MC forsikring - hvor?
Fra : SrS

Dato : 12-12-05 10:54

Hej

Jeg er ved at skifte min Yamaha Maxim XJ700S ud med en Suzuki VS 1400
Intruder. Men mit forsikringsselskab GF siger, at de ikke forsikrer MC'ere
over 900ccm, - hvad fanden er meningen? :-0

Jeg har en god forsikring i GF lige nu, - ca. 4000 kr. årligt i
Københavnsområdet, så jeg er interesseret i at vide, hvilket
forsikringsselskab jeg kan flytte til for at få tilsvarende god pris? Og er
det normalt med sådanne forsikringsregler?

SrS

Fra : Thomas Gulholm

Dato : 12-12-05 11:22

SrS wrote:
> [...]
> forsikringsselskab jeg kan flytte til for at få tilsvarende god pris? Og er
> det normalt med sådanne forsikringsregler?

Tja... sidst jeg var ude i forsikringsjunglen (hård tur) synes jeg det
ligned en generel tendens, at selskabnerne ikke vil tegne
(kasko)forsikringer på MCere hvis ikke de får nogle af dine andre
forsikringer (gerne hele parken) med - har du prøvet at fortælle GF det?
Det hjælper nok ikke så meget, men det kunne jo være.

Det kan godt være der findes "en sikker vinder", men det eneste rigtige
er kontakte alle de selskaber du kan finde på, da nogle går op i kubik,
andre i vægt/effekt, andre i nypris... osv.

Du har vel ikke tilfældigvis mulighed for en eller anden form for
gruppeforsikring gennem fagforening/forbund? For mit vedkommende kan
besparelsen på MC-forsikringen alene faktisk betale mit
fagforeningskontingent op til flere gange om året, men jeg er jo også
kun hvalp i denne verden - og studerende i forhold til fagforeningen ;)

--
Mvh Thomas Gulholm aka GT
Yamaha XJ 600, 1986

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 12-12-05 13:42

"hvis ikke de får nogle af dine andre forsikringer (gerne hele parken) med"

Ja, men mange selskaber mener at "parken" højst kan bestå af 2
motorkøretøjer på adressen

Så det er ikke altid lige nemt.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : SrS

Dato : 12-12-05 13:53

GF har i forvejen alle vores forsikringer (Villa, 2 bíler, familie, ulykke,
MC, knallert... masser af forsikringer) i forvejen, men de er hverken til at
hugge eller stikke i!
De tager bare ikke MC'ere over 900 ccm,... så hellere miste alt det andet.

Findes der ikke et fleksibelt selskab???

SrS

Fra : Peter B. Juul

Dato : 12-12-05 14:18

"SrS" <SrS@fjernes_os.dk> writes:

> De tager bare ikke MC'ere over 900 ccm,... så hellere miste alt det andet.

Har du gjort dem opmærksom på, at det er en cruiser, du er ved at
købe? de er for det meste noget billigere at forsikre, selv om de har
store motorer.

Frygten for at forsikre store motorer er vel mest et spørgsmål om at
undgå racermaskiner.
--
Peter B. Juul, o.-.o "En fremmed er en idiot,
The RockBear. ((^)) du ikke har smadret endnu."

Fra : Moller

Dato : 12-12-05 14:30

SrS wrote:
> [...]
> De tager bare ikke MC'ere over 900 ccm,... så hellere miste alt det andet.
>
> Findes der ikke et fleksibelt selskab???

   Jo, alle andre... næsten.... GF er mig bekendt det eneste som ikke
tager MC'er over 900cc. Men det er ret tydeligt i deres parpir at de
ikke gør, så jeg tvivler på at man kan presse dem til det da det er en
Topstyret beslutning.

   Runa har jo "The BlackList"... ellers er resten efter den mening at de
cykler de ik vil ha, sættes prisen bare ekstra højt på :)

   Men sådan en Intruder er jo ikke en racer, og derved en af de billige
hos tryg :) på den anden side, der er INGEN der kan give dig navnet på
det gyldne selskab, eller vil gøre det, for de fleste af os ved at de
gode selskabers fordele lukker så snart pøblen opdager det :( og så skal
vi ud og lede videre... det gælder f.eks. Runa gennem veteranklubben
osv. eller lån og spar finten som nu har en klausul om at LånOgSpar
kunder som vil ind i Runa ikke kan forsikre MC'er på denne måde(kan
presses i visse tilfælde)... og her i efteråret mener jeg det var
Diabetes foreningen osv. som fik lukket hullet.

   Så Hvis du vil ha en billig forsikrings løsning, så er det bare at
kaste sig ind i kampen, og ringe rundt... eller endnu bedre invitere
sælgere ud til kaf og kage ;) og lad dem give et tilbud på hele hytten
;) der ku måske spares på alle forsikringer samlet nu du er i gang osv.

   Jeg selv har både, TopSnot, Tryg og Runa ;)... ret dumt når man tænker
over det, men TopDK er billigst til MZ'ere når man er tæt på
Elitebelist(er det hos både tryg og Runa), Tryg er billigst med
Banditten, og Runa vil ik ha Banditten, samt Runa har min. beløb og
derved vil MZ'en hos dem være 3 gange så dyr :) ... det er et kringlet
markede, og håber snart jeg kan få overtalt Runa til at tage en MC selv
om den er blacklistet selv om jeg er hos dem gennem LånOgSpar( de sagde
ja til MZ'en, men 1600Kr. er for meget til ren ansvar)Men Runa var de
biligste med mest dækning vi ku finde i hus og ejerskifte forsikringer osv.

   Men held og lykke med kampen :)

--
VH
Lars Molnit

Fra : Torben Scheel

Dato : 12-12-05 16:21

Moller wrote:

> [...]
> ja til MZ'en, men 1600Kr. er for meget til ren ansvar)Men Runa var de
> biligste med mest dækning vi ku finde i hus og ejerskifte forsikringer osv.

Runa ville ikke have min FJ - angiveligt en regel om ingen cykler over
1000ccm. Min turbobil vil de gerne forsikre :-?

--
vh
Torben

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 12-12-05 18:18

Torben Scheel <torben_scheel@hotmail.com> skrev i

[klip et langt citat]

> Runa ville ikke have min FJ - angiveligt en regel om ingen cykler over
> 1000ccm. Min turbobil vil de gerne forsikre :-?

Ta´da lige og skær det citerede ned til noget der står i et mere rimeligt
forhold til dit svar, det ville hjælpe gevaldigt på læsevenligheden :-\

--
Mvdlh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen
Om signatur og quoting: http://www.usenet.dk/netikette/essentiel.html

Fra : Torben Scheel

Dato : 12-12-05 22:36

A L wrote:
> Ta´da lige

OK
--
vh

Fra : Thomas Gulholm

Dato : 12-12-05 19:50

Torben Scheel wrote:

> Runa ville ikke have min FJ - angiveligt en regel om ingen cykler over
> 1000ccm. Min turbobil vil de gerne forsikre :-?

Nu vi snakker suspekte forsikringsbetingelser; Fair dækker som
udgangspunkt ikke køreskader i perioden 1. december til 29. februar. Med
andre ord; man får lov at kører én sæson på 4 år! Det synes jeg altså
ikke er helt fair :)

Fra : Preben Jensen

Dato : 13-12-05 19:53

Thomas Gulholm wrote:

> [...]
Jeg havde set på en FZR som jo er 1002cc
og derfor ringede til dem for at spørge
Hun spurgte om mit cpr og kunne straks oplyse at det var det ikke noget i
vejen for , da jeg var en god kunde ,Jeg kunne enda gå op til 1100-1200cc
men fandt jeg en støre skulle jeg lige ringe først.
Det må være fordi jeg har alle forsikringer hos dem
Husforsikring,indbo,fritids og ulykkes,hunde, knallert,mc, og bil
Jeg plejer en gang hvert år at gennemgå andre selskaber for at finde det
billigste tilbud evt delt ud på 1-2 eller 3 selskaber

men som sagt sidste år skiftede jeg alt til gf
De 3 vigtiste forsikringer
bil M/ friskade kasko ca.4100kr årlig (og så plejer jeg at få ca.1000kr
retur)
500cc mc kasko værdi 24900kr 1900kr årlig
hus med alt/ rør mm 152m2 2650kr
og dertil kommer 10% samlerabat

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 12-12-05 19:56

> Runa ville ikke have min FJ - angiveligt en regel om ingen cykler over
> 1000ccm. Min turbobil vil de gerne forsikre :-?

