Mc tøj
Fra : L. Hjerrild

Dato : 11-12-05 21:35

Hello there.
Hvad skal man købe af mc tøj (altså mærke) der duer og til rimelige penge ?
Kan nogen evt. anbefale en forhandler online.

Mvh Karina

Fra : Anders Majland

Dato : 11-12-05 22:02

> Hvad skal man købe af mc tøj (altså mærke) der duer og til rimelige penge
> ?
> Kan nogen evt. anbefale en forhandler online.

Afhænger af hvad du skal bruge dert til - Men kører du i alt slags vejr vil
jeg anbefale noget kunsstof som cordura og med en goretex menbran. Det er
også andet der duer, men med goretex og cordura går man sjældent galt i
byen.

Farbikatet af tøjet har så mere med pasform og funktioner at gøre. Men jeg
har kørt ~100.000km i rukka og da jeg på et tidspunkt blev våd fik jeg
bukserne byttet på garantien.

Online kan du f.eks kigge hos danske http://www.safety1st.dk/ , svenske
www.touring.se eller de tyske www.lois.de http://www.polo-motorrad.de/
http://www.hein-gericke.com/

Men prøv at start i de "lokale" butikker - det er lige årstiden for at lave
en god handel på rester og gamle modeller

/A

Fra : L. Hjerrild

Dato : 11-12-05 22:37

> [...]
>
> Men prøv at start i de "lokale" butikker - det er lige årstiden for at
> lave en god handel på rester og gamle modeller

Tak for det jeg vil lige kigge lidt på linkene ellers er der da et par
butikker her i byen (horsens) der sælger den slags, det er måske også rarest
lige at have prøvet
kludene først så man er sikker på det sidder rigtigt,
God fart
Karina

Fra : Jes Vestervang

Dato : 11-12-05 22:47

"L. Hjerrild" <klsm@stofanet.dk> writes:

> [...]
> par butikker her i byen (horsens) der sælger den slags, det er måske
> også rarest lige at have prøvet kludene først så man er sikker på

Ellers er der jo også <http://mconline.dk/> i Vejle. Det er godt nok
en netforretning, men det lyder til at man kan komme og prøve tøjet
efter aftale.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Fra : Allan K. Poulsen

Dato : 12-12-05 08:34

Hej Karina,

Jeg kender naturligvis ikke dit kørselsbehov, men har du planer om at køre
mere end blot 3000 km om året, kan det ikke betale sig at spare på tøjet.
Jeg har selv meget dårlige erfaringer med billigt tøj, syninger og lynlås
der ikke kan holde. Dårligt design således mc´en får ridser og skrammer af
lynlåse og diverse dippedutter. Nej, betal for sættet hvad det koster, og
min erfaring siger mig ikke under 3500,- for kunststof og ikke under 5000,-
for læder.

Mvh,

Allan
Aprilia SL1000 Falco

Fra : Henrik

Dato : 13-12-05 14:19

"Allan K. Poulsen" <allanpoulsen@bmb.sdu.dk> skrev i en meddelelse
> Nej, betal for sættet hvad det koster, og min erfaring siger mig ikke
> under 3500,- for kunststof og ikke under 5000,- for læder.

Helt så firkantet er sagen naturligvis ikke. WWW.louis.de har eksempelvis
masser af læderdragten til langt under 5000, hvor kvaliteten er glimrende og
designet er fri for ridsende dimser.

Jeg købte selv en dragt dernede for nogle år siden. Den har indtil videre
oplevet ca. 20-25K km uden at vise svaghedstegn. Prisen var omkring 2800
ialt og modellen ses endda af og til endnu billigere.

Så - find den kvalitet du ønsker, og køb dragten der, hvor den er billigst.

Fra : Futte & Co.

Dato : 13-12-05 16:10

Henrik wrote:

> [...]
> ialt og modellen ses endda af og til endnu billigere.
>

> Så - find den kvalitet du ønsker, og køb dragten der, hvor den er billigst.

Og, lige nu er der juletilbud på mc tøj, sikkert udgåede modeller.
Jeg har set julekatalog fra polo og louis, så mon ikke hg også har
juletilbud

--

Jørgen, Brøndby
Honda CB550F, den fine årgang 1975

Fra : Allan K. Poulsen

Dato : 14-12-05 12:40

"Henrik" <Se@vores.hjemmeside> skrev i en meddelelse
> [...]
> ialt og modellen ses endda af og til endnu billigere.
>

> Så - find den kvalitet du ønsker, og køb dragten der, hvor den er

Ja, det er korrekt, jeg havde ikke taget højde for tyske priser, samt de
gode tilbud der er her om vinteren. Markedet er ikke sort/hvidt, men det kan
som regel betale sig at købe i en god kvalitet, der som regel følger prisen.

Mvh,

Allan
Aprilia SL1000 Falco