/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Hjælp til Yamaha XJ 600 S Diversion
Fra : Andersen \(3650\)


Dato : 15-12-05 20:50

Er lidt på herrens mark mht at finde fejl på subj.
Sagen er den at en venninde har sådan en sjover
men den vil ikke starte. Sidste gang den lavede det
samme stunt blev jeg tilkaldt, men kunne umiddelbart
ikke finde en årsag.
Fin gnist.
Vådt tændrør.
Så jeg prøvede så at løbe den igang, og fik så også
rimelig hurtigt liv i dyret. Den kørte upåklageligt og
den blev så hensat. Nu nogen tid efter er samme
problem så genopstået. Dog skal det siges at jeg
endnu ikke har kigget på den endnu, men ville
lige høre herinde om der var nogen der kender
til et/flere velkendte problemer med netop denne
model. Så har jeg også lidt at gå efter når jeg
skal forbi og starte den igen
Efterfølgende skal den ind og stå i en opvarmet
bygning for vinteren.

PS. Hvor længe skal en cykel stå førend at
benzinen mister pusten? (evt mulig årsag????)



 
 
Peter Lundgaard (15-12-2005)
Kommentar
Fra : Peter Lundgaard


Dato : 15-12-05 22:24

Xj'en kan være sådan lidt til en side når den skal startes...
Har også oplevet problemer med starten i koldt vejr (under 5
grader) og efter længere tids stilstand (min mekaniker siger
ellers den er ekstremt startvillig og ikke fejler noget).

Den har det generelt bedst med ingen choker, kun lidt (gentager
lidt) drej på gashåndtaget.

Hvis den har stået længe eller det er meget koldt har eneste
løsning nogle gange været at skrue 2-3 omgange på
tomgangsskruen, stadig uden eller med meget lidt choker.
Ved ikke hvorfor det med tomgangsskruen virker bedre end
håndtaget, det gør det bare...






Andersen \\(3650\\) <virkerikke@nospam.dk> skrev:
>Er lidt på herrens mark mht at finde fejl på subj.
>Sagen er den at en venninde har sådan en sjover
>men den vil ikke starte. Sidste gang den lavede det
>samme stunt blev jeg tilkaldt, men kunne umiddelbart
>ikke finde en årsag.
>Fin gnist.
>Vådt tændrør.
>Så jeg prøvede så at løbe den igang, og fik så også
>rimelig hurtigt liv i dyret. Den kørte upåklageligt og
>den blev så hensat. Nu nogen tid efter er samme
>problem så genopstået. Dog skal det siges at jeg
>endnu ikke har kigget på den endnu, men ville
>lige høre herinde om der var nogen der kender
>til et/flere velkendte problemer med netop denne
>model. Så har jeg også lidt at gå efter når jeg
>skal forbi og starte den igen
>Efterfølgende skal den ind og stå i en opvarmet
>bygning for vinteren.
>
>PS. Hvor længe skal en cykel stå førend at
>benzinen mister pusten? (evt mulig årsag????)


Armand (16-12-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 16-12-05 00:34

Andersen (3650) wrote:
> Er lidt på herrens mark mht at finde fejl på subj.
> Sagen er den at en venninde har sådan en sjover
> men den vil ikke starte. Sidste gang den lavede det
> samme stunt blev jeg tilkaldt, men kunne umiddelbart
> ikke finde en årsag.
> Fin gnist. Vådt tændrør.
> Så jeg prøvede så at løbe den igang, og fik så også
> rimelig hurtigt liv i dyret......
> Nu nogen tid efter er samme problem så genopstået.
> ..... om der var nogen der kender
> til et/flere velkendte problemer med netop denne
> model. Så har jeg også lidt at gå efter når jeg
> skal forbi og starte den igen
> PS. Hvor længe skal en cykel stå førend at
> benzinen mister pusten? (evt mulig årsag????)

Alt efter model (á konstruktionen af svømmerhusenes udluftning) svinger
dét meget angående hvor meget stilstand der skal til, men for de værste
kan blot et par uger være nok.
Hvis det skulle være problemet at bensinen i svømmerhusene har mistet
boostet, er den enkelste starthjælp at tømme svømmerhusene v.h.a. disses
bundskrue og genfylde med "tankfrisk" bensin inden startforsøg, og på
langt sigt at vænne sig til at køre karbunaderne tørre for bensin (om
muligt, qua bensinhanens konstruktion) de sidste par hundrede meter før
hjemkomst hvorved at man i praksis allerede hár tømt svømmerhusene når
man atter skal ud at køre efter en given stilstandsperiode!

Men når den nu li'godt kan løbes igang, så tror jeg ikke at dét er
hovedproblemet - Mit bud går snarere på halvfærdigt batteri der kvæles
af årstidens lave temperaturer, således at starteren æder for meget af
den sparsomme strøm til at tændingsanlægget kan slå en kvalificeret
gnist(*) :-/
En hurtig og sikker metode at klarlægge om dét er problemet, er dels at
forsøge at løbe igang (=ingen indflydense af starteren) som du genske
fornuftigt hár gjort. Eller også at give den starthjælp á et sæt
traditionelle kabler til et bilbatteri: Hvis sammenkoblingen med
bilbatteriet(**) får mc'ens starter til at køre markant livligere samt
at få mootoren til at springe igang, er der ingen tvivl: MC'ens batteri
klarer ikke mosten i tilfredsstillende grad

Hvis det skulle være tilfældet at batteriet viser svaghedstegn, så vent
med at skifte det ud til lige før der atter skal køres igen - Der er
ingen grund til at lade et batteris første halve år være stillestående
:-| På den måde har man også hele vinteren til at støvsuge for billigste
tilbud!

(*):
Forøvrigt er det af samme årsag lige i det øjeblik at starterknappen
slippes at motoren vil have lettest ved at slå igang, og at man derfor
skal vænne sig til kun at bruge starteren á kortvarige tryk, og ikke
holde den inde i halve minutter i frustratuion over at motoren ikke slår
igang :-|

(**):
- Husk endelig at forbinde til stel istedet for til minuspolen og lad
den sidste af de fire klemmer blive monteret til stel og modsat den
første afmonterede!
- Lad evt. bilmotoren køre med et par tusinde rpm. for at udelukke at
forsøget mislykkes fordi at bilbatteriet også er dødt!

--
Armand.

Thomas Jensen (16-12-2005)
Kommentar
Fra : Thomas Jensen


Dato : 16-12-05 07:52


"Andersen (3650)" <virkerikke@nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:zNjof.1173$kk3.736@news.get2net.dk...
> Er lidt på herrens mark mht at finde fejl på subj.
> Sagen er den at en venninde har sådan en sjover
> men den vil ikke starte. Sidste gang den lavede det
> samme stunt blev jeg tilkaldt, men kunne umiddelbart
> ikke finde en årsag.
> Fin gnist.
> Vådt tændrør.
> Så jeg prøvede så at løbe den igang, og fik så også
> rimelig hurtigt liv i dyret. Den kørte upåklageligt og
> den blev så hensat. Nu nogen tid efter er samme
> problem så genopstået.

havde samme problem med min XJ600S, selv om der var gnist på tændrøret var
det åbenbart ikke nok i kulden.
Nyt batteri og det kørte fint.

--
Thomas Jensen
FZ6S Fazer ´04
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=11
"Jeg følger skam trafikken, kører bare forrest "



Ralfi (17-12-2005)
Kommentar
Fra : Ralfi


Dato : 17-12-05 06:08


"Andersen (3650)" <virkerikke@nospam.dk> wrote in message
news:zNjof.1173$kk3.736@news.get2net.dk...
> Er lidt på herrens mark mht at finde fejl på subj.



Har selv sådan en xj'er og den kan drille hvis den har stået stille i
længere tid. Hvilken årgang er det? Tingen skulle være at årgangene før 1997
(mener jeg) ikke har nogen benzinpumpe og de kan drille når benzinen er
dampet af karburatorerne. Så inden du begynder at skille den ad, så prøv at
stille benzinhanen på prime et stykke tid, så der kan løbe ny benzin til
karburatorerne. En god fyldt benzintank bilder jeg mig selv ind også skulle
hjælpe.

Prøv at google på emnet i denne gruppe og du vil finde mere info på Xj'eren
og problemet.



Held og lykke



Ralfi

Yamaha XJ 600 Diversion

Ducati 750 SuperSport





Armand (17-12-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 17-12-05 16:00

Ralfi wrote:
>
> Har selv sådan en xj'er og den kan drille hvis den har stået stille i
> længere tid. Hvilken årgang er det? Tingen skulle være at årgangene før 1997
> (mener jeg) ikke har nogen benzinpumpe ........
> ..... En god fyldt benzintank bilder jeg mig selv ind også skulle
> hjælpe.

Hvis fabrikanten på et senere tidspunkt har valgt at std.montere en
bensinpumpe, er det nok ikke uden grund og derfor et godt tegn på at
modellen kan have det svært når især bensinstanden er lav, så det er vel
ikke helt indbildning at det hjælper med en godt fuld tank!

--
Armand.

Ukendt (17-12-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 17-12-05 17:10


Armand skrev i meddelelsen <2KVof.2852$Cl2.85815@news000.worldonline.dk>...

>Hvis fabrikanten på et senere tidspunkt har valgt at std.montere en
>bensinpumpe, er det nok ikke uden grund

Jeg mener at have set en af de håbløse Mikuni pumper, (der virker ved
pulserende vacuum fra en indsugningskanal), på en tidlig Diversion. Og den
slags pumper gør jo ikke alverden gavn til genfyldning af svømmerhuse efter
stilstand :-|

mvh
Orla



Peter (17-12-2005)
Kommentar
Fra : Peter


Dato : 17-12-05 17:39


"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote in
message news:43a43872$0$1861$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> Armand skrev i meddelelsen
> <2KVof.2852$Cl2.85815@news000.worldonline.dk>...
>
>>Hvis fabrikanten på et senere tidspunkt har valgt at std.montere en
>>bensinpumpe, er det nok ikke uden grund
>
> Jeg mener at have set en af de håbløse Mikuni pumper, (der virker ved
> pulserende vacuum fra en indsugningskanal), på en tidlig Diversion. Og den
> slags pumper gør jo ikke alverden gavn til genfyldning af svømmerhuse
> efter
> stilstand :-|

Model 1992-95 har vacuum pumpe og 1996 - 2004 har elektrisk pumpe.

--
Peter
FJR1300A



Armand (17-12-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 17-12-05 21:29

Orla Pedersen wrote:
> Armand skrev i meddelelsen <2KVof.2852$Cl2.85815@news000.worldonline.dk>...
>
>
>>Hvis fabrikanten på et senere tidspunkt har valgt at std.montere en
>>bensinpumpe, er det nok ikke uden grund
>
>
> Jeg mener at have set en af de håbløse Mikuni pumper, (der virker ved
> pulserende vacuum fra en indsugningskanal), på en tidlig Diversion. Og den
> slags pumper gør jo ikke alverden gavn til genfyldning af svømmerhuse efter
> stilstand :-|

Næh, spørg bare SZR660-ejere om det

--
Armand.

Andersen \(3650\) (17-12-2005)
Kommentar
Fra : Andersen \(3650\)


Dato : 17-12-05 10:11

Tak for de gode og konstruktive svar.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177506
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408562
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste