/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Bremselys i topcasen
Fra : Snusken


Dato : 17-12-05 10:29

Hej,
Har nogen erfaringer med indbygning af bremselys i topcasen ?
Har nemlig købt en Kappa K48 (via hase_gelb på Ebay.de) og
den var forberedt til 4 lysdioder(til bremselys), som jeg bygget ind.
Det næste er så en elegant løsning til "anhængerstikket",
har nogen et bud på det ?
--
vh, erico
---
fjern 2 stk. ko_og_kylle_ i email adr.

 
 
AW på ZRX (18-12-2005)
Kommentar
Fra : AW på ZRX


Dato : 18-12-05 17:02

> Det næste er så en elegant løsning til "anhængerstikket",
> har nogen et bud på det ?

Hejsa

Dengang jeg havde XJ600 havde jeg wingrack på. Mine tasker var Givi med
sådan et stykke gennemsigtigt rødt plastic langs lukningen. Jeg købte en
række pærer, og smækkede ind bag ved. Ledninger hen til 2 popnitter monteret
i bunden af tasken.

På wingracken lavede jeg så en anordning med en fjederbelastet bjælke af
ikke ledende materiale. Heri blev monteret 2 skruer som tilfældigvis sad
lige under popnitterne på tasken. Det hele var lavet sådan, at man satte
tasken på som normalt, og så var der kontakt.

Når tasken ikke var på, sad der selvfølgelig 2 skruer med strøm på, så der
var sat en sikring ind, hvis der skulle komme kortslutning. Det kom der
aldrig, men man skulle huske, at rense "kontakterne" ind i mellem, ellers
kunne der godt komme lidt dårlig forbindelse.

Popnitterne sad med ca. 2 cm imellem bagerst på bunden af tasken, og
fjederbjælken sad forrest på pladen på wingracken. Jeg lavede og monterede
selvfølgelig fjederbjælken først, og mærkede derefter af på tasken.

Det krævede lidt StormP at gøre det, men det virkede.

Allan



snusken (19-12-2005)
Kommentar
Fra : snusken


Dato : 19-12-05 06:52

> På wingracken lavede jeg så en anordning med en fjederbelastet bjælke af
> ikke ledende materiale. Heri blev monteret 2 skruer som tilfældigvis sad
> lige under popnitterne på tasken. Det hele var lavet sådan, at man satte
> tasken på som normalt, og så var der kontakt.
>
> Når tasken ikke var på, sad der selvfølgelig 2 skruer med strøm på, så der
> var sat en sikring ind, hvis der skulle komme kortslutning. Det kom der
> aldrig, men man skulle huske, at rense "kontakterne" ind i mellem, ellers
> kunne der godt komme lidt dårlig forbindelse.
>
> Popnitterne sad med ca. 2 cm imellem bagerst på bunden af tasken, og
> fjederbjælken sad forrest på pladen på wingracken. Jeg lavede og monterede
> selvfølgelig fjederbjælken først, og mærkede derefter af på tasken.
Hej Allan,
Tak for den gode bekrivelse. Den giver ideer til eftertanke, da jeg i
forvejen er ved tilpasse/svejse et GSX750F wing-rack med Mono-key til
tykke Berta, en GSX1100G..
--
fjern 2*ii i email adressen

mvh eric

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste