Hvorfor ikke bruge petroleum til rensning ~
Fra : Tue

Dato : 23-12-05 14:06

Jeg er "kommet til" at bruge lampeolie til at rense SV'ens
bremsenkalibrere med men der står i min Haynes, at jeg ikke må bruge
petroleum til at rense bremsekalibrere. Hvorfor? (går ud fra at der er
petroleum i lampeolie)

Fra : runes-mc.dk

Dato : 23-12-05 14:28

uden at være sikker, tror jeg at det er fordi petroleum/lampeolie ikke
fordamper 100% og derfor efterlader lidt, hvilket vi ikke ønsker inde
i kaliberen.
Brug sprit i stedet.

Fra : Ukendt

Dato : 23-12-05 16:17

Tue skrev i meddelelsen
<1135343157.239626.190390@g49g2000cwa.googlegroups.com>...
[...]

Pakninger i bremsesystemer tåler ikke oliebaserede vædsker som petrolium,
benzin og dieselolie.

Forny som minimum alle pakninger der har været i nærheden af petrolium. Rens
kaliprenes metaldele grundigt i sprit. Saml kaliprene, stempler og (nye)
pakninger med rigtig bremsefedt. Bremsefedt kan fåes fra Ate (blå) eller fra
Biltema (klar). Brug kun kobberfedt på kanterne af bremseklodserne, og evt.
styrepinde, ALDRIG på bagsiden af bremseklodserne. Hvis at Du ser efter på
bremseklodserne, så vil Du se at belægningen går gennem huller i
metalpladen, og da belægningen er porøs, så vil fedt på bagsiden af
klodserne med tiden trænge ud i belægningen, og forringe bremseevnen.

mvh
Orla

Fra : Tue

Dato : 25-12-05 12:07

Takker, så gjorde det jo ikke noget eftersom, jeg er ved at renovere
bremsekaliberen