/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Bagsvinger på CBR600
Fra : Mogens


Dato : 17-12-05 17:53

Hejsan

Skal til at skifte kædekit, og vil derfor (og også bare for at prøve det og
for at shine den lidt op), afmontere bagsvingeren.
Og det gik som smurt, indtil jeg til sidst fjernede selve akslen, der holder
svingeren på plads. For det var åbenbart ikke "til sidst" alligevel. Der
sidder nogle "bøsninger" i hver side, som rager lidt ind i bagsvingeren og
holder den fast. Og nu synes jeg det begynder at lugte ubehageligt af
specialværktøj. Der er tilsyneladende en kontramøtrik-agtig ring, der skal
fjernes med noget tapnøgle-agtigt. Og så en møtrik, der tilsyneladende skal
fjernes med noget der måske kunne være en overdimensioneret 18 mm
unbrakonøgle. Og sådan har jeg ikke lige i min værktøjskasse.
Kan det passe, at det er 'hertil og ikke længere' for hobbymekanikeren?
Eller er der nogen, der kan bidrage med tips og tricks?

(Undskyld de sofistikerede fagudtryk, men jeg er vist mere "hobby" end
mekaniker

mvh
Mogens
CBR600F4



 
 
Jens Jacob Bager Jen~ (17-12-2005)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 17-12-05 19:05

> Der er tilsyneladende en
> kontramøtrik-agtig ring, der skal fjernes med noget tapnøgle-agtigt.
> Og så en møtrik, der tilsyneladende skal fjernes med noget der måske
> kunne være en overdimensioneret 18 mm unbrakonøgle. Og sådan har jeg
> ikke lige i min værktøjskasse.

Hej Mogens

Kan du ikke tage et par billeder af problemet og lægge dem til beskuelse på
en hjemmeside?

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
Polyteknisk MC Forening (PMC)



Erling Christensen (17-12-2005)
Kommentar
Fra : Erling Christensen


Dato : 17-12-05 22:41

On Sat, 17 Dec 2005 17:53:04 +0100, "Mogens" <msk_FJERN@post.tele.dk>
wrote:

>Hejsan
>
>Skal til at skifte kædekit, og vil derfor (og også bare for at prøve det og
>for at shine den lidt op), afmontere bagsvingeren.
>Og det gik som smurt, indtil jeg til sidst fjernede selve akslen, der holder
>svingeren på plads. For det var åbenbart ikke "til sidst" alligevel. Der
>sidder nogle "bøsninger" i hver side, som rager lidt ind i bagsvingeren og
>holder den fast. Og nu synes jeg det begynder at lugte ubehageligt af
>specialværktøj. Der er tilsyneladende en kontramøtrik-agtig ring, der skal
>fjernes med noget tapnøgle-agtigt. Og så en møtrik, der tilsyneladende skal
>fjernes med noget der måske kunne være en overdimensioneret 18 mm
>unbrakonøgle. Og sådan har jeg ikke lige i min værktøjskasse.
>Kan det passe, at det er 'hertil og ikke længere' for hobbymekanikeren?
>Eller er der nogen, der kan bidrage med tips og tricks?
>
>(Undskyld de sofistikerede fagudtryk, men jeg er vist mere "hobby" end
>mekaniker
>
>mvh
>Mogens
>CBR600F4
>

Hvis det er som på min F2, så er det en lang bolt med en møtrik. Af
med møtrikken og ud med bolten og skidtet er fri.....

Tjek med Hayes bogen eller hvad du har, for hvis den er monteret som
angivet, så kan du se hvilken vej skidtet er monteret.
Mvh

Erling Christensen

klaus nielsen (17-12-2005)
Kommentar
Fra : klaus nielsen


Dato : 17-12-05 22:57

"Mogens" <msk_FJERN@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:43a4426e$0$8774$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hejsan
>
> Skal til at skifte kædekit, og vil derfor (og også bare for at prøve det
> og
> for at shine den lidt op), afmontere bagsvingeren.
> Og det gik som smurt, indtil jeg til sidst fjernede selve akslen, der
> holder
> svingeren på plads. For det var åbenbart ikke "til sidst" alligevel. Der
> sidder nogle "bøsninger" i hver side, som rager lidt ind i bagsvingeren og
> holder den fast. Og nu synes jeg det begynder at lugte ubehageligt af
> specialværktøj. Der er tilsyneladende en kontramøtrik-agtig ring, der skal
> fjernes med noget tapnøgle-agtigt. Og så en møtrik, der tilsyneladende
> skal
> fjernes med noget der måske kunne være en overdimensioneret 18 mm
> unbrakonøgle.
> mvh
> Mogens
> CBR600F4
>
hej
det er samme system som på min vfr RC36
den kronemøtrik er en kontramøtrik. og jeg havde et geartandhjul fra en
honda dax som lige passede ind i tappene på kronemøtrikken. og så en rørtang
på. alternativt kan man jo selv lave det værktøj. og så den kæmpe unbraco
nøjle i hullet og skru den bøsning ud som rager ind i bagsvingerlejet. og
vupti så er svingeren pillet af.
husk at den ikke skal knokkelspændes når du samler den igen. for den trykker
på inderringen at et leje. det rigtige moment kan du finde i en
værkstedshåndbog. evt den til en vfr. for det er ca det samme. og jeg mener
den findes på nettet et sted. derfra kommer min egen håndbog.. men jeg kan
ikke huske adressen.
jeg håber det var en brugbar hjælp

mvh klaus nielsen
VFR RC36



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste