Ledningsdiagram til trailer...
Fra : PeterL

Dato : 15-12-05 15:43

Jeg har en trailer til et par motorcykler som har lidt problemer med lyset.
Jeg skal have checket ledninger og pærer osv.

Er der nogen der har et diagram over ledningerne til et trailer lygtesæt,
eller en tegning over hvilke stik i trailerstikket (det syv benede stik) der
passer på hvad?

..pdf-filer, linx, beskrivelser. Hvadsomhelst modtages med begejstring!

mvh
PeterL

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 15-12-05 15:55

PeterL skrev:
> [...]
> passer på hvad?
>
> .pdf-filer, linx, beskrivelser. Hvadsomhelst modtages med begejstring!

Der er lige så mange som skræddere i helvede. Men generelt er:

54=rød=stop
58R=sort=Baglys den ene side
58L=brun=Baglys den anden side
L=gul=v.blink
R=grøn=h.blink
31=stel=hvid
54g=blå=tågebaglys på trailer eller andet.

Eventuelt skal gul/grøn ombyttes. Lige så brun/sort. Der er
ikke nogen generelle regler.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : PeterL

Dato : 15-12-05 16:00

Tak, det var lige sådan noget jeg havde brug for. Du (i) ved vel ikke hvor
jeg kan finde en tegning stikket, så jeg med sikkerhed ved hvad
farve/bogstavkode der passer på hvad?

-PeterL

Fra : Leonard

Dato : 15-12-05 16:16

Ib Jakobsen <senator@post.tele.dk> wrote:

>Eventuelt skal gul/grøn ombyttes. Lige så brun/sort. Der er
>ikke nogen generelle regler.

Hvis det er et alm. 7-polet stik til synsfri sammenkobling, så er der
da den generelle regel at det skal virke ens på alle biler og
trailere, ellers kan du jo ikke bare tage en anden bil og sætte en
anden trailer efter.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 15-12-05 16:28

Leonard skrev:

> [...]
> da den generelle regel at det skal virke ens på alle biler og
> trailere, ellers kan du jo ikke bare tage en anden bil og sætte en

Ved jeg udemærket godt. Prøv lige at læse min tekst igen.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Leonard

Dato : 15-12-05 17:52

Du skrev:

> [...]

Jeg pointerer at der findes generelle regler, for ellers vil systemet
ikke virke.

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 15-12-05 19:06

Leonard skrev:

> Jeg pointerer at der findes generelle regler, for ellers vil systemet
> ikke virke.

Jamen det gør der da. Det er et krav for at kunne indgå i
synsfri sammenkobling. De numre jeg skriver er de numre der
står på de enkelte ben i stikket. Sådan har det været i
mindst tredive år. Men der er ikke nogen regler der siger at
farve X skal gå til ben Y.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Leonard

Dato : 15-12-05 16:00

http://www.dkfritidbil.dk/oplysninger/om_daek/trailerstik.htm

--
Leonard
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

Fra : PeterL

Dato : 15-12-05 16:04

Tusind tak! Jeg fandt den også selv -første link på google

-PeterL