/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Føring af motorcykel.
Fra : Ukendt


Dato : 08-12-05 21:37

Hej NG

Jeg har erhvervet mig et lille MC kort (max 34,5 HK).

Har fundet mig en MC jeg gerne vil eje, men den har 40HK. Hvad er
konsekvensen af at jeg kører på den? altså bødetakst? eller frakendlese af
kørekort?

I dette tilfælde, vil der være foreskel på om jeg så fører en MC med 5 HK
eller 50 HK for meget?


Evt. Hvad koster det at få droslet en sådan maskine?

Honda MVX 250F, 1989


/SWP



 
 
N/A (08-12-2005)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 08-12-05 21:57



Søren Ottosen (08-12-2005)
Kommentar
Fra : Søren Ottosen


Dato : 08-12-05 21:57

> Det har ingen konsekvenser for dig at blive stoppet på den - for det
> første er jeg ikke sikker på de tjekker det , og for det andet er det jo
> ikke 34,5 HK men kW der er grænsen.
> 34,5 kW er lige i underkanten af 47Hk, så tril du bare ud i det
> blå......


Det er da vist ikke helt rigtigt det der. Det er 25 KW. (=34HK)

Og bøden, hvis det bliver opdaget, er på 5000,- kr.

Søren



Leonard (08-12-2005)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 08-12-05 22:09

"Søren Ottosen" <xxx@hongnet.dk> wrote:

>Og bøden, hvis det bliver opdaget, er på 5000,- kr.

Spørgsmålet er så hvordan de vil opdage det?
Det er vist meget svært at mærke forskel på 34 og 40 HK. En måling på
rullefelt viser effekten på baghjulet, så den kan ikke bruges til ret
meget og vil sikkert vise mindre end 34 HK. En måling direkte på
krumtap er vist ikke realistsk.

Står der noget på reg.attesten om antal HK?
- og hvad står der hvis den er droslet ned?

--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angels can fly :::
::: http://leonard.dk/foredrag/ :::

blue (09-12-2005)
Kommentar
Fra : blue


Dato : 09-12-05 17:38

"Søren Ottosen" <xxx@hongnet.dk> skrev i en meddelelse
news:a1b2f$43989e13$3e3d8499$25657@news.arrownet.dk:

> Og bøden, hvis det bliver opdaget, er på 5000,- kr.

Nej, det er den ikke. Den er på max. 3.000 kr., men nok snarere 1.500 kr.



Ukendt (15-12-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 15-12-05 09:39

"blue" <blue_iz@ofirFJERN.dk> wrote in
news:4399b2f5$0$209$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> "Søren Ottosen" <xxx@hongnet.dk> skrev i en meddelelse
> news:a1b2f$43989e13$3e3d8499$25657@news.arrownet.dk:
>
>> Og bøden, hvis det bliver opdaget, er på 5000,- kr.
>
> Nej, det er den ikke. Den er på max. 3.000 kr., men nok snarere 1.500
> kr.
>
>
>

kunne det tænkes at folk som udtaler sig om bøde størrelse, ville komme med
noget dokumentation ??

Moller (15-12-2005)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 15-12-05 09:45

Rasmus RS50 wrote:
> "blue" <blue_iz@ofirFJERN.dk> wrote in
> news:4399b2f5$0$209$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:
>
>> "Søren Ottosen" <xxx@hongnet.dk> skrev i en meddelelse
>> news:a1b2f$43989e13$3e3d8499$25657@news.arrownet.dk:
>>
>>> Og bøden, hvis det bliver opdaget, er på 5000,- kr.
>> Nej, det er den ikke. Den er på max. 3.000 kr., men nok snarere 1.500
>> kr.
>>
>>
>>
>
> kunne det tænkes at folk som udtaler sig om bøde størrelse, ville komme med
> noget dokumentation ??

   hmmm, det har nu været fremme en del gange, og der blev de 5000Kr. da
bekræftet så vidt jeg husker... men jo, sådan sikre udtalelser kræver en
henvisning til de paragraffer der gør at man kan slippe med 1500Kr...
men når der skrives max, og snarere i samme sætning kan man kun formåde
at det er rent gætteri ;)

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
Suzuki GSF-R 1200, Yamaha FZR1000 årgang 87
www.dfmc.dk/Lars_Molnit , www.molnit.com

Jante (15-12-2005)
Kommentar
Fra : Jante


Dato : 15-12-05 10:28


"Moller" skrev:
>
> Rasmus RS50 wrote:
> >
> > kunne det tænkes at folk som udtaler sig om bøde størrelse, ville komme med
> > noget dokumentation ??
>
> hmmm, det har nu været fremme en del gange, og der blev de 5000Kr. da
> bekræftet så vidt jeg husker... men jo, sådan sikre udtalelser kræver en
> henvisning til de paragraffer der gør at man kan slippe med 1500Kr...
> men når der skrives max, og snarere i samme sætning kan man kun formåde
> at det er rent gætteri ;)
>

Se http://www.rigsadvokaten.dk/media/ra_medd_4-2000_boedekatalo.pdf
side 105 - 106.


