Glasblæsning af motorblok+cylinder+topstyk~
Fra : Kenneth Østrup

Dato : 11-12-05 14:21

Hej NG,

Så er det tid til at gøre motoren flot, før den langsomt skal samles.

Som jeg i subj. ville jeg gerne høre andres erfaringer med glasblæsning
af motorer. Det er kun det udvendige af motoren som skal glasblæses

Jeg tænker på at samle motoren (uden gearkasse, krumtap osv.) skrue alle
dæksler samt bundkar, cylinder, topstykke og ventildæksel på med nogle
"dummy" skruer som kan kyles ud bagefter.
Med den eneste bekostning af et motorskjoldsæt (har 4 motorer). Er der
nogen som har prøvet dette, og/eller kan anbefale en andne fremgangsmåde?

Er der iøvrigt nogen steder man trygt kan sende delene til, eller skal
man pakke det rigtig godt sammen, så selv en arrig mandril ikke kan
ødelægge den? (tænker på selve glasblæsningsprocessen)

På forhånd mange tak.

Kenneth Østrup
Weblog: <http://blog.riskoger.net/>
Billedarkiv: <http://bronson.dk/>
Honda RC04/SC01/PC25 - 1984

Fra : Ukendt

Dato : 12-12-05 09:04

"Kenneth Østrup" <ksFJERN@skysovs.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> man pakke det rigtig godt sammen, så selv en arrig mandril ikke kan
> ødelægge den? (tænker på selve glasblæsningsprocessen)

Nu ved jeg ikke lige hvor i landet du kommer fra, men jeg fik glasblæst
nogle alufælge hos Gladsaxe Metalsliberi, og det resultat er jeg ret godt
tilfreds med.

Hvordan og hvorledes om din motor skal være klargjort, kan jeg ikke rigtig
hjælpe med desværre...

--
Dannie
Kawasaki ZZ-R1100 - 1995 http://www.zx-r.dk

Fra : Kenneth Østrup

Dato : 12-12-05 11:56

Dannie wrote:
> [...]
> tilfreds med.
>
> Hvordan og hvorledes om din motor skal være klargjort, kan jeg ikke rigtig

Hej Dannie,

Mange tak for dit svar.

Jeg bor tilfældigvis i Gladsaxe

Jeg må lige en tur derned og høre dem ad. Det bliver nok sådan at den
skal pakkes ind så der intet kan ske med dens vitale dele.