On Sat, 17 Dec 2005 17:53:04 +0100, "Mogens" <msk_FJERN@post.tele.dk>
wrote:
>Hejsan
>
>Skal til at skifte kædekit, og vil derfor (og også bare for at prøve det og
>for at shine den lidt op), afmontere bagsvingeren.
>Og det gik som smurt, indtil jeg til sidst fjernede selve akslen, der holder
>svingeren på plads. For det var åbenbart ikke "til sidst" alligevel. Der
>sidder nogle "bøsninger" i hver side, som rager lidt ind i bagsvingeren og
>holder den fast. Og nu synes jeg det begynder at lugte ubehageligt af
>specialværktøj. Der er tilsyneladende en kontramøtrik-agtig ring, der skal
>fjernes med noget tapnøgle-agtigt. Og så en møtrik, der tilsyneladende skal
>fjernes med noget der måske kunne være en overdimensioneret 18 mm
>unbrakonøgle. Og sådan har jeg ikke lige i min værktøjskasse.
>Kan det passe, at det er 'hertil og ikke længere' for hobbymekanikeren?
>Eller er der nogen, der kan bidrage med tips og tricks?
>
>(Undskyld de sofistikerede fagudtryk, men jeg er vist mere "hobby" end
>mekaniker
>
>mvh
>Mogens
>CBR600F4
>
Hvis det er som på min F2, så er det en lang bolt med en møtrik. Af
med møtrikken og ud med bolten og skidtet er fri.....
Tjek med Hayes bogen eller hvad du har, for hvis den er monteret som
angivet, så kan du se hvilken vej skidtet er monteret.
Mvh
Erling Christensen