/J


blue (15-12-2005)
Kommentar
Fra : blue


Dato : 15-12-05 10:45

"Jante" <jante{REMOVE}@orangenet.dk> skrev i en meddelelse
news:UGaof.2684$Cl2.82901@news000.worldonline.dk:

>> hmmm, det har nu været fremme en del gange, og der blev de 5000Kr. da
>> bekræftet så vidt jeg husker...

Så har det været nogen, som bare gætter eller også husker du ikke så godt.

Det er nok det første, der er tilfældet, for folk skriver stort set hver
gang, at bøden er 5.000 kr. når der er tale om kørsel uden kørekort, og det
begynder andre efterhånden at tro på (når der ikke lige er nogen til at
rette dem).

>> men jo, sådan sikre udtalelser kræver en
>> henvisning til de paragraffer der gør at man kan slippe med 1500Kr...

Man skal ikke dokumentere, at bødestørrelsen er 5.000 kr.?

Og så står bødestørrelser ikke nævnt i nogen paragraffer...

>> men når der skrives max, og snarere i samme sætning kan man kun formåde
>> at det er rent gætteri ;)

Kunne det tænkes, at situationen ikke er beskrevet i nedenstående
bødekatalog, men at man kan vurdere bøden ud fra de andre bødetakster?

> Se http://www.rigsadvokaten.dk/media/ra_medd_4-2000_boedekatalo.pdf
> side 105 - 106.



Moller (15-12-2005)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 15-12-05 11:45

Jante wrote:
> "Moller" skrev:
>> Rasmus RS50 wrote:
>>> kunne det tænkes at folk som udtaler sig om bøde størrelse, ville komme med
>>> noget dokumentation ??
>> hmmm, det har nu været fremme en del gange, og der blev de 5000Kr. da
>> bekræftet så vidt jeg husker... men jo, sådan sikre udtalelser kræver en
>> henvisning til de paragraffer der gør at man kan slippe med 1500Kr...
>> men når der skrives max, og snarere i samme sætning kan man kun formåde
>> at det er rent gætteri ;)
>>
>
> Se http://www.rigsadvokaten.dk/media/ra_medd_4-2000_boedekatalo.pdf
> side 105 - 106.

   Nu var det ved kørsel på for stor MC... det er ikke på listen under
dispensioner til lavere bøde.

   De 1500Kr. er ved kørsel med sidevogn, på solokort. eller ved kørsel på
MC med BIL kørekort. Der er ikke nævnt stor vs. lille kort der. Og så er
vi tilbage til de nævnte 5000Kr. første gang osv... som der er nævnt på
side 104.

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
Suzuki GSF-R 1200, Yamaha FZR1000 årgang 87
www.dfmc.dk/Lars_Molnit , www.molnit.com

Hekto (15-12-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 15-12-05 11:59

Moller pretended :
> Nu var det ved kørsel på for stor MC... det er ikke på listen under
> dispensioner til lavere bøde.
>
> De 1500Kr. er ved kørsel med sidevogn, på solokort. eller ved kørsel på
> MC med BIL kørekort. Der er ikke nævnt stor vs. lille kort der. Og så er vi
> tilbage til de nævnte 5000Kr. første gang osv... som der er nævnt på side
> 104.

Der står heller ikke nævnt varevogn, bus, hænger o.s.v.

Man har ikke gyldigt kørekort til stor MC, hvis man kun har til lille.
Det kan så vurderes om der er formildende omstændigheder f.eks. hvor
længe man har haft kørekort til lille, i fiorbindelse med hvad blev
forseelsen opdaget (Trynen direkte ind i fodganger med 180 vil nok ikke
være formilddende).

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!



Hekto (15-12-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 15-12-05 10:34

Moller presented the following explanation :
> hmmm, det har nu været fremme en del gange, og der blev de 5000Kr. da
> bekræftet så vidt jeg husker... men jo, sådan sikre udtalelser kræver en
> henvisning til de paragraffer der gør at man kan slippe med 1500Kr... men når
> der skrives max, og snarere i samme sætning kan man kun formåde at det er
> rent gætteri ;)

www.politi.dk
Statsadvokatens forslag/retningslinier for bødetakster.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!



bem (15-12-2005)
Kommentar
Fra : bem


Dato : 15-12-05 13:13

"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
news:43a12cf6$0$15794$14726298@news.sunsite.dk...

> hmmm, det har nu været fremme en del gange, og der blev de 5000Kr. da
> bekræftet så vidt jeg husker... men jo, sådan sikre udtalelser kræver en
> henvisning til de paragraffer der gør at man kan slippe med 1500Kr...
> men når der skrives max, og snarere i samme sætning kan man kun formåde
> at det er rent gætteri ;)

Når blue udtaler sig, specielt når han udtaler sig om landets love, så er
der ikke tale om gætteri. Det er der derimod, når de fleste af vi andre
udtaler os om det - med ganske få undtagelser.

/Bo



Dr.Enduro (15-12-2005)
Kommentar
Fra : Dr.Enduro


Dato : 15-12-05 12:05

blue wrote:
> "Søren Ottosen" <xxx@hongnet.dk> skrev i en meddelelse
> news:a1b2f$43989e13$3e3d8499$25657@news.arrownet.dk:
>
>
>>Og bøden, hvis det bliver opdaget, er på 5000,- kr.
>
>
> Nej, det er den ikke. Den er på max. 3.000 kr., men nok snarere 1.500 kr.
>
>

Jeg fik for ca. 3 år siden et bødeforlæg fra politiet. Det ene beløb lød
på 500 kr. for at have kørt 7 km/t for hurtigt, det andet lød på 5.000,
fordi de troede, at jeg ikke havde kørekort (mit tyske kørekort står
åbenbart ikke i deres database).

Bøden for at køre uden kørekort er derfor 5.000. (Jeg kørte i bil, hvis
det skulle have nogen betydning).

--

Hilsen Jan

blue (15-12-2005)
Kommentar
Fra : blue


Dato : 15-12-05 21:53

"Dr.Enduro" <janeiffert@NOSPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse
news:43a14dc1$0$38649$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> Jeg fik for ca. 3 år siden et bødeforlæg fra politiet. Det ene beløb lød
> på 500 kr. for at have kørt 7 km/t for hurtigt, det andet lød på 5.000,
> fordi de troede, at jeg ikke havde kørekort (mit tyske kørekort står
> åbenbart ikke i deres database).

Din episode kan ikke sammenlignes med kørsel på stor/lille motorcykel.

> Bøden for at køre uden kørekort er derfor 5.000.

Nej - ikke i spørgerens tilfælde.



Dr.Enduro (16-12-2005)
Kommentar
Fra : Dr.Enduro


Dato : 16-12-05 14:40

blue wrote:
> "Dr.Enduro" <janeiffert@NOSPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:43a14dc1$0$38649$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:
>
>
>>Jeg fik for ca. 3 år siden et bødeforlæg fra politiet. Det ene beløb lød
>>på 500 kr. for at have kørt 7 km/t for hurtigt, det andet lød på 5.000,
>>fordi de troede, at jeg ikke havde kørekort (mit tyske kørekort står
>>åbenbart ikke i deres database).
>
>
> Din episode kan ikke sammenlignes med kørsel på stor/lille motorcykel.
>
>
>>Bøden for at køre uden kørekort er derfor 5.000.
>
>
> Nej - ikke i spørgerens tilfælde.
>
>

Hm, selv hvis du har ret (det skal jeg ikke kunne sige), så kunne det
være rart, hvis du kunne underbygge dine argumenter med et eller andet.
Hvorfor er du så sikker på din sag?

--

Hilsen Jan

blue (17-12-2005)
Kommentar
Fra : blue


Dato : 17-12-05 14:59

"Dr.Enduro" <janeiffert@NOSPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse
news:43a2c393$0$38683$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> Hm, selv hvis du har ret (det skal jeg ikke kunne sige)

Du har da ellers tidligere skrevet meget skråsikkert, at bøden er 5.000 kr.,
så jeg undrer mig over, at du nu ikke er sikker længere...

> så kunne det være rart, hvis du kunne underbygge dine argumenter med et
> eller andet.

Du kan kigge i bødekataloget, som Jante har henvist til.



Dr.Enduro (17-12-2005)
Kommentar
Fra : Dr.Enduro


Dato : 17-12-05 17:50

blue wrote:
> "Dr.Enduro" <janeiffert@NOSPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:43a2c393$0$38683$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:
>
>
>>Hm, selv hvis du har ret (det skal jeg ikke kunne sige)
>
>
> Du har da ellers tidligere skrevet meget skråsikkert, at bøden er 5.000 kr.,
> så jeg undrer mig over, at du nu ikke er sikker længere...


Hvis du prøver at læse indlægget, så står der, at min opfattelse
begrundes af, at jeg er engang er blevet afkrævet 5.000 kr, fordi
politiet troede, at jeg havde kørt bil uden kørekort. Endvidere nævner
jeg, at jeg ikke ved, om det gør nogen forskel, at situationen er en
anden, dvs. bil i stedet for mc. Det er der ikke noget skråsikkert i.

Modsat dig anser jeg ikke det her for en Klugscheißer-diskussion, hvor
det gælder om, for enhver pris at få ret, om nødvendigt ved at komme med
diffuse og ikke underbyggede argumenter. Jeg er mere interesseret i, at
vi finder frem til det rigtige svar, for det er vi vel alle sammen i
gruppen interesseret i?


--

Hilsen Jan

Jes Vestervang (08-12-2005)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 08-12-05 22:02

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> writes:

> Det har ingen konsekvenser for dig at blive stoppet på den - for det
> første er jeg ikke sikker på de tjekker det , og for det andet er
> det jo ikke 34,5 HK men kW der er grænsen. 34,5 kW er lige i
> underkanten af 47Hk, så tril du bare ud i det blå......

Tjek lige op på dine kilder inden du kommer med så skråsikre
udtalelser, Brian! Grænsen er på 25 kW, altså 34 hk. Der er også
en grænse for maksimal effekt per kilo, men den kan jeg ikke lige
huske. Her kan man nok finde nærmere oplysninger:
<http://www.google.dk/search?q=motorcykel+k%C3%B8rekort+lille++34+hk>

Mht. drosling, så gør <http://buchberg-mc.dk/> vist meget i
droslingskit.

Men derudover, Cacba(?), så kan det godt være en idé at overveje om en
16 år gammel totakter er den bedste start på din mc-karriere. Det kan
let være noget forskruet gammel lort, der strejker hveranden
dag. Derudover er det ikke sikkert at MVX'en er så let at skaffe dele
til. Det skulle da lige være hos <http://www.davidsilverspares.com>,
der har et enormt udvalg.

Hvis ellers pengene er til det, så går efter en GS500. De render 170
droslet, der er mange droslede på markedet og der er masser af billige
og lettilgængelige reservedele til dem. Derudover er de også ganske
robuste, hvis ellers man husker at holde øje med oliestanden
- målepinden skal hvile _ovenpå_ blokken, når der måles, ikke være
skruet i! De er også tilstrækkeligt simple til at de fleste med lidt
mekanikerfaring kan overskue reparetioner på den.

Nåja, Cacba, hvis du ikke har noget imod det, så kald dig ved dit
borgerlige navn, det har vi tradition for herinde
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

N/A (08-12-2005)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 08-12-05 23:57



N/A (08-12-2005)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 08-12-05 23:57



N/A (08-12-2005)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 08-12-05 23:57



N/A (08-12-2005)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 08-12-05 23:57



N/A (08-12-2005)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 08-12-05 23:57



N/A (08-12-2005)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 08-12-05 23:57



N/A (09-12-2005)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 09-12-05 12:51



N/A (09-12-2005)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 09-12-05 12:51



N/A (09-12-2005)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 09-12-05 12:51



MKS - 74 (09-12-2005)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 09-12-05 12:51

On Fri, 09 Dec 2005 12:36:42 +0100, "Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13>
wrote:

>Nåh! - er du nu heller ikke tilfreds med Honda længere?

Nej - ikke før de laver min RCV450'er...

>Den er da i en passende effekt-/prisklasse.

*LOL*

>At man så burde opdatere
>den med en 350 eller 500 motor er noget andet

F.ex en NSR500-V2'er ik?

> - og heller ikke aktuelt i dette tilfælde.

Nej jeg tror søreme at du har ret, det er det vist ikke helt .

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/

Hekto (09-12-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 09-12-05 13:46

MKS - 74 formulated on fredag :
> F.ex en NSR500-V2'er ik?

Fortrinlig begyndercykel ... der bliver HURTIGT plads til een mere!
=

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!



N/A (09-12-2005)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 09-12-05 12:56



N/A (09-12-2005)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 09-12-05 12:56



N/A (09-12-2005)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 09-12-05 12:56



MKS - 74 (09-12-2005)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 09-12-05 12:56

On Fri, 9 Dec 2005 12:41:43 +0100, "Jacob Larsen"
<jacobl@[{[--FJERNDETTE--]}]cs.aau.dk> wrote:

>Findes der ikke en 250-udgave af den gamle RS125? Men det var måske en
>yamaha?

Yamaha - Honda RS125(R) er som RS250(R) en 2-takts racer.

--
-Michael
CBR600 info - http://home.tiscali.dk/isl21043/CBR600/
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:
http://62.79.120.117/

Ukendt (09-12-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 09-12-05 15:04

"Cacba" <me [at] cacba [pletten] dk> wrote in news:4398a8f5$0$38616
$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

>
>> Specielt MVX'eren havde lidt problemer med den midterste cylinder.
>> Den er sikkert fin til en lile søndagstur engang imellem; men det er
>> også nok det hele.
>> Så hellere en voldtunet MZ ... eller noget helt andet!
>
> Har du noget i tankerne?
>
> Gerne så tet på 34 HK som muligt. og så billigt som muligt. Men vil
godt
> give lidt for at den ser smart ud, og ikke ligner noget min morfar
kunne
> finde på at købe. =)
>
>
> /SWP
>
>

yamaha dt125 eller 175, 175´ern er nok billigst, men også den mest
umoderne konstruktion.

Moller (10-12-2005)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 10-12-05 19:44

Rasmus RS50 wrote:

> yamaha dt125 eller 175, 175´ern er nok billigst, men også den mest
> umoderne konstruktion.

   hmmm DT175 er jo ynkelig svag, når han absolut vil ha noget tæt på de
34, DT125 er det R til sidst eller er det DTR ? kan ik huske det, den
med 32 heste den er kanon grineren ;) og fornuftig i pris. Men DT175 er
kun for folk der absolut vil ha en japaner fra ny, og kun skal bruge den
fra A til B på den mest kedelig måde ;) men det er jo en smags sag.

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 300 CDi ReedValve, MZ TS 250/1 Supra5
Suzuki GSF-R 1200, Yamaha FZR1000 årgang 87
www.dfmc.dk/Lars_Molnit , www.molnit.com

Lasse Christensen (11-12-2005)
Kommentar
Fra : Lasse Christensen


Dato : 11-12-05 18:20

Moller wrote:
> Rasmus RS50 wrote:
>
>> yamaha dt125 eller 175, 175´ern er nok billigst, men også den mest
>> umoderne konstruktion.
>
>
> hmmm DT175 er jo ynkelig svag, når han absolut vil ha noget tæt på
> de 34, DT125 er det R til sidst eller er det DTR ? kan ik huske det,
> den med 32 heste den er kanon grineren ;) og fornuftig i pris. Men DT175
> er kun for folk der absolut vil ha en japaner fra ny, og kun skal bruge
> den fra A til B på den mest kedelig måde ;) men det er jo en smags sag.
>
Hvad med andre "Rally" cykler? Som en Africa Twin eller sådan noget

--
How exactly do you teach abstinence though?
It's like beating a dead cow, it's fun, but it doens't really get you
anywhere.

Hekto (11-12-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 11-12-05 18:58

> Hvad med andre "Rally" cykler? Som en Africa Twin eller sådan noget

Honda NX250?

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!



Lasse Christensen (11-12-2005)
Kommentar
Fra : Lasse Christensen


Dato : 11-12-05 19:56

Hekto wrote:
>> Hvad med andre "Rally" cykler? Som en Africa Twin eller sådan noget
>
>
> Honda NX250?
>
Et godt bud, ærgeligt de ikke er til og finde nogle steder :/

--
How exactly do you teach abstinence though?
It's like beating a dead cow, it's fun, but it doens't really get you
anywhere.

Hekto (11-12-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 11-12-05 20:49

> Et godt bud, ærgeligt de ikke er til og finde nogle steder :/

Ååååh - af og til er der da een eller to på DBA.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!



Grunnet (08-12-2005)
Kommentar
Fra : Grunnet


Dato : 08-12-05 22:27

"Cacba" <me [at] cacba [pletten] dk> skrev i en meddelelse
news:43989932$0$38716$edfadb0f@dread12.news.tele.dk
> Hej NG
>
> Jeg har erhvervet mig et lille MC kort (max 34,5 HK).
>
> Har fundet mig en MC jeg gerne vil eje, men den har 40HK. Hvad er
> konsekvensen af at jeg kører på den? altså bødetakst? eller
> frakendlese af kørekort?
>
> I dette tilfælde, vil der være foreskel på om jeg så fører en MC med
> 5 HK eller 50 HK for meget?
>

Som det er nævnt mange gange her i gruppen, så er bøden nok det mindste i
den sammenhæng.
Men hvad sker der hvis du bliver skyld i et uheldt ?
Forsikringen vil forsøge at gøre regres mod dig for det de har været nødt
til at betale til modparten, hvilket i tilfælde af personskade kan løbe op i
millioner, som du så hænger på.
Denne regres kan de nok kun gøre gældende såfremt de kan sandsynliggøre at
ulykken skyldes at du fører et køretøj du ikke har kort til.
Denne bevisbyrde vil selfølgelig være lettere hvis du kører en cykel med
mere end dobbelt så mange heste som kortet giver dig lov til, frem for en
cykel med få HK formeget.

--
Hilsen Steen
GL 500 SilverWing '84

Web: http://home11.inet.tele.dk/grunnet/ (om 2 hjulere men intet om MC)



Hans Aa Henriksen (08-12-2005)
Kommentar
Fra : Hans Aa Henriksen


Dato : 08-12-05 22:35

cacba skrev føring af en motorcykel
"Cacba" <me [at] cacba [pletten] dk> skrev i en meddelelse
news:43989932$0$38716$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hej NG
>
> Jeg har erhvervet mig et lille MC kort (max 34,5 HK).
>
> Har fundet mig en MC jeg gerne vil eje, men den har 40HK. Hvad er
> konsekvensen af at jeg kører på den? altså bødetakst? eller frakendlese af
> kørekort?
>
> I dette tilfælde, vil der være foreskel på om jeg så fører en MC med 5 HK
> eller 50 HK for meget?
>
>
> Evt. Hvad koster det at få droslet en sådan maskine?
>
> Honda MVX 250F, 1989
>
>
> /SWP
>
>
kan ikke tro at forsikringen dæker hvis du kører en mc du ikke har kort til.
/
ejer og kører af en mvx 250f og yamaha xj 700 s
mvh. hans



Ukendt (08-12-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 08-12-05 22:43


> kan ikke tro at forsikringen dæker hvis du kører en mc du ikke har kort
til.

Ja, som Grunnet også skriver... tror det er smartest at lade være.


/SWP



Dr.Enduro (09-12-2005)
Kommentar
Fra : Dr.Enduro


Dato : 09-12-05 12:18

Cacba wrote:
>>kan ikke tro at forsikringen dæker hvis du kører en mc du ikke har kort
>
> til.
>
> Ja, som Grunnet også skriver... tror det er smartest at lade være.
>
>
> /SWP
>
>

Helt enig. Skide være med bøden - en millionregning for et uheld er nok
ikke det frækkeste at få ind ad brevsprækken (og nej, lad være med at
starte en tråd om, hvad det frækkeste så ville være...)

--

Hilsen Jan

Jes Vestervang (08-12-2005)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 08-12-05 23:13

"Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> writes:

> "Jes Vestervang" <jes.vestervang@gmail.com> skrev:
>> "Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> writes:
>>
>> > Det har ingen konsekvenser for dig at blive stoppet på den - for
>> > det første er jeg ikke sikker på de tjekker det , og for det
>> > andet er det jo ikke 34,5 HK men kW der er grænsen.
>>
>> Tjek lige op på dine kilder inden du kommer med så skråsikre
>> udtalelser, Brian!
>
> Hvorfor tror du indlægget er slettet igen....

Ohh... Den lille mini-newsserver jeg kører på min laptop for at undgå
rod med med forskellige newsservere forstår desværre ikke
slette-beskeder :-/

> Jeg nåede desværre at trykke *send* inden hjernen sagde til
> pegefingeren der var noget galt.....

No worries mate!
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Jes Vestervang (08-12-2005)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 08-12-05 23:27

"Cacba" <me [at] cacba [pletten] dk> writes:

>> Mht. drosling, så gør <http://buchberg-mc.dk/> vist meget i
>> droslingskit.
>
> Mange tak.

Så lidt. Men et droslingssæt koster nok mindst 1000-1500,-, og det er
jo en ret stor del af dit budget. Derudover er der jo også noget
grusomt ved at give penge for at få færre heste. Der er jo også
muligheden at "glemme" droslingen, og det er der da også mange der
gør. Problemet er bare at man virkelig kan komme ud at skide hvis man
bliver involveret i et uheld. Lad hellere være med det (det kan jeg
jo sagtens sige, men alligevel).

>> Men derudover, Cacba(?), så kan det godt være en idé at overveje om
>> en 16 år gammel totakter er den bedste start på din
>> mc-karriere. Det kan let være noget forskruet gammel lort, der
>> strejker hveranden dag.....
> Den cykel jeg kigger på står i 11.800,- kan måske klemmes. Og vil
> helst ikke meget længere op.

Ok, så er der jo ikke meget at give af. Jeg ville nok finde en
GS450'er, men der har man jo igen problemet med effekten. Den ser
heller ikke ligefrem ræseragtig ud, men man kan jo heller ikke
forvente det vilde til de penge.

> Som alternativt har jeg overvejet at starte med en gammel MZ'er 250,
> de fås fra 4.500,-. Men de har ikke HK med sig.


Næh. Nu er jeg generelt ikke fortaler for at låne penge, men hvis du
har en fast indkomst kan der meget vel være økonomisk fornuft i at
låne penge så du har råd til en (droslet) GS500 til 25-30k. Det er
ikke det samme som at låne penge til en bil, for sådan en cykel mister
kun nævneværdig værdi hvis du parkerer den i et træ, eller hvis den
bliver stjålet.

Sørg endelig også for at have penge til at købe noget ordentligt
udstyr, f.eks. herfra <http://mconline.dk> eller her
<http://www.louis.de>.

> Mht. reservedele kan du have ret. Der må man så abre tage chancen.

Tjaeh, spørgsmålet er om det er det værd. Du får garanteret brug for
reservedele før eller siden i et eller andet omfang, og der er ikke
noget mere irriterende end at skulle vente (længe) på dyre
reservedele, hvis de da overhovedet kan skaffes.

>> Nåja, Cacba, hvis du ikke har noget imod det, så kald dig ved dit
>> borgerlige navn, det har vi tradition for herinde
>
> Under opslag findes jeg under Søren Wagner Pedersen =)

10-4. Smid gerne dit navn i din signatur og/eller navneheader.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Jes Vestervang (08-12-2005)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 08-12-05 23:49

Steen Gruby <oz9zi@virker.ikke> writes:

> OK, hvis hænderne er skruet rigtigt på, kan du finde et
> restaureringsprojekt, det ryger der så en vinter på.

Restaurering er jo heller ikke billigt medmindre man har held til at
kunne nøjes med billige renoveringer.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Steen Gruby (08-12-2005)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 08-12-05 23:57

On Thu, 08 Dec 2005 23:48:50 +0100, Jes Vestervang
<jes.vestervang@gmail.com> wrote:

Hej Jes.
>
>Restaurering er jo heller ikke billigt medmindre man har held til at
>kunne nøjes med billige renoveringer.

Det er lidt det jeg er inde på.
Problemet er, at de droslede modeller der passer til de nye regler er
forholdsvis nye, og prisen dermed tilsvarende høj.
Det nå være prisen der er bestemmende her, og der efterlader os i en
situation hvor det kun er MZ ol. der kan komme på tale.
Med mindre man ken finde noget der kræver "en kærlig hånd", og her er
budgettet en glidebane
Jeg tror ikke der findes et endegyldigt svar på dette spørgsmål der
også tilfredsstiller kravet til en moderne MC med 25 KW motorydelse.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Jes Vestervang (09-12-2005)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 09-12-05 00:00

"Cacba" <me [at] cacba [pletten] dk> writes:

>> Næh. Nu er jeg generelt ikke fortaler for at låne penge, men hvis
>> du har en fast indkomst kan der meget vel være økonomisk fornuft i
>> at låne penge så du har råd til en (droslet) GS500 til 25-30k. Det
>> er ikke det samme som at låne penge til en bil, for sådan en cykel
>> mister kun nævneværdig værdi hvis du parkerer den i et træ, eller
>> hvis den bliver stjålet.
>
> Nu er jeg i den situation at ejg lige har lånt en håndfuld penge til
> en bil, men sidenhen savner en det frie liv på to hjul. Havde før en
> "lettere" tunet scooter. Så kunne forestille mig at det ender med at
> jeg tager chancen med den honda, eller en gammel MZ'er til få penge.

Tjaeh. Ellers er Steens forslag om en CB250 eller XS400 også absolut
fornuftigt. XS400'en skal dog også drosles da den er opgivet til 46
heste, altså Seca-modellen. Modellen før Seca har lavere effekt men er
vist ikke specielt pålidelig. Men indkøbet haster vel ikke, så hold
øje med annoncerne vinteren over, så skal du nok finde en
tilstrækkeligt billig firtakter på 250-450 kubik inden foråret.

>> Sørg endelig også for at have penge til at købe noget ordentligt
>> udstyr, f.eks. herfra <http://mconline.dk> eller her
>> <http://www.louis.de>.
>
> Vil undlade at kommenter dette, da nogle vil mene jeg er for
> sparesommelig på det område.

Der er ellers flere gode grunde til at have udstyret i orden. Den
vigtigste er sikkerheden, men den man mærker mest i hverdagen er
komforten. Rigtigt mc-tøj er utroligt meget bedre at køre i end
almindeligt tøj. Det er vindtæt, helt vindtæt, vandtæt, varmt og
blafrer ikke i vinden. Det er en af de ting der gør forskellen på om
det i længden er træls eller fedt at køre mc.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Jes Vestervang (09-12-2005)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 09-12-05 00:17

Steen Gruby <oz9zi@virker.ikke> writes:

> Jes Vestervang wrote:
>
>>Restaurering er jo heller ikke billigt medmindre man har held til at
>>kunne nøjes med billige renoveringer.
>
> Det er lidt det jeg er inde på. Problemet er, at de droslede
> modeller der passer til de nye regler er forholdsvis nye, og prisen
> dermed tilsvarende høj. Det nå være prisen der er bestemmende her,
> og der efterlader os i en situation hvor det kun er MZ ol. der kan
> komme på tale.

Ja, der er ikke meget spillerum.

> Med mindre man ken finde noget der kræver "en kærlig hånd", og her
> er budgettet en glidebane

Med lidt held kan man måske finde en pålidelig 250cc firtakter a la en
GN250, men der er jo ikke et stort udvalg. Men som jeg er inde på i et
andet indlæg, så er der jo hele vinteren til at finde noget
passende. Det kan jo også være at Søren finder en pose penge i
baghaven eller at budgettet på anden måde ændres lidt Det har
ihvertfald været en gennemgående tendens i mine mc-indkøb. Jeg kan
altid lige stampe 20% ekstra op ad jorden, hvis jeg kan se at det er
hvad der skal til for at jeg kan få cyklen jeg vil have. Pyt være med
at den står på vand og brød de næste måneder

> Jeg tror ikke der findes et endegyldigt svar på dette spørgsmål der
> også tilfredsstiller kravet til en moderne MC med 25 KW motorydelse.

Nix, der skal gås på kompromis på en eller anden led.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Armand (09-12-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 09-12-05 01:10

Cacba wrote:
> Hej NG
>
> Jeg har erhvervet mig et lille MC kort (max 34,5 HK).
>
> Har fundet mig en MC jeg gerne vil eje, men den har 40HK. Hvad er
> konsekvensen af at jeg kører på den? altså bødetakst? eller frakendlese af
> kørekort?
> .........Honda MVX 250F, 1989


Hvorfra tror du at den har hele 40Hk?
Jeg er ganske sikker på at de herhjemme solgte MVX'ere var 27Hk's eller
30Hk's -udgaver, og eftersom jeg ikke kan finde den i mine 80'er
MC-revyen finder jeg bekræftigelse i at de af Honda hjemtagne MVX'ere
var one-off import med mulighed for at være overliggere fra et marked
med lavere ydelse :-/
Men derfor kan den af dig fundne nu godt have den originale ydelse!

Men istedet for droslings-besvær, vil det således være enklere at finde
dig en af de lavere-ydende, som burde være dem der findes flest af

--
Armand.

Ukendt (09-12-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 09-12-05 02:25


> Hvorfra tror du at den har hele 40Hk?

Det ejg har googlet har givet resultater på 40 og derover.


/SWP



Ukendt (09-12-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 09-12-05 08:56


Armand skrev i meddelelsen ...
>Cacba wrote:
>> Har fundet mig en MC jeg gerne vil eje, men den har 40HK. Hvad er
>> konsekvensen af at jeg kører på den? altså bødetakst? eller frakendlese
af
>> kørekort?
>> .........Honda MVX 250F, 1989
>
>
>Hvorfra tror du at den har hele 40Hk?


Jeg havde lejlighed til at prøve en MVX i forsommeren, og æhhh, intet tyder
på noget i nærheden af 40 Hk. Den er helt usædvanlig død af en totakter at
være, men styre og bremse-egenskaber er egentlig ganske fine.
Forhjulsbremsen er af den særprægede lukkede type Honda brugte på den tid,
måske passer den dele med andre Honda modeller på det punkt. Derudover kan
der ikke opdrives en stump til den, heller ikke hos DS

mvh
Orla



Armand (09-12-2005)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 09-12-05 14:40

Orla Pedersen wrote:
>
>... Derudover kan der ikke opdrives en stump til den, heller ikke hos
DS

Hæ! Endnu et sikkert tegn på at den blév hentet til landet som rest fra
et andet marked (á ingen større salgssucces i udlandet når selv DS ikke
rigtig kender til den)

--
Armand.

Hekto (09-12-2005)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 09-12-05 15:03

Armand pretended :
> Hæ! Endnu et sikkert tegn på at den blév hentet til landet som rest fra et
> andet marked (á ingen større salgssucces i udlandet når selv DS ikke rigtig
> kender til den)

- omend stel m.v. er ens med VT250E.
Så det er 'kun' motorn der er et problem.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!



Henrik Nielsen (09-12-2005)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen


Dato : 09-12-05 08:38

Hmmmm. Bøden er sikkert ikke det værste. Men er du skyld i en (person)skade
og fører et køretøj du ikke har lov til, tør jeg ikke tænke på hvad du
kommer til at betale de næste mange år.....

Jeg ville nok få den droslet. Skal du give gas, med mange heste, så gør det
på en bane e.l.


--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.



Jes Vestervang (09-12-2005)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 09-12-05 09:10

"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> writes:

> Derudover kan der ikke opdrives en stump til den, heller ikke hos DS
>

Så ville jeg holde mig væk, for reserdele skal man nok få brug for før
eller siden :-/
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Lasse Christensen (10-12-2005)
Kommentar
Fra : Lasse Christensen


Dato : 10-12-05 15:05

Cacba wrote:
> Hej NG
>
> Jeg har erhvervet mig et lille MC kort (max 34,5 HK).
>
> Har fundet mig en MC jeg gerne vil eje, men den har 40HK. Hvad er
> konsekvensen af at jeg kører på den? altså bødetakst? eller frakendlese af
> kørekort?
>
> I dette tilfælde, vil der være foreskel på om jeg så fører en MC med 5 HK
> eller 50 HK for meget?
>
>
> Evt. Hvad koster det at få droslet en sådan maskine?
>
> Honda MVX 250F, 1989
>
>
> /SWP
>
>
Hvad med en Honda CB fra 70'erne?

--
How exactly do you teach abstinence though?
It's like beating a dead cow, it's fun, but it doens't really get you
anywhere.

Claus Ruglund Jakobs~ (10-12-2005)
Kommentar
Fra : Claus Ruglund Jakobs~


Dato : 10-12-05 17:22


"Cacba" <me [at] cacba [pletten] dk> skrev i en meddelelse
news:43989932$0$38716$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hej NG
>
> Evt. Hvad koster det at få droslet en sådan maskine?
>
> Honda MVX 250F, 1989

Hej, MVXerne der kører herhjemme er droslet til 32hk, dem som importøren tog
hjem i sin tid var fra et overskudslager i Schweiz, der var de droslet ned
til 27hk, man valgte så at fjerne noget af begrænsningerne (mener det var i
indsugningen)
Således at den sagtens kan køres på lille kørekort...
Selve mcen er slet ikke så tosset, styrer og kører godt, den kan føles lidt
sløv, men få fat i et sæt fløjter fra en japansk model, eller evt lav dem
selv, så kommer den op ved de 40hk og det kan ikke ses kun føles !
(det skal så siges at den sagtens kan trække standard, min far kørte den med
mig bagpå, og der ville den gerne vise 150km/t og mere på speedometeret
)

--
Mvh Claus Tidligere tilfreds MVX ejer
Alkomekaniker i www.drukmc.dk
>
>
> /SWP
>
>



Ukendt (10-12-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 10-12-05 17:40


> Hej, MVXerne der kører herhjemme er droslet til 32hk, dem som importøren
tog
> hjem i sin tid var fra et overskudslager i Schweiz, der var de droslet ned
> til 27hk, man valgte så at fjerne noget af begrænsningerne (mener det var
i
> indsugningen)
> Således at den sagtens kan køres på lille kørekort...
> Selve mcen er slet ikke så tosset, styrer og kører godt, den kan føles
lidt
> sløv, men få fat i et sæt fløjter fra en japansk model, eller evt lav dem
> selv, så kommer den op ved de 40hk og det kan ikke ses kun føles !
> (det skal så siges at den sagtens kan trække standard, min far kørte den
med
> mig bagpå, og der ville den gerne vise 150km/t og mere på speedometeret


Mange tak for informationen.

Lige nu står jeg mellem MVX eller en MZ ETZ 250, msåek en Honda CB fra
oldtiden =) Kun fremtiden vil give mig svar =D



--
Mvh Søren Wagner Pedersen (8963)



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177554
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408852
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste