Ændring af Instrumentlys farve på Honda CB~
Fra : Erling Christensen

Dato : 26-12-05 12:44

Vil høre om nogen har prøvet og ændre farven på instrumentlyset på
deres Honda CBR600 F2?

Jeg vil godt af med den grimme orangefarve og skifte til f.eks. blå,
men pærerne er klare, så der må være et farvefilter eller noget
ligende som får lyset til og være orange...
Mvh

Erling Christensen
Honda CBR 600 F2 '93

Fra : Matthias H Matthiess~

Dato : 26-12-05 13:53

"Erling Christensen" <pointman@fabel.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> men pærerne er klare, så der må være et farvefilter eller noget
> ligende som får lyset til og være orange...

Jeg ved ikke hvordan dit instrument er bygget op, men der sidder sikkert en
plastikfilm som pærerne lyser igennnem. Prøv at montere en blå pære eller
måske endnu bedre, en blå diode, og se om den kan lyser gennem filmen. På
min VFR 800 sidder der en grøn film som fint kan gennemlyses af en blå
diode.
Hvis ikke farven bliver pæn blå, bliver du nok nødt til at skille
instrumentet af og så fjerne filmen, hvis der er monteret en sådan.
Hilsen Matthias

Fra : Kenneth

Dato : 27-12-05 22:01

> Jeg vil godt af med den grimme orangefarve og skifte til f.eks. blå,
> men pærerne er klare, så der må være et farvefilter eller noget
> ligende som får lyset til og være orange...
> Mvh

Hej

På min Honda ST1100 var de også klare, men jeg skiftede dem med Diodepære nr
316 på www.dioder.dk, og det kom til at se sådan ud
http://www.ziax.dk/showpicture.php?id=320&refurl=/_st1100/st1100equipments.php

Dioderne kan man selv lave til en brøkdel af prisen, hvis man er lidt fiks
på fingrene, og er i besiddelse af en loddekolbe og et par modstande.

Good luck!

--
Kenneth
www.ziax.dk

Fra : Erling Christensen

Dato : 27-12-05 22:24

On Tue, 27 Dec 2005 22:00:39 +0100, "Kenneth"
<ridderFJERN@FJERNcoolgoose.com> wrote:

> [...]
>
>Dioderne kan man selv lave til en brøkdel af prisen, hvis man er lidt fiks
>på fingrene, og er i besiddelse af en loddekolbe og et par modstande.

Var instumentlysets farve også orange? og hvilke dioder har du brugt
til og få den blå farve?

Mine pærer er 12v 1,7W. Jeg kan ikke rigtig finde de dioder som vil
passe.... der er også noget med W3 eller W5...
Mvh

Erling Christensen
Honda CBR 600 F2 '93
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=4981

Fra : Kenneth

Dato : 27-12-05 22:43

> [...]
>
> Mine pærer er 12v 1,7W. Jeg kan ikke rigtig finde de dioder som vil
> passe.... der er også noget med W3 eller W5...

Hej

Ja, jeg havde også den kedelige orange farve.
Find nr. 316 under instrumentlys. De er på 3W, men det betyder ikke noget.

--
Kenneth
www.ziax.dk