godt. Dart'en blev et mix af Cagiva Freccia-stellet - en
125cc'er!!! - og Morini's specielle V2'er med remtrukket HØJ knastaksel
og meget korte stødstænger, samt heron-forbrændingskamre - deraf de
meget flade toppe. 400 var en opboret udgave af den der sad i den
berømte 3½'er. Lidt i stil med Det italienerne lavede med Yamaha
ZXR660.
Det er ikke svært at ane Paso'ens design, og også blinklysdetaljerne
indbygget i kåben på de senere Ducati SS'ere!
Tamburini blev jo hos cagiva, og nu hos MV, da TP overtog Ducati.
Terblanche mishandlede derefter Ducatimodellerne! (Tamburini lavede den
gamle 916 med de smalle forlygter)
De fleste er indregistreret i '94; men var vist nok nogle år ældre da
de kom til landet. Den kan blive helt pæn - hvis man flår forskærmen
af!
Den er meget lav, så trods vægten på 170kg let at håndtere for kvinder!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!
| |
Kawa Rider (28-12-2005)
| Kommentar Fra : Kawa Rider |
Dato : 28-12-05 22:19 |
|
Det er en vennepris, så jeg kan desværre ikke tilbyde den hvis jeg takker
nej...
| |
Steen Gruby (28-12-2005)
| Kommentar Fra : Steen Gruby |
Dato : 28-12-05 22:57 |
|
On Wed, 28 Dec 2005 21:13:52 +0100, "Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT13>
wrote:
Hej.
>Dart'en blev til på det tidspunkt da Castglioni-brødrene øste guld ud
>over italiensk motorcykelindustri - og tilsidst ikke havde mere!!
>Morini blev stoppet ned i lommen sammen mad Ducati, Husquarna og meget
>andet godt. Dart'en blev et mix af Cagiva Freccia-stellet - en
>125cc'er!!! - og Morini's specielle V2'er med remtrukket HØJ knastaksel
>og meget korte stødstænger, samt heron-forbrændingskamre - deraf de
>meget flade toppe. 400 var en opboret udgave af den der sad i den
>berømte 3½'er.
Gad vist om man kan få vredet en Pantah motor ned i et Dart stel
--
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk
| |
Hekto (28-12-2005)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 28-12-05 23:21 |
|
> Gad vist om man kan få vredet en Pantah motor ned i et Dart stel
Det tvivler jeg på!
Jeg kender en i Sverige der har een stående i stumper. Det ser ud som
om se brugte skohorn for at få Morini-motoren i! Der skal vist hekses
en del - selv kæden sidder i forkert side!
Men hvorfor? Morini-motoren er da en fin lille sag?
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!
| |
Kai Harrekilde-Peter~ (29-12-2005)
| Kommentar Fra : Kai Harrekilde-Peter~ |
Dato : 29-12-05 10:00 |
|
"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT13> writes:
> Tamburini blev jo hos cagiva, og nu hos MV, da TP overtog
> Ducati. Terblanche mishandlede derefter Ducatimodellerne! (Tamburini
> lavede den gamle 916 med de smalle forlygter)
Jeg har altid luret på, hvad Ducati har gjort mod Tamburini, siden han
konsekvent har befængt dem med grimme designs. Behøver jeg blot at
nævne 749/999 og de nye 750/900SS?
Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/kai_harrekilde-petersen
| |
AP Skovsen (29-12-2005)
| Kommentar Fra : AP Skovsen |
Dato : 29-12-05 11:53 |
|
Kai Harrekilde-Petersen wrote:
> "Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT13> writes:
>
>
>>Tamburini blev jo hos cagiva, og nu hos MV, da TP overtog
>>Ducati. Terblanche mishandlede derefter Ducatimodellerne! (Tamburini
>>lavede den gamle 916 med de smalle forlygter)
>
>
> Jeg har altid luret på, hvad Ducati har gjort mod Tamburini, siden han
> konsekvent har befængt dem med grimme designs. Behøver jeg blot at
> nævne 749/999 og de nye 750/900SS?
Tamburini??? Mener du ikke Terblanche?
Personligt synes jeg at Tamburini har lavet nogle af de flotteste cykler
nogensinde (916, MV Agusta F4, etc...)
--
/Skovsen
1998 GSX600F
| |
Steen Gruby (29-12-2005)
| Kommentar Fra : Steen Gruby |
Dato : 29-12-05 12:57 |
|
On Thu, 29 Dec 2005 11:53:15 +0100, AP Skovsen
<aps541@nospam.hotmail.com> wrote:
Hej
>
>Tamburini??? Mener du ikke Terblanche?
>Personligt synes jeg at Tamburini har lavet nogle af de flotteste cykler
>nogensinde (916, MV Agusta F4, etc...)
Tamburini er manden med de smukkeste design.
Uden ham havde jeg ikke haft min skønhed, Ducati Paso.
--
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk
| |
Ole Hansen (29-12-2005)
| Kommentar Fra : Ole Hansen |
Dato : 29-12-05 13:02 |
|
AP Skovsen <aps541@nospam.hotmail.com> writes:
> Tamburini??? Mener du ikke Terblanche?
> Personligt synes jeg at Tamburini har lavet nogle af de flotteste
> cykler nogensinde (916, MV Agusta F4, etc...)
916 gudesmuk! Hvor gammel er designet efterhånden? 10-15 år? Det
holder stadigvæk. Imponerende!
> /Skovsen
--
Ole Hansen
| |
AP Skovsen (29-12-2005)
| Kommentar Fra : AP Skovsen |
Dato : 29-12-05 13:26 |
|
Ole Hansen wrote:
> AP Skovsen <aps541@nospam.hotmail.com> writes:
>
>
>>Tamburini??? Mener du ikke Terblanche?
>>Personligt synes jeg at Tamburini har lavet nogle af de flotteste
>>cykler nogensinde (916, MV Agusta F4, etc...)
>
>
> 916 gudesmuk! Hvor gammel er designet efterhånden? 10-15 år? Det
> holder stadigvæk. Imponerende!
>
1994 og stadigvæk blandt de smukkeste cykler på jorden.
Tror jeg ville tænke en ekstra gang inden jeg lagde sådan en ned i
svingene...
--
/Skovsen
1998 GSX600F
| |
Moller (29-12-2005)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 29-12-05 13:37 |
|
AP Skovsen wrote:
> Ole Hansen wrote:
>> AP Skovsen <aps541@nospam.hotmail.com> writes:
>>
>>
>>> Tamburini??? Mener du ikke Terblanche?
>>> Personligt synes jeg at Tamburini har lavet nogle af de flotteste
>>> cykler nogensinde (916, MV Agusta F4, etc...)
>>
>>
>> 916 gudesmuk! Hvor gammel er designet efterhånden? 10-15 år? Det
>> holder stadigvæk. Imponerende!
>>
> 1994 og stadigvæk blandt de smukkeste cykler på jorden.
> Tror jeg ville tænke en ekstra gang inden jeg lagde sådan en ned i
> svingene...
Det ville da være synd at ha en cykel hvor man knap tør bruge den pga.
den er så flot ;) måske det er tricket fra Ducati, for at skjule deres
kvalitet ikke tåler brug, at så gøre dem så flotte at ejerne knap bruger
dem af frygt for ridser :)
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
Suzuki GSF-R 1200, Yamaha FZR1000 årgang 87
www.dfmc.dk/Lars_Molnit , www.molnit.com
| |
Dan \"748\" Dethlefs~ (29-12-2005)
| Kommentar Fra : Dan \"748\" Dethlefs~ |
Dato : 29-12-05 14:29 |
|
Moller wrote:
> AP Skovsen wrote:
>
>> Ole Hansen wrote:
>>
>>> AP Skovsen <aps541@nospam.hotmail.com> writes:
>>>
>>>
>>>> Tamburini??? Mener du ikke Terblanche?
>>>> Personligt synes jeg at Tamburini har lavet nogle af de flotteste
>>>> cykler nogensinde (916, MV Agusta F4, etc...)
>>>
>>>
>>>
>>> 916 gudesmuk! Hvor gammel er designet efterhånden? 10-15 år? Det
>>> holder stadigvæk. Imponerende!
>>>
>> 1994 og stadigvæk blandt de smukkeste cykler på jorden.
>> Tror jeg ville tænke en ekstra gang inden jeg lagde sådan en ned i
>> svingene...
>
>
> Det ville da være synd at ha en cykel hvor man knap tør bruge den
> pga. den er så flot ;) måske det er tricket fra Ducati, for at skjule
> deres kvalitet ikke tåler brug, at så gøre dem så flotte at ejerne knap
> bruger dem af frygt for ridser :)
>
>
Bla, bla, bla, bla, bla..........................
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=1236
--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S - GSX-R250 - ES250/2
www.dethlefsens.dk
www.robertsmc.dk
| |
Hekto (29-12-2005)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 29-12-05 14:46 |
|
> Bla, bla, bla, bla, bla..........................
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=1236
*G R I L L* Ta' den Moller!
Jeg vil vove at påstå er det er meget få Ducati'er der IKKE har været
nede at ligge på en racerbane, så det er ikke fordi de ikke er
(forsøges) brugt til det oprindelige formål.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!
| |
Moller (29-12-2005)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 29-12-05 15:32 |
|
Hekto wrote:
>> Bla, bla, bla, bla, bla..........................
>> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=1236
>
> *G R I L L* Ta' den Moller!
>
> Jeg vil vove at påstå er det er meget få Ducati'er der IKKE har været
> nede at ligge på en racerbane, så det er ikke fordi de ikke er
> (forsøges) brugt til det oprindelige formål.
hmmm, hvis det er så stor en andel der ha været nede at ligge ? betyder
det så at de ik kan stå fast ;)
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
Suzuki GSF-R 1200, Yamaha FZR1000 årgang 87
www.dfmc.dk/Lars_Molnit , www.molnit.com
| |
Armand (29-12-2005)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 29-12-05 15:44 |
|
Moller wrote:
> Hekto wrote:
>
>>> Bla, bla, bla, bla, bla..........................
>>> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=1236
>>
>>
>> *G R I L L* Ta' den Moller!
>>
>> Jeg vil vove at påstå er det er meget få Ducati'er der IKKE har været
>> nede at ligge på en racerbane, så det er ikke fordi de ikke er
>> (forsøges) brugt til det oprindelige formål.
>
>
> hmmm, hvis det er så stor en andel der ha været nede at ligge ?
> betyder det så at de ik kan stå fast ;)
>
Moller. Du er da også så materiel - Kunne det ikke også være den
menneskelige faktor? :-/
--
Armand.
(kun cm's fra at crashe en Ducati i sommers)
| |
Moller (29-12-2005)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 29-12-05 16:38 |
|
Armand wrote:
> Moller. Du er da også så materiel - Kunne det ikke også være den
> menneskelige faktor? :-/
Armand dog, du ved udemærkede at menneskelige fejl ikke kan forekomme,
af faktore der spiller ind når folk vælter er... 1. der var grus i
rabatten. 2. Ikke nok heste til at rede den. 3. Mine dæk var af dårlig
kvalitet. 4. ikke nok heste til at rede den, må ha en stærkere MC næste
gang :) og for 2takts folket er der punkt 5. Jeg bruger oliepumpe, jeg
må fremover blande selv, så blir maskine så meget bedre i sving :)
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
Suzuki GSF-R 1200, Yamaha FZR1000 årgang 87
www.dfmc.dk/Lars_Molnit , www.molnit.com
| |
Steen Gruby (29-12-2005)
| Kommentar Fra : Steen Gruby |
Dato : 29-12-05 16:40 |
|
On Thu, 29 Dec 2005 16:38:10 +0100, Moller <news@molnit.com> wrote:
Hej.
> Armand dog, du ved udemærkede at menneskelige fejl ikke kan forekomme,
>af faktore der spiller ind når folk vælter er... 1. der var grus i
>rabatten. 2. Ikke nok heste til at rede den. 3. Mine dæk var af dårlig
>kvalitet. 4. ikke nok heste til at rede den, må ha en stærkere MC næste
>gang :) og for 2takts folket er der punkt 5. Jeg bruger oliepumpe, jeg
>må fremover blande selv, så blir maskine så meget bedre i sving :)
Og den universelle: Jeg slap op for asfalt.
--
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk
| |
Torben Scheel (29-12-2005)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 29-12-05 17:17 |
|
Steen Gruby wrote:
>
> Og den universelle: Jeg slap op for asfalt.
>
Næ hov! "Asfalten slap op" eller "Jeg løb tør for asfalt". Man siger jo
heller ikke "Hellere én fugl på taget end at bo i glashus", vel?
Derimod er nyskabelser tilladt - "Hellere ét ryk i banditten end 10
banditter på ryggen"
--
vh
Torben
| |
Hekto (29-12-2005)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 29-12-05 18:56 |
|
> Derimod er nyskabelser tilladt - "Hellere ét ryk i banditten end 10
> banditter på ryggen"
Hø ... 'm.h.t. 'slamberten'
- så hellere 10 heste i gyngen, end ét gyng i hesten!!!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!
| |
Torben Scheel (29-12-2005)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 29-12-05 20:02 |
|
Hekto wrote:
>> Derimod er nyskabelser tilladt - "Hellere ét ryk i banditten end 10
>> banditter på ryggen"
>
>
> Hø ... 'm.h.t. 'slamberten'
>
> - så hellere 10 heste i gyngen, end ét gyng i hesten!!!
>
Dér fik jeg lige brug for oversættelse af "hest".. eller måske ikke -
ville i hvert fald aldrig indrømme det
--
vh
Torben
| |
Hekto (29-12-2005)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 29-12-05 20:10 |
|
> Hekto wrote:
>>> Derimod er nyskabelser tilladt - "Hellere ét ryk i banditten end
>>> 10 banditter på ryggen"
>>
>>
>> Hø ... 'm.h.t. 'slamberten'
>>
>> - så hellere 10 heste i gyngen, end ét gyng i hesten!!!
>>
> Dér fik jeg lige brug for oversættelse af "hest".. eller måske ikke -
> ville i hvert fald aldrig indrømme det
Hest = nervøst forstadie til sæbe og bøffer!
Gyngehest = Slambert = Bandit
Lånte eeen angang i en månedstid. Måtte tage søsygepiller inden hver
tur (overdrivelse fremmer forståelsen). Den er et glimrande og meget
behageligt transportmiddel, med lidt flere hypper og 'mere sofa' end en
GS500.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!
| |
Torben Scheel (29-12-2005)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 29-12-05 20:42 |
|
Hekto wrote:
>
> Hest = nervøst forstadie til sæbe og bøffer!
Mums
> Gyngehest = Slambert = Bandit
>
> Lånte eeen angang i en månedstid. Måtte tage søsygepiller inden hver tur
> (overdrivelse fremmer forståelsen). Den er et glimrande og meget
> behageligt transportmiddel, med lidt flere hypper og 'mere sofa' end en
> GS500.
>
Ah. Takker - så fik jeg da lidt kultur på en dejlig torsdag
--
vh
Torben
| |
Hekto (29-12-2005)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 29-12-05 21:18 |
|
> Ah. Takker - så fik jeg da lidt kultur på en dejlig torsdag
Velbekomme ... tilgengæld kan jeg se at jeg enten skal skrive
langsommere eller også er det et stavekursus jeg mangler! =
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!
| |
Armand (29-12-2005)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 29-12-05 22:52 |
|
Hekto wrote:
>>
>
> Hest = nervøst forstadie til sæbe og bøffer!
GRILL
--
Armand.
| |
Hekto (29-12-2005)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 29-12-05 15:41 |
|
> hmmm, hvis det er så stor en andel der ha været nede at ligge ?
> betyder det så at de ik kan stå fast ;)
Nej, det betyder at de får kørt så stærkt at de ikke når at bremse!
De fleste ryger når de bliver nervøse og begynder at famle ved
hydraulik'en, og lige bludselig klodser forjulet, og så tager de
nærmeste 'udgang'.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!
| |
Hekto (29-12-2005)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 29-12-05 12:11 |
|
> Jeg har altid luret på, hvad Ducati har gjort mod Tamburini, siden
> han
> konsekvent har befængt dem med grimme designs. Behøver jeg blot at
> nævne 749/999 og de nye 750/900SS?
Mon ikke du tager fejl? Terblanche har hærget deres modeller siden midt
i 90'erne!???
Tamburini designede de gamle SS
er, 748 og 916.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!
| |
Ukendt (29-12-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 29-12-05 10:37 |
|
"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> skrev i en meddelelse
news:r4q5r1lob9i8q1ko2d0q378n8bht74cecs@4ax.com...
> On Wed, 28 Dec 2005 19:16:06 +0100, "Kawa Rider" <Spam@Spam.com>
> wrote:
> Der kom en del 400 Dart til Danmark som blev solgt til en meget lav
> pris - Hvorfor fortoner sig i historien, men de havde vist lidt svært
> ved at komme af med dem
Hvis du kikker lidt rundt, er der også ret mange Duc 900 fra 1994.
Det var i Vagn Stevhoveds importør tid, han var i vinteren 1993-1994 nede på
Duc fabrikken, som også havde Morini på det tidspunkt.
Her havde de en masse Dart stående der skulle have været til Japan, Vagn fik
tilbudt dem, 48 stk + en del Duc 900, til en MEGET fin pris. Han skulle bare
sige ja, inden han gik ud af døren og det gjorde han så og kunne sælge
Dart'en til under 50.000 kr og Duc 900 solgte han vist 30.000 kr under hvad
Finn Ingeman, der på det tidspunkt også var importør, solgte dem til.
PS. Jeg ville da godt give 12.000 kr for den Dart, en fin lille cykel til at
ræse søerne rundt med
--
Venlig hilsen
Flemming Disc
www.discteknik.dk
| |
Kai Harrekilde-Peter~ (01-01-2006)
| Kommentar Fra : Kai Harrekilde-Peter~ |
Dato : 01-01-06 15:25 |
|
AP Skovsen <aps541@nospam.hotmail.com> writes:
> Kai Harrekilde-Petersen wrote:
>> "Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT13> writes:
>>
>>>Tamburini blev jo hos cagiva, og nu hos MV, da TP overtog
>>>Ducati. Terblanche mishandlede derefter Ducatimodellerne! (Tamburini
>>>lavede den gamle 916 med de smalle forlygter)
>> Jeg har altid luret på, hvad Ducati har gjort mod Tamburini, siden
>> han
>> konsekvent har befængt dem med grimme designs. Behøver jeg blot at
>> nævne 749/999 og de nye 750/900SS?
>
> Tamburini??? Mener du ikke Terblanche?
Ah, en lille detalje dér ja. Mener selvfølgelig Terblanche.
> Personligt synes jeg at Tamburini har lavet nogle af de flotteste
> cykler nogensinde (916, MV Agusta F4, etc...)
Amen, broder!
/PS: Godt nytår.
Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/kai_harrekilde-petersen
| |
|
|