Min Honda shadow 1100 er forsikret hos Runa. jeg tror ikke det er ccm men HK
de kigger på.

mvh
Bendt

Fra : Torben Scheel

Dato : 12-12-05 22:37

Bendt Rasmussen wrote:

> Min Honda shadow 1100 er forsikret hos Runa. jeg tror ikke det er ccm men HK
> de kigger på.

Det var ikke det de _sagde_ - men det understreger bare at det er et
marked på linie med CD-handel på den lokale bodega.

--
vh
Torben

Fra : Moller

Dato : 12-12-05 23:44

Torben Scheel wrote:
> Runa ville ikke have min FJ - angiveligt en regel om ingen cykler over
> 1000ccm. Min turbobil vil de gerne forsikre :-?

Den står da på Black listen, så det har ik meget med kubik at gøre, men de
vil jo ik ud med at der er en liste, selv om den er lækkede ud på
nettet... så er det bare om der er kommet en updateret, eller om det
stadig er den gamle.

VH
Lars Molnit

Fra : Dr.Enduro

Dato : 13-12-05 10:13

SrS wrote:
> [...]
> De tager bare ikke MC'ere over 900 ccm,... så hellere miste alt det andet.
>
> Findes der ikke et fleksibelt selskab???

Det kan jeg godt genkende. De vil bare ikke anerkende mine år på mc som
anciennitet, så når jeg skal have en bil om ikke så forfærdelig lang
tid, skifter jeg nok selskab (der giver mig en bilforsikring til 1/2
pris i forhold til det, GF ville give mig, selv hvis de regnede mig for
at være elitebilist!).
--

Hilsen Jan

Fra : C. Caspersen

Dato : 12-12-05 14:20

"SrS" <SrS@fjernes_os.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
er
> det normalt med sådanne forsikringsregler?

Hvad med TopDanmark ? Husk de giver 20% MC Touring Club rabat. De kigger
ikke så meget på kubik, men mere typen af mc.

/Caspersen

Fra : Torben Scheel

Dato : 12-12-05 16:23

C. Caspersen wrote:

> Hvad med TopDanmark ? Husk de giver 20% MC Touring Club rabat. De kigger
> ikke så meget på kubik, men mere typen af mc.

Glem rabatprocenter - priser kan kun sammenlignes udfra (skriftlige)
tilbud. Hvad nytter det at få 20% på den dobbelte pris?

--
vh
Torben

Fra : Brian Lund Larsen

Dato : 12-12-05 19:27

Torben Scheel wrote:

> Glem rabatprocenter - priser kan kun sammenlignes udfra (skriftlige)
> tilbud. Hvad nytter det at få 20% på den dobbelte pris?

Har TopDanmark ikke også 20% selvrisiko ved tyveri? Det hjælper hellere ikke
på tilbuddet.

--
FZR600R | http://cze.dk | http://dfmc.dk/?id=673

Fra : Nicolaj C.

Dato : 12-12-05 16:36

"SrS" <SrS@fjernes_os.dk> wrote in message
> [...]
er
> det normalt med sådanne forsikringsregler?

der står da 999ccm på http://www.gfforsikring.dk
ikke at det hjælper dig meget naturligvis.

Fra : Dennis Jensen

Dato : 12-12-05 17:30

Hej,

Jeg har fået dispensation hos GF da jeg skiftede til Suzuki Bandit 1200.
Så, det er bare at søge dispensation. Jeg betaler det samme som en maskine
under 1000ccm ville ha kostet, altså ingen merpris på af de 1200ccm.

Mvh Dennis

Fra : SrS

Dato : 14-12-05 20:04

Hej

Det lyder da godt.

Hvordan søgte du dispensation? Til din lokale klub eller til
GF-hovedkontoret?

SrS