Honda Blackbird, hvordan er håndtering ?
Fra : Thomas Jensen

Dato : 23-12-05 10:57

Hej,

jeg kigger lidt efter en måske ny mc her i vinter (hvad skulle vi ellers
lave).
Jeg vil gerne have noget kraftigere end min FZ6s, men vil ikke have en
extrem racer, vil sidde behageligt (snart en gammel mand jo

Jeg har kigget på honda Blackbird, men hvordan er den at tumle ?
Den vejer noget mere end min fazer, men føles den tung og klodset eller
er den ok til småveje også ?

Kan se at bla. hayabusa kritiseres for at være fin til langture, men for
tung til småveje.

Er det det samme med Blackbirden ?

Før jeg evt køber en vil jeg selvfølgelig prøve den, men lidt svært i
øjeblikket...

mvh

Thomas Jensen
Yamaha FZ6S ´04
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=11

Fra : Mureren

Dato : 23-12-05 11:19

> [...]
> er den ok til småveje også ?
>
> Kan se at bla. hayabusa kritiseres for at være fin til langture, men for

Hehe...jeg kender ihvertfald én der kan tumle sådan en Blackbird så du tror
det er løgn!
(Poul Dam kommer sikkert snart op til overfladen nu
Jeg kan ikke helt huske om Poul's tid på Knutstorp er over eller under 1
minut og 10 sekunder, men det er vist deromkring, og det er hurtigt for de
fleste!
Og så har vi endda lært på den hårde måde at man skal passe på i "slangen"!

Meeen, sådan en Blackbird har da slet ikke kræfter nok standard...vel Poul?

Mvh.
Mureren

Fra : Knud Dam

Dato : 23-12-05 18:59

"Mureren" <mureren_tag_det_væk_@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Hehe...jeg kender ihvertfald én der kan tumle sådan en Blackbird så du
> tror
> det er løgn!

Brormand på Knutstorp...

http://www.knuddam.dk/PD-Knutstorp1.jpg

; - )

KD

Fra : morten d jensen

Dato : 23-12-05 19:35

"Thomas Jensen" <thomas@thomas-jensen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg vil gerne have noget kraftigere end min FZ6s, men vil ikke have en
> extrem racer, vil sidde behageligt (snart en gammel mand jo

Hej Thomas.

Før jeg købte min nuværende FZ6, var jeg sikker på at jeg skulle have en
Blackbird.
Fandt et flot eksemplar i D fra `96 i mørkegrå købte prøveplader til 4
dage og kørte ellers rundt så meget som muligt. Efter 4 dage rundt på
Sjælland stod det mig klart at den ikke var noget for mig - for tung og
usmidig til min smag.

Hvis det skal være en ny, ville et oplagt bud være Hondas CBF1000 eller
Yamahas egen FZ1

Venligst,
Morten

Fra : OFH

Dato : 24-12-05 17:27

Køb du bare Blackbirden. Den kører og bremser som en drøm. Næsten som en 600
kubik at tumle med, og med markedets vel nok bedste motor.
Sagt af en som selv kører blackbird. (Dog uden turbo som Poul Dam)

Fra : Steen E.

Dato : 25-12-05 00:58

Hvis du kan lide FZ6 men mangler kræfter så er Fazer 1000 (nu FZ1)
oplagt - supermotor og bremser, samt dejlig behagelig til både langtur
og bykørsel ?

--
Steen E.
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623

Fra : Ukendt

Dato : 25-12-05 22:40

"Steen E." <steen-e*fjernes*@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Jeg syntes det er en meget behagelig motorcykel, som har givet mig meget
glæde
at køre på, både til turing og lidt banekørsel.
Hygge PD 48år CBR1100t

ps. hej Thomas har meldt mig til Frankrig i påsken he he

Fra : Mureren

Dato : 27-12-05 12:19

> ps. hej Thomas har meldt mig til Frankrig i påsken he he

Bare det var mig...men jeg har solgt mit nybyggede hus, købt en ny grund, og
skal til at bygge igen til foråret, så der bliver ikke noget ræs til mig i
2006

Har du egentlig fået målt BB'en med turbo'en på?

Mvh.
Thomas

Fra : Bo & Anja

Dato : 27-12-05 23:40

> Jeg syntes det er en meget behagelig motorcykel, som har givet mig meget >
> glæde
> at køre på, både til turing og lidt banekørsel.
> ps. hej Thomas har meldt mig til Frankrig i påsken he

har du kendskab til trackdays og turbo mc'er?
r4f ville ikk have mig med pga. trykladningen. for stor risiko
for uheld, sagde de.

Bo

Fra : Ukendt

Dato : 29-12-05 06:34

> har du kendskab til trackdays og turbo mc'er?
> r4f ville ikk have mig med pga. trykladningen. for stor risiko
> for uheld, sagde de.
>
> Bo

Hej Bo
Det er den gamle jeg bruger til banekørsel og den har ikke turbo,
så jeg ikke til dit spørsmål desværre, men har dog kørt sammen
med Mads Lund for år tilbage på Knutstorp.

Hygge PD CBR1100t

Fra : Bo & Anja

Dato : 29-12-05 15:58

> Det er den gamle jeg bruger til banekørsel og den har ikke turbo,
> så jeg ikke til dit spørsmål desværre, men har dog kørt sammen
> med Mads Lund for år tilbage på Knutstorp.

ok, ses og godt nytår med mange uproblematiske og
fede kilometre på turbo-kværnen
bo

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 26-12-05 13:20

"men hvordan er den at tumle"

Den er go'

Den kan sagtens køre i sving. Da jeg skiftede fra CBR1000 til BB, føltes de
som at komme tilbage på 600ccm igen. Dog vil den ved ekstrem kørsel med
knæet i (eller bare tæt på) asfalten godt kunne mærkes tungere end fx. R6.
Men er det en baneracer du søger skal du ikke købe BB. Tilgengæld er BB også
god til langfart.... Dog kender jeg en som bruger den til banerace, så det
kan sagtens lade sig gøre.

Begrænsningen hos de fleste sidder nok oppe i hovedet. Det er ikke MC'en der
begrænser...

Jeg har aldrig prøvet en Hayabusa, men flere siger at BB har de bedste
egenskaber af de 2, på de små veje.

--
Mvh.
Henrik