|
| Erfaringer med Honda ST 1100 Pan European ~ Fra : Ukendt |
Dato : 07-12-05 02:18 |
|
Hej NG.
Jeg har en kollega der er blevet lidt lun på sub. han har kikket på en '91
der har kørt ca. 45000 km, og skal koste omkring 100K
Hvad har i at sige om den, har de nogen svagheder som man skal se efter,
eller kører de bare solen sort !
--
Hilsen
Dennis Hellan Pedersen
K1200RS '99
DMCN#819 http://www.dfmc.dk/?id=66
| |
Brian Laursen (07-12-2005)
| Kommentar Fra : Brian Laursen |
Dato : 07-12-05 07:33 |
|
Dennis Hellan Pedersen (4690) wrote:
> Hej NG.
>
> Jeg har en kollega der er blevet lidt lun på sub. han har kikket på
> en '91 der har kørt ca. 45000 km, og skal koste omkring 100K
> Hvad har i at sige om den, har de nogen svagheder som man skal se
> efter, eller kører de bare solen sort !
Der er nok ingen tvivl om at det er en god cykel det er jo en Honda
Min far går også og kikker på dem, og jeg synes at man efterhånden ikke
finder dem under 100 kilo i prislejet. Vil man have en med lav km, så er det
egen import. Men km tallet betyder nu ikke så meget for den.
my 5 cent
--
Virtually Yours
Brian laursen
http://dfmc.dk/brian_laursen
| |
Martin Jensen (07-12-2005)
| Kommentar Fra : Martin Jensen |
Dato : 07-12-05 19:19 |
|
Daus!
ST1100 er en meget populær cykel, men der er mistænkeligt mange af dem, der
har gået 30000-40000 km. Jeg så et eksempel på én (fra tyskland), der havde
gået 33000 km. Den havde tre nedslidte bremseskiver, ikke længere den
originale tandrem og luftfilteret var meget beskidt. Det var 'lidt'
påfaldende, hvor meget de '30000 km' havde sat sig på den.
Jeg troede længe, at det var såden én jeg skulle have, men da jeg er 191cm
høj, sidder jeg i bulder-zonen bag kåbeglasset på den.
Mvh, Martin
"Dennis Hellan Pedersen (4690)" <dhp(snabela)dalbynet.dk> skrev i en
meddelelse news:18e47$4396384e$3e3d84b8$30189@news.arrownet.dk...
> Hej NG.
>
> Jeg har en kollega der er blevet lidt lun på sub. han har kikket på en '91
> der har kørt ca. 45000 km, og skal koste omkring 100K
> Hvad har i at sige om den, har de nogen svagheder som man skal se efter,
> eller kører de bare solen sort !
>
>
>
> --
> Hilsen
> Dennis Hellan Pedersen
> K1200RS '99
> DMCN#819 http://www.dfmc.dk/?id=66
>
>
| |
Richard (07-12-2005)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 07-12-05 20:27 |
|
Martin Jensen wrote:
> Jeg troede længe, at det var såden én jeg skulle have, men da jeg er 191cm
> høj, sidder jeg i bulder-zonen bag kåbeglasset på den.
Har du prøvet den med en af de højere vindskærme/kåbeglas? - ikke at
ST1100 bliver kønnere af det; men det kan du jo være ligeglad med som
fører
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
| |
Per (07-12-2005)
| Kommentar Fra : Per |
Dato : 07-12-05 20:31 |
|
>
> ST1100 er en meget populær cykel, men der er mistænkeligt mange af dem,
> der har gået 30000-40000 km. Jeg så et eksempel på én (fra tyskland), der
> havde gået 33000 km. Den havde tre nedslidte bremseskiver, ikke længere
> den originale tandrem og luftfilteret var meget beskidt. Det var 'lidt'
> påfaldende, hvor meget de '30000 km' havde sat sig på den.
30000Km kan sagtens slide hårdt på en cykel - det er afhængigt af føreren.
Altså hvis luftfilteret var 30000Km gammelt, kan jeg tænke mig hvon resten
af MC'en så ud
>
> Jeg troede længe, at det var såden én jeg skulle have, men da jeg er 191cm
> høj, sidder jeg i bulder-zonen bag kåbeglasset på den.
Hmmm?? Så er det bare med at finde det rigtige kåbeglas.. Der findes
utallige.
Efter min overbevisning en fantastisk cykel hvis det er den stil man vil
ha'. Har selv lånt en (96'er) i en uge på en ferietur. Man kan bare køre og
køre og køre. Skønt!!!!
Bare mine ord med på vejen
Vh. Per
>
| |
Kenneth (07-12-2005)
| Kommentar Fra : Kenneth |
Dato : 07-12-05 21:31 |
|
> Jeg har en kollega der er blevet lidt lun på sub. han har kikket på en '91
> der har kørt ca. 45000 km, og skal koste omkring 100K
> Hvad har i at sige om den, har de nogen svagheder som man skal se efter,
> eller kører de bare solen sort !
Hej
Jeg købte en ny i 2001, og jeg er fuldt ud tilfreds med den. Jeg har dog sat
en højere kåbeglas på og derved sidder jeg i fuldstændig læ.
Billeder:
http://www.ziax.dk/showpicture.php?id=259
http://www.ziax.dk/showpicture.php?id=260
Den kører som en drøm, og jeg har læst at de sagtens kan køre 400.000 km.
uden nævneværdige reperationer eller lignende. Den kan tage dig hvorhen i
Europa, du måtte ønske, så en behagelig måde.
--
Kenneth
www.ziax.dk
| |
Henrik Nielsen (08-12-2005)
| Kommentar Fra : Henrik Nielsen |
Dato : 08-12-05 11:18 |
|
"han har kikket på en '91 der har kørt ca. 45000 km"
Den skulle være bund solid. Og kunne kører mange km. Og så her jeg svært ved
at tro på at så stor en touring MC ikke har kørt mere, på så mange år. Det
skal ikke nødvendigvis afgør købet.... da der er mange km i den. Men ha'
lidt "sund skepsis"
--
Mvh.
Henrik
Fjern x i mailadr. ved svar på mail.
| |
Ukendt (08-12-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 08-12-05 12:02 |
|
"Henrik Nielsen" <xng@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:43980819$0$150$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> "han har kikket på en '91 der har kørt ca. 45000 km"
>
> Den skulle være bund solid. Og kunne kører mange km. Og så her jeg svært
> ved at tro på at så stor en touring MC ikke har kørt mere, på så mange år.
> Det skal ikke nødvendigvis afgør købet.... da der er mange km i den. Men
> ha' lidt "sund skepsis"
Du har nok lidt ret, men min egen cykel havde kørt 6800 km, da jeg købte den
i år !
--
Hilsen
Dennis Hellan Pedersen
K1200RS '99
DMCN#819 http://www.dfmc.dk/?id=66
| |
Henrik Nielsen (13-12-2005)
| Kommentar Fra : Henrik Nielsen |
Dato : 13-12-05 09:39 |
|
"Du har nok lidt ret, men min egen cykel havde kørt 6800"
Ja, det er jo typisk den slags MC'er man køber hvis man skal køre mange
touring-km. Uanset om det er en dansk eller udenlandsk indregistreret. Men
der er selvfølgelig altid undtagelser.
--
Mvh.
Henrik
Fjern x i mailadr. ved svar på mail.
| |
Jimmy Damsgård (15-12-2005)
| Kommentar Fra : Jimmy Damsgård |
Dato : 15-12-05 10:35 |
|
> Ja, det er jo typisk den slags MC'er man køber hvis man skal køre mange
> touring-km. Uanset om det er en dansk eller udenlandsk indregistreret. Men
> der er selvfølgelig altid undtagelser.
>
Man skal naturligvis være mistænksom, hvis en så gammel cykel kun har kørt
få km. Men der er især i lande med lavere afgifter en del cykler, som bare
får lov at stå i en garage i flere år. Det koster jo ikke så meget at have
en ekstra cykel eller bare have den stående til nogle få søndagsture, hvis
man ikke skal betale dansk afgift.
/JD
| |
Jimmy Damsgård (08-12-2005)
| Kommentar Fra : Jimmy Damsgård |
Dato : 08-12-05 15:19 |
|
Jeg har selv en ST'er fra 91. Fantastisk cykel, som vi kørte rundt i seks
lande på i sommers:)
> Jeg har en kollega der er blevet lidt lun på sub. han har kikket på en '91
> der har kørt ca. 45000 km, og skal koste omkring 100K
Det er jo nærmest en ny cykel, hvis den er blevet passet bare nogenlunde
fornuftigt. 45000 betyder intet for en ST'er.
> Hvad har i at sige om den, har de nogen svagheder som man skal se efter,
> eller kører de bare solen sort !
Han skal naturligvis være opmærksom på alle de almindelige sliddele, men det
er jo ens på alle cykler.
Specielt for en ST'er så er det interessant hvornår tandremmen er skiftet.
Den skal jf. Honda skiftes ved 100.000 km eller som minimum hvert 10. år.
Det er en god ide også at skifte de hjul remmen kører på, da remmen ellers
ikke holder yderligere ti år.
Ellers skal han bare prøve at tage sidedækslerne af, og se om den er meget
rusten inden under. Hvis den er misligeholdt, så han der gemme så noget der.
Men det er meget tydeligt at se hvis han bare hiver siderne af.
Men er den uden store rustskader, plastikken er hel, og tandremmen er
skiftet, så skal han bare købe. Resten er blot et spørgsmål om pris;)
Det første man gør med en ST'er er dog at smide fire nye tændrør og et
oliefilter i. Lad nu være med at købe noget billigt skrammel.
Hvis han skal have skiftet tandrem så send ham ind til Bent fra probike, der
er dygtig honda mand. mcsport.dk er også fornuftig.
Første indkøb derefter er en Givi skærm, så han kan sidde helt i læ.
/JD
| |
|